Jump to content
BulForum.com

запитване около Hyndai Coupe 1.6


Ghetto_Freak

Recommended Posts

Здравейте,
Предложиха ми днеска едно Купе. Какво да гледам и какви мнения ще ми дадете. Като цяло колата ще ми е първа и нямам идея от автомобили. Автомобила не е бил каран около 2 години като цяло.
Дайте мнения заслужава ли си?

Link to comment
Share on other sites

Като за начало може да започнеш с това за какви пари ти го предлагат и коя година е. Аз карам от 3 години 1.6 от 98-а и мога да ти кажа плюсовете и минусите.

Link to comment
Share on other sites

Кола, която не се кара, потенциално може да има (или да се появят в последствие) проблеми на всякъде. Трябва да е на невероятна цена спрямо оста*алото предлагане.

Link to comment
Share on other sites

Без да си казал цената и годината на производство, трудно е да ти отговорим заслужава ли си. Принципно е приятна кола - аз самият щях да взимам такава, само че с по-мощния V6 мотор, но впоследствие минах на друга марка пак с V6. Този мотор 1.6 е най-малкият от тези с които се оборудва купето и в зависимост от стила ти и усещането ти за каране, може да те зарадва с нисък разход или да те разочарова с недостатъчна мощност...според зависи какво точно търсиш в колата...

Link to comment
Share on other sites

ами 1.6 116 коня двигател мисля. Като цяло годината и аз не е знам, но е купето около 98-та с целият фар. 1300 лева е цената. Ами каза, че има проблем със стартера, но при покупка ще го оправи. имал и 15 инча джанти което малко ме плаши заради цената на гумите, но пък ми казаха, че не били толкова скъпи колкото си мислих. Дори и цвета не знам какъв е но това не ми пречи. Климатика след толкова време ще работи ли или ще трябва да се долива Фреон?

Link to comment
Share on other sites

Цената е стряскащо малка, предвид на това, че е възможно освен проблема със стартера да излезнат и други. Конете наистина са горе-долу толкова (114 по каталог), но все няколко ще са избягали за тия 15 години, така че реално очаквай около 105 коня, което не е съвсем зле. Климатикът има вероятност да си работи все още с оригиналния фреон и да спестиш доливането (на място ще видиш дали духа достатъчно студено, моят все още си работи с оригиналния фреон, а колата ми е по-стара от този Хюндай), а 15"-те гуми съвсем не са с толкова висока цена, колкото са например 16" или 17". За тази ниска цена мисля, че може да си позволиш преди да купиш колата да я закарате за преглед в някой сервиз, за да й прегледат окачването и да "чуят" двигателя. Това, че не е карана 2 години е добре...и зле. Възможно е по тази причина да има ръжда тук-там, не само по калници и т.н., но и от долната страна (трябва да се види на канал). Аз също взех кола, която не е била карана 4-5 години и първоначално имах проблем с някои поръждясали метални части (за щастие нищо по купето), но пък спирачните дискове бяха тотално покрити с ръжда и дори поисках да ги минат на струг. Освен това независимо от уверенията на продавача кога какво е сменял, съветвам те да направиш като мен за собствено спокойствие - смених всички течности (спирачна, масло, хидравлика и т.н.), филтри, ангренажни ремъци + ролки и др., най-малкото защото тия през 2 години самите течности са поостарели, някои дори са поели влага, пък макар и да те уверява, че са сменяни точно преди тия 2 години, преди да спре да я кара.

За разход на гориво очаквай около 7 извънградско ; 10-11 градско.

Link to comment
Share on other sites

ЧЕ ще е закарам на сервиз, че ще закара. Няма как винаги карам когато харесам нещо. Другия проблем е че в Карлово, но това не ми е проблем. Имам приятели и един който работи в сервиз и ще е погледне. Колата е на много близък мой приятел братовчед му. Вкарал го в и след регистрацията не го е карал. Само си седи. Мен и маркучите ме притесняват от стоенето да не са напукани...

Link to comment
Share on other sites

 Вкарал го в и след регистрацията не го е карал. Само си седи. Мен и маркучите ме притесняват от стоенето да не са напукани...

 

Ами маркучите ще ги видят при прегледа...поне това е лесно (виж в горния пост дописах още неща).

Link to comment
Share on other sites

Да те питам отзад как е могат ли да седнат двама човека за кратък път? Само на снимки съм виждал и не знам ли ще съберем като цяло 4 човека по някога и другия въпрос е на газ как мислиш? Един приятел има една газова Инжекцион която не е ползва, че го блъснаха и взе друга. 

