Jump to content
BulForum.com

Ланчия, Алфа Ромео


poznai

Recommended Posts

Добра идея :)

Аз например съм влюбен в Алфа Ромео 147:)

По между другото някои може ли да ми разшифрова какво значи SeleSPEED?

Link to post
Share on other sites
Добра идея :)

Аз например съм влюбен в Алфа Ромео 147:)

По между другото някои може ли да ми разшифрова какво значи SeleSPEED?

Selespeed е скоростна кутия разработк на Алфа Ромео.Карал съм 156 selespeed и е автоматик,ама може да се сменят и от две копчета на волана (нагоре и надолу).

Link to post
Share on other sites
Аз например съм влюбен в Алфа Ромео 147:)

По между другото някои може ли да ми разшифрова какво значи SeleSPEED?

Хубава муцунка има... Но не ме впечатляват малките колички. Така като гледам как се развиват нещата и цените..., мойта 155-ца ще я сменям със 166-ца. По-големичка :bgrin: ... иначе selespeed май доста качва цената и не мисля да го търся като екстра в следващата кола.
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

предлагат ми алфа 156 1,9 JTD 8ми месец 99та година за 7300 добра цена ли е понеже майка си търси кола и сериозно обмисляме каква да е а тази се включва и в ценовият диапазон , нямам преки наблюдение в/у марката затова питам , чувал съм само различни митове и легенди че поддръжката им била много скъпа и частите се намирали трудно , та мисълта ми е вярно ли е това или да не хвърлям на подобна покупка , в момента карам бмв 525тдс 98ма и поддръжката му горе долу се трае при алфата как ще е ?

Link to post
Share on other sites

ако искаш погледни във форума за 156: http://clubalfaromeo.com/forum/viewforum.php?f=19

виж от кви проблеми се оплакват

виж пиннатата тема там: Подобрения и ремонти по Алфа 156 - с цени

ако ти се наложи да правиш разходи по тази кола, стани член на клуб алфа ромео България и ще си избиеш парите от членския внос покрай отстъпките за авточасти.

аз лично 156-ца преди 2000 г. не бих си взел, оттук-оттам както дочувам, тези преди 2000 г. дават фира :>

ако все пак зимаш, абсолютно задължително на диагностика, включитлено и стенд. Също я провери по номера на рамата дали това което ти продават е точно това, което ти казват. Като динамика спрямо това бмв мисля че ще ти хареса доста, но като возия, едва ли. Също.., майка ти добра шофьорка ли е? Дупките ебават всички коли, ма алфите страдат повече според мен, па ако е и с лети джанти.., също майка ти колко натиска газта? Ако малко, кофти, щото тия гадинки под 3000 оборота не вървят - натискаш педала - девета глуха. Алфата си е глезотийка, аз за майка си такава кола не бих взел - нещо по-здраво и непритенциозно може би :) Е.., красиви са, вярно...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Сред повечето представители на силния пол появата на Alfa Romeo 156 преди осем години предизвика ефект, близък до този на изненадващо събуждане в леглото на световноизвестна манекенка в събота по обяд. Първоначалният шок бързо бе изместен от нескрито възхищение - малцина можеха да устоят на тази "музика от метал", както сполучливо нарекоха някои специалисти 156-ицата тогава. Новият спортен седан бе знаменателен и за дизайнерския отдел на Alfa. За първи път от доста време идеите на щатните стилисти на марката получиха повече доверие от дежурните ItalDesign и Pininfarina, които обикновено се грижеха за външността на автомобилите от Ливорно. Alfa 156 изстреля в орбита кариерата на Валтер де Силва, чийто дизайнерски талант моментално бе оценен по достойнство и съответно заплатен по същия начин от Seat, т.е. Volkswagen. Неговото творение веднага получи признание с титлата "Автомобил на 1998 година" и макар всички да знаеха за абонамента на италианците за нея, този път никой не възропта.

 

Ако изборът на автомобил обичайно се свежда до въпроса "По любов или по сметка?", возилата от Апенините никога не са имали особен шанс по втория параграф. Тук Alfa Romeo 156 готви нов шок. Италианският седан е на път да сътвори революция, защото освен с красота определено бие по конкуренцията с непозната до този момент надеждност. Изненадата сервират статистиките на техническите служби в Европа, според които 156-ицата е на път да създаде съвсем различен имидж на марката. Оказва се, че качеството на изработката съответства напълно на външността на апенинката - факт, който изглежда бързо бе забелязан от собствениците, защото цените на употребяваните екземпляри поддържат направо невероятни за Alfa нива. 156-ицата се обезценява само с 2-3 процента повече от всепризнати шампиони като BMW 3 и Audi A4.

