BulForum.com

Mreja s XP i 98

Zna4i ako ima razbira4i, drasnete ne6to. Za kratak srok ot wreme triabwa da swarja moiata ma6ina s edin drug komp prez paralelnia port. Dwa dni probwah kwo li ne, sekwi maimunjulaci ama ....... 6tom 4etete tfa zan4i ne stana ;)

6te sam mnogo blagodaren na wseki post.

Zna4i ako ima razbira4i, drasnete ne6to. Za kratak srok ot wreme triabwa da swarja moiata ma6ina s edin drug komp prez paralelnia port. Dwa dni probwah kwo li ne, sekwi maimunjulaci ama ....... 6tom 4etete tfa zan4i ne stana  ;)

6te sam mnogo blagodaren na wseki post.

Izpolzvai Norton Comander.S nego mojesh da svyrjesh 2 PC-ta prez paralelnia port pod DOS ili pod WIN sys Direct Cable Connection. USPEH :)

T'va s Norton Commander-a mai naistina e nai-lesnia nachin.

Vnimavai samo kogato vrazvash PC-tata po takav nachin da sa varzani na edin i sashto razklonitel (kontakt). V protiven sluchai ima sluchai da vlezne 220V prez LPT-to. Seshtash se kakav e efekta.

Nemoga da obiasnia zashto se poluchava taka, no povecheto hora, koito sa vrazvali PC-ta po tozi nachin go znaiat.

.. и разбира се кабела (паралелния имам предвид) трябва да е точно направен, може да се наложи и в БИОС да зададеш типа паралелен порт на EPP (мисля така беше) ако сега е на SPP. макар че трябва да работи и така, въпреки че не съм връзвал писита по паралелен порт.

Probvai s Total Commander koito moje6 da izteglish ot tuk. Vijdal sym PC svyrzani po tozi nachin, pri polojenie 4e s ni6to drugo ne e stavalo. Vij v BIOS i na dvete PC v kakyv rejim rabotqt portovete...

Li4no az ne sym probval za tova moga samo da ti pojelaq uspeh! :)

Pi6i kakvo e stanalo i kak si re6il problema - na mnogo hora 6te e interesno ;)

EDIT: 1. S tedi sme post-nali v edna i sy6ta minuta, ta za tova se povtarqme za BIOSa :)

2. Slednoto go izrovih v help-a na total commander-a :)

PORT connection to other PC through the parallel port

The PORT connection through the parallel port allows to transfer data between two computers in the same room over a special parallel cable. This cable can be found in most computer shops under the name "Interlink/Laplink parallel cable" or "parallel cable for direct cable connection". It allows a transfer rate of about 50kB/sec. The function therefore cannot be used as a network, but is meant to synchronize data between two machines (e.g. a desktop and a notebook). You need a pair of network cards for a permanent connection.

Important safety instructions - please read:

1. You need a special cable for the parallel port cable connection! This cable has crossed data lines! Normal parallel extension cables may damage the parallel port(s) if you connect them to your computers! You need a 4 bit (not 8 bit cable). See below for the connections.

2. Only connect the computers when they are turned off! Contrary to USB, the parallel port is not suited for hot-plugging!

3. There is always a danger of the destruction of the port by static electricity. Therefore please touch the PC case before connecting the cable. Avoid rubber soles on a carpet floor.

4. Only connect two parallel ports, not a parallel with a serial! The parallel port on the PC has 25 holes (not pins). The cable must have two plugs with 25 pins each.

5. You should not use the parallel port connection with other devices on the same line, like a dongle, ZIP drive or an external harddisk. Total Commander blocks all port access for the whole duration of the connection!

Starting the parallel port connection

1. Turn off both machines, connect them by parallel cable, and turn them back on.

2. Start Total Commander on both machines. You only need 1 licence if you are the only user.

3. On both machines, select 'Net' - 'PORT connection to other PC'.

4. One machine will act as a server, and one as a client. You will be working on the client, while Total Commander cannot be used on the server during the connection. Therefore select 'Server' on one machine, and 'Client' on the other.

5. If your computer has multiple parallel ports, Total Commander will ask for the port which you want to use. Choose the port to which the parallel cable is connected.

6. The connection is now established. It works similar to an FTP connection, i.e. you can now upload, download, delete, rename, view, and edit files, but not execute programs. Furthermore, you can use 'synchronize dirs'.

7. Close the connection on the client (Disconnect) and server (Abort).

You can also start a port connection using a command in the button bar, start menu, or Ctrl+D menu (client only):

The command would be

cd port://lpt1/c:/subdir1/subdir2

Important: Subdirectories must be separated by forward slashes "/"! The reason is that Total Commander internally uses the FTP functions for the connection.

If you want to transfer data from a Windows machine to a machine without Windows (only plain DOS), e.g. to copy a system, you can use the standalone server for DOS. You can find it on our homepage, www.ghisler.com, on the 'addons' page. Although this server runs on Windows 95/98 and Windows 3.1 in a DOS box, you shouldn't use it there because it accesses the port without any protection from other programs. Furthermore, it's slower and doesn't support long file names.

