Jump to content
BulForum.com

Газова Уредба


Recommended Posts

Много интересно ми е как човек си търси газова уредба без да споне автомобила, на който ще я монтира (сам?!?). Най-често на цената, на която би си купил частите за газовата, ще получиш готова, монтирана на твоя автомобил газова, в някой сервиз, без да плащаш нещо отгоре за монтаж. Все пак, сервизите взимат частите на по-различни цени. Освен това, не вярвам, че има майстор (в истинския смисъл на думата) който ще ти монтира на автомобила газова уредба с чаркове, които си му донесъл в торбата. Все пак, компонентите трябва да се подбират според доста изисквания и едва ли някой ще се вкара в приключение да монтира нещо, което не е подбрал той. А освен основните части, газовата иска и доста консумативи, като тръби, маркучи и пр., за които при всички случаи ще се набуташ, ако трябва да ги взимаш предварително. Остава да търсиш и уредба на старо и съвсем ще я втасаме.

Ако имаш интерес от истинска газова уредба, драсни един РМ да ти кажа къде да дойдеш и да се увериш за какво става дума.

Link to comment
Share on other sites

Nqmam si predstav kak stoqt neshtata s teq uredbi. Nov sam v taq sreda. Samo znam che bashtata e rish da sloji na kolata koqto karam nqkva gazova uredba i kaza da porazpitam za takiva na staro. Kolata e Ford Fiesta 1990g.

 

Аз имам газова, но е вакуумна с чисто нов изпарител и бутилка от 60 литра. Интересува ли те.

Bez botilka prodava li se?

Link to comment
Share on other sites

Nqmam si predstav kak stoqt neshtata s teq uredbi. Nov sam v taq sreda. Samo znam che bashtata e rish da sloji na kolata koqto karam nqkva gazova uredba i kaza da porazpitam za takiva na staro. Kolata e Ford Fiesta 1990g.

Bez botilka prodava li se?

 

карбуратор ли е ? Защото ако е става по-лесно и евтино.

Link to comment
Share on other sites

карбуратор ли е ? Защото ако е става по-лесно и евтино.

Тук въпросът е спорен, освен ако цената на антивзривната клапа на двигател с инжекцион не се приема за голяма инвестиция. Е, ако има нужда от емулатор на инжекционните дюзи, то тогава той натежава в цената на уредбата при инжекциона. Но това е при пълен инжекцион. От друга страна пък, при карбураторен двигател има нужда от бензинов клапан, което автоматично прави газовата уредба с 20-ина лева по-скъпа от тази за моноинжекцион. Но да кажем, че всичко е в рамките на около 50 лева за всички варианти.

А на Bugich ще кажа, че мога да му предложа нова газова уредба с бутилка около 30 литра (според мястото в багажника и разположението) с монтаж, настройки, регистрация и гаранция от 1 година. Цените са както следва (щото не е ясно с какъв мотор е колата):

За моноинжекцион 450 лева

За карбуратор 470 лева

За пълен инжекцион 500 лева (но едва ли е такъв двигателят)

За бутилка на мястото на резервната гума, малко повече.

Link to comment
Share on other sites

Древните римляни са казали следното: "Който плаща зле, плаща два пъти".

 

Всеки да си прави изводите.

 

А що се отнася до Marvin, аз от личен опит мога да кажа, че това е един от малкото хора, които биха могли да се нарекат честен и образцов автомобилен майстор, а това е рядкост в наши дни.

 

С риск да не мога от народ да се вреждам вече да ми поправя колата :bgrin: ви давам следния линк:

 

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=24513.0

 

Поздрави на всички

Link to comment
Share on other sites

Ами, с риск да повторя нещо от първото си мнение в темата, бих попитал какво точно очакваш да купиш под името "Газова уредба втора употреба"?

Ето какво включва една газова уредба по принцип:

Бутилката -ясно. Тя може и да е стара, стига да намериш на старо 30 литрова бутилка. Иначе доста често явление е хората да си изхвърлят старите 60 литрови бутилки от багажниците и да ги подменят с 30 литрови. Ама такава не ти трябва. Остава открит въпросът с регистрацията и узаконяването на газовата уредба със стара бутилка, на която трябва да се правят проби и да се вади паспорт. Не че е нещо кой знае колко страшно, но опираме до пари за пробите и за паспорта. Ако предположим, че си купиш въпросната бутилка на старо на половината от цената на нова и добавиш парите и нервите по въвеждането й в експлоатация току виж си се доближил до цената на новата в магазина.

Изпарител- Обикновено се кара няколко години с това нещо, през които му се променят характеристиките, качва се разходът на колата и идва време за профилактика или за подмяна. Обикновено качествената профилактика включва почистване, подмяна на мембраните, жигльорите, уплътненията и пр. с оригинални комплекти. Цялата работа, ако не успееш да си я направиш сам, опираш до услугите на квалифицирана помощ и цената на въпросната профилактика може да стигне около половината от парите на нов изпарител. При което той няма да стане нов, а просто работещ стар изпарител. Като добавим и факта, че едва ли ще си го намерил без пари, ето ти още един въпрос, над смисъла на който да помислиш! Да не говорим, че изпарителите е добре да се подбират според автомобила, на който ще се монтират, мощността на двигателя и т.н.

Плочка/дифузор-Това нещо би ти свършило работа на старо, ако е свалено от точно същия двигател като твоя. Сам прецени каква е вероятността това да се случи. Купуваш си нов.

Ключ за избор на режимите -газ/бензин. Избира се според типа на захранването на двигателя -карбуратор/инжекция, респ ръчен/автоматичен. Ако случиш този, който купуваш на старо да е такъв, какъвто ти трябва, печелиш.

Клапан за прекъсване на газта. Ако не е монтиран в самия изпарител си трябва и той. Запушват им се филтрите през определено време и трябва да се сменят. Филтърчето със смяната може да излезе 10-12 лева, което е повече от половината от цената на нов клапан. Като добавим и рисковете от не добре затваряне на корпуса и евентуални пропуски, не знам дали си струва играчката и покупката му на старо.

Клапан за прекъсване на бензина. Може да е на старо, ако работи, но за да е сигурно, че ще работи, му се прави профилактика.

Остават консумативи като маркучи, медни тръби, кабели и разни други дреболии, които не знам дали биха ти свършили работа ако ти ги дадат към комплекта "на старо". Обикновено тези неща си вървят към цената на монтажа, който именно заради тях е поне 100 лева. Но пак бих повторил, че не знам дали сериозен човек би се навил да монтира една сбирщайн система втора употреба, рискувайки де се издъни във всеки един момент и да му отнеме толкова време настройката, че да съжали, че се е захванал. Не че няма да намериш кой да ти я сложи, но резултатите (икономия на гориво и вървене на колата) ще са такива, каквито се получат и няма да имаш право да си недоволен от нещо, защото ще имаш насреща си твърдия отговор на майстора-"Каквото си ми донесъл, такова съм ти монтирал мой човек!"

Не че и аз нямам една камара газови за изхвърляне, но да ги продавам, като "газова на старо" просто не върви.

 

PS: Благодаря за думите на downsoft, но за да изчистя объркването, ще кажа, че аз не съм Слави Шишков! Просто с него сме съдружници във въпросния сервиз, за който става дума на линка, който е постнал. Иначе истината е някъде там! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...