Jump to content
BulForum.com

Как се правят милиарди от безплатни услуги?


Godfather

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 846
  • Created
  • Last Reply
Сори, че вдигам темата, ама току-виж някой изкарал полза от този линк

 

Google дава $10 млн. на най-добрите разработчици на програми за Android

 

Поредния сериозен тласък в разпространението на Линукс ядрото върху мобилен хардуер. ;)

 

ПП. Нищо чудно това да е пряко следствие на полседното "изхвърляне" на Стив Болмър: "Their efforts are just some words on paper right now.", мухахаха :D

Link to comment
Share on other sites

хах, това си е живата истина! никакво изхвърляне не е. :)

 

$10 милиона може и да са приказки на хартия, но са хубави приказки на хубава зелена хартия. Който се смята над тези неща да не им обръща внимание. :D

Link to comment
Share on other sites

http://news.ibox.bg/news/id_1806544702

 

не се шегуват :)

 

Виж сега, всички знаем, че Микромек са въшливи с пари и правят всичко възможно с тях, за да са на всяка манджа мерудия. Каква връзка обаче има това с темата?

Link to comment
Share on other sites

Гугъл се движат на ръба... някои от политиките им будят сериозни подозрения и недоумение. Мисля, че не е далеч времето когато ще минат окончателно и напълно от тъмната страна. Не вървят на добре. Не казвам това, защото печелят пари - няма нищо лошо, дори наистина са един прекрасен пример за отворен/базиран на отворен код/основан на безплатен достъп бизнес модел... Просто изкушенията на пътя ми са огромни - колкото по-силни стават, толкова по-силно е изкушението да мачкат който им пречи и да диктаторстват на пазара. Ще видим...

 

Google иска да купи Skype :bgrin:

 

Skype печели челна позиция (в този вид услуги) не само в световен мащаб, но изненадващо и в България, където до преди година-две се ползваха най-вече услугите на ICQ.

 

Иначе регулират гуглето ЕС ще разследва сделката между Google и Double Click

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Google стартира алтернатива на Wikipedia

 

Кефи ме динамиката :)

 

Иначе в България vivatel и Мейл.БГ с първата мобилна реклама в България. Милко въобще не си поплюва и много му се кефя. Очаквам още много изненади от него :)

 

Междувременно малко офф...

 

Българският театър е достъпен за българите от чужбина

 

Услугата е достъпна за всички българи извън територията на България.

 

Обаче според думите на човек, представил се като част от екипа на bgteatri,

Това, че услугата не е достъпна за потребители в България е изключително по молба на театрите, която ние не можем да не уважим.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Georgi Mateev
Yahoo! обявиха днес, че ще изпробват Google AdSense за търсене, за да видят дали евентуално да не монетизират трафика от търсачката си. Пробният период ще е от 2 седмици и ще е активен само за търсещите от територията на Съединените Щати. Не знам дали това не е предложение към Google "купете ни, не искаме Майкрософт" или просто показват на MicroSoft, че обявената цена от 45 милиарда долара е твърде ниска за най-посещавания сайт в света. И мисля, че са прави.
Но отново се получава така, че двама се карат - Google печели. Със сигурност от трафика на Yahoo! за 2 седмици Google ще приберат много пари от своите рекламодатели.

 

Повече тук

 

Ами май май наистина, двама са карат трети печели :)

Link to comment
Share on other sites

Една полезна статия на Робърт Д. Хоф

 

Какво става с Google

 

 

Рекламните кликвания не се увеличават, а цените на акциите намаляват. Може ли корпоративният гигант да запази чара си?

 

Най-после Google откри гравитацията. За първи път компанията не успя да реализира очакваните от Уолстрийт печалби през четвъртото тримесечие. След това два доклада на компанията за пазарни проучвания ComScore разкриха, че броят на кликванията в САЩ върху платените реклами е в застой през последните два месеца. Преди половин година те нарастваха с 40% годишно.