 

Разбира се, първото, което грабва вниманието на купувача, са съвършените линии и пропорции на

 

каросерията

 

на италианския седан. Красотата на формите обаче не е всичко и бегъл поглед назад в историята на Alfa го доказва. Добрата новина е, че дори педантичните понякога до дразнеща степен германци признават отличното качество на изработката на 156. Единствените критики в това отношение са отправяни към недостатъчната защита на лаковото покритие към "бомбардировката" от малки камъчета, която неизменно съпътства високите скорости по магистралите. С времето "цъфват" и уплътненията на вратите, но като цяло сглобката е на непознато до този момент за италианците равнище. Дребен недостатък се явава нуждата от периодично регулиране на късите светлини, които според статистиката имат навика да губят калибровка.

 

Красотата изисква жертви и като видна хубавица Alfa 156 не прави изключение. Италианката не разполага със странични лайсни или допълнителни абсорбиращи пояси на броните, което съпровожда паркирането с постоянен риск от драскотини и наранявания. Пак от естетически съображения страда и функционалността. Задната седалка никак не е широка за автомобил с такива размери, а и багажникът трудно може да се нарече особено вместителен. Още по-изумително е, че дебютиралото през 2000 г. комби Sportwagon разполага с дори по-малко товарно пространство. Клиренсът на 156-ицата също може да създаде грижи при експлоатацията в родни условия, но всъщност какво значение има всичко това при такава външност...

 

За разлика от гореспоменатата манекенка, Alfa-та може да достави удоволствие не само с външността си. Почитателите на марката добре знаят, че най-важното се крие под предния капак. 156-ицата не изневерява на чудесните традиции на италианците в двигателостроенето и предлага богат избор от темпераментни

 

мотори

 

Бензиновата гама се състои от 1.6-, 1.8-, 2.0 и 2.5-литрови агрегати с мощност съответно 120, 140/144, 150/155 и 190/192 к.с. Преди четири години стартираха също продажбите на модификация с легендарния индекс GTA с 3.2-литров V6 и 250 к.с. Предлагат се също два Common Rail дизела с обем 1.9 (105/110 к.с.) и 2.4 (136/140 к.с.) литра, които са доста умерени в разходването на горивото и осигуряват съвсем нелоша динамика. Покупката на такава версия обаче трябва да се предприема само при гарантирано нисък пробег и изрядно попълнена сервизна книжка, защото техническата сложност на тези агрегати и ниското качество на нафтата могат набързо да обезсмислят икономията.Бензиновите мотори радват по старому с огнен нрав и специфичен звук, с какъвто не може да се похвали нито една друга марка. Двата най-малки двигателя обаче са слабички за истиниски активно шофиране, а V-образният 2.5-литров шестак "гълта" доста и се обслужва трудно. Златната среда се крие зад обозначението "2.0 16V Twin Spark". Този четирицилиндров редови двигател предлага оптимален баланс между удоволствие и разходи по поддръжката.

 

Моторите, монтирани на Alfa 156, са лишени от характерния букет детски болести, които обичайно поднасят новите модели. Нюанси в експлоатацията им все пак има. Фирмената система с две свещи на цилиндър безспорно е сполучливо решение, но за четирицилиндровите мотори са нужни осем, а при качеството на родния бензин замяната им може да се наложи и на 50 хил. км. При цена от 65 лв. (!) за една свещ операцията започва да изглежда малко плашещо. Характерен е високият разход на масло. Любителите на високооборотното шофиране могат да очакват загуба до литър смазочна течност на 1 000 км пробег, макар това да се смята по-скоро за правило, отколкото за дефект. Конструктивна особеност на горивната система е липсата на филтър. Допълнителното инсталиране на такъв, пък било то и марков, е абсолютно ненужно.

