Jump to content



Photo

0700 - истинските номера зад кода


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 plameni

plameni

    Quote

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3953 posts

Posted 11 August 2018 - 08:56

Едно приложение, с информация за над 250 номера, което спестява доста пари, ако често се обаждате на 0700 хххххх.
 

Читател на MobileBulgaria създаде приложение, което разкрива истинските номера зад кода 0700
 
Във форума на MobileBulgaria.com отдавна се дискутира темата за истинските номера, които са скрити зад кодовете 0700. Както е известно, много фирми и организации използват 0700 номера, които се таксуват от всички оператори независимо на какъв абонаментен план сте. Потребителят olqmin е обобщил събраната информация в специално приложение за Android, което можете да изтеглите от Play Store. В него са събрани известните към директни номера на фирмите и организациите, които ползват кода 0700, а авторът обещава да обновява базата данни, след като станат известни и други номера.

 
 
picpath_3_42172.jpg


България - земя, като една човешка дLAN...
". . . явно самото оптично влакно привлича светкавиците и ги пуска по мрежата във вид на ярка светлина и се задръства сичко от мноото светлина . . ."

 
Мрежово оборудване. Актуални цени -  olx.bg;
 
Не изпращам със спиди/speedy! Никога вече!!!
 
ЗА ФИРМИ:

Spoiler

#2 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 11 August 2018 - 11:04

Това го бях мернал някъде, но понеже много рядко звъня на 0700, предположих, че са малко хората, които звънят често.

Иначе е полезно като информация, да. С Близу ми се наложи преди година покрай прекарването на нов нет, да им звъня доста пъти (заради един тъп бридж да направят на ONT-то си), и не 3-4-те лв, ами за идеята ми стана гнусна цялата тази работа с 0700.

 

Каква е основната идея на 0700, за самите организации и фирми? Те самите имат ли отчисления от позвъняванията на тези номера, или всичко отива за оператора..

Алабализмите за това, че е единен номер и "по-удобен" за всички от цялата страна ги оставяме настрана :) .

За идеята аз лично не бих звънял на 0700, а бих ходил на крака по офиси, защото страшно ме дразнят такива изпълнения. Тогава близу се подигра с нас, и трябваше сигурно 5-10 пъти да ходя в офис, затова звънях на този номер.

За нещастие дори вече през Voip не става. Преди с stuntcalls ставаше и се водеше стационарен с под стотинка на минута :Р . Но от някакво време явно са го отрязали през voip да се набира.

Ей, мамата са си *****.


Edited by tedy, 11 August 2018 - 11:05.


#3 Midex

Midex

    Индикатор

  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 24570 posts

Posted 11 August 2018 - 11:14

Off/ Вече почти не срещам някой да даде номер с 0800 - четох една статия, че нямало никаква далавера и се овътряли с него, затова масово минаха на 0700.



#4 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 11 August 2018 - 12:40

Е, много ясно, 0800 е т.нар. toll-free, овътрят се тия, които го ползват, а не тия, които звънят.

Нали наскоро Кулбокс минаха на 0800, евала за което.

Но всеки си прави сметката де, на база колко интензивно се ползва изобщо съпорта, и дали ползването на такъв номер им е по-изгодно, какво печелят (в дългосрочен план) и т.н.

За мен лично съвсем Ок щеше да е просто да имат един стац. номер и/или мобилен, защото вече всички имат много минути поне към едното, а и с voip услугите звъненето към стац. номер е със смешно ниски цени :) .

И понякога леко не разбирам защо така в двете крайности се ходи, 0700, 0800.., единствената полза е някакъв имидж с подобен номер ... придава повече ... не знам :) . Е, 0800 е по-доброто, но в крайна сметка все някой го плаща.


Edited by tedy, 11 August 2018 - 12:42.


#5 HEMO

HEMO

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 11 August 2018 - 15:27

Каква е основната идея на 0700, за самите организации и фирми? ...


