Jump to content
BulForum.com

Препоръчайте колело


Recommended Posts

Otnosno mnenieto mi za kolelo... smiatam, 4e imam dostatu4no nabludenia i moga da govoria kolkoto si iskam po temata.

Btw tvurdenieto ti za tova, 4e ramkata pravi koleloto e absolutno pogre6no, poradi prostata pri4ina, 4e ima o6te kupi6ta komponenti, koito sa neobhodimi, za da se dviji6 na 2 kolela po ulicite...

 

Слушам те с интерес кой компонент тогава е най-важен според теб и защо? Както и да ми посочиш грешките в твърдението ми.

Edited by The^Undertaker
Link to post
Share on other sites
  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Na moite klienti net-a ne i spira... obarni se kum tehni4eskia rukovoditel na tvoq si raion i ne me zanimavai s 4ujdi problemi.

Като LAN-аджия мога само да ти се изсмея в лицето за подобно твърдение...

Otnosno mnenieto mi za kolelo... smiatam, 4e imam dostatu4no nabludenia i moga da govoria kolkoto si iskam po temata.

Btw tvurdenieto ti za tova, 4e ramkata pravi koleloto e absolutno pogre6no, poradi prostata pri4ina, 4e ima o6te kupi6ta komponenti, koito sa neobhodimi, za da se dviji6 na 2 kolela po ulicite...

Не става само с гледане, трябва и акъл ;)
Link to post
Share on other sites

Аз имам СПРИНТ Аполон , и мога да кажа ,че съм много доволен.Карам го вече трети сезон и не съм имал никакви проблеми ,единствено един път са настройвани скоростите, което е нормално поради разтягане на жилата.Препоръчвам ти ги горещо!!! :)

Link to post
Share on other sites

За да не отварям нова тема, дали мога да си взема за ~200 лв колело. Трябва ми, за да ходя на работа с него. Нищо екстремно освен бурдюрите :)

 

Това например защо е толкова евтино?

Edited by AssassiN
Link to post
Share on other sites

За такива нужди си вземи колело с твърда рамка, тоест без заден амортисьор.

Първо - доста по-леки са, второ - по-надеждни са, тъй като на рамките, като показаната от теб обикновено са с нисък клас компоненти и никой от тях не струва - тоест - повече чаркове, които ще изискват редовна поддръжка и ремонти - ще те вкарват в разходи и занимавка.

За тези пари, мога да препоръчам този или този вариант на Drag Hacker.

Защо така наречениея пълен "твърдак", тоест велосипед без амортисьорна вилка и без заден амортисьор е по-добър от показания от теб велосипед с "мека" рамка?

Само от гледната точка на статистиката - колкото по-сложна е една система - толкова по-голяма е вероятността от грешка. Едно е рамката и вилката да са ти по едно парче желязо, друго е по тях да има точки с повишена здравина (маса), контактуващи повърхности, втулки, става в самата рамка (мястото, където се сгъва), специално пригодени за контактуването помежду си сегменти и т.н. Да, меката рамка дава някакъв комфорт, но след време ще започне да ти скърца пружината отзад, вилката ще ти се разхлопа, ще се промени твърдостта й, ще трябва непрекъснато да се донастройват и двете, движенито на "ставата", понеже най-вероятно е втулка, а не лагер ще се влоши и ще се разскърца, ще трябва постоянно да се човърка по тях, за да може въобще да се кара колелото ползват и започва едно безкрайно ходене по сервизи, или клечене пред велосипеда.

Докъто в един твърдак това, което може да ти се повреди е да ти се разцентроват скоростите или спирачките, да ти се изкривят каплите и неминуемото износване на лагерите (да де, главини). Като всичките тези проблеми си ги има и при "меките" велосипеди. Така че... ти си решаваш.

Link to post
Share on other sites

Един левашки въпрос.

 

Имам здрав алуминиев педал, но с развалена резба на оста (от кофти курбел) и развален педал, пластмасов но със здрава ос (резба). Това, което реално питам е възможно ли е да подменя осите на педалите и да сложа оста със здрава резба на алуминиевия педал?

Link to post
Share on other sites
Един левашки въпрос.

