BulForum.com

kak da spra X

ama to X-a ti vari po default li?

miiii kak sha ne 'vari' sled kato choveka ta pita kak da go spre !!!!?

slushai peja

inache sus startx se puska

Slushai karaman

startx ne e standartna comanda za startirane na X pro vsi4ki distros !

Dobre neka zadam vyprosa po drug nachin 4e mi e interesno :) Fedora Core 1 2.6.5 kernel. Kak da spra X server-a prez ssh. I prav li sym 4e sys spiraneto mu vsqkvi KDE-ta i drugi tovare6ti pc-to grafi4ni 6turotii 6te sprat. 6tot Kde ima baq rezidentni procesi.

init 3

install drivers, edint na .conf file

init 5

Слушай peja...

peja - не на всички дистрота runlevel 5 стартира Х. Така че...

Аз поне не съм срещнал Х дето да не тръгне със startx. Къде не е startx командата?!

peja - не на всички дистрота runlevel 5 стартира Х. Така че...

Аз поне не съм срещнал Х дето да не тръгне със startx. Къде не е startx командата?!

Slushai ov3rm4n

Az puk ne sum rabotil na distro, kudeto init 5 ne startira X.

startx ne tragva primerno na populqrnata FC2 da rechem i v absolutno vsi4ki HOWTO's FAQ's za install na VGA drivers sa dadeni runlevelite 3,5........no qvno ima razli4ia, dano pone sme otgovorili na vupros-a na Hell-Patrol

Slackware:

* Runlevel 0 = System Halt

* Runlevel 1 = Single user mode, mostly used for maintenance

* Runlevel 2 = Unused

* Runlevel 3 = Multiuser with console login

* Runlevel 4 = Multiuser with an X11 session manager (XDM, GDM, KDM)

* Runlevel 5 = Unused

* Runlevel 6 = Reboot

* Runlevel S or s = Single user mode

-------------------------

The telinit command is the way to change runlevels. Not init... If you don't know the difference - you need to read more...

-------------------------

Name

startx - initialize an X session

Synopsis

startx [ [ client ] options ... ] [ -- [ server ] options ... ]

Description

The startx script is a front end to xinit that provides a somewhat nicer user interface for running a single session of the X Window System. It is often run with no arguments.

Arguments immediately following the startx command are used to start a client in the same manner as xinit(1) . The special argument '--' marks the end of client arguments and the beginning of server options. It may be convenient to specify server options with startx to change on a per-session basis the default color depth, the server's notion of the number of dots-per-inch the display device presents, or take advantage of a different server layout, as permitted by the XFree86(1) server and specified in the XF86Config(5) file. Some examples of specifying server arguments follow; consult the manual page for your X server to determine which arguments are legal.

startx -- -depth 16

startx -- -dpi 100

startx -- -layout Multihead

To determine the client to run, startx first looks for a file called .xinitrc in the user's home directory. If that is not found, it uses the file xinitrc in the xinit library directory. If command line client options are given, they override this behavior and revert to the xinit(1) behavior. To determine the server to run, startx first looks for a file called .xserverrc in the user's home directory. If that is not found, it uses the file xserverrc in the xinit library directory. If command line server options are given, they override this behavior and revert to the xinit(1) behavior. Users rarely need to provide a .xserverrc file. See the xinit(1) manual page for more details on the arguments.

The system-wide xinitrc and xserverrc files are found in the /usr/X11R6/lib/X11/xinit directory.

The .xinitrc is typically a shell script which starts many clients according to the user's preference. When this shell script exits, startx kills the server and performs any other session shutdown needed. Most of the clients started by .xinitrc should be run in the background. The last client should run in the foreground; when it exits, the session will exit. People often choose a session manager, window manager, or xterm as the ''magic'' client.

Example

Below is a sample .xinitrc that starts several applications and leaves the window manager running as the ''last'' application. Assuming that the window manager has been configured properly, the user then chooses the ''Exit'' menu item to shut down X.

xrdb -load $HOME/.Xresources

xsetroot -solid gray &

xbiff -geometry -430+5 &

oclock -geometry 75x75-0-0 &

xload -geometry -80-0 &

xterm -geometry +0+60 -ls &

xterm -geometry +0-100 &

xconsole -geometry -0+0 -fn 5x7 &

exec twm

Environment Variables

DISPLAY

This variable gets set to the name of the display to which clients should connect. Note that this gets set, not read.

XAUTHORITY

This variable, if not already defined, gets set to $(HOME)/.Xauthority. This is to prevent the X server, if not given the -auth argument, from automatically setting up insecure host-based authentication for the local host. See the Xserver(1) and Xsecurity(7) manual pages for more information on X client/server authentication.

Files

$(HOME)/.xinitrc

Client to run. Typically a shell script which runs many programs in the background.

$(HOME)/.xserverrc

Server to run. The default is X.

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xinitrc

Client to run if the user has no .xinitrc file.

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc

Server to run if the user has no .xserverrc file.

See Also

xinit(1) , Xserver(1) , XFree86(1)

I hate slack

Xfree86.conf veche ne se podurja ot redhat sega e xorg.conf

The telinit command is the way to change runlevels. Not init... If you don't know the difference - you need to read more...