Link to comment
Share on other sites

Отзад сравнително удобно се побират 2 деца до 14 год. или по-дребни възрастни, но всеки дето е над 1.65 ще си има проблеми с наместването на краката, освен ако не издърпаш предните седалки повечко напред....за съжаление купетата 2+2 най-често са така...Абе става да побереш още двама отзад, но на дълъг път няма да им е удобно.

За газификацията....не знам, защото никога не съм карал кола с газова уредба....виждал съм газифицирани купета Хюндаи, но дали са доволни собствениците им нямам представа - според мен не би трябвало да имаш проблем. Щом един наш съфорумец наскоро си газифицира 8-цилиндров Мустанг от 2006-та, значи няма невъзможни неща... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Частите и консумативите как са? Здрави автомобили ли са? Търся нещо Немско или Азиатско. те поне знам че са здрави. Не искам да купя нещо и да стана роб на автомобила. Баща ми кара Ланча Дедра и направо иска да е хвърли в Марица вече.

Link to comment
Share on other sites

За Ланчата - разбираемо. :)) Да не ставаш роб на колата - точно така трябва да е, но тука вече друг трябва да се изкаже, защото за здравина и цени на резервни части нямам поглед.

Link to comment
Share on other sites

Не искам да се заяждам ама за 1300лв все пак, не може да се очаква "перфектна" кола. Газ ок, ама каква. Щото ако е най-евтиния газ. инжекцион ще си имаш ядове.

И така въобще да не си я виждал, да не си карал такава кола да я купиш на старо?! Нз, помисли си за един билет за рейса отиване и връщане до Карлово. После да не пуснеш обява "продава" тук.

Link to comment
Share on other sites

Гето, той чичо ти Мидекс вече ти е отговорил на някои от въпросите, но дай да се включа и аз :).

Първо плюсовете - не много голяма кола е, с която ще може да се вреш почти навсякъде. Правя съпоставка с джипа на баща ми, който като седна да го карам и ми става лошо :). Частите не са скъпи. На моята за три години съм й сменял само един път задните накладки и маслените и въздушни филтри. За малка кола побира страшно много багаж, защото и самия багажник не е малък. И ако я взимаш за пичеловка - да знаеш, че става :).

Минусите (някои от тях си дойдоха с годините) - гори си стабилно за такава малка кола - както Мидекс ти каза 10-11 градско не ти мърдат. Извънградско не знам как е точно, но миналата седмица Пловдив - София го взех за 20 лева отиване и още 20 на връщане. Газова уредба трудно ще сложиш, най-много една пура на мястото на резервната гума. Отзад нормално се побират хора - две бройки до 1.70, на по-високите ще им е некомфортно. С течение на времето започна да ме дразни наличието на две врати и съм си казал, че повече двувратка - не, ама преди 3 години не разсъждавах така, а ми беше и първа кола :).

Цената, за която ти я дават, е наистина много добра и да знаеш, че този Хюндай е със 115 коня :).

Link to comment
Share on other sites

Поне за мен е доста гадно една кола, която не е карана 2 години. Като почнеш да я караш активно започва да се обажда какво ли не. А дали е здрава или не втора ръка автомобил, зависи от подръжката преди това. Може да е най-здравата кола на света, но ако предния собственик я карал като за последно да почне да се разпада. Иди я виж на място, прегледай я ако ти допада добре. Поне за мен е добре, че е ниска цената та ако излезе нещо фрапиращо да го оправиш, дано няма много ръжди по купето. Ако е гнилоч, бягай на далече, че тенекиджии и бояджии ще ти вземат повече пари от колкото си я купил.

 

За газта зависи кой слага уредбата. И най-скъпата уредба ако я слага некадърник, създава дертове. Имам опит вече с евтин ГИ монтиран кадърно и работи без забележки. И аз не вярвах, че за тая цена ще е доволен човека.

 

ПП. За двувратката и аз съжалявам вече, едно време ми беше ОК, ама сега ми е мъка. Ако ти харесва обаче...

Link to comment
Share on other sites

 и да знаеш, че този Хюндай е със 115 коня :).

 

114 коня + 1 магаре и си стискаме ръцете. :P  Конете си падат с времето, понеже за 15 години хлабините стават все по-широки, компресията по-малка (а често и неравномерна) и от там - мощността е по-малка с 5 до 10 коня за тоя диапазон коне като нова. Разбира се много зависи през тия години предишният собственик как е карал, какво масло е слагал и на какъв период...

