Jump to content
BulForum.com

Ремонт на велосипеда!


bluelemon

Recommended Posts

abe hora de si lepite gumite ???

 

4uh 4e toq maistor na parkinga do grebnata bil mnogo dobar stava vapros ne za toq deto e velo remonti a tozi v drugiq krai na ulicata edin visok maj dnes bqh pri nego i moga samo da kaja 4e e moje bi nai dobriq v grada !!! :)

 

kade si lepim gumite li??? Mi vky6ti, razglobqvam gumata, namiram dupkata , fa6tam lepiloto i lepenkite i lepq.... za kvo da davam pari po maistora kato moga sam da si lepna gumata..... a pyk ve4e ako te myrzi da si lepi6 sam koleloto , maistori kolkoto iska6.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply
Ключови за спици,за курбели,за главини,за вилки,за верига!Още да изброявам ли?

 

Айде само не ми казвай, че сам си изправяш каплите..... :laughing: Останалите са сравнително специализирани и едва ли си разглобяваш гореспоменатите части всеки ден. Така че, инструментите, които изброих в предишния си пост са напълно достатъчни за ежедневните нужди на един средностатистически колоездач ;)

Link to comment
Share on other sites

аз имам проблем с превключването на скоростите. все не мога да ги регулирам както трябва (дерейльора) а отскоро зъбчатките и те взеха да правят проблем, не иска да качва на 3тата, а от тези болтчета на обтегача се регулира само ограничението до колко да смъква и качва. някой да знае нещо повече по въпроса?

Link to comment
Share on other sites

И аз имам същия проблем, но така се получава като дерейльора е по нъсък клас. Със опъване на жилото по някой път се оправя ама почне ли ведбъж да прави проблеми му е време за смяна. Пружината много често се отпуска и не може да избутва веригата, както е при мене. :wacko: ще го сменям в скоро време.

Link to comment
Share on other sites

Същия проблем! Днес ми пооправиха малко задните скорости, настройки по декласьора, който опитвайки се да настроя сам бях до-прецакал. Та ми каза човека, че зъбците в самия механизъм за превключване се захабяват и трябва да им свикна на усет да ги превключвам скоростите. Малко по-силно, малко по-слабо обтягане, зависи...

Link to comment
Share on other sites

Айде само не ми казвай, че сам си изправяш каплите..... :laughing:  Останалите са сравнително специализирани и едва ли си разглобяваш гореспоменатите части всеки ден. Така че, инструментите, които изброих в предишния си пост са напълно достатъчни за ежедневните нужди на един средностатистически колоездач ;)

 

 

Обръщаш си колелото с гумите нароре,центроваш спирачката плътно и така можеш да изкараш няколко изправянията без да ходиш на майстор.Ключа за верига ми се наложи заедин ден да го ползвам 5 пъти в планината.Веригата трябва да се мие ПОНЕ на 2-3 каранията.Хубаво работещата вилка иска да се отваря поне веднъж месечно.А главините ако ти се разхлабят малко при майстор ли ходиш?

Link to comment
Share on other sites

Обръщаш си колелото с гумите нароре,центроваш спирачката плътно и така можеш да изкараш няколко изправянията без да ходиш на майстор.Ключа за верига ми се наложи заедин ден да го ползвам 5 пъти в планината.Веригата трябва да се мие ПОНЕ на 2-3 каранията.Хубаво работещата вилка иска да се отваря поне веднъж месечно.А главините ако ти се разхлабят малко при майстор ли ходиш?

 

nai-nakraq nqkoi da kaje ne6to vqrno tuk!

 

samo da dobavq 1-2 ne6tisa: verigata si q 4istq s MEGLIO! - preparat za 4istene na prozorsi /ima go v Billa i sum dosta dovolen a i pomaga za 4istene na diskovete ako slu4aino se nasapat s nqkakvo maslo ili ne6to ot sorta :(/

a vilkata si q tretiram s edni sliconov sprei, koito sruva okolo 4 leva i go ima vuv po4ti svi4ki sroitenli magazini! /onzi sre6tu kino geo milev/! i sled tova vilktata e 6! e, ima momenti kogato i toi ne pomaga i togavaaaaa. . . . . . opratqite ryukavite, gravaite 4uka i 6estogramite i priqtno zabavlenie :)

Link to comment
Share on other sites

Бих добавил нещо. Нафтата, колкото и старомодно средство да е - спред мен си остава най-доброто, защото след почистване оставя филм върху повърхността, който пречи на замърсяването. За верига, венци мисля, че е идеална.

А препарата да не е WD40? Защото това е едно много хубаво средство, използвано от американската авиация за разхлабване и смазване на клеясали части. Е, това си е за краен случай, ако си потдържаш колелото - няма да има нужда...

 

Edit: Някой може ли да ми даде някаъв източник(сайт) с инструкции как да си коригирам неточностите от скоростната система? Въобще кое какво е и за какво служи защото реално си нямам идея кой винт за какво е, кое защо се пристяга и т.н., а ми писна да ходя да кихам пари всеки път като почнат да ми прескачат скоростите...

