Jump to content
BulForum.com

велосипед


Grosmaster

Recommended Posts

Решил съм за лятото да си взема колело, за спорта. Нека ако някой е в час, да ми предложи от къде мога да си взема нещо на добра цена и качествено в града. Условията са ми: алуминиева рамка, преден и заден амортисьор, дискови спирачки.

Link to comment
Share on other sites

За в града заден амортисьор не ти трябва.Просто рамката става по-тежка и за под 1000 лева колело с шок трудно ще намериш хубаво.Не си казал ориентировъчна цена ?

После... Дисковите спирачки са доста относително нещо.на драг онтарио предната дискова примерно не е много по хубава от обикновена V-brake.

Link to comment
Share on other sites

Може да ми прочетеш мненията в тази тема: http://www.bulforum.com/index.php?showtopic=53183

Иначе заден няма смисъл. Дискови за тия пари също е спорно.

Магазин - Богдан на Македония може да видиш какво би ти предложил.

Link to comment
Share on other sites

Това колело просто не става. Ще си вкараш само таралеж в гащите. Колело с двоен амортисьор в този ценови клас а бих казал и доста над него няма. Лично аз бих заложил и на V-brake-ове за спирачките пред евтините дискови спирачки. Вслушай се в съвета на котора за Спринт Аполон или Драг Онтарио.

Ще спечелиш едно работещо колело, по ниско тегло и по-малко проблеми.

Най-добре отиди в някой магазин, където разбират от колела и се посъветвай и с продавачите.

Link to comment
Share on other sites

Дам, в Метро само Cross продават...

Ето го новия модел на Аполона и предните също са добри.

07c_Apolon.jpg

Ако имах парите определено бих избрал него, защото cross-a са си боклук... Имах един - какво ли не му се развали, тогава толкова и ги разбирах. В централата на Спринт предлагали модели с разни козметични дефекти по-тънко, така че може да видиш първо там.

Link to comment
Share on other sites

@Grosmaster, aко наистина се очаква мнение, а не просто да чуеш каквото искаш (одобрение) то визираното от теб колело е пружинен катапулт. Не се подлъгвай, че това са амортисьори. Ако искаш амортисьор, който да работи сходно, с този на колата ти (или въобще на коя да е съвременна кола) - трябва да се ръснеш четирицифрена сума за колело. Тоя крос е с по една пружина отпред и отзад - абсолютно никакво смекчаване на хода. Хубаво, ше се сгъне, като слезнеш от бордюра, ама след това и също така рязко ще се разгъне. А и промените в конструкцията, за да се добави подобно задно окачване отежняват доста сериозно рамката. А ставите не са надеждни - бързо се износват, почват да скърцат и се появяват луфтове. Говоря ти от личния ми опит с колело със заден амортисьор, при това от по-висок клас.

А за дисковите спирачки - в този ценови диапазон ще получиш нещо, което спира по-зле от по-евтини челюстни (v-brake) спирачки - не е като да не съм ги сравнявал.

 

Тъй че и аз подкрепям аполона като предложение - лека, опростена и достатъчно надеждна рамка с нелошо оборудване.

Link to comment
Share on other sites

Даже сега Аполона е намален по някои онлайн магазини.Но най-добре е да идеш на място в някой вело магазин и да пробваш как ти е рамката и какъв размер ти е най-удобен.

Link to comment
Share on other sites

и аз заставам зад мнението на колегите. Аполон или Драг Онтарио/Дрисли или нещо подобно ... твърда рамка, v-brake и задължително рамка съобразена с ръста ти и стила ти на каране. има предоволно информация по темата в сайта за планинско колоездене. желая ти успех !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Карам Аполон 4 години и съм много доволен,беше от първите бройки които пусна Максим още като бяха на кукленско.Невероятно е за парите си!

Link to comment
Share on other sites

А някой има ли впечатление от марката Bachini или разни такива безизвестни марки из вериги като Кауфланд, Практикер и т.н. Дали има доволни от някои такива.

Link to comment
Share on other sites

Bachini е търговска марка, използвана от Макском. Също като Sprint, SPR. Въпросът е, че Bachini обикновено са най-ниския клас велосипеди, Sprint - по-скоро среден клас, докато SPR са най-високия и съответно най-скъпите велосипеди.

Link to comment
Share on other sites

На външен вид си е супер, но като знам, че се раздрънкват за броени месеци не бих влагал толкова пари в Cross.

 

Иначе на Аполона май се е изчерпал и го няма по каталозите, което си е доста показателно за доброто му качество...

Link to comment
Share on other sites

Cross НИКОГА.

Купих си чисто ново, без амортисьори.

