Jump to content
BulForum.com

Recommended Posts

Здравейте, имам въпрос към специалиста gado :)

 

Слагам клипче направо с проблема.

Дори и да разкача платката от клипа, периодично си пиука къс тон все едно променяш градусите. Като по някое време изкарва и дълъг тон, все едно го гасиш и се спира сам. Без нищо да барам.

Сам обаче никога няма да тръгне. Интервали всякакви. От 5 пъти в минута до веднъж на месец.

Самото копче вкл/изкл на платката влиза в серии, в които може или да работи 10/10 или 0/0. Почне ли сам да пиука, значи е в серия 0/0.

Ако някой може да помогне, да казва. Аз двете платки, нищо фрапантно не виждам...

 

И втори въпрост... къде аджеба му е термометъра.. дето казва достигнах температурата, компресоре спри. И как изглежда...

Искам да го преместя или нещо да направя, не работи правилно в режим утопление. Винаги си мисли, че за 2-3 мин работа е затоплило и си дава почивка :(

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, chasti said:

Здравейте, имам въпрос към специалиста gado :)

 

Слагам клипче направо с проблема.

Дори и да разкача платката от клипа, периодично си пиука къс тон все едно променяш градусите. Като по някое време изкарва и дълъг тон, все едно го гасиш и се спира сам. Без нищо да барам.

Сам обаче никога няма да тръгне. Интервали всякакви. От 5 пъти в минута до веднъж на месец.

Самото копче вкл/изкл на платката влиза в серии, в които може или да работи 10/10 или 0/0. Почне ли сам да пиука, значи е в серия 0/0.

Ако някой може да помогне, да казва. Аз двете платки, нищо фрапантно не виждам...

 

И втори въпрост... къде аджеба му е термометъра.. дето казва достигнах температурата, компресоре спри. И как изглежда...

Искам да го преместя или нещо да направя, не работи правилно в режим утопление. Винаги си мисли, че за 2-3 мин работа е затоплило и си дава почивка :(

 

 

 

Проблем със захранването на РСВ е това. Или кофти трафче, или някой от стабилизаторите на напрежение, вероятно 5v, е с проблем (лоша спойка, нарушена вътрешна архитектура).

Има и друг вариант. Ако в непосредствена близост до вътрешното тяло има луминисцентна лампа, тя също може да го бъзика. Но не трябваше да пипаш така с пръсти по опаката страна на платката, понеже това често писукане вероятно се дължи именно на него. Все пак не е ясно до колко е читава лаковата изолация.

Колкото до мястото на датчика, първо кажи марката на климатика.

Възможно е да се намира под долната дасна страна на корпуса. Възможно е да се намира и в дясно, горе, под филтрите. Монтиран върху пластмасова подложка, директно на изпарителя.

И в двата случая ще има достатъчно кабел, че да го извадиш извън тялото. Аз лично винаги ги вадя от долната страна, така че, да не са в зоната на директно обдухване. А прилича на двужилно кабелче с лъскава, пластмасова капка или капсула на края.

Всъщност ако свалиш капака ще видиш, че към РСВ има включени два датчика. Единият е захванат за някое коляно на изпарителя, той не те интересува. В общия случай само за стартирането на топлия старт и начало на обезскрежаването. Другият е този, който ти трябва.

 

П.п. А когато филтрите или турбината са яко задръстени, климатикът винаги решава, че за 2-3 минути е затоплил достатъчно. Виж дали и твоят случай не е такъв.

Link to comment
Share on other sites

То е именно онази пуканка, която натискаш на клипчето.

Link to comment
Share on other sites

Оп да, прочел съм "бушончето".

 

Супер идея, ще пробвам следващия път като прави мизерии. Ще сменя и IR сензора и кабела, ще прегледам спойките по платката на светло, може и кабела да сменя до нея.

Клоня най-вече към нещо по нея, тъй като проблема с пиукане се засилва с пъти като я джуркам, дори и без да я барам отзад :shy:

 

И друго, всичко започна с много трудно улавяне сигнала на дистанционното, дори и с нови батерии. Имаше и конденз вътре на прозорчето пред самия дисплей, от където трябва да се гледа.

Реших да почистя, включително самия сензор и да го изправя 1-2 милиметра напред да лови по-добре :D И от тогава е така...

 

За сега тръгна, работи 2 часа вече ОК.

Ще пиша допълнително като има нещо ново.

Благодаря!

 

Едит: всъщност разкачайки платката май климатика спира сам, нещо като предпазна мярка.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...