Jump to content
BulForum.com
dunata

Препоръчайте колело

Recommended Posts

Пак се зарибих да карам, но моето колело взе, че се счупи (беше и тъпо и старо) ... както и да е. Не ги разбирам много-много, за това да питам някой, който повече разбира ... да препоръча някое колело до 400лв (може и малко повече)... Не ми трябва да изкачвам Еверест с него, или да ходя на Тюр де Франс ... да е здраво ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не може ли просто някакъв определен модел, който го има в Пловдив ... или сайт от къде мога да си избера ... сайт за магазини в Пловдив...

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.spritnmaxcom.com , аз ти препоръчвам един Модел и той е Аполон (Apolon) мисля че с най хубавите си части излизаше някъде 450 лв или по малко незнам от давна беше може и да е по евтиню

 

Шифтри- Шимано

Заден и Преден Дерайлbор - Шимано

Аеро Капли там Тяхно си производство

Алуминиеви дръжки на спирачките

Дискови Спирачки не си спомням дали не бяха др или пак Шимано

Зъбен блок - Шимано Mega Range

Алуминиева Рамка

Преден амортесbор забраил съм вече марката

верижката е Z-50 ако не се лъжа

 

и то май не остана др ако съм изпуснал нещо питай

 

едит: сега видях в сайта http://www.sprintmaxcom.com/bikes.php?bikeid=9 малко по различно от това което ти казах но ако не се лъжа може и да ти направят по поръчка като отидеш там можеш да разгледаш частите има няколко модификации на този модел разглеждаш харесваш ... съответно купуваш аз работих там преди известно време и ме е яд че не си купих тогава колело хем с отстъпка щях да го взема :) айде дано съм ти от полза

Edited by RapSs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е доста добро ... къде го има ? Смисъл адрес нещо :) ... не съм обръщал внимание на магазини ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dunata в тази тема се говори за Спринт и модела им Аполон .. прочети я .. и ще видиш, че има един форум натисни тук !!! в който има предостатъчно инфо за предлаганите на пазара велосипеди. Един съвет .. изчакай малко или се консултирай с някой твой приятел, който малко повече ги разбира от теб, за да не си дадеш парите на вятъра ..

@RapSs без да се обиждаш Шимано е марка. Тя има както и highend така и евтини компоненти. Като казах, че е марка тя си има и модели .. така че с това "Шимано" .. просто нищо не казваш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вземи си Драг Онтарио ТЕ от магазина на бул. Руски - Тандем. Аз карам такова и съм много доволен. Струва 489лв. Има ии други модификации на Онтарио, които са с малко по-ниска цена.

 

виж тук: http://forum.wrzru.com/index.php?showtopic=28997&st=60 - там съм му сложил снимка - имаше го и в синьо, а съм виждал и в други цветове.

 

Вземи си Драг Онтарио ТЕ от магазина на бул. Руски - Тандем. Аз карам такова и съм много доволен. Струва 489лв. Има ии други модификации на Онтарио, които са с малко по-ниска цена.

 

виж тук: http://forum.wrzru.com/index.php?showtopic=28997&st=60 - там съм му сложил снимка - имаше го и в синьо, а съм виждал и в други цветове.

Share this post


Link to post
Share on other sites

вэемиси скот няма да эбаркаш

 

магаэина се намира срешту автобусната спирка бунарджика

Share this post


Link to post
Share on other sites

V tazi cenova granica, koqto si poso4il ima to4no 2 koleleta spored men li4no.

 

Drag Ontario

Sprint - Apolon

 

Mislia, 4e miasto za 3to kolelo v tazi cenova " ramka " naima.

 

Ako triabva da napravim sravnenie m/u 2te marki kato cialo... li4noto mi mnenie e, 4e po absolutno vsi4ki paragrafi DRAG e na 1vo miasto!

+. 4e ako govorim za visok klas koleleta tui ili ina4e za men ima to4no 3 marki v BG, koito si zaslujavat vnimanieto!