Идеите са няколко и не са за да е по-удобно на потребителите/клиентите. Това са номера тип "махни ми се от главата". Във фирмата в която работя има такъв номер,за заявки,преминаха от централи във всеки голям град към 0700. Питал съм специално шефа защо, отговора беше,че по този начин се филтрират клиенти които "само да питат нещо" отделно ги приучват да дават заявките си онлайн през сайта на фирмата.По тоя начин фирмата е съкратила 30-на човека телефонисти,и над 80% от безсмислените разговори.Който му трябва наистина,или е на бизнес план(А1 примерно не таксуват тия номера за бизнес клиенти) или ще си плати за разговора,отсяват се цициите и "стотинкаджиите"...
SEMPER FIDELIS Posted Image

#6 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 11 August 2018 - 20:22

Мда, ефектът на отсяването на доста хора от това, че 0700 е платен и не влиза в "минути", го бях забравил :) .

Съвсем нормално е резултатът да е това, което казваш с намаляването на огромен процент повиквания.

Но според мен то е едната крайност. Със сигурност фирмата е спестила доста повече от всеки един клиент поединично, така че назоваването им "стотинкаджии" е малко неуместно, поне ако си имал предвид унизително наклонение на този "термин".

Вероятно във всяка организация/фирма е различно, и всеки си прави сметката колко губи и печели от подобен 'номер', с кавички и без кавички.

Все повече потребителите правят връзката между 0700 и похватът "да ми се махате от главата". Т.е. всеки знае (дори да е без да помисли по-дълбоко), че 0700 е ущърб на потребителя. Но именно това, че е унифициран за цялата страна, се прокламира(ше) като големия му плюс. Едва ли не нещо като 112 или 150 :) . Имаше време когато тези номера влизаха в безплатните минути.

Сега ми е интересно Кулбокс дали вече "отсяването" като го няма (даже в другата крайност - безплатен номер), ще назначат телефонисти като сигурно ще им скочат позвъняванията с 400% (според данните на вашата фирма).

Т.нар. "стотинкаджии" хич не ми се вярва да са толкова много. То ако на някой му спре нета по някаква причина, вече ще звъни, та пушек се вдига. Все още сме малко такива които ги дразни самия факт, а не че не могат да отделят някоя стотинка/левове за разговора. То ако ми е налагаше често да хабя левове за съпорт, на втория месец да съм се махнал от въпросния оператор.



#7 HEMO

HEMO

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 11 August 2018 - 20:46


Т.нар. "стотинкаджии" хич не ми се вярва да са толкова много....


Идея си нямаш колко са много...дори мобилните оператори се принудиха да ги направят с някаква такса,сумати безделници звънят на *88 да си лафят с оператор щото е(беше де) фрии.Национален номер е било актуално през късния соц,сега като имам безлимитни минути на всякъде в страната че и в половината свят ми е все тая,дали ще звъня на софийски,пловдивски или някакъв друг номер,да не говорим че тия номера не могат да се избират от чужбина без допълнителни гимнастики(бонус неудобство).Като ти падне нет-а ще звъннеш ти дето си вадиш парите с него,Гошо безработния лентяй дето цъкането у фейса му е животоспасяващо с 0.50 ст в предплатената карта ще звънне ама после :-)Едиствен реален плюс на тия номера за мен е че като ми трябва винаги се свързвам,на месец имам 30-40 мин.към такива номера,влизат ми в безплатните национални минути и всичко е ток :-)
SEMPER FIDELIS Posted Image

#8 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 11 August 2018 - 20:59

"е че като ми трябва винаги се свързвам"

- Да, ама това не е прерогатив на услугата 0700. При желание всеки номер може да се направи по подобен начин. Освен това малкото пъти когато ми се е налагало 0700, далеч не всеки път се свързвам бързо. 80% от случаите след минаването на 2 минутно автоматично меню, ми се казва че няма свободен оператор и да чакам. След 6-тата минута просто затварям и им тегля една.

 

За "безделниците" не знам... струва ми се чудно. Колко да са безделниците, които просто да ползват тези номера за лаф моабет...

Че поне в Плд повечето доставчици си имат не-0700 номера на съпорта, и далеч нямам такива впечатления. Ся, за национален моб. оператор не знам, там са само 3, и в това отношение ако всички са по една "схема", и да реве човек, избор няма и изключва точно това като фактор какво да избира.

 

P.S. Пък и що ми се струва, че днес с тоя фейсбук, туитъри и т.н., ситуацията е коренно различна, кой ще набира оператор за просто да си лафи, струва ми се абсурдно. Ще филтрира някой дето си е объркал дупката на порта в рутера, или някоя друга щуротия/простотия, но да са 80% от всички обаждания... не знам.