 

Повечето 156-ици на пазара на употребявани возила са с пробег около 100 000 км и за това има съвсем логично обяснение. Цифрата се оказва вододел, след който се налагат доста планови инвестиции като замяна на работни течности, свещи, ангренажен ремък, профилактика на окачването и спирачките... Приблизително около тази отметка на километража може да се очакват проблеми с термостата. Ако той дефектира, датчикът за температурата на двигателя започва да отчита неправилни данни, което на своя ръка, подава грешна информация на системата за управление на инжекциона. Първият симптом за това е неустойчивата работа на мотора, а на арматурното табло светва лампичка с изображението на дюза. Добре е заедно с термостата да се подмени и самият температурен дачтик. Заради некачествено гориво може да се повреди ламбда сондата, чиято цена е над 100 Евро. Пак след пробег от около 100 хил. км обикновено протичат семерингите на балансиращия вал на двулитровите двигатели. Замяната им обаче гарантира пълно забравяне на проблема за дълго време.

 

Освен с механични и автоматични

 

трансмисии

 

ZF, които много рядко създават грижи при своевременна смяна на маслото, Alfa 156 се екипира с "хибрида" Selespeed. Тази технология, която до неотдавна се подвизаваше единствено във Формила 1, работи на сравнително прост принцип. Представлява обикновена механична скоростна кутия, която обаче се управлява от електронен модул с помощта на хидравлика. Именно клапаните на последната бързо се износват, а на подмяна подлежи целият блок. Ето защо преди покупка на автомобил, произведен преди 2002 г., когато целият възел е преработен, непременно трябва да се установи сменян ли е или не.

 

Заслуга за уникалната управляемост на Alfa 156 има многолостовото предно

 

окачване

 

Подобно на други италиански автомобили, то не издържа много дълго в родни условия, а заради сложността му поддръжката може да изисква сериозни инвестиции при пробег от около 50 хил. км. Амортисьорите издържат до 70-80 000, като при 6-цилиндровите модификации износването логично е по-високо заради масата на двигателя. Ресурсът на предните лагери отново напомня за това колко важна е 100-хилядната граница.

 

Колкото и странно да звучи, на

 

електрониката

 

на 156 може да се има пълно доверие. Единственото, което понякога се налага, е смяна на изгорял бушон. Проблеми могат да възникнат по-скоро по вина на предишните собственици, които обичат да помпат още мускули под предния капак с чип-тунинг. Впрочем това важи за всички допълнителни модификации по автомобила като промени в окачването например.С две думи - за какво му е на един мъж манекенка, когато може да има Alfa Romeo 156...

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Ot nqkolko sedmici sam sobstvenik na Alfa Romeo 147 . Strahotna kola. Predi nqkolko dena smenqh maslo,remak, rolki i fltri ... cqloto odovolstvie mi struvashe 450 leva. Napravih smqnata v serviza na Fiat na peshtersko shose Dinexpres . Nqkoi ako znae drugi servizi koito pravqt alfa romeo da kaje i po vazmojnost da rabotqt po evtino :) .

Link to post
Share on other sites

Честита да ти е!Коя година е какъв мАтор?

 

На 145 и 146 проблема им беше че им е много ниско долу мотора и като хлъцнеш в някоя по сериозна дупка и изкъртваш гърнето.Дано на тези няма подобен проблем :)

Link to post
Share on other sites
Ot nqkolko sedmici sam sobstvenik na Alfa Romeo 147 . Strahotna kola. Predi nqkolko dena smenqh maslo,remak, rolki i fltri ... cqloto odovolstvie mi struvashe 450 leva. Napravih smqnata v serviza na Fiat na peshtersko shose Dinexpres . Nqkoi ako znae drugi servizi koito pravqt alfa romeo da kaje i po vazmojnost da rabotqt po evtino :) .

ко са ти сменили всички ролки и са оригинални, тез 450 лв с труда си е без пари!

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...
Kolko gorqt Alfa 166 2.4 JTD 155 konq????

Няма такава. Ако говориш за 2.4 JTD 150 коня, моделите от 1998г-2003г -> 7.2 смесено, 6 извънградско, 10.5 градско.

Link to post
Share on other sites
Няма такава. Ако говориш за 2.4 JTD 150 коня, моделите от 1998г-2003г -> 7.2 смесено, 6 извънградско, 10.5 градско.

 

Това е твоя разход ли? Щото 166 е малко по-тежичка. Но....там някъде е

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...