Imenno DRAG, RAM i Scott! Vsi4ko ostanalo ne smiatam, 4e zaslujava kakvoto i da e vnimanie ot strana na edin razbira4. Samo, 4e pri tezi koleleta ne govorim za 300-400 lv, a za ceni dostiga6ti i nad 10 000 lv.

Edited by Muri4ko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, да бе... тия Giant само баламурници ги карат... а Bianchi к'ви пък са тия?!

 

Редактирано:

@The`ScorpioN - имайки цялото ти уважение, когато не си компетентен не се изказвай....
Грешиш, нямаш цялото ми уважение - не те познавам, за да мога да те уважавам. Да си беше формулирал изречението по-правилно...

 

->The^Undertaker - Окей, след това спирам :)

Edited by The`ScorpioN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Muri4ko - що пишеш такива "религиозни" глупости?! - Знаеш ли кой и кога въведе първата българска карбонова рамка? Ти изобщо качвал ли се се на "истински" MTB?

 

@The`ScorpioN - имайки цялото ти уважение, когато не си компетентен не се изказвай....

Edited by Ferante

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Muri4ko - що пишеш такива "религиозни" глупости?! - Знаеш ли кой и кога въведе първата българска карбонова рамка? Ти изобщо качвал ли се се на "истински" MTB?

 

@The`ScorpioN - имайки цялото ти уважение, когато не си компетентен не се изказвай....

 

Ti misli6 li, 4e me valnuva osobeno minaloto?! Gledam v nastoq6teto i realnosta, a te so4at imenno kum ne6atta, za koito pi6a!

+, 4e edna ramka kolelo ne pravi.

Ako triabva da govorim v momenta za bulgarski firmi i izcialo karbonovi ramki, koito sa v momenta na pazara i zaslujavat vnimanie... to ima to4no dve!

 

Black pearl na DRAG ( okolo 1100 lv i e cenata... na gola ramka )

2rata e na Sprint. Tam cialoto kolelo e malko pod 2 k

Ako triabva da pravim sravnenie m/u 2te... nesam savsem zapoznat s modela na Sprint, no imaiki se v predvid cenata i razlikata ot nad 5 k lv pri krainata zglobka... pravi si sam izvodite koe e po-dobria variant, kato ka4estvo. ne, 4e ne6to, ama takiva ogromni razliki v cenata ne sa mnogo na hubavo i ne sa v + za ka4estvoto na po-evtinoto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ti misli6 li, 4e me valnuva osobeno minaloto?! Gledam v nastoq6teto i realnosta, a te so4at imenno kum ne6atta, za koito pi6a!

+, 4e edna ramka kolelo ne pravi.

Ako triabva da govorim v momenta za bulgarski firmi i izcialo karbonovi ramki, koito sa v momenta na pazara i zaslujavat vnimanie... to ima to4no dve!

 

Black pearl na DRAG ( okolo 1100 lv i e cenata... na gola ramka )

2rata e na Sprint. Tam cialoto kolelo e malko pod 2 k

Ako triabva da pravim sravnenie m/u 2te... nesam savsem zapoznat s modela na Sprint, no imaiki se v predvid cenata i razlikata ot nad 5 k lv pri krainata zglobka... pravi si sam izvodite koe e po-dobria variant, kato ka4estvo. ne, 4e ne6to, ama takiva ogromni razliki v cenata ne sa mnogo na hubavo i ne sa v + za ka4estvoto na po-evtinoto.

 

 

Ако не се лъжа, Black pearl е с няколко грама по лека от обикновена alu рамка( мисля че беше Експерт рамката ).... което май обезсмисля идеята с карбона ?

 

а по темата .... те хората си казаха, аполон или онтарио ;) онтариото ми харесва повече защото мога да сложа по дебела гума отад ;) но това си е мое мнение...Спринт също имат рамки които побират голяма гума но там вече говорим за малко по висока цена :П

Edited by Myxa-TePoPuCT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Muri4ko Ще те замоля да отделяш повече време за администрирането на мрежата и да не ми спира нета толкова, колкото да пишеш мнения за колела :). Които меко казано са неадекватни и ми мясат на това как някой ти промива мозъка.

