Jump to content
BulForum.com

Проблем с Power Mac G4


Ghetto_Freak

Recommended Posts

Здравейте. Дариха ми един такъв компютър, но не иска да се включи и ми казаха, че има проблем в дъното. Като го свържа и натисна копчето да се включи не тръгва. Момчето което ми го даде, каза, че го е изтръгнало от кабела без да го гаси и сега не иска да запали.

Въпросите са ми:

- евентуално какво може да му има(захранването е сменено за да се пробва дали е от него, но отново не пали)

- къде мога да го ремонтират(без да ми казват - леле човек пас съм тука, че в няколко сервиза ми казаха това)

Благодаря.

Link to post
Share on other sites

Здравейте. Дариха ми един такъв компютър, но не иска да се включи и ми казаха, че има проблем в дъното. Като го свържа и натисна копчето да се включи не тръгва. Момчето което ми го даде, каза, че го е изтръгнало от кабела без да го гаси и сега не иска да запали.

Въпросите са ми:

- евентуално какво може да му има(захранването е сменено за да се пробва дали е от него, но отново не пали)

- къде мога да го ремонтират(без да ми казват - леле човек пас съм тука, че в няколко сервиза ми казаха това)

Благодаря.

 

Имам същия със същия проблем (или може би не).Кой точно модел на G4 имаш?

С какво захранване пробва, че да си сигурен, че не е от него?

Замери ли батерията на дъното?Опита ли да го ресетнеш?До батерията има едно малко копче, което ресетва настройките.

Ако не издава никакви "признаци на живот" - нито свети нещо или има звук при пускане, аз залагам на захранването.

 

П.С. При мен проблема е в захранването, което не е съвместимо с тези от нашите ПС-та :)

Link to post
Share on other sites

Ако толкова искаш да е подкараш въпросната машина, те съветвам да се обадиш на тези типове: http://serviz.me/ Преди време се справиха с машината на един познат.

Link to post
Share on other sites

Ами като цяло не намирам копчето!

Признаци никакви. В предишния сервиз са пробвали с друго захранване, но е нямало ефект!

Link to post
Share on other sites

Ами като цяло не намирам копчето!

Признаци никакви. В предишния сервиз са пробвали с друго захранване, но е нямало ефект!

 

Много ме съмнява да са имали точно такова захранване.Въпроса е, че купулзите който влизат в дъното, не са като тези на захранванията по масовите ПС-та или са имали ето такъв преходник, което още повече ме съмнява:

 

extension-23462_0.jpg

 

Копчето се намира ето тук Натисни долу където пише "For Power Mac G4" за да се появят снимките, защото за различните Power Mac-ове се намира на различно място.

 

Ето тук има инфо какво се прави.

 

П.С. Виж отзад на ПС-то трябва да има етикет.Препиши какво точно пише на него.Иначе по "гърба"

 

58418_2.jpg

 

може да разбереш, кой модел точно имаш.

Link to post
Share on other sites

Е не знам, ако не са се справили. И да не тръгне - не е голяма загуба. Така или иначе е достатъчно стар модел, за да го изхвърлиш на боклука без да се замисляш :)

Link to post
Share on other sites

Е не знам, ако не са се справили. И да не тръгне - не е голяма загуба. Така или иначе е достатъчно стар модел, за да го изхвърлиш на боклука без да се замисляш :)

Като цяло доста без смислен пост, но както и да е. Не е целта да се изхвърли, но няма да разбереш. Както и да е.

 

Като цяло моя няма нищо общо като тези трите.

3.jpg

Това е моя.

Link to post
Share on other sites

Моя е същия.Води се Power Mac G4 (Mirror Drive Door)

Бутона се намира точно в ъгъла над двата АТА порта.

Да намерих го само сега ще видя какво ще правя с упътването, което ми даде.

Твоя оправи ли се?

 

Пробвах - не става. Не тръгна отново. Явно или доста е затлачен или се нуждае от сервиз...

