Jump to content
BulForum.com

VR Headsets


Recommended Posts

Аз наистина не проумявам как е възможно да работи без кабели и без дразнещ лаг.... Нали използва графичната сила на компютъра, а не някакъв си неин вграден чип?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply
1 hour ago, w00x said:

Аз наистина не проумявам как е възможно да работи без кабели и без дразнещ лаг.... Нали използва графичната сила на компютъра, а не някакъв си неин вграден чип?

Wireless технологиите напреднаха сериозно, какво те учудва толкова? Каската използва чипа Snapdragon XR2, който е вариант на флагшипа 865. Затова можеш да си джъткаш сериозни игрици на него директно, както и да ползваш широколентова и с нисък лаг безжична връзка. Игри като Half-life: Alyx обаче си е редно да се играят с кабела, който си е достатъчно тънък и дълъг, та не пречи изобщо. 

Link to comment
Share on other sites

Просто наистина ми се струва нещо невероятно. Това е много голям поток от информация. Тук говорим за десетки гигабити трансфер. Без никакво забавяне.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, w00x said:

Просто наистина ми се струва нещо невероятно. Това е много голям поток от информация. Тук говорим за десетки гигабити трансфер. Без никакво забавяне.

Комуникацията не прехвърля 1:1 рендвани фраймове, не забравяй за специфичните методи на компресия. Според Oculus SDK, при рендването се използва някаква AADT компресия, поради факта, че лещите в каската си имат естествено замъгляване на периферията, което прави безсмислено рендването 1:1. С тази компресия според Oculus може да се постигне 2016х1120 компресия от 3616х2000 оригинален кадър. Като сложиш и стандартната Х.264 компресия, нещата стават поносими.

Link to comment
Share on other sites

Ахааа. Имало компресия, не знаех. Тогава всичко пада на плещите на чипа в каската, който разкомпресира. Малко забавяне и се появява лаг.

 

100 градуса ли му е видимото поле на Quest-а?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Godfather said:

...Като сложиш и стандартната Х.264 компресия, нещата стават поносими.

 

Има доста по-модерни и далеч по-ефективни решения от h.264

 

h264-vs-hevc.png

 

8 hours ago, w00x said:

Ахааа. Имало компресия, не знаех. Тогава всичко пада на плещите на чипа в каската, който разкомпресира. Малко забавяне и се появява лаг.

 

При хардуерно декодиране не виждам как ще се появи лаг.  

По-тежкият процес на енкодване в h265 вече го има в почти всяка читава IP-камера. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, RaptoR said:

Явно така ще да е, но пък ако имахме пари за разхвърляне като салфетки май на VALVE звярът пълен комплект е топа... :devil

Аз и да имах нямаше да го взема. Малкото и не толкова съществени предимства на Индекса по никакъв начин не могат да оправдаят ТРИКРАТНО по-високата цена. За същите пари взимаш 3080 карта (ако я намериш достъпна естествено), плюс VR комплекта на сураттефтераджиите. Какво изобщо има да се обсъжда в случая? :lol:

Link to comment
Share on other sites

То това няма какво да се коментира. Затова казах АКО имахме пари за разхвърляне. На някои това са им джобните за деня, не забравяй. Ние не сме от тях. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

При хардуерно декодиране не виждам как ще се появи лаг.  

По-тежкият процес на енкодване в h265 вече го има в почти всяка читава IP-камера. 

 

Под "лаг" нямах предвид задължително такъв причинен единствено от забавяне, а по-скоро и "накъсване" при декодирането.

 

IP камерата дори да декодира стрийма 2 секунди по-бавно, нищо няма да се промени и никой няма да забележи. Тук при няколко милисекунди забавяне, ще те удари във вестибуларния апарат. Също така, потокът е в пъти по-голям от този при камерата.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, w00x said:

 

Под "лаг" нямах предвид задължително такъв причинен единствено от забавяне, а по-скоро и "накъсване" при декодирането.

 

IP камерата дори да декодира стрийма 2 секунди по-бавно, нищо няма да се промени и никой няма да забележи. Тук при няколко милисекунди забавяне, ще те удари във вестибуларния апарат. Също така, потокът е в пъти по-голям от този при камерата.


Накъсване може да се получи само при пропадане на връзката.

Както се вижда графиката, която постнах, bandwidth-а за 4к, дори със стандартна HEVC, не е нещо кой знае какво за актуалните технологии на безжична връзка.

Ако беше погледнал характеристиките на Snapdragon XR2 , едва ли щеше да имаш съмнения относно потенциалната му мощност.