Всъшност точно РАМКАТА прави колелото и разликата в колелата.

Ако искате да ви отпромия мозъка заповядайте на ЛС.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Можеш да го направиш и тука за да може да се просветим повечко хора :) Не, сериозно, аз лично искам да прочета повечко информация по този въпрос, а доколкото знам ти си човека дето може да я напише тая информация.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KILLERINCHO не ми дразни самочувствието :)

 

И все пак да зарежем кое кво що и как при скъпите колела ще напиша моето мнение както трябва да търсим в колело в този ценови диапазон. Надявам се да помогне на някои.

 

- Започваме от рамката както повечето знаете върху нея се монтира всичко , за да замяса на колело :). НЕ СЕ ХВЪРЛЯЙТЕ НА "МЕКИ" колела в този ценови диапзон, това са колелата с задно окачване. Нито ще усетите нещо с него, нито ше ви върши някаква работа ненужно оскъпяване.

Изберете Алуминиева рамка , задължително с 1 1/8 чело. По принцип повечето са така, но се намират и колела с чело 1 цол. Ако някой ден решите да сложите по-добра вилка - всичките са за 1 1/8 . Преценете с каква гума ще карате отзад. Стандартните колела идват с 1.95 , за планинско каране 2.1 2.35 е задължително т.е. уверете се ,че отзад рамката ще побере 2.35 гума.

 

Харесахме колела с такива рамки предстои тежкия сблъсък кой компонент е най-важен и тнт.

 

- Капли: Някои им викат двустенни други Аеро все таз .. търсете такива капли. Доста по-здрави са от нормалните. След няколко карания ще забележите най-вероятно ,че гумите ви са почнали да играят и ще се уплашите че каплите са ви криви. Не е точно така след няколко карания спиците се нагласят по колелото и се напасват което довежда до разцентроване на каплата. Отивате в магазина от които сте си го купили и им обяснявате ,че желаете да ви доцентроват каплите. ПО принцип магазините би трябвало да направят без да ви искат пари, това е нещо което се случва доста често дори и при скъпи колела.

 

- Вилка : в повечето случаи ще имате някакво подобие на вилка Зум или Логан което ще върши някаква работа известно време, но е по-добре да я има :)

 

- Спирачки: в този ценови клас не ви съветвам по никакъв начин да си взимате дискови спирачки. Може да ви се вижда гъзария , но реално това което ще вземето няма да спира ;). Търсете Алуминиеви V-brake спирачки. Като задължително самите рамена да са лауминиеви , пласмасовите спирачки не спират и не си струва. Ако лостчето за спирачките също не е пласмасово още по-добре.

 

- Кормило, лапа, колче - общо взето не може да очаквате кой знае какво компонентите тук са сравнително равни.

 

- Седалка - Ако сте късметлия седалката ще ви е удобна :), но най-вероятно ще заделите 20-на лева за нова по-добра седалка. Особенно за мъжете дето карат повече колело ще се сетят защо.

 

- Команди/Shimano/ Скорости -- Тук вече влизаме в маркетинговата страна на нещата. Там където магазините наливат как колелото е с Shimano и тнт . Да да ама не :) Shimano-то което се слага на тези колела е сравнително ниско качествено отговаря за градско каране и не може да очаквате чак големи чудеса от него. Всичко което е поне 21 скорости е идеално за вас. Шифтърите с които вкл=чвате скоростите според мен е добре ако са палцови а не от въртящите някак е по удобно, елиминира се момента да включите без да искате :). Ако желаете малко сериозни компоненти насочете се към планинския клас на Shimano Altus , Acera осбенно второто ще е напълно достатъчно за навлизане в колоезденето и е сравнително здраво. Ако ви се налага да избирате кои компонент да е по хубав заложете за заден декласиор и команди .....

Megarange - мдам красота :) представлява един 34 зъбов венец който се използва при огромни наклони, които надали някога ще ви се наложи да качвате ... за мен лично маркетинг :)

 

Това се сещам за в момента надявам се да ви е полезно. Най-важното да не забравя трябва колелото да ви е по мярка .. болктите в гърба при неправилна стойка не са осбенно приятни и биха ви накарали да го захвърлите .

