Jump to content
BulForum.com

Хранителни добавки


Stenli

Recommended Posts

След като си имаме отделен форум за Bodybuilding реших да направя и още няколко теми. Целта на новите теми е да е по пригледно, а не да се блъска всичко в една. Ако модерите не са съгласни моля да ги изтрият :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 654
  • Created
  • Last Reply

Според това което знаете протеина, креатина, аминокиселините и L-карнитина ведят ли на човека ? Това може би е един от основните проблеми които трябва да се решат защото имам много познати за които всяка форма на някаква добавка е химия и си мислят че това винаги нанася вреда.

Според мен протеина не нанася никаква вреда поне за 1 година за което го пия не съм усетил нищо а имам и приятели които го пият от 3-4 години и не е дал никакви противопоказания. До сега креатин, аминокиселини и L-карнитин не съм взимал но имам намерение скоро да започна с L-карнитин да изчистя малко килограми.

 

Относно креатина съм чел че ако се взима правилно без да се приемат и някой други добавки като желязо няма проблем.Очаквам някой по-просветен изпитал го на свой гръб да се намеси и да изкаже мнение.

 

 

Бележка: изреждам тези хранителни добавки (медикаменти) защото са едни от най-често употребяваните.

Link to post
Share on other sites

Ami kakto prdpolagam znae6,dobavkite,koito si izbroil sa naturalni produkti,s koito ako ne se prekalqva,ne bi trqbvalo da davat strani4ni efekti,no.......,kakto vsqko ne6to koeto se predozira,taka i tezi dobavki mogat da dovedat do nqkakvi nejelani reakcii (moje bi ne znae6 no ima registrirani slu4ai na hora,po4inali ot prekomeren priem na.....voda !?! ),ne 4e iskam da te pla6a,v nikakav slu4ai.

Kazvam samo 4e vseki edin ot tezi produkti trqbva da se priema v razumni kolki4estva.Nepriqtna reakcia na organizma,vsledstvie na golqm priem na aminokiselini,tova e poqvata na obriv po cqloto tqlo,tova se polu4ava zaradi nevazmojnostta na tqloto ni da usvoqva golemi koli4estva aminokiselini,i zatova se poqvqvat pupki po tqloto.

S proteina sa6to trqbva da se vnimava i da se priema v razumni koli4estva,za6toto pri povi6en priem mogat da ti dokarat problemi s babrecite,a 6to se otnasq do kreatina,toi moje da pri4ini stoma6en diskomfort !

 

S tova,koeto napisah savsem ne iskam da te ubejdavam da ne priema6 tezi dobavki,samiqt az gi polzvam,imai predvid oba4e,4e i s poleznite ne6ta ako se prekali,te prestavat da budat polezni,vqrno,4e goreopisanite strani4ni efekti sa po4ti bezobidni,no e nepriatno da ti se poqvqt pupki ili da te pritesnqva stomaha posred no6t !

Link to post
Share on other sites

Креатин

 

Креатинът е един от най-популярните и ефективни суплементи, използвани от културистите. Използван като добавка към диетата на културиста, той спомага за бърз и сериозен напредък в мускулното развитие на трениращия.

Креатинът се състои от три свързани аминокиселини - аргинин, глицин и метионин. Открит е за първи път през 1832 г. от френски учен, а през 1923 г. е установено, че 95% от креатина в тялото се съдържа в мускулната тъкан. Три години по-късно е проведено първото изследване, което показва положителните му ефекти при изграждането на мускулите. Въпреки всичко препаратът се използва активно в спорта едва след Олимпийските игри в Барселона през 1992 г. За разлика от анаболните стероиди, креатинът е приет за натурален препарат и се съдържа в много храни. Затова не може да бъде намерен в допинглистите на различните спортове, независимо в коя една страна. Основните хранителни източници на креатин са месото (особено телешкото) и рибата (херинга, сьомга, риба тон и др). Един килограм месо съдържа около 4 грама креатин. Но поемането на необходимите дози с храната не винаги е удобно, тъй като не всеки може да изяде 1кг месо на едно хранене. За да си ги набавите по този начин ще Ви е доста трудно, тъй като ще трябва да поемате голямо количество храна, богата на белтъчини. Ето защо се стига до нуждата да поемате креатина във вид на препарат. Креатинът има две разновидности: креатин - монохидрат и креатин - фосфат (КФ).