 

ПП

IP камерите не декодират стрийм! Точно обратното (което е доста по-тежка операция). 

Link to comment
Share on other sites

Ако говориш за телевизионен сигнал, защо изобщо го поместваш? Там качеството е някаква химера. ПОНЕ Нетфликс да беше използвал за сравнение...

Link to comment
Share on other sites

Пак се отплеснахте. По-назад вече съм писал за безжичното играене на игри. Тествал съм с около 20 такива и проблем не видях. Ползва се "силата на компютъра", а не VR-a. Естествено трябва си силна машина, хваната с лан кабел и 5GHz мрежа. Не знам как се прехвърля сигнала, нито дали се конвертира. Това не ме интересува. Важен е крайният резултат и за мен разлика м/у wireless и wired няма. 7-8 мои приятели също използваха VR-a вкъщи и те не усетиха лаг или насичане. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, w00x said:

Ако говориш за телевизионен сигнал, защо изобщо го поместваш? Там качеството е някаква химера. ПОНЕ Нетфликс да беше използвал за сравнение...

 

Още по-големи глупости. Нетфликс е в пъти по-зле от качествените телевизионни канали.

15 mb/s HEVC са за 4к30p

TRT 4K 50fps (което може да ти изпържи погледа от качество) е на около 24 mb/s - отново никаква скорост на трансфер. И това е за стандартна HEVC, а тук се използва  AADT компресия, която има и други предимства.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Sothbiss said:

Пак се отплеснахте. По-назад вече съм писал за безжичното играене на игри. Тествал съм с около 20 такива и проблем не видях. Ползва се "силата на компютъра", а не VR-a. Естествено трябва си силна машина, хваната с лан кабел и 5GHz мрежа. Не знам как се прехвърля сигнала, нито дали се конвертира. Това не ме интересува. Важен е крайният резултат и за мен разлика м/у wireless и wired няма. 7-8 мои приятели също използваха VR-a вкъщи и те не усетиха лаг или насичане. 

 

Аз не оспорвам, че работи, ако така е прозвучало. :)  Просто не мога да повярвам до къде е стигнала технологията. Не очаквах, че толкова скоро ще се появи wireless връзка за игра на VR. Това е едва 2-ро (2-ро и половина) поколение хедсетове.

Евала.

 

8 minutes ago, plameni said:

 

Още по-големи глупости. Нетфликс е в пъти по-зле от качествените телевизионни канали.

15 mb/s HEVC са за 4к30p

TRT 4K 50fps (което може да ти изпържи погледа от качество) е на около 24 mb/s - отново никаква скорост на трансфер. И това е за стандартна HEVC, а тук се използва  AADT компресия, която има и други предимства.

 

Добре. Netflix изисква 25mbit/s за 4К HDR + Atmos звук.

Тук говорим за скорости от над 500mbit/s.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, w00x said:

Добре. Netflix изисква 25mbit/s за 4К HDR + Atmos звук.

Тук говорим за скорости от над 500mbit/s.

 

По-добре недей...

 

Quote

With AADT, a pair of undistorted eye-buffers rendered at 3616x2000 can be compressed down to 2016x1120 saving close to 70% of the video codec budget. AADT not only saves codec bandwidth, but it also saves latency by making sure the encoder and decoder work on smaller images.

 

Link to comment
Share on other sites

Какво означава "по-добре недей"? Информацията ми не е правилна или...?

Какво се опитваш да ми кажеш в момента, аз наистина не разбирам.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, w00x said:

Добре. Netflix изисква 25mbit/s за 4К HDR + Atmos звук.

 

Тотално бъркаш recommended speed със stream speed.

Можеше и сам да си го сметнеш. Пишат си хората, че час UHD е около 7GB.
Това прави стрийм около 16 mb/s... И заради Atmos-а като махнеш още 3-4 mb/s, колко остава за видео?

Твърде, твърде далеч от примера който дадох. 

 

Link to comment
Share on other sites

Защо обсъждаме само видео, при положение, че при Окулуса върви и аудио?

Примерът, който даде, така или иначе е твърде далеч от скоростта на VR, което всъщност обсъждаме.

 

Все тая. Няма какво да обсъждаме. Споделих мнението си.

Link to comment
Share on other sites

Не ми се търси пак.

Първия Oculus Quest е бил с изискване за стабилна връзка от 150mbit/s за Oculus Link.

Новият е с изискване за "4 пъти повече" = 600. И тъй като в изискванията си слагат резерва, написах "500".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...