Neznam za slackerskite istorii no na fc se smenqt runlevels tochno s init tai che zemi ti da pochetesh malko ti vmesto da mi paste-vash neshta ot net-a.

Извинявай, батко...

Ти ги разбираш повече - ние аматьорите да си мълчим, прав си... Едно уточнение само - и аз не харесвам Слак, дори не го ползвам. Но Линукс != Ред Хат и това е факт. Но пък щом такива сериозни хора като тебе твърдят обратното - сигурно аз съм в грешка. Заебавайте другите дистрибуции и захващайте Федора! Къде се бъркам и аз...

peja, премисляй малко нещата, преди да постваш. Ако имаш само опит с Redhat/Fedora, това не означава, че си в час с линукс въобще. Това се отнася и за всички, които "дращят" само със Slack. Разнообразието в линукс дистрибуциите е огромно и съществени разлики има колкото си искаш.

За твое сведение, командите в Redhat/Fedora init и telinit са абсолютно еквивалентни (едната е симлинк към другата), същото се отнася и до startx.

@ KILLERINCHO - "убие" ли се X-a с -- или с telinit 3 (последната се изпълнява в конзола), тогава "умират" и всички X приложения, вкл. KDE (Gnome, или каквото се ползва) и всичко, което е стартирано под тяхна поддръжка ;)

Вторият начин е за предпочитане в случаите, коато се използва XDM менаджер, защото при "убиване" на X-a, XDM-а стартира нова сесия, затова коректния начин е привеждането на системата в рънлевъл 3.

Godfather

Разнообразието в линукс дистрибуциите е огромно и съществени разлики има колкото си искаш.

Tova veche go kazah..... i mi e qsno. I nikoi ne e kazal che imam poznania samo po RH/FC.

За твое сведение, командите в Redhat/Fedora init и telinit са абсолютно еквивалентни (едната е симлинк към другата)

Tva shte go govorish na tvoia kolega ov3rm4n ot moderatorskata vi gildia, zashtoto toi mi izleze s:

Godfather

Tova veche go kazah..... i mi e qsno. I nikoi ne e kazal che imam poznania samo po RH/FC.

Peja, не го обръщай на философстване. Ти самия заяви, че мразиш Slack, а за други по всяка вероятност дори не си и чувал.

Тая темичка нещо съм я пропуснал. Гледам поотнесли сте се от нейния въпрос без да споменете варията: Alt+F1, нагоре и ENTER .. или така познатото Logout "<user>"... :)

peja: батка, гледам си се зафанал да спориш и да се правиш и то на ov3rma4n и Godfather. Bad choice :) Те са чели пичовете и като paste-т нещо от нета е за да ти докажат, че са прави.

v krai na smetka s Ctrl + Alt + Backspace ne stana.S tazi komanda samo mi restartira X-a

s init 3 go sprqh a s init 5 go pusnah taka 4e nqma nujda ot sporove

Whoz da man??? :punk :punk :punk :punk

awe pak za da install drivers mi dava nqakva prostotia za kernel 4e nqamal kompiliran ili ne6to takoa iska da go svali ot FTP nqakvo ama nqamam net sled tva pi6e samo da go kompilira ama ni6to pak ne stava kak moga da go opraa

az sam na Mandrake 10

LOL, toi overman chete :)

inache slackware e super stable i rulez, ama X-a mu e pod viakakva kritika,

samo KDE raboti shto gode bez da se chete mnogo :))))

az za kakvo 4 dena ps...m kato greshen diavol kato updatevam do current,

samo razni errori dava

inache ot paketite slednite samo a/ap/k/n/y/d/l niamash absolutni nikakvi problemi

prosto X-a vechno ne e v chas pri Slack-a, pone pri mene e taka, ima flaws :)

I pri men e taka . Ima6 li nqkyv napredyk s X i ako da spodeli kakyv. :)

Em daa, poznat problem pri VGA drivers install za nvidia pri 2.6.x kernelite. Znachi vajno e kakvo tochno suobshte ti dava Nividia installatora, kato zapisva vsichko v /var/log/nvidia-installer.log pogledni tam za error suobshtenie. No vupros-a ne e samo v tova - Nvidia imat problemi s 2.6.x kernels zaradi stack size, i dori na pruv pogled da mine uspeshno installaciata i da configurirash XF86Config pravilno verioatno X nqma da startira ili shte "uvisne".

Reshenie:

Mojesh da poturish za tvoeto distro kernel sys stack size 8k (po default tvoia trqbva da e 4 i ne pozvolqva da trugne VGA drv.) i da go installirash. Ako izberesh tozi variant trqbva purvo da de-installirash (ako si napravil vse pak nqkakva installacia) s nvidia-installer --uninstall da gi installirash pak s init 3,5 za switch runlevels, sled koeto config na file-a. Az lichno shte izchakam nvidia zashtoto po moia informacia te shte napishat drivers koito shte sa compatible bez problem za 2.6.x kernels.

P.S. nai-vajno e suobshtenieto pri logs.

Archived