 

Креатинът е един от главните суплементи в културизма. Основната му функция е увеличаването на енергийния резерв в мускулите, което води до повишаване на мускулната сила и издръжливост. Ето защо става това: "горивото" за мускулната работа е АТФ (аденозин-трифосфат). При съкращаване на мускулите АТФ се разпада до АДФ (аденозин-дифосфат). За да продължи работата на мускулите, този АДФ отново трябва да се превърне в АТФ чрез присъединяване на фосфатна група. Тя се взема от съединението креатин-фосфат (КФ) . Приемате ли креатин (монохидрат или фосфат), Вие ще увеличите нивото на КФ, което ще доведе до увеличаването на енергийния резерв. Ако приемете креатин - монохидрат, той ще се трансформира в КФ, а ако приемете направо КФ, той се използва директно. Ето защо креатин-фосфата е по-ефективен от креатин-монохидрата. Приемате ли креатин, твърде скоро ще увеличите работната си тежест и ще забележите, че не се нудаете от големи почивки между тежките серии. Креатинът също така ускорява възстановяването между тренировките, като предотвратява процесите на разпадане (катаболизъм) на мускулната тъкан. Или казано по-просто - ако ползвате креатин, ще можете да провеждате по-интензивни тренировки с бързо възстановяване между тях, което пък неизбежно ще предизвика бърз мускулен растеж. През последните пет години няколко института независимо един от друг провеждат изследвания на креатина. Всички достигат до общи заключения. Те доказват, че препаратът увеличава енергията в мускулите и оттам - силата, издръжливостта и скоростта на възстановяването. Скоро беше открита и друга привилегия на креатина - той ускорява процеса на изгаряне на мазнините, като в същото време съдейства за изграждането на чиста мускулна маса.

 

Най-добри резултати се постигат, когато креатинът се взема по специален метод, разделен на 2 етапа. Първият етап се нарича "зареждащ" и е препоръчителен за всеки, който взема креатин за първи път. Както подсказва името, този етап включва "зареждане" на мускулите с креатин. той има продължителност 4-7 дни, през които се вземат 20-30 грама на ден, най-добре с вода или плодов сок. След това започва вторият етап. През него се вземат 5 - 10 грама на ден, за да се поддържат мускулите заредени (по-големите дози от 15 г. няма да предизвикат по-големи ефекти, така че са излишни). Съществува и друг метод за приемане на креатина. при него няма зареждащ етап. Просто започвате с дози от 5 до 10 грама дневно и пиете всеки ден. Отново ще получите желаните резултати, но когато има зареждащ етап, те идват по-бързо. Най-добре е креатинът да се комбинира с прости въглехидрати (като плодов сок) и да се приема половин час преди тренировка.

 

При креатина се наблюдават някои странични ефекти. Единият, който показват изследванията е, "уголемяването на клетката", предизвикано от засиленото задържане на вода (креатинът задържа водата в мускулите). Другият може да се наблюдава при поемане на голяма доза креатин (над 15 грама) наведнъж. Изразява се в лек стомашен дискомфорт, който отминава бързо. Затова големите дози креатин трябва да се приемат не наведнъж, а на 3-4 пъти. В някои изследвания в последно време се оказва, че прекомерното използване на креатин води до рак. Това не е напълно сигурно, но все пак не прекалявайте с дозата.

Link to post
Share on other sites
Креатин.....

При креатина се наблюдават някои странични ефекти. Единият, който показват изследванията е, "уголемяването на клетката", предизвикано от засиленото задържане на вода (креатинът задържа водата в мускулите). Другият може да се наблюдава при поемане на голяма доза креатин (над 15 грама) наведнъж. Изразява се в лек стомашен дискомфорт, който отминава бързо. Затова големите дози креатин трябва да се приемат не наведнъж, а на 3-4 пъти. В някои изследвания в последно време се оказва, че прекомерното използване на креатин води до рак. Това не е напълно сигурно, но все пак не прекалявайте с дозата.

zna4i vmesto da pravi6 copy i paste ot bb-team moje da potarsi6 i nqkva druga informacia...ili po dobre da sloji6 link kam statiata...po vaprosa za creatina...ne slu4aino e zabranen ot MOK ve4e.I v bb-team ima6e statia (govorq za site-a o6te predi okolo 5 godini) koqto ne se izkazva6e tolkova laskavo za preparata.Ina4e moje da se kaje 4e osven 4e zdurja vodi4ka,v normalni dozi ne pravi porazii.