 

Тези новини бяха достатъчни, за да сринат доверието в Google. Цените на акциите на търсачката се сгромолясаха с 38% от най-високото им ниво - $747.24, достигнато през ноември миналата година. Това е един от най-лошите резултати при големите технологични компании. Голямото притеснение: потъващата икономика може да разбие на пух и прах звездния й възход. “Всички на Уолстрийт станаха предпазливи - твърди анализаторът Роб Сандерсън от American Technology Research, който отбелязва, че 16 негови колеги от общо 36 очакват по-слаби резултати през първото тримесечие на годината. - Всички са уплашени.”

 

 

Може би такава внезапна промяна в набраната инерция е неизбежна за компания, която изглеждаше почти непоклатима благодарение на много доходния си бизнес и технологията, която беше толкова полезна, че самото име на търсачката се превърна в глагол за търсене. Но това също може и да е сигнал, че компанията е изправена пред прелом, характерен и за други технологични феномени като Microsoft. И така - може ли Google да запази очарованието си, благодарение на което се превърна в може би най-пленителната корпорация в света?

 

ПОРЕДИЦА ОТ НАПУСКАЩИ

 

Новите предизвикателства пред компанията се трупат. Първо някои от ключовите й служители напускат, очевидно намирайки си по-добри места. Сред тях са Шерил Сандбърг, вицепрезидент по продажбите, която подаде оставка, за да стане главен оперативен директор във Facebook. Както и Дъглас Мерил, вицепрезидент по инженерната дейност, който напусна на 28 април, за да стане президент на дигиталната EMI Music. Освен това очевидно хаотичните опити на Google да намери нови сфери за растеж във всичко -от онлайн видео рекламите през офисния софтуер до безжичните комуникации, поне досега не са довели до голяма печалба. А конкурентите -от начинаещите като Facebook до гиганти като Microsoft, се опитват да изпреварят търсачката и да завладеят големи територии от онлайн търговията.

 

Голяма част от опасенията за Google може да се окажат безпочвени. Очаква се компанията да обяви резултатите от първото тримесечие на 17 април. Според прогнозите приходите ще са се повишили с 40% до $3.5 млрд., докато доходността от акция с 22% до $4.50, въпреки големите разходи за изследователска и развойна дейност. Главният изпълнителен директор Ерик Е. Шмид твърди, че състоянието на икономиката засега не оказва отрицателно въздействие.

 

Все пак не е ясно, доколко успешно необикновеният мениджмънт на компанията ще се справи с по-предизвикателни времена. Триумвираптът Шмид и съоснователите и президенти Сергей Брин и Лари Пейдж бе окрилен от уникалната култура на компанията, помогнала им да постигнат толкова голям и бърз напредък. Ексцентричните инвеститори изпаднаха във възторг, когато акциите “литнаха” високо, но търпението им може да бъде подложено на изпитание, ако те продължават да падат. Компанията оставя финансовите анализатори в неведение. Тя дава на инженерите един свободен ден от седмицата, за да работят върху лични проекти далеч от зорките погледи на техните мениджъри, което прави трудно дори за вътрешни хора да разберат кой с какво точно се занимава. А рекламният й бизнес, ръководен от тайни, сложни математически формули, дразни анализаторите, които са кръстили компанията “черна кутия”.

 

Ето защо нейните привърженици бяха разколебани от последните данни за нея. Компанията поддържа тезата, че очевидният застой при платените кликвания е планиран. Тя намали пространството за кликване около рекламите, за да елиминира случайните кликове. В резултат на това средната цена на кликване при търсене на думи, за които са платили рекламодателите, се е покачила с 15% през четвъртото тримесечие. Все пак преобладават скептиците. “Има проява на слабост, която изглежда е предизвикана от икономиката” - твърди Кевин Лий, изпълнителен председател на маркетинговата фирма Didit.

 

Google е изправена и пред конкуренция заради собствените си необуздани амбиции. През миналата година тя започна да предлага софтуерни програми онлайн като имейли и текстообработка, конкурирайки се с Microsoft. Със закупуването на DoubleClick за близо $3.2 млрд. и YouTube през 2006 за $1.6 млрд. компанията вече се потопи във видео рекламите. И макар че неотдавна загуби наддаването в областта на безжичните технологии пред Verizon Wireless и AT&T, Google се е хвърлила с главата напред в плановете си за безжичен софтуерен интернет.