Edited by tedy, 11 August 2018 - 21:01.


#9 Midex

Midex

    Индикатор

  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 24570 posts

Posted 11 August 2018 - 22:51

P.S. Пък и що ми се струва, че днес с тоя фейсбук, туитъри и т.н., ситуацията е коренно различна, кой ще набира оператор за просто да си лафи, струва ми се абсурдно. Ще филтрира някой дето си е объркал дупката на порта в рутера, или някоя друга щуротия/простотия, но да са 80% от всички обаждания... не знам.

 

Абе, Теди - те на 112 се обаждат, за да си полафят, ти за някакъв 0800 се чудиш. :P  Свят широк - шашкъни всякакви...щом още едно време когато бяха разделени 150 и 160 и на тях се обаждаха да си правят кодоши, та чак и вицове на тая тема бяха излезли...



#10 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 12 August 2018 - 08:18

За 112 проблемът бил основно в това, че се обаждат за не особено спешни случаи, а не просто "да си полафят". Аз това последното поставях под съмнение. Заболяла го глава или нещо подобно. Иначе че за кодоши обаждащи се е имало и ще има, това е ясно, но чак 80% от всички, дори да са 40-50%... не ми се вярва. То и на пътя има джигити и идиоти, но процентно като карам, ми се струва че не са повече от 1-2% от всички около мен, все пак.

 

Самият 0700 е въведен във време когато обажданията към тях бяха или включени в плановете, или бяха като към стационарен телефон. Тогава за какво бяха въведени?

И понеже за 0800 единствено знам за Кулбокс че го имат (други не съм чувал даже), ми е интересно те как са се решили на подобна стъпка и как ще се справят с нашествието от обаждащи се лафаджии :) .

Честно, малко Тома неверни, ама дълбоко се съмнявам да са чак толкова много идиотите, които да се занимават точно с това днешно време.

То едно време и чистачките по колите масово се крадяха... ама нещата се променят към други неща.

 

P.S. Ок, до някаква степен се съгласявам, че ставайки платени, една от основните цели "днес" е да се отсеят някаква група обаждащи се. Това обаче смятам, че им носи и негативи. Но вероятно са ги включили в анализа си, а особено като почти всичките им конкуренти също ползват 0700, вероятно просто не им пука вече.


Edited by tedy, 12 August 2018 - 08:26.


#11 HEMO

HEMO

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 12 August 2018 - 08:35

Самият 0700 е въведен във време когато обажданията към тях бяха....

Първоначално идеята е била национален номер на цената на един "градски" разговор.На времето,когато още нямаше мобилни,и изобщо планове с включени минути,таксуването се правеше на "импулси",всички централи бяха аналогови.Обаждаш се на някой в твоя град-един "импулс" и говориш на корем(или поне докато не дойде комшията с който сте дуплекс в блока и не ти тропне на вратата да пуснеш за малко щото иска да звънне и той).Извън градските разговори бяха "импулс" на всеки три(примерно,не помня вече) минути.Така някой примерно като звъни от Видин в София плаща повече.За това въведоха тези "не географски" номера на "цената на един градски разговор".Звъниш от Видин в София и плащаш само един импулс,което за времето си е било оферта.Помнели са се лесно,сега никой не помни номера,намираш си ги в указателя и тн.В днешно време са тотално безсмислени отдавна...освен за филтриране.

Edited by HEMO, 12 August 2018 - 08:46.

SEMPER FIDELIS Posted Image

#12 plameni

plameni

    Quote

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3953 posts

Posted 12 August 2018 - 08:50

Дерат ни с 10 лв. разговор за болничен
Справките на националния номер на НОИ отнемат над 25 минути


40 ст. на минута за въпрос към чиновник от мобилен телефон

Image_5977195_128.jpg


България - земя, като една човешка дLAN...
". . . явно самото оптично влакно привлича светкавиците и ги пуска по мрежата във вид на ярка светлина и се задръства сичко от мноото светлина . . ."

 
Мрежово оборудване. Актуални цени -  olx.bg;
 
Не изпращам със спиди/speedy! Никога вече!!!
 
ЗА ФИРМИ:

Spoiler

#13 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 12 August 2018 - 08:58

95% от всичките тези дадени по-горе, а и изобщо, не се нуждаят изобщо от телефон - всичко трябва да може да се прави онлайн. Повечето могат, за другите не знам, вероятно и те могат.