Link to post
Share on other sites
zna4i vmesto da pravi6 copy i paste ot bb-team moje da potarsi6 i nqkva druga informacia...ili po dobre da sloji6 link kam statiata...po vaprosa za creatina...ne slu4aino e zabranen ot MOK ve4e.I v bb-team ima6e statia (govorq za site-a o6te predi okolo 5 godini)  koqto ne se izkazva6e tolkova laskavo za preparata.Ina4e moje da se kaje 4e osven 4e zdurja vodi4ka,v normalni dozi ne pravi porazii.

q dai nqkuv link stoto nikade ne sum 4uwal kreatina da e zabranen,a ako e vreden to ste ako zimash dozi nad 15gr na den :)

Link to post
Share on other sites

istinata e da se kombinirat L-glutamin i kreatin togava napredaka e seriozen az sq smqtam da go probvam men mi kaza edin pi4 deto se zanimava dosta seriozno

Link to post
Share on other sites

Колкото хора питам какви добавки е хубаво да се взимат, толкова различни отговори получавам. А най-лошото е, че повечето са или самоуки и "ядат" квото им падне, или просто гледат някой по-як батко от залата какво пие, и те покрай него....тц-тц-тц :D . Не съм някой, дето от 6 години да ходи на фитнес и не знам всичко, но пък логиката казва, че за всеки човек е необходима индивидуална програма и различни рецепти с хапчета. Та в този ред на мисли, може ли някой да ми препоръча фитнес консултант, дето съвсем сериозно да ми каже какви добавки да ям и дали изобщо на този етап да ям и т.н. Знам, че всеки инструктор в залата ще ми даде съвет, ама ще са общи положения, а не индивидуална програма.

Мерси предварително. Имате една бира.....хмм....грешка....едно кофеинче от мене ;)

Link to post
Share on other sites
....................... добавки ..............повечето са или самоуки и "ядат" квото им падне, или просто гледат някой по-як батко от залата какво пие, и те покрай него....тц-тц-тц :D . Не съм някой, дето от 6 години................индивидуална програма и различни рецепти с хапчета. Та в този ред на мисли, може ли някой да ми препоръча фитнес консултант,

 

 

Първо можеш да си изясниш какво искаш добавки или хапчета. "Та в този ред на мисли" ти за да пиеш аспирин да не би да ходиш при личният ти лекар да ти изготви индивидуална програма :blink:

Link to post
Share on other sites
Колкото хора питам какви добавки е хубаво да се взимат, толкова различни отговори получавам. А най-лошото е, че повечето са или самоуки и "ядат" квото им падне, или просто гледат някой по-як батко от залата какво пие, и те покрай него....тц-тц-тц :D . Не съм някой, дето от 6 години да ходи на фитнес и не знам всичко, но пък логиката казва, че за всеки човек е необходима индивидуална програма и различни рецепти с хапчета. Та в този ред на мисли, може ли някой да ми препоръча фитнес консултант, дето съвсем сериозно да ми каже какви добавки да ям и дали изобщо на този етап да ям и т.н. Знам, че всеки инструктор в залата ще ми даде съвет, ама ще са общи положения, а не индивидуална програма.