 

Тя трябва да се пребори и със силни конкуренти на всички пазари. “Преди тя не беше изправена пред подобни предизвикателства” - твърди Джефри Мур, управляващ директор на стратегическата консултантска компания TCG Advisors. Преди всичко Google се е превърнала в мишена на Microsoft, която повече от година действа под лозунга “Убий Google”. Тя похарчи милиарди за свързани с рекламата изкупувания и отправи безпрецедентна оферта от $45 млрд. за Yahoo!.

 

Подобно на останалите значими компании, Google е изправена пред сериозни предизвикателства, които могат да се окажат повече вътрешни, отколкото външни. Освен ключови фигури си тръгнаха и много инженери, за да започнат работа в нови компании като Twitter и сайта за приятели FrienFeed.

 

Поне засега компанията си остава магнит за младите технократи. Том Кошик, преподавател по мениджмънт и инженерство в Stanford University, твърди, че студентите са очаровани от креативната култура, както и от безплатната храна за ценители и от колежанската атмосфера. Все пак за първи път на очарователната компания може да й се наложи да търси начини как да запази чара си.

 

Робърт Д. Хоф

BusinessWeek

Link to comment
Share on other sites

Разбира се, че Гугъл страдат от най-различни болежки на бурния си растеж, но те отдавна преминаха в една съвсем друга категория, от която е трудно да ги извадят каквито и да било пазарни сътресения. Когато си пускам компютъра, едно от първите неща, които правя е да отворя търсачката на Гугъл. Не бих могъл изобщо да изчисля колко пъти всеки ден я използвам. Същото се отнася и за пощата ми в gmail и ежедневните ми справки за всевъзможни адреси и местоположения в Google Maps. Не мога да си представя да права нещо подобно нито с Yahoo, още по-малко пък с MSN. Докато подобно статукво е факт за почти всички интернет потребители, Гугъл ще си остане основния играч в интернет.

Link to comment
Share on other sites

Имат много полезни услуги и не вярвам скоро някой да ги задмине , особено някой като микрософт с новите им идеи и начина на обслужване на потребители прилаган от тях тези дни .

Всичко си е една постановка и опити за подбиване на конкуренцията в тоя бизнес просто .

Мнението си е мое ... може да използва продукти и на двете фирми постоянно и все пак начина по който "онея" третират клиентите си е ужасен .

п.п. Безплатните услуги са бъдещето вече .

:laughing:

Link to comment
Share on other sites

Компанията поддържа тезата, че очевидният застой при платените кликвания е планиран. Тя намали пространството за кликване около рекламите, за да елиминира случайните кликове. В резултат на това средната цена на кликване при търсене на думи, за които са платили рекламодателите, се е покачила с 15% през четвъртото тримесечие. Все пак преобладават скептиците.

 

Скептиците, които преобладават явно не разбират, че този застой е съвсем нормален. Ще мине мъничко време, докато рекламодателите разберат, че това е само в тяхна полза.

 

 

Google трудно могат да изгубят своя чар. Веднъж станеш ли техен потребител, няма пускане :) Освен Gmail, търсачката, Google Analytics, Google Maps, вече дори ми е трудно да си представя живота без всички rss емисии, които съм си направила като притурки в iGoogle. Даже леко се чувствам гузно заради това, защото radar.bg е на същия принцип... :bgrin:

Мисълта ми беше, че философията на Google е изключително печеливша - даваш на потребителите доста неща, за които потребителите са свикнали да плащат, дават шанс на малки фирми със скромни бюджети да рекламират, като рекламите са съвсем семпли, ненатрапчиви и са в полза на потребителите. И ето я гвардията от фенове. За добро или за лошо много малко са тези компании, които са склонни да дават на потребителите нещо безплатно, когато те са свикнали да плащат за него. Другата крайност е, че ти дават нещо безплатно, но те затрупват с натрапчиви реклами, а така трудно се генерират фенове. Когато например някой ми даде мейл в Yahoo, първото нещо, което правя е да го попитам дали няма друг. След изпратено или получени писмо от Yahoo, ме побъркват от спам. В същото време безплатните услуги крият и много рискове. Трябва да си наистина добър играч :)

Link to comment
Share on other sites

Както каза godfather, така и аз немога да си представя дена без да ползвам, каквото и да е било от G

Защо ли...