Usage of the drivers for the parallel port

Total Commander uses the driver cglpt9x.vxd for the parallel port connection under Windows 95/98/ME. It is loaded automatically when the connection is started, and removed at the end. Under Windows NT/2000/XP, the driver cglptnt.sys is used. To load this driver dynamically, you need administrator privileges on that machine! If you don't have these, or want to work under a user account for security reasons (recommended), you can have the driver loaded automatically at system start. To achieve this, you or your administrator have to call Total Commander from an administrator account like this:

Totalcmd.exe /installdriver

To remove the driver, use the command

Totalcmd.exe /removedriver

This will only work on Windows NT 4 and Windows 2000, respectively! The driver implements a so-called 'Parallel port class driver'. It was developed by us, and contains functions to block/unblock access to the parallel port, and functions to send individual characters and even whole blocks. It allows user mode programs to gain exclusive access to the parallel ports, but not to other ports.

Under Windows 3.1, Total Commander accesses the port without a driver. This means that other applications are not blocked from accessing the same port! Therefore don't try to print to that port during the connection, or to access devices on that port.

Troubleshooting

If the port connection fails, try the 'test' mode. To use it, select 'test' (instead of 'client' or 'server') on both sides! Total Commander will then send a test pattern over the parallel port, which can be used by the receiving end to detect if the cable is OK or not. Both ends need to report that the cable is good, because each end can only test its Cide!

You may get one of the following results:

1. Both sides say 'the cable is good', but the connection still fails. Solution: Your cable is probably too long or the shielding isn't good enough. You probably need a shorter or better cable. Cables up to 5-10 m/yards should be OK.

2. Error 'could not load driver'. Solution: Make sure you have the cglpt9x.vxd in the Total Commander directory (Win95/98/ME), or you have the cglptnt.sys installed (Windows NT, 2000 or XP). Another possible reason: You have tried to create a shortcut to Totalcmd.exe on the desktop, but have copied the program instead! To fix this, delete the false shortcut and create a new one by right clicking on the desktop (new->link).

3. No reply at all. This can have several reasons: The wrong cable (not with crossed lines, but 1:1 connection), connected to wrong port, or non-standard ports. Solution: Make sure you have connected the cable to the correct ports (parallel, not serial), and you have chosen the right port number (LPTx). If this doesn't help, try a different cable!

4. Total Commander detects that data is received, but shows a receive error. Reason: Wrong cable (wrong lines are connected), or a pin may be broken. Total Commander will show which connections do not work.

Unfortunately we cannot offer any support for non-functioning parallel port connections.

The cable needs to have at least the following pins connected:

2 <----> 15

3 <----> 13

4 <----> 12

5 <----> 10

6 <----> 11

15 <----> 2

13 <----> 3

12 <----> 4

10 <----> 5

11 <----> 6

25 <----> 25 (Ground)

в Windows 9х има ено нещо наречено Direct Cable Connection - ей т'ва ти трябва.в ХП незнам дали го има, но мисля, че в 2000 го имаше.та това ти осъществява TCP/IP връзка м/у ПЦ-тата, но имай предвид, че разстоянието е ограничено.работата става и с серийния порт.кабела за ЛПТ-то му викат "лап линк" ако не можеш да си го направиш сам отиди в някоя фирма.сега не ми са проверява схемата на Igniter, но да приемем, че е правилна.

zna4i predi towa naistina biah opital i s total commander (mislia v6.01). Kato dam NET -> Port i connection i sled towa TEST (dano niakoi go ima install-nat ta da shwane za interfeisa) sled dosta wreme 4akane mi dawa: "No data received! Either you have the wrong cable, or it's connected to the wrong port!". Kabela ne wiarwam da ne mi e nared (w magazina im kazah paralelen kabel i tolkoz ;) ), a za portowete da ne goworim - i na dwete ma6ini ima to4no po edin port s 25 "kra4eta" - ne moje da sam go obarkal.

We4e naistina wze da mi stawa interesno. Sega 6te se pobazikam i w BIOS-a da razgledam. Ina4e zabrawete za Direct cable connection. XP-to ima nekaw analog na tfa ama ne stawa (5 4asa opit sa zad garba mi). :D

6te pi6a skoro pak :)

reshi da ne otvarqm nova tema a da pitam kak da razbera dali mashinata mi ima li lan karta

има два начина.

Ако Уиндоуса ти е разпознал ланката, отиваш в Control Panel - System Properties - Hardware - device manager.

Там би трябвало да видиш картата си под Network Adapters.