 

Имам здрав алуминиев педал, но с развалена резба на оста (от кофти курбел) и развален педал, пластмасов но със здрава ос (резба). Това, което реално питам е възможно ли е да подменя осите на педалите и да сложа оста със здрава резба на алуминиевия педал?

Приципно ДА, но не винаги става, ако педалите ти са от най-евтините.....

Друг е въпроса от смисъла на действието при положение че резбата на курбела си е заминала и да го смениш скоро и той ще бъде с развалена резба....

Edited by Ferante
Link to post
Share on other sites

Курбелът е сменен. Точно за това питам дали мога да използвам някои от старите си педали по-точно оста за да я подменя с иначе чисто новия педал, но с развалена резба на оста.

 

Мерси са отговора.

Link to post
Share on other sites

Препоръчайте ми колело за 300 лева, трябва ми за да си джъткам из града, да е издържливо горе долу и да не ми прави много проблеми :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Айде и аз - търся си вело... вело... абе колело.

 

С какво мойто търсене се различава от останалите? Ми прави ми впечатление, че масово колелетата се предлагат с товароносимост до 100 кила... моя милост обаче е бая над тия 100 кила. Не ми се дават пари, за нещо дето ще издъхне под мен на някой баир.

 

По-вещите да кажат - има ли модели като за две торби цимент и близо половина? За предпочитане е да е градски тип колело, няма се юрна по баирите... Въобще това за товароносимостта реално ли е до 100 или може да се игнорира? Има ли изобщо тук вело... вело... абе колоездачи в моята категория и какво карат?!

 

Давайте съвети... пък аз ще поразгледам сайтовете, които сте препоръчали в раздела за нещо като за мен.

Link to post
Share on other sites

ми отиди до цеха на sprint срещу митницата.И ги питай дали имат колела за по тежки хора.

Edited by kotora
Link to post
Share on other sites

Следващия път като се върна в Пловдив - непременно...

 

Това:

 

http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/index.p...amp;lang=2&

 

Рамка- Стоманена

Вилка- Стоманена

Скорости- 18 скорости SHIMANO TY18/RS31

Спирачки- ALLOY V-brake

Капли- ENERGY ALLOY

Гуми- KENDA 26"x1.95

 

изглежда здраво поне на вид...

Link to post
Share on other sites

здраво е ама каплите са му лабави.Имам го тука в нас задната капла за 5-ти път е крива.:D.Хубаво е в черно и чевено,но е мн здраво в тва съм се уверил.Само че са му сменили каплите на тва http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/index.p...amp;lang=2&

моите са някви шибани.Ина4е беше по евтино,но това е заради каплите и гумите.Бая тежичко е и в това съм се уверил.

Edited by kotora
Link to post
Share on other sites
Следващия път като се върна в Пловдив - непременно...

 

Това:

 

http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/index.p...amp;lang=2&

 

Рамка- Стоманена

Вилка- Стоманена

Скорости- 18 скорости SHIMANO TY18/RS31

Спирачки- ALLOY V-brake

Капли- ENERGY ALLOY

Гуми- KENDA 26"x1.95

 

изглежда здраво поне на вид...

За цена 155лв и при такова натоварване върху него е невъзможно да вземеш нещо читаво.

 

Леопарда би бил подходящ, ако:

- смениш целите колела с двустенни капли/гледай да са с 32 или 36 спици - задължително/ и по-свясни главини

- по-свясни спирачки - например Shimano Асера(по-висок клас си е направо разхищение на този етап).

- задължително със средно движение на капсуловани лагери(може и стандартно да е такова)

- някакви алуминиеви педали(те са около 10-тина лева най-евтините), че тези пласмасовите ще ти изкарат максимум 10-тина карания

------------------

Иначе ЗАДЪЛЖИТЕЛНО твурда рамка.

Погледни и Аполоните/евтината му окомплектовка/, въпреки че са по-скъпи, държат на повече тормоз и виж каква ще ти бъде разликата между Аполон и въпросния Леопард с направените промени. Не оставяй с впечатление, че Аполона е Максимума, но като за начало ще върши работа, в последствие може би ще се наложи да смениш вилката, че мисля че бяха с някакви измислени Logan.