Най малкото...

 

05_yahoogle.gif

 

Сори, ще разпънем хората с малки монитори.

Link to comment
Share on other sites

Инвестициите в маркетинг на търсачките (SEM) в света през 2007

 

 

Инвестициите в SEM индустрията в Северна Америка са нараснали от $9.4 милиарда през 2006 година до $12.2 милиарда през 2007 година, надхвърлящи предвидените по-рано $11.3 милиарда

 

Разходите за маркетинг на търсачките (SEM) в Северна Америка се предвиждат да достигнат $25.2 милиарда през 2011 година - значително увеличение от предвидените в миналогодишната прогноза $ 18.6 милиарда за 2011 година.

 

Разходите за платени рекламни програми като Google AdWords, Yahoo! Search Marketing и Microsoft adCenter заемат 87.4 % от всички инвестиции за 2007 година, на органичната оптимизация (SEO) се падат 10.5 %, докато платеното позициониране и технологичните инвестиции заемат съответно 0.07 % и 1.4 %

 

Google AdWords остава най-популярната рекламна платформа при търсачките, но разходите на двете водещи програми Google AdWords и Yahoo! Search Marketing са намалели в сравнение с миналата година

 

Значително по-малък процент рекламодатели през 2007 година отбелязват увеличение в цените на платените препратки - 66 %, в сравнение с почти 75% през 2006 година. Приблизително 75 % от анкетираните са заявили, че биха могли да толерират евентуално покачване на цените за платена реклама, при това в рамките на 30 %

 

Тази статистика за разходите показва, че маркетингът за търсачките (SEM) само продължава да доказва все по-определящото си значение в цялата маркетингова сфера.

 

Цялата статия в Дневник online

 

Между другото, съвсем наскоро eFLAG организира курс за Оптимизация на маркетинговите кампании в Интернет.

Общо инфо

Теми

За лектора

 

 

Също така препоръчвам и един друг курс - Интернет реклама и маркетингови инструменти

За курса

Програма на курса

За лектора

Изключително много уважавам Сашо Варов не само заради това, че има много голям опит, а и защото е склонен да го споделя. :)

 

Не ми е известно друга организация да организира семинари за онлайн маркетинг.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Мдам, развръзката от сблъсъка на титаните вече е ясен - Майкрософт се оттеглят от пазара на уеб реклама с подвита опашка, а Гугъл имат поредния повод за отваряне на бутилките с шампанско. Според David Yoffie, професор от Harvard Business School, Гугъл вече са набрали такава скорост, че на практика са неспираеми дори от самите Майкрософт. След провала на поглъщането на Яху от Майкрософт (което по доста параметри повече щеше да прилича на сливане), Гугъл остават еднолични господари на пазара на онлайн реклами като се очаква да приберат половината от цялата очаквана сума от $55 милиарда.

 

Повече подробности в доста поучителната статия на Financial Times.

Link to comment
Share on other sites

Като човек, които следи финансовата преса, нека само да добавя, че едва ли може някой да твърди със сигурност какво точно са намислили от мсофт освен самите те. Това е 2рото им предложение на яху. Веднъж вече се отказаха. Мр. Янг и компания бяха прекалено алчни и както лъсна из пресата, той бил отворен за нови преговори, но Балмер не беше. Мсофт стратегически се оттеглиха.

Яху е обречена на падение. След време пак ще се пробват, този път с по-малко пари. Балмер го консултират армия от инвестиционни банкери, тъй че всеки ход на мсофт е стратегически и ако нещо не ти се струва логично, това значи, че не знаеш всичко.

 

А разбрахте ли за фейсбук ?