 

 

Поне за мен е доста гадно една кола, която не е карана 2 години. Като почнеш да я караш активно започва да се обажда какво ли не.

 

Така е, не се знае какво може да излезе. В най-добрия случай това е ръждата тук-там или евентуално напуканите маркучи ; за най-лошия не ми се мисли...макар, че 2 години не е кой знае колко дълъг период.

Link to comment
Share on other sites

Ами като цяло да дам отговори:

- за пичеловка ако си помисля краката са ми отишли(от шеговита гледна точка)

- за газ взимам Газов Инжекцион от Хонда Сивик 1.5 мисля, че беше, но не е за резервна гума ами е нормална малка пура

- втора ръка кола и втора ръка жена орта бодала(нямам идея как се пише това, но мисля, че свързвате идеята ми) - кой както сполучи

- като цяло ми е ясно, че не е карана от доста време и мисля да отида да е видя, просто както ми казаха стартера и е проблемен, но ще го оправят, но след това не знам какво ще се обади. Трябва да се видим на място. Просто това ми предложиха за сега. Нямам притенции като цяло модел/марка, но не искам да купя някаква и след това да правя основен само и само да взема нещо яко(под яко разбирайте нещо по ново и да се гъзарея. Нито харесвам бързите скорости нито бързите скорости с коли който не са предназначени за това). Това, че е с две врати и мен малко ме притеснява.

Link to comment
Share on other sites

Аз да попитам, виждал ли си я на живо колата?
Защото като им гледам цените в нета ако добавиш до 2000 лв можеш да вземеш кола която е в движение и е обслужена, а може би в най-добрия случай, качваш се и караш за тези пари.
Отделно за малко над 2000 лв дори ще вземеш фейслифта. 
От месец ги гледам този модел (фейслифта 4-ри очката) и за около 2300 2400 се намира.
Но като лично мое мнение 1300 лв и да почнеш после, масла , гуми, (странично изскочили неща), акумулатор (ако няма читав), спирачки (за 2 години почти сигурно е че трябва да се сменят) , като теглиш чертата, може би е по-добре да гледаш нещо което в момента се кара на по-висока цена. - това е мое лично мнение.
А ако и цената те блазни (поне като гледам как се ориентират хората) дано влиза и по-ниския данък.

Прочетох постовете и затова реших да споделя виждането ми спрямо всичкото
Поздрави 

Link to comment
Share on other sites

Аз да попитам, виждал ли си я на живо колата?

Защото като им гледам цените в нета ако добавиш до 2000 лв можеш да вземеш кола която е в движение и е обслужена, а може би в най-добрия случай, качваш се и караш за тези пари.

Отделно за малко над 2000 лв дори ще вземеш фейслифта. 

От месец ги гледам този модел (фейслифта 4-ри очката) и за около 2300 2400 се намира.

Но като лично мое мнение 1300 лв и да почнеш после, масла , гуми, (странично изскочили неща), акумулатор (ако няма читав), спирачки (за 2 години почти сигурно е че трябва да се сменят) , като теглиш чертата, може би е по-добре да гледаш нещо което в момента се кара на по-висока цена. - това е мое лично мнение.

А ако и цената те блазни (поне като гледам как се ориентират хората) дано влиза и по-ниския данък.

 

Прочетох постовете и затова реших да споделя виждането ми спрямо всичкото

Поздрави 

 

И си прав и не точно. Не винаги по-скъпия автомобил предполага, че ще е по-безпроблемен. Както писа колегата по-горе кола втора ръка е на късмет - каквото ти се падне. Не са единични случаи, в които взимаш по-скъп екземпляр уж, че е по читав пък после както писа, акумулатор, гуми, масла, ремъци,накладки и ти излиза, колкото да си взел по-евтиния и да си му направил основен ремонт... Е зависи и в какво точно състояние е, че ако е тотална гробница няма смисъл от занимавки, особенно купето ако е изгнило и вътре салона е като кочина.

 

П.П. Трябва да се види на място и да се прецени.

Link to comment
Share on other sites

Дам Жоре, точно затова и почнах с "виждал ли си я на живо" то така колкото и съвети да даваме на човека, кола на картинка и на живо си е небе  и земя все едно. 
На снимка е приказка , а на живо те е гнус да я пипнеш  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...