Единственото, което ми хрумва, са за интернет доставчиците, щото като нямаш нет, няма и как да ползваш интернет да се оплачеш (не че вече повечето хора нямат мобилен на телефоните си, но там е малко по-особено).

Така че в случая тези, които не ползват интернет са лееко онеправдани и си "плащат" за гяволука да не са в час с технологиите, примерно пенсионери.

 

Иначе да, бях забравил за чак толкова старите времена когато едни разговор беше 1 импулс, времената на dial-up. Но това беше толкова отдавна..., плащането на минута и за градските разговори от доста отдавна се случи.

После 0700 влизаха в минути и бяха като стационарни разговори дълги години. Едва преди няколко години ги направиха "импулсни" в лошия смисъл. В самото начало очевидно са били и по-изгодни особено ако звъниш от друго населено място. От всичко следва, че вероятно последните години просто са решили да намалят като цяло обажданията на тези номера като бизнес логика (в полза на онлайн услугите), а не толкова в наклонение "да ми се махат от главата" щото видиш ли , лафаджии постояонно звънят. :)



#14 plameni

plameni

    Quote

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3953 posts

Posted 12 August 2018 - 09:06

95% от всичките тези дадени по-горе, а и изобщо, не се нуждаят изобщо от телефон - всичко трябва да може да се прави онлайн...


Да, ама не...
 

Не знам колко милиона са хвръкнали за IT-системата на НАП, но от регионалните центрове информацията за здравноосигурителния статус сигурно я изпращат с дискети към София.
18 години минаха от 21-ви век, но информацията на сайта им продължава да се обновява "цели" два пъти седмично - в понеделник и в четвъртък.
:censored2:  :angry1  :censored2:


И по този повод, ще ми е интересно да прочета в понеделник продължението на тази статия:

Откриха 1701 начина за чиновнически тормоз


България - земя, като една човешка дLAN...
". . . явно самото оптично влакно привлича светкавиците и ги пуска по мрежата във вид на ярка светлина и се задръства сичко от мноото светлина . . ."

 
Мрежово оборудване. Актуални цени -  olx.bg;
 
Не изпращам със спиди/speedy! Никога вече!!!
 
ЗА ФИРМИ:

Spoiler

#15 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 12 August 2018 - 09:10

Не просто с дискети... Направо с разпечатвани листове хартия.

Преди няколко месеца бях в НАП поради някаква грешка в данните за неплатени ... глоби ли бяха, забравих, на баща ми. Онлайн показваше, че има да плаща 50 лв. а той ги е платил отдавна (на гише).

Момчето там се оплака от същите неща, та чакахме едни разпечатки да види на хартия, КОИТО да въведе в системата им за да се отрази.

Трагедия, но този случай предполагам и на 0700 щях да платя двуцифрени левове и пак не е сигурно дали щях да разбера нещо.

Затова в такива случаи просто на крака в институцията.

Краде се феноменално много отвсякъде. А този ПИК за достъп и до днес не разбирам коя глава го измисли. От електронни подписи и секюритита, изведнъж тва.. не ми го побира.. Трагедия.



#16 plameni

plameni

    Quote

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3953 posts

Posted 12 August 2018 - 09:23

Още един дребен контра-пример.

Вече не можеш да си поръчаш онлайн пица от "Верди". Само на 0700

Какво предлагаш? Да ида на крака да си я поръчам ли?


България - земя, като една човешка дLAN...
". . . явно самото оптично влакно привлича светкавиците и ги пуска по мрежата във вид на ярка светлина и се задръства сичко от мноото светлина . . ."

 
Мрежово оборудване. Актуални цени -  olx.bg;
 
Не изпращам със спиди/speedy! Никога вече!!!
 
ЗА ФИРМИ:

Spoiler

#17 HEMO

HEMO

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 12 August 2018 - 09:26

...а не толкова в наклонение "да ми се махат от главата" щото видиш ли,лафаджии постояонно звънят. :)

Баш това е целта...Я си представи тоя телефон на Нои да е безплатен,просто ще го запалят.Справки за здравен статус от джипита(имат онлайн достъп през програма,но не винаги работи),справки за болнични,справки за изчисляване на обезщетения и за още един вагон глупости...Не всичко е интернет съпорт в тоя живот,излез и се разходи в реалния свят :-)
Проблема с таксуването на тия номера се решава елегантно-просто подписваш договор с мобилен оператор,който не ги таксува и готово.