Мерси предварително. Имате една бира.....хмм....грешка....едно кофеинче от мене ;)

mi idi v rondo i srestu 5 levas ste ti napravqt individualna programa kato iskash :)

Link to post
Share on other sites
Първо можеш да си изясниш какво искаш добавки или хапчета. "Та в този ред на мисли" ти за да пиеш аспирин да не би да ходиш при личният ти лекар да ти изготви индивидуална програма  :blink:

Ами пиша в тема "Хранителни добавки", а и не видях да съм споменал анабол, омнадрен, метандростенолон или нещо подобно. Ако под "добавки" разбираш допълнително количество тестостерон, това е друг въпрос. :huh: И не, за аспирин може да не ми трябва индивидуална програма, ама той и струва значително по-малко отколкото най-евтините препарати (отново говорим за хр. добавки, да не стават грешки). Аз лично не смятам да давам пари и да си тровя до известна степен организма с нещо, което на този етап няма да ми е от полза. Малко тъпа ми се вижда идеята "Да гълтам квото дойде, пък да става каквото ще". Извинявай за тона, но така питаш и така ти отговарям. Нищо лично ;)

 

mi idi v rondo i srestu 5 levas ste ti napravqt individualna programa kato iskash  :)

 

И аз натам май съм се ориентирал. Мен ми препоръчаха в ТоталСпорта, ама там искат абонамент и още хиляда хави, за да те пуснат вътре... :sayjin

Link to post
Share on other sites
.........различни рецепти с хапчета..........

 

 

Аз само за едно се сещам като прочета такава реплика :rolleyes: А това за аспирина означаваше, че добавките които визираш си имат етикети, необходимо е да знаеш само колко тежиш (в повечето случай) и да не те мързи да четеш. Но все пак ако имаш излишни пари за даване по инструктори, твоя си работа.

Тук също ще научиш същите неща които ще ти каже и някои инструктор, необходимо е само да споделиш какви са ти целите :) , ако не вярваш пробвай :bgrin:

Link to post
Share on other sites

Не се съмнявам, че тука ще прочета добри съвети, но все пак смятам и да чуя мнението на някой, дето само с това се занимава - разправяха ми за някакъв пич от Студентски град в София, дето ти "предписва" единствено определен хранителен режим и програма за трениране, и за броени месеци (4 до 6) качваш 6-7 кила (предимно мускул, не хоросан :D ). На мен повече не ми и трябва, няма да ставам трибоец или да гоня релеф като на Рони. С добавки обаче става малко по-лесно и по-бързо, идеята е какви точно? Най-добре е естествен стероиден цикъл с Б12 и фолиева киселина, но засега не съм навит да бия каквито и да са препарати у гъзо. :)

Link to post
Share on other sites

Мен особено силно ме интересува с какво мога да ускоря топенето на мазнини. Трябва ли да се следва някаква диета, ако се взимат хапчета? И до каква степен влияят на организма тези хапчета?

Link to post
Share on other sites
Мен особено силно ме интересува с какво мога да ускоря топенето на мазнини. Трябва ли да се следва някаква диета, ако се взимат хапчета? И до каква степен влияят на организма тези хапчета?

зависи колко кинти можеш да отделиш за хапове :bgrin: иначе ти препоръчвам да си вземеш някакъв fatburner :) задължнително и НВД разбира се. без диета няма как да стане :) пия Липозан на нутрим и засега никакви странични ефекти. не, че не искам да си взема нещо по-скъпо и по-добро, ама толкова ми са финансовите възможности :(

Link to post
Share on other sites
Мен особено силно ме интересува с какво мога да ускоря топенето на мазнини. Трябва ли да се следва някаква диета, ако се взимат хапчета? И до каква степен влияят на организма тези хапчета?

 

За да увеличиш ефекта на препаратите за топене на мазнини, е добре да се пази диета, като си избирам фатбърнър гледам в него да има хром, той блокира усвояването на мазнините и след това не се налага да ги гориш :bgrin: Имаше такъв на него пишеше Супер Фатбърнър и етикета му беше лилав. Не съм забелязал неприятни странични действия

Link to post
Share on other sites

Досега никой мой познат ползвал FatBurner не е останал удовлетворен повечето ми препоръчват L-карнитин. С една от малките разфасовки на Нутрим се свалят без много усилия 3-4 килограма а при усилени тренировки и диета до 10-12кг (това е много относително и зависи от организма).

Link to post
Share on other sites
зависи колко кинти можеш да отделиш за хапове :bgrin: иначе ти препоръчвам да си вземеш някакъв fatburner :) задължнително и НВД разбира се. без диета няма как да стане :) пия Липозан на нутрим и засега никакви странични ефекти. не, че не искам да си взема нещо по-скъпо и по-добро, ама толкова ми са финансовите възможности :(

Доволен ли си от ЛИПОЗАН-а ?