 

Ако толкова искаш да е подкараш въпросната машина, те съветвам да се обадиш на тези типове: http://serviz.me/ Преди време се справиха с машината на един познат.

 

Нещо Глобулския не работи? Къде се намира този сервиз, че не намерих адрес да питам на място тази седмица.

Link to post
Share on other sites

Да намерих го само сега ще видя какво ще правя с упътването, което ми даде.

Твоя оправи ли се?

 

Пробвах - не става. Не тръгна отново. Явно или доста е затлачен или се нуждае от сервиз...

 

 

 

Нещо Глобулския не работи? Къде се намира този сервиз, че не намерих адрес да питам на място тази седмица.

 

Не се оправи, защото проблема е в захранването.Сега съм го дал на един приятел да види дали ще може да го оправи.

Както казах по-рано, проблема при теб също е в захранването ( 99% ), тъй като това е най-слабото място на тези машини.Мога да ти кажа как да го тестваш:

1) Отваряш ПС-то, внимателно махаш буксата от дъното ( има едно краче което мн. внимателно се повдига за да освободи ), след което също много внимателно махаш черната пластмаса, която скрива кабелите на самата букса ( тя също се държеше на някакви крачета).

2) Взимаш един кламер и го разтягаш да стане под буквата U .Закъсяваш зелена + една от черните, както е показано ето тук:

 

atx-power-bypass.jpg

 

което се равнява все едно си натиснал копчето за пускане на ПС-то, но без захранването да е свързано към дъното.

Ако захранването работи, трябва да се завъртят вентилаторите вътре ( има два мали вентилатора ).Ако не... вече знаеш къде е проблема :)

 

П.С. Замери и батерията, защото тя също дава симптоми на изгоряло захранване.

 

0986a9820dd0aebd.jpg

Link to post
Share on other sites

При мен най - големия проблем е мултицета.... Не мога да си набавя, а не искам да купувам, че и пари нямам сега и няма кога да го ползвам след това. Утре сутрин ще пробвам това с кламера и да видим. Дано да стане, че така или иначе утре ще ходя към сервизите.

Ще те държа в течение като цяло и ще видя да изкопча информация за захранване, че един тип каза, че имало сходно просто трябва да се разглоби от куплунга и да се нагласи в този на Ябълския куплунг.

Параметрите били еднакви което е добре.

Link to post
Share on other sites

При мен най - големия проблем е мултицета.... Не мога да си набавя, а не искам да купувам, че и пари нямам сега и няма кога да го ползвам след това. Утре сутрин ще пробвам това с кламера и да видим. Дано да стане, че така или иначе утре ще ходя към сервизите.

Ще те държа в течение като цяло и ще видя да изкопча информация за захранване, че един тип каза, че имало сходно просто трябва да се разглоби от куплунга и да се нагласи в този на Ябълския куплунг.

Параметрите били еднакви което е добре.

 

 

Кажи в сервиза да ти замерят батерията.

За сходното... внимавай, защото напреженията за различни да не изпушите зорлян дъното.Иначе и аз май ще модвам захранването, защото моето няма да го бъде.Ето инфо, ако решите да правите нещо.

Link to post
Share on other sites

Значи батерията не е на 100%. Днес купих нова батерия от Викивата за 7.5 лева и е смениш. Рестартирах от копчето и нищо. Не тръгна отново. Сега ще пробвам с кламера да видим какво ще се получи.

 

Разкачих всичко... Доста зор да му се не види... Като цяло моята букса не е такава.... Проблем. Има залена и черна жичка, една до друга ама са на края на буксата. Крайните две са. Има една до нея и една срещу нея?

 

Проба: греда. Нито тръгна нито нищо. Захранването е дало фира. Давай оферти за подмяна на захранване.

Ако искаш дай скайп да говорим там и вече като оправим проблема ще обявим тук.