След втората седмица едният превключвател сдаде багажа и трябваше да го човъркам. Просто ми отказваше да превключи всички скорости.

След 2-рият месец ми се разбиха лагерите на кормилото, които се опитах да заменя, но не намерих подходящите, а и междувременно се бяха изяли гнездата.

След 1година сменях сума ти лагери, задно движение, защото зъбците вътре на венците, които закачат за да може да въртиш, като е напред, а назад да дава свободен ход се бяха износили и за нищо не ставаше.

Обобщение-За 2години на Cross му се разхлопа непоправимо средното движение(оста, където са педалите), кормилото хлопа, сменени са и двата превключвателя на скоростите, оригиналните издържаха по-малко от година, сменено е задното движение(уж Шимано, май Шибано са имали предвид) и новото не е "оригинално", но е доста по-стабилно...

Влагам усилия да го поддържам, но просто някои дефекти вече не могат да се отстранят, менте от всякъде е...

От Cross ще ревеш. По-добре си намери Балканче(не се смейте, сериозен съм), отколкото Cross, който ще ти вземе душата.

При първа възможност разкарвам моят Cross и си взимам нещо по-стабилно.

Относно дисковите спирачки-Хубави са, ако са качествени.

Но са скъпо удоволствие, до колкото знам дисковете са доста скъпи.

Link to comment
Share on other sites

@Grosmaster,

 

Ако мислиш карането ти да включва изпълнения, по-екстремни от слизане от бордюр - взаимоотношенията ви (с колелото) ще са от типа F.O.R.D. (Fix Or Repair Daily). А за по-леко каране от това същата работа ще ти върши и един обикновен твърдак. Тоест без "Амортисьори". Причините колегата отгоре описа доста ясно.

 

Но предполагам, че написа този пост, колкото да се изфукаш с това колко яко колело си си харесал... Аз примерно карам ето това, с малко по-добра окомплектовка. Еми... така е, като искам хем да има окачване, хем да работи, хем да не е пружинен катапулт... инвестирам ;)

Link to comment
Share on other sites

Колелото ще го ползвам основно в градски условия, слизане качване от тротоари и тн... нищо по екстремно.

Antares не знам само защо реши че се фукам, ама както и да е, просто си търся колело, събирам мнение и ще реша в последствие.

Нека ако някой има въпростия Cross Enduro, да сподели впечатления, защото от модел до модел има разлика.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Колелото ще го ползвам основно в градски условия, слизане качване от тротоари и тн... нищо по екстремно.

Antares не знам само защо реши че се фукам, ама както и да е, просто си търся колело, събирам мнение и ще реша в последствие.

Нека ако някой има въпростия Cross Enduro, да сподели впечатления, защото от модел до модел има разлика.

 

В този ценови клас на "меки" колела, РАЗЛИКА НЯМА в "мекотата" няма. Компоненти ДА. КРОС не виждам смисъл. Както казаха колегите истината е в един приличен твърдак. Не знам защо продължаваш да желаеш "меко" колело.

Link to comment
Share on other sites

@Grosmaster

приятел, тук -> http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=35071&start=30 можеш да прочетеш за това колело ...

..

аз съм карал Cross Nomad (първото ми MTB) един от най-евтините велосипеди за времето си, от Метро си го взех. Да на возия е супер .... но само толкова, трябва постоянно да смазваш и стягаш, за да не скърца. ще ми повярваш ли, че преди спирки не въртях педалите ... за да не плаша хората :>

колелото, което си харесал е ... как да кажа точно ... циганска работа, като на прасе звънче са му компонентите, накипрено без да се мисли. Да отдалеч ще прави впечатление ... но това определено не е fullsuspension. Ще ти кажа, какво не ми допада в него ...

1. Съмнителна вилка и заден амортесьор ...

2. Капли с 24 спици, почти съм убеден, че нямат изправяне ...

3. Съмнителни ДИСКОВИ спирачки ... мога да се обзаложа, че моите v-break-ове са по жестоки от тях ...

4. Високото тегло на велосипеда ... въобще не се вписва в градските условия ...

парите са си твой и ти сам решаваш какво да правиш с тях. хората, които караме КОЛЕЛА ще те анатемосаме, така че търси нашата подкрепа ... за нас това са 500лв на вятъра.

успех с покупката и употребата :>

Link to comment
Share on other sites

Вземате да ме разубеждавате, четох в този форум.... май няма да е това. Така като чета, май най-добре е някакво втора употреба марково и читаво. Хайде тогава, ако някой знае или продава да пише в темата.

Link to comment
Share on other sites

Най-добре за тия пари Аполон.Ама може вече да няма налични бройки,защото са го спряли от производство.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...