Ако не, влез в БИОС и я активирай (ако е вградена и не е активирана), и когато гледаш как БИОС прави POST процедурата, накрая ще се появи една таблица с намерените PCI устройства (долу), но понеже тя изчезва много бързо (следва зареждане на ОС), можеш да натиснеш Pause за да спреш временно процедурата и да видиш.

reshi da ne otvarqm nova tema a da pitam kak da razbera dali mashinata mi ima li lan karta

Ами ако има - логично е да имаш извод (вход) за нея на машината отзад... По-лесен начин от тоя не се сещам. За RJ буксите е правоъгълен, като тоя на телефонните буксички, но по-голям. Ако е за T-кабел лесно ще го разпознаеш - същия като на телевизора ти за коаксиален кабел (антенен вход)... И межди другото с две мрежови карти ще вържеш машините 20 пъти по-лесно, а и връзката ще ти е по-бърза...

abe mom4eta s toia windows sawsem se ot4aiah. Ne moje da sam obarkal kabelacite a ne 6te. Mislia si samo 4e biah wijdal pred men swarzani dwe pc-ta s paralelen prez dos. Struwa mi se 4e be6e norton commander. Niakoi ako ima link da hwarli. Ako ima i nowi i idei..... ;)

xexexe, ako i wtoriat komp ima6e lan niama6e da wodim tozi razgowor w momenta ;] :)

oba4e i dwata imat usb portowe (wzemi taia ironia). Haide smeniam topic-a: Kak da swarja dwa komp-a s respektiwno XP i 98 prez USB port-owete. Skap li e kabela? :D :D :D

xexexe, ako i wtoriat komp ima6e lan niama6e da wodim tozi razgowor w momenta ;]  :)

oba4e i dwata imat usb portowe (wzemi taia ironia). Haide smeniam topic-a: Kak da swarja dwa komp-a s respektiwno XP i 98 prez USB port-owete. Skap li e kabela?  :D  :D  :D

Няма смисъл да я сменяш. Една мрежова карта струва 9-10 лева. Отвсякъде е по евтина от USB кабел за целта. Аз дори си имам една + кръстосан кабел, точно за такива случаи - защото и на мен скоро ми се наложи, нямаше дрег вариант да прехвъля драйвъри и софтуер от моя на друг.

e we4e sam naistina ot4aian. misleh 4e 6te stane pone s nc (norton commander) a to: kato mu dam link prez LPT1 mi dawa: "the LPT port is not available." expertite da kajat na kwo moje da se dalji towa. pak kazwam 4e ne mislia 4e sam swarzal kabelite newiarno (makar 4e wsi4ko na tam so4i) - to4no na toia LPT1 drug pat si mi warwi printer-a. ;] Damn it! (dano da niama cenzurirani dumi na forum-a) ;]

Ами пробвай и с LapLink Gold 11.5 дали ще стане. Бавно е наистина, но на времето съм го правил много пъти между 2 машини с win 98.

Една мрежова карта струва 9-10 лева.

понякого въпроса не е в това... Случва се другата машина да има лепенка от асемблатора.

za da ne otvarqm nov topic (6toto ve4e si izpatih za tva) da wi pitam. iskam da svurja dve pc 4rez lan ( i dvete sa na XP) vklju4vam gi i dvete s kabela i o4akvam da mi go razpoznae ama to ne. dava i na dvata 4e ne e plugnata kartata. si4ko e vkarano ok i lankite sa ok. kuf e problema mom4eta?

iskam da svurja dve pc 4rez lan ( i dvete sa na XP) vklju4vam gi i dvete s kabela i o4akvam da mi go razpoznae ama to ne. dava i na dvata 4e ne e plugnata kartata. si4ko e vkarano ok i lankite sa ok. kuf e problema mom4eta?

Ako gi vrazva6 direktno dvata kompa kabela triabva da e osakan ane prav.Ina4e ni6to niama da stane.

Ако на някой му трябва LapLink за DOS (LL3.EXE , LL5.EXE) да свирка, имам ги, ако трябва да ги кача (щото LL5.EXE е мисля 300 или 500 КБ беше).

10x na tedy. naistina ne mojah da nameria laplink.

oba4e ne towa me pritesniawa. namerih 200 negowi analogi4ni programi i pak ne 6te. Porwerih w BIOS-a na dwata komp-a: na moia LPT port-a e EPC+EPP. Na drugia go naprawih edno ot dwete (mislia EPP) i pak ne 6te. Nekwi idei? Dali 6te stane ako go probwam s drugite nastroiki: SPP ..... :( :( :(

Еми точно така, направи го и на двата компа или само SPP, или само EPP. Аз дори си мислех че това си го пробвал вече :confused

Иначе освен кабела да е виновен (лоши връзки или неправилно направен) или хардуерен проблем (включително неактивиран в БИОС порт), не виждам какъв може да е проблема, би трябвало да стане :confused :wacko:

Провери още вднъж кабела, дори да си го купил готов, провери пак дали са правилно насочени жиците между конекторите, имам схема за такъв кабел, но предполагам си я намерил из нета.

:lol: :lol: Хех, уверявам те, ако по паралалелен порт не си могъл да ги свържеш, с УСБ ще ти е още по-трудно.

Направо не е възможно да не успееш с паралелния. Нещо не правиш както трябва, или пропускаш някоя настройка по БИОС/Уин, или просто хардуера е повреден.

Пробвай със серийния порт.

Намери две ланки и заеби тия портове и без това вече няма да ги има.

Това съм го правил и си играх една седмица под win 98 става, не е толкова трудно но като не знаеш.... Сега и да ме убиеш няма да го направя.

Archived