Link to post
Share on other sites
Според това което знаете протеина, креатина, аминокиселините и L-карнитина ведят ли на човека ? Това може би е един от основните проблеми които трябва да се решат защото имам много познати за които всяка форма на някаква добавка е химия и си мислят че това винаги нанася вреда.

  Според мен протеина не нанася никаква вреда поне за 1 година за което го пия не съм усетил нищо а имам и приятели които го пият от 3-4 години и не е дал никакви противопоказания. До сега креатин, аминокиселини и L-карнитин не съм взимал но имам намерение скоро да започна с L-карнитин да изчистя малко килограми.

 

Относно креатина съм чел че ако се взима правилно без да се приемат и някой други добавки като желязо няма проблем.Очаквам някой по-просветен изпитал го на свой гръб да се намеси и да изкаже мнение.

Бележка: изреждам тези хранителни добавки (медикаменти) защото са едни от най-често употребяваните.

Само едно ще ти кажа ако един продукт се таксува като хранителна добавка(Foodsuplemen) няма да ти навриди даже да зимаш по двоино на посоченото на опаковката.Както някои храни не трябва да се смесват така е и с някои добавки(пример - креатина се спира след 2-3 месеца защото организма "свиква", а не защото е вреден).Ако можеш да си го позволиш НЕ ТРЕНИРАЙ без добавки(за покачване на маса - L-Glutamine + Creatine + Amino Acids + Whey Protein-и + HMB + Tribulus Terrestris + много ядене и сън; за сваляне на мазнини - L-Carnitine, Fat Burner-и, L-Glutamine, Amino Acids + диета и аеробика).

Кажи на приятелите си освен, че никога няма да имат големи постижения в този спорт, да се "застрелят" някъде.

Link to post
Share on other sites

За липозана мога да кажа, че е невероятен. Преди година бях 90кг прасе с негова помощ и 5 до 10 км дневно с лека диета станах 78кг за 4 месеца. Изобщо не съм се мъчил или гладувал.

А отностно другите добавки, говорил съм с лекари, защото вземам доста(креатин, л-глутамин, л-карнитин, протеини, амино киселини), та те ми казаха че не може да се предозираш (или поне не да ти навреди) просто по-голямото количество няма да се обсорбира от организма и се изхвърля.

А преди да вземате (или правите) каквото и да е, ви съветвам да говорите с доктор и с треньор (или някой който се занимава от много време), за да ви направят програми и да ви кажат какво и по колко да вземате. Иначе най-голям ефект се постига не от вземането на каквото и да е , а от постоянство и мерак. Човек като се храни добре пак постига големи резултати.

Но внимавайте, аз не съм от Пловдив и преди да дойда тук ходех в една зала в родния ми град, там имаше една групичка, членовете на която само се чудеха какво да вземат. Пробваха всичко, от начало кретин, л-глутамин, протеин, после на единия му дойде гениялната идея за анаболи и какво ли още не (те не говорят много за това какво вземат), та резултатите са впечатляващи, но ми е интересно какви ли ще са на 35-40 години. Мисълта ми е че едното води към другото и постарайте се да не се изкушавате от сериозните (и вредни за здравето) химии.

Иначе успех на всички.

Link to post
Share on other sites

Ами за креатина в момента се доказа май вече , не само на теория ,че в големи количества е канцерогенен ,аминокиселините са идеалната ти хранителна добавка , а от протеините попитай и личния си лекар , полезни са ,ако нямаш проблеми с бъбреци и кръвно ,също така и трябва да не се пият постоянно ,също както креатина :) а идеална диета за отслабване ти е ориз ,картофи и препечени филии , както и шунка пробвай и ще видиш , а да не забравяме тренировки през това време , безвредни са ,поне си сигурен ,че не са канцерогенни :-D

Link to post
Share on other sites

А като цяло продуктите на нутрим на какво ниво са ? Тези, които се произвеждат тук, защото креатина и още някои неща са внос от някъде.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...