 

И задължително: Съобрази размера на рамката с Височината си!

 

След като го вземеш и си го карал 4-5 пъти премини ЗАДЪЛЖИТЕЛНО през сервиз, за да дозатегнат и проверат местата на връзките-главини, кормило, курбели и т.н.. Това не се налага на всеки 4-5 карания, а само в началото, тъй като все още не са разработени компонентите.

 

Това е с две думи.... B)

Edited by Ferante
Link to post
Share on other sites

Аз имам Leopard скачал съм през бордюри и кво ли не съм го правил и е на 5 години и не съм ходил на никакъв сервиз,само каплата ми се е кривила,но не от тежест а от топки и дубки

Link to post
Share on other sites

Благодаря за изчерпателните съвети!

 

Ще направя сметката...

 

само да уточня - аз това колело ще го взема основно да се придвижвам из прекрасния софийски трафик... няма да правя каскади... :) то с тия кила и не мога...

 

та съветвайте за нещо по-обикновено, не за екстремисти...

Link to post
Share on other sites

@ov3rm4n Леопарда наистина е най бюджетното решение. Има го и с Аеро капли напълно достатъчно и задължително за каране в града :0.

Другото е както са писали Аполон но там отиваш на 400лв ...това са двата избора които си струват.

Проблема е че в момента фабриката на Макском се мести , а в новата магазина не е готов. Старата вече не функционира ... та трябва да ги търсиш в магазини в града.

Link to post
Share on other sites

Аз мислех да поръчам онлайн... имат някакъм електронен магазин. Доставката е пет дена май, ама не бързам... иначе кой знае кога ще дойда до П-в, пък тук да тръгна по магазините ще ми е по-трудно (време?), от колкото да кликна тук-там...

 

а я обадете нещо за седалките - чувам лошо се отразявали на простатата при мъжете... има ли някакви по-простато-френдли?

Link to post
Share on other sites

Ами те годините си се трупат и човек трябва да пази каквото има, ако ме разбираш :)... иначе какво - да давам пари за простамол ли? Избор няма - няма да карам прав я...

Link to post
Share on other sites

Еххххх и аз им викам ,че съм дърт ма те не :). Значи много зависи колко караш като километри на ден. По 10-на на ден не е нещо особенно в началото ще ти е терсене докато гъза свикне да е на седалка , ма се свиква. Тия неща с простата стават при много дълго каране и постоянно при спортисти. Аз при мене такива проблеми не съм забелязал да чукна на дърво :).

Но за по комфротно препоръчвам смяна на седалката.

Edited by The^Undertaker
Link to post
Share on other sites

Ако ще го караш в София - съвета ми е да го вземеш от там. Примерно аз съм много доволен от обслужването и сервизирането във "Веломания". Намира се срещу центъра по хигиена на булевард Иван Евстатиев Гешов - блока, намиращ се точно срещу центъра по хигиена. Също така може да издириш БАС и да се консултираш с хората там, доста добри отзиви съм чувал за тях.

Съвета ми е да го вземеш от специализиран магазин/сервиз, за да можеш да направиш корекциите в базовата окомплектовка, за които спомена Ferante при самото закупуване на велосипеда. Това може да ти спести доста ядове в последствие.

Link to post
Share on other sites
Аз мислех да поръчам онлайн... имат някакъм електронен магазин. Доставката е пет дена май, ама не бързам... иначе кой знае кога ще дойда до П-в, пък тук да тръгна по магазините ще ми е по-трудно (време?), от колкото да кликна тук-там...

 

а я обадете нещо за седалките - чувам лошо се отразявали на простатата при мъжете... има ли някакви по-простато-френдли?

а можеш и да посетиш велоцентъра в дружба, дето е под един блок. ако успея да се сетя за името му ще единта поста с линк към местоположението му на БГмапса. Запомнил съм го магазина, щото си купих Аполото от склада на Макском по цени на едро и т.н., ама 3 седмици след това във въпросния център го видях с 30 лв по-евтино и една идея по-добра окомплектация.

естествено там ще се опитат да ти продадат Скот или Драг като начало, ама ти нали си голямо момче, трябва да можеш да издържаш на търговски приказки.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...