 

Смених батерията, бушона и запоих разпоените крачета и се оказа, че захранването е дало фира. Само го свързвам в контакта и падна бушона в стаята и последва гърмеж в захранването...

Ще се търси ново захранване и ще се надявам да няма проблем с останалите компоненти...

Link to post
Share on other sites

Давай идея ако си оправиш захранването! Днеска купих втора Г4-ка и тя с изгоряло захранване.... Реве ми се.

Link to post
Share on other sites

Давай идея ако си оправиш захранването! Днеска купих втора Г4-ка и тя с изгоряло захранване.... Реве ми се.

 

Защо не каза, продават една с работещо :) Мн се чудя дали да не я купя само заради него.

Има и опция от ebay да се докара, за... 50,60лв

До няколко дена (Събота) ще гледам да си взема моето и да пробвам този мод за който ти казах.Това остава единственото евтино решение на проблема.Като единствено за да не режеш новото, си правиш преходник от сокета на изгоряло дъно.

Link to post
Share on other sites

Ghetto_Freak: Има голяма вероятност да си прегорил дъното. Друг път като искаш да пробваш дали едно захранване работи - закачи му товар, включи го и с мултицет замери изходното напрежение.

 

Едно бързо търсене показва, че работещ G4 2-ра ръка на запад е 150лв без доставката. Що не вземеш да поръчаш един, ами си губиш времето.

Link to post
Share on other sites

Ghetto_Freak: Има голяма вероятност да си прегорил дъното. Друг път като искаш да пробваш дали едно захранване работи - закачи му товар, включи го и с мултицет замери изходното напрежение.

 

Едно бързо търсене показва, че работещ G4 2-ра ръка на запад е 150лв без доставката. Що не вземеш да поръчаш един, ами си губиш времето.

 

Какъв товар в домашни условия предлагаш да се закачи към захранване Samsung от MDD?Достатъчно е да се закъси за да се разбере дали работи.Друга бира е какво напрежение вади на изхода.

 

П.С. Единт Power Mac G4 тежи 20+ кг в зависимост от хардовете които има вътре.Предположи колко би струвала доставката :)

Link to post
Share on other sites

Да сме точни без хардове и рам тежи 16.555 килограма.

Относно да си поръчам вече файда няма. Навих се този да го оправям и ще го оправя или през терасата ако се изнервя достатъчно.

Стискай палци exabyte утре ще ходя да давам захранването на един човек да го види дали ще може да се рециклира.

Link to post
Share on other sites

Да сме точни без хардове и рам тежи 16.555 килограма.

Относно да си поръчам вече файда няма. Навих се този да го оправям и ще го оправя или през терасата ако се изнервя достатъчно.

Стискай палци exabyte утре ще ходя да давам захранването на един човек да го види дали ще може да се рециклира.

 

Пиши после, ако не в Събота мисля да оперирам моето :)

Link to post
Share on other sites

Предположи колко би струвала доставката :)

 

Ти никога ли не си пренасял по-тежки предмети със спедиторски компании? Възможно най-скъпото, което може да се намери за пренос на 20 кг с застраховка ще бъде между 150-200лева - от врата до врата. Транспорта е в рамките на 2 работни дни. Има и значително по-евтини варианти, но за тях трябва да изчака около 1-2 седмици. Така, че аз не виждам това да е проблем.

Link to post
Share on other sites

Пиши после, ако не в Събота мисля да оперирам моето :)

Какво стана? Давай информация. Моето е още на ремонт така че не мога да ти кажа още какво е станало, но дано едното да бъде ремонтирано, поне да подкарам единия...

Link to post
Share on other sites

Ами оказа се, че ще трябва донор.Има едни малки схеми, който трябва да се тестват като евентуално се вземат от друго захранване.В момента работи, но май само 12те волта.Другите се губят нещо.Утре ще имам повече време и ще го замеря, защото днес ми го върнаха.

В крайна сметка ще слагам един Fortron 350W поне знам, че ще кара с години още.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...