1zwnotl.jpg


А Верди са точен пример,в колко града имат заведения че да има нужда от такъв номер?

Edited by HEMO, 12 August 2018 - 09:36.

SEMPER FIDELIS Posted Image

#18 plameni

plameni

    Quote

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3953 posts

Posted 12 August 2018 - 09:31

...
Проблема с таксуването на тия номера се решава елегантно-просто подписваш договор с мобилен оператор,който не ги таксува и готово.


Има някои, които са постигнали завидни висоти.
Телефонът на Wizzair, например е 0900
За него какъв план ще избереш?

България - земя, като една човешка дLAN...
". . . явно самото оптично влакно привлича светкавиците и ги пуска по мрежата във вид на ярка светлина и се задръства сичко от мноото светлина . . ."

 
Мрежово оборудване. Актуални цени -  olx.bg;
 
Не изпращам със спиди/speedy! Никога вече!!!
 
ЗА ФИРМИ:

Spoiler

#19 tedy

tedy

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8960 posts

Posted 12 August 2018 - 09:42

plameni, очевидно няма да предложа да ходиш на крака до Верди за пица АКО наистина единствено през 0700 можеш да поръчваш. Въпросът ти беше риторичен. Ако те са го направили с единствената цел да отсяват някакви хора да си поръчват пици, очевадно нямаш избор с тях. Или са тръгнали по пътя на дребното печалбарство.

Проблемът с онлайн поръчването ако имат доста фалшиви поръчки се решава лесно и елегантно, не ми е ясно защо са го премахнали ако изобщо го е имало и наистина е махнато (не поръчвам онлайн пици).

Избор предполагам има - не ползваш Верди, а друг, или не ядеш пици изобщо. Иначе си плащаш за 0700 и ядеш пици, какво друго бих могъл да предложа!

 

"Проблема с таксуването на тия номера се решава елегантно-просто подписваш договор с мобилен оператор,който не ги таксува и готово."

- НЕМО, в такъв случай тези които искат постоянно да звънят за справки на тези номера, просто ще подпипат съответния договор и готово.

Но явно не живеем в идеален свят, и вместо онлайн услугите да работят наистина и за хората, те като откраднат 80% от парите за разработването на цялостното решение, те това е резултатът.

Засега ползвам онлайн услуги успешно, но явно като не съм джипи за да знам, че ако искам актуална информация, само на 0700 трябва да звъня ;) . Ти сериозно ли това имаше предвид с "излез в реалния свят"?! За всичко да звъня на 0700?!

Ако трябваше да съм в ситуация да прибягвам до това за повечето неща, щях да се гръмна, или да се махна от тази държава. Това, и хиляди други неща, накараха милиони да се изнесат от тук.

Дори ако нещо се обновява два пъти в седмицата (както стана дума горе), кога това се явява проблем, примерно за здравното осигуряване. Нима всяко джипи се обажда на 0700 когато проверява пациент? Айде стига.


Edited by tedy, 12 August 2018 - 09:47.


#20 HEMO

HEMO

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 12 August 2018 - 09:53

Има някои, които са постигнали завидни висоти.
Телефонът на Wizzair, например е 0900
За него какъв план ще избереш?

Какво те спира да звъниш на софийския им номер-029603888 ?

Ти сериозно ли това имаше предвид с "излез в реалния свят"?! За всичко да звъня на 0700?!
Нима всяко джипи се обажда на 0700 когато проверява пациент?


Не.Имах предвид,че у нас малка част от нещата се случват онлайн,реално и работещо.Това с джипитата,че и аптеките е просто пример.Жена ми е аптекар,идва клиент със рецепта по здравна каса за 1200 лв.В програмата с която работят проверява дали човека е здравно осигурен,ако го водят с прекъснати права или друго и тя му отпусне лекарствата без да провери,от касата спират рецептата и аптеката е вътрешно с тия пари.Как мислиш дали ще звънне в нои да пита какъв е статуса на тоя човек?

Edited by HEMO, 12 August 2018 - 10:05.

SEMPER FIDELIS Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users