Link to comment
Share on other sites

Бих добавил нещо. Нафтата, колкото и старомодно средство да е - спред мен си остава най-доброто, защото след почистване оставя филм върху повърхността, който пречи на замърсяването. За верига, венци мисля, че е идеална.

А препарата да не е WD40? Защото това е едно много хубаво средство, използвано от американската авиация за разхлабване и смазване на клеясали части. Е, това си е за краен случай, ако си потдържаш колелото - няма да има нужда...

 

Edit: Някой може ли да ми даде някаъв източник(сайт) с инструкции как да си коригирам неточностите от скоростната система? Въобще кое какво е и за какво служи защото реално си нямам идея кой винт за какво е, кое защо се пристяга и т.н., а ми писна да ходя да кихам пари всеки път като почнат да ми прескачат скоростите...

 

Тук има доста полезна информация: http://mtb-bg.com/articles/ar067.htm

Link to comment
Share on other sites

Хиляди благодарности! Сайта е супер.

 

Между другото се сетих за нещо, метод, който научих от баща ми за запазване на металните чаркове от ръждясване (той го използва когато монтира бутон на предния капак) - когато са добре почистени ги намазвате с лак за нокти. Може да звучи малко а-ла мека китка, но например болта на степенката ми, винтовете на спирачките не е лошо да се предпазят от ръждата, а този начин е доказан.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Дам а някой може ли да ми каже от къде и заколко ще ми фиксират (май , че така се казва) каплите , защото много играят и заради тва и спирачките са ми отпуснати , защото иначе удрят :D

Link to comment
Share on other sites

Дам а някой може ли да ми каже от къде и заколко ще ми фиксират (май , че така се казва) каплите , защото много играят и заради тва и спирачките са ми отпуснати , защото иначе удрят  :D

 

 

otiva6 v nqkoi magazin za kolela , i trq da ti gi napravq.... ne pove4e ot 4-5 leva da ti zemat

Link to comment
Share on other sites

И аз имам същия проблем, но така се получава като дерейльора е по нъсък клас. Със опъване на жилото по някой път се оправя ама почне ли ведбъж да прави проблеми му е време за смяна. Пружината много често се отпуска и не може да избутва веригата, както е при мене.  :wacko: ще го сменям в скоро време.

 

мда така си е. Тва с разхлабената пружина го сполетя и моя декласьор Асера и го смених с Деоре.

Абе с пружината шега не бива :)

Link to comment
Share on other sites

Edin syvet, za da se predpazite ot byrzo raztqgane na prujinata na zadniq dereilior ( optiga4 ) primerno ve4er ili kogato nqma da karete koleloto za po dylgo vreme,

prevkliu4ete skorostite taka 4e verigata otpred i otzag da e na nai malkiq venec :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Един съвет към всички, един вид профилактика. Капвайте от време на време по една капка масло във отворите на маркучите, в които влизат жилата на спирачките и скоростите.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Edin syvet, za da se predpazite ot byrzo raztqgane na prujinata na zadniq dereilior ( optiga4 ) primerno ve4er ili kogato nqma da karete koleloto za po dylgo vreme,

prevkliu4ete skorostite taka 4e verigata otpred i otzag da e na nai malkiq venec :)

 

Гледам, че няколко души го имате този проблем с разтягане на пружината на задния дерейльор. При мен странното е, че имам точно обратния проблем. Пружината на предния дерейльор незнайно как се втвърди и сега изисква огромно усилие да се превключва към големите венци..

 

И друго нещо съм се сетил - как си вадите вътрешните гуми. Някой измислил ли е нещо по-добро от отверката? Защото с нея има голям риск от разкъсване на вътрешната гума ама нищо друго не се сещам.

Link to comment
Share on other sites

Увий я с парцал отверката. Иначе баща ми в работата си за кабелите ползва един пластмасов плосък инструмент, който е идаелен за подобни случаи, но нито как се 'казва', нито къде се продават подобни не знам.

А за дерейльора - кога за последно си го смазвал, да не е от това проблема има един прекрасен спрей WD-40 - за разхлабване и смазване.

Link to comment
Share on other sites

Lotion аз имах предвид за пружината на задния дерейльор, не за предния. А по въпроса с гумите, има едни такива пластмасови щангички и с тях става много лесно.!!! :)

 

The`ScorpioN Викаш "...прекрасен спрей WD-40 - за разхлабване и смазване..." , е няма ли опасност да се разхлабят джунджуриите по дерейльора и да започнат да дрънчат по паветата?

Link to comment
Share on other sites

The`ScorpioN  Викаш "...прекрасен спрей WD-40 - за разхлабване и смазване..." , е няма ли опасност да се разхлабят джунджуриите по дерейльора и да започнат да дрънчат по паветата?

Ако има предвид този спрей за който се сещам няма опасност :P

Той е много финно масло, в шишенце кат парфюм с помпичка и си пръскаш напимер напрао по веригата без да си клепаш ръцете B) Няма кво да ти разхлаби чаркълъците

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...