Link to comment
Share on other sites

Като човек, които следи финансовата преса, нека само да добавя, че едва ли може някой да твърди със сигурност какво точно са намислили от мсофт освен самите те. Това е 2рото им предложение на яху. Веднъж вече се отказаха. Мр. Янг и компания бяха прекалено алчни и както лъсна из пресата, той бил отворен за нови преговори, но Балмер не беше. Мсофт стратегически се оттеглиха.

Яху е обречена на падение. След време пак ще се пробват, този път с по-малко пари. Балмер го консултират армия от инвестиционни банкери, тъй че всеки ход на мсофт е стратегически и ако нещо не ти се струва логично, това значи, че не знаеш всичко.

 

А разбрахте ли за фейсбук ?

 

Thief, какво точно са искали Майкрософт и дали някой светъл ден ще приберат Яху най-накрая вече няма никакво значение. Не знам как може това оттегляне да се нарече "стратегическо" след като очевидно губят пазар за петдесет милиарда. Това, че Балмър го консултират армия от инвестиционни банкери не може да е гаранция за нищо. Сега беше единственият подходящ момент Майкрософт да направят нещо. От тук нататък, противопоставянето им срещу Гугъл и опита им да навлязат в чужди бизнес територии ще е изключително сложна и непоносима операция, имайки в предвид и собствените им корпоративни проблеми. След краха на сделката и окончателното бетониране статуквото на пазара на онлайн реклама, всеки следващ опит за купуване на Яху ще е жалък напън за обиране трохите от богатата трапеза и не е ясно изобщо дали ще има някакъв смисъл.

Link to comment
Share on other sites

Нека само малко ъпдейт-на поста ти. Както бях казъл по-горе, ако нещо не ти се струва логично то вероятно не знаеш всичко. Може и да си забелязъл, но хедж фонд ръководен от милиардера Полсън започна масирано изкупуване на акции. Повярвай ми има адски много пари. Неговата цел е да измести борд-а на яху, като в замяна ще получи солидна компенсация от мсофт ако успее. Човекът просто поема премерен риск, който ако излезе успешен, по неофициални данни, ще му донесе около 0.5 млрд. $.

Балмер леко заблуди пазара с изказванията си. Излишно е да ти казвам, че ако гигант-монополист като мсофт реши нещо, едва ли някой може да го спре. Владеят ОС пазара. Все някъде трябва да си инвестират свободните млрд-и.

Link to comment
Share on other sites

Нека само малко ъпдейт-на поста ти. Както бях казъл по-горе, ако нещо не ти се струва логично то вероятно не знаеш всичко. Може и да си забелязъл, но хедж фонд ръководен от милиардера Полсън започна масирано изкупуване на акции. Повярвай ми има адски много пари. Неговата цел е да измести борд-а на яху, като в замяна ще получи солидна компенсация от мсофт ако успее. Човекът просто поема премерен риск, който ако излезе успешен, по неофициални данни, ще му донесе около 0.5 млрд. $.

Балмер леко заблуди пазара с изказванията си. Излишно е да ти казвам, че ако гигант-монополист като мсофт реши нещо, едва ли някой може да го спре. Владеят ОС пазара. Все някъде трябва да си инвестират свободните млрд-и.

 

Твърде едностранчиво гледаш на нещата и на сделката като самоцел, като по този начин изпускаш важните процеси. Очевидното желание на Майкрософт е да се докопа до сериозен дял от пазара на онлайн реклама и най-вече на основните уеб услуги. Също така очевидния факт е, че напъните им се провалят и статуквото на Гугъл в този пазар се бетонира все по-здраво. За добро или за лошо, Гугъл се превръщат в монополист на пазара на основните уеб услуги изобщо, което няма как да е някаква "стратегическа цел" на Майкрософт. Мнението ти, че гигант-монополист като Майкрософт няма кой да спре е дълбоко погрешно - очевидно има. Майкрософт се опитват да отнемат хапката от устата на вече утвърден монополист на този пазар, който притежава финансова мощ от същия порядък (че даже се очертава и да го изпревари тази година), а такива като Яху в момента играят ролята на онези нещастници, които по стечение на обстоятелствата попадат в центъра на битката между титаните.