 

КУПЕТЕ СИ КАСКА И КАРАЙТЕ С НЕЯ ВИНАГИ !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това ти мнение общо взето излиза на първо място по полезност от почти всичката бълвоч изписана в този раздел. Мерси за споделеното инфо. Повечето неща ми бяха ясни, но например никога не бих се сетил да гледам дали ще влезне по-голяма гума отзад на рамката. Но съм сигурен че голям процент хора пишещи тука не знаят какво да си купят и като влезнат в магазина гледат странно. Така че би ми се искало да продължиш в тоя дух, пък ако има и други про-та да се включат за да има смисъл да се чете и пише от феновете на колоезденето, какъвто съм и аз :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, аз тук се включвам с питанка. Понеже с моя боклучко няколко пъти съм се пробвал в планината, беше адски яко и екстремно, имайки в предвид, че е пълен твърдак. Един веломонтьор (bikecentre в Редута) ми каза, че именно пълния твърдак създава стила на каране...

Та въпроса ми е, понеже вече си взех рамка Dragomir F4, от първите от този тип, питанката е много ли съм се прецакал? Защото така или иначе нямам някакъв определен стил на каране и идеята при инвестицията ми в тази рамка беше, че е универсална, позволява и ХС и леки спускания.

Възнамерявам на тази рамка да сложа вилка ХСR и вече наличните ми шина jac2000 и предна механична дискова спирачка Tectro.

Възможно ли е при надграждане с по-качествени компоненти да се получи сравнително добро АМ колело от тази рамка?

Edited by The`ScorpioN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото си спомням окачването на F4 не беше много добре сметнато много прогресивно. Но ти надали ще го усетиш толкова. Доколкото разбирам ще си рпавиш кефа с колелото без кой знае колко сериозни неща. Сглобявай смело и туй то :) . Не налитай много на качествени компоненти, вземи си такива които ще ти вършат работа за карането ти .

Share this post


Link to post
Share on other sites

И недей взима това Тектро, че са пари на вятъра - вземи си едни нови В-Брейкове (М430, например) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Muri4ko Ще те замоля да отделяш повече време за администрирането на мрежата и да не ми спира нета толкова, колкото да пишеш мнения за колела :). Които меко казано са неадекватни и ми мясат на това как някой ти промива мозъка.

Всъшност точно РАМКАТА прави колелото и разликата в колелата.

Ако искате да ви отпромия мозъка заповядайте на ЛС.

 

Vuob6te nz koi si i o6te po-malko puk smiatam, 4e si sred li4nite mi klienti, 4e da se zanimavam s tvoqta mreja.

Na moite klienti net-a ne i spira... obarni se kum tehni4eskia rukovoditel na tvoq si raion i ne me zanimavai s 4ujdi problemi.

 

Otnosno mnenieto mi za kolelo... smiatam, 4e imam dostatu4no nabludenia i moga da govoria kolkoto si iskam po temata.

Btw tvurdenieto ti za tova, 4e ramkata pravi koleloto e absolutno pogre6no, poradi prostata pri4ina, 4e ima o6te kupi6ta komponenti, koito sa neobhodimi, za da se dviji6 na 2 kolela po ulicite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти му говориш, а той рупа ли рупа...../както беше казал един друг човек в един друг форум... :)/

 

Рамката е основата на велосипеда, и когато тя не е с правилна геометрия/ рамер - каквито и части да му слагаш на велосипеда, той пак няма да стане удобен за каране. За пример ще ти дам Крос - имат такива модели с толкова изкревени геометрии, че и да им слагаш и компоненти от клас XTR или X.0, вилка от висок клас, колчета, лапи и седалки - пак кръста ще те заболи и колената ще ти се скапят...

 

Ако мога да направя сравнение с едно PC - ти ми говориш все едно да си взема старо дъно, на което да слагам скъпи и нови компоненти.... не че ще има голяма съвместимост /по същия начин стои и въпроса за байковете/.

Edited by Ferante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...