Link to comment
Share on other sites

Нищо не е свършило преди да е свършило. Ако купят яху, с още 1-2 придобивания, гугъл доста ще ги заболи.

 

Нека само не забравяме важен факт - гугъл е млада компания появила се преди 5-6 години. Бих я сравнил с балон. Всички знаем какво става с балона като му вкараме повече въздух отколкото може да поеме. Картинката там е доста несигурна. В лицето на Мсофт имат потенциален враг. А мсофт няма да спре докато не вземе пазарен дял. Както сам забелязваш, вече 3та година не мирясват.

 

Мсофт, от друга страна, е компания с почти 30 годишна история. Там е и разликата.

 

Ти ми говориш колко са се бетонирали гугъл пък мсофт си изкупуват акции на яху. Не виждам къде му е стабилното на ситуацията. Отделно, хедж фондовете са невероятно изобретателни, когато става въпрос за подобни сделки. Това, че си фен на гугъл, не променя 1 прост факт - Мсофт е няколко пъти по голяма от гугъл. За нея он-лайн рекламата е посока където да се диверсифицира. За гугъл това е посоката, в която да се развива.

Link to comment
Share on other sites

Нищо не е свършило преди да е свършило. Ако купят яху, с още 1-2 придобивания, гугъл доста ще ги заболи.

 

Нека само не забравяме важен факт - гугъл е млада компания появила се преди 5-6 години. Бих я сравнил с балон. Всички знаем какво става с балона като му вкараме повече въздух отколкото може да поеме. Картинката там е доста несигурна. В лицето на Мсофт имат потенциален враг. А мсофт няма да спре докато не вземе пазарен дял. Както сам забелязваш, вече 3та година не мирясват.

 

Мсофт, от друга страна, е компания с почти 30 годишна история. Там е и разликата.

 

Ти ми говориш колко са се бетонирали гугъл пък мсофт си изкупуват акции на яху. Не виждам къде му е стабилното на ситуацията. Отделно, хедж фондовете са невероятно изобретателни, когато става въпрос за подобни сделки. Това, че си фен на гугъл, не променя 1 прост факт - Мсофт е няколко пъти по голяма от гугъл. За нея он-лайн рекламата е посока където да се диверсифицира. За гугъл това е посоката, в която да се развива.

 

Ти май не разбираш, че въпроса не е как и дали Майкрософт изкупува Яху. Въпросът е как реагира пазара на тези процеси. А пазара реагира точно противно на желанията на Майкрософт. Колко млада компания е Гугъл няма никакво значение (появява се през 1995-та) - всичко е въпрос на пазарни позиции и финансова мощ (впрочем IBM бяха многократно по-големи и по-мощни от Майкрософт, когато се опитаха да наложат ОS/2 като операционна система от ново поколение). Освен това Майкрософт вече не е няколко пъти по-голяма от Гугъл и това се вижда от цифрите тук и тук. Като прибавиш и факта, че Гугъл е технологичната компания с най-висок растеж за последните пет години, трябва да ти стане ясно, че картинката за Майкрософт изобщо не е оцветена в розово. Можеш да си зададеш следния въпрос: колко интернет потребители биха се навили да сменят ежедневната си работа с Гугъл (търсачката, пощата, картите, видеото и още една камара) с конкурентни услуги? Аз лично не мога да си представя това (особено за търсачката, от където идва лъвския пай печалба от интернет реклама), но интересното е, че на същото мнение са и още няколко стотици милиона интернет потребители (а може и да са минали милиард вече). Изобщо не виждам как Майкрософт ще разклатят това статукво. Апропо, ти използваш ли търсачката на MSN? :)

Link to comment
Share on other sites

Споредем мен в крайна сметка никой няма да бъде окончателен и единствен победител при сблъсъка на титани от калибъра на microsoft и google. по-скоро въпроса е кой по какъв начин ще разпредели баницата в процеса на глобализиране и на непрекъсната промяна на Интернет. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...