Jump to content
BulForum.com

акумулатор за Рено Clio Symbol 1.5 dci


wlado

Recommended Posts

Имам Renault clio Symbol 1.5 dci. Млад шофьор съм (пак една седмица) и се чудя какъв акумулатор да взема за реното. Явно има проблем с него, освен че свети акумулатора на таблото, имаше някой трудни запалвания. иначе колата си върви супер но...

Дайте ми моля съвет - какви показатели (60 аH)? Аз си мисля за нещо марково бош или варт, но не знам и от къде (Пловдив)?

Link to post
Share on other sites

ЪЪЪ като за начало, като запали не трябва да свети акумулатора на таблото. Това показва, че в момента не зарежда и имаш някакъв проблем с алтернатора. Това не е лампичка за смяна на акумулатор, ако за такава я мислиш. Моя съвет е първо мини през някой сервиз да ти видят заряда. След това ще мислим за акумулатор.

Link to post
Share on other sites

Дам jozo e прав в случая. Провери дали всичко е наред с генератора и пак пиши да видим какво става :)

Link to post
Share on other sites

Аз не се сещам светеше ли по време на шофиране. Но като дам котнакт светва.

След проблема със запалването си шофирах и се позареди - запали веднага. Но на контакт пак показа акумулатор.

Link to post
Share on other sites

Аз не се сещам светеше ли по време на шофиране. Но като дам котнакт светва.

След проблема със запалването си шофирах и се позареди - запали веднага. Но на контакт пак показа акумулатор.

 

Само си си дал парите на вятъра за тия шофьорски курсове!!! ;) А уж вече започнали да показват кое,какво и как по колата...

Link to post
Share on other sites

Само си си дал парите на вятъра за тия шофьорски курсове!!! ;) А уж вече започнали да показват кое,какво и как по колата...

Дали са ме научли нещо или не си е моя работа.

Офтопик - "Гледайки обаче как карат селинджърите по улиците и какви номера правят си мисля, че и повече може да съм научил."

 

Като дам на контакт ми свети акумулатора и имам проблем с паленето... след като покарах 40 минути се позареди и нямах проблем с паленето...

Това ми е проблема! (дали го описвам с правилните думи не знам - винаги имам проблеми с обясняването хахахахах)

 

И на шофьорските курсове НИЩО не показват. Те си мислят, че сам ще си го покажеш след време...(може би зависи в коя автошкола си, знам ли?)

Link to post
Share on other sites

Като дам на контакт ми свети акумулатора и имам проблем с паленето... след като покарах 40 минути се позареди и нямах проблем с паленето...

Ако това го прави всеки път, според мен имаш утечка някъде.

Link to post
Share on other sites

Ако това го прави всеки път, според мен имаш утечка някъде.

След запалването индикацията за акумуилатора изгасва. Така че не би трябвало да е утечка. Не го прави всеки път. Вчера бях забравил за 20-тина минути включени фаровете.

Акумулатора си е оригналния от колата - би трябвало да не му е проблем, че съм забравил за млако време фаровете?!

Решението ми е да отида в Bosch сервиза на Скобелева майка и да си взема един 60 АЧ, и да не го мисля...

Link to post
Share on other sites

Под всеки път, имам предвид всяка сутрин примерно или казано по друг начин, след като си го оставил за по-дълго време.

Link to post
Share on other sites

На 99% от колите лампата с картинка на акумулатор до/върху нея светва, когато дадеш на контакт...работата е после да изгасне.

За начало е добре да се замери с един обикновен волтметър, колко показва сутрин (след като е престояла 1 нощ), преди да си я запалил и след това на запалена кола да се измери отново напрежението, за да се види с колко волта всъщност ти зарежда.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

@wlado, недеи бърза с покупка на нов. Първо ако акумулатора е обслужваем /демек може да се отваря и долива вода/, отвори го виж как е течноста в него, ако се налага купи 1л дейонизирана вода /1лв/, долей и го зареди 12-24 часа. Ако проблема продължава чак тогава си давай парите по сервизи. И какво разбираш под "трудно палене" за повечето дизели, какъвто карам и аз е нормално да се направят няколко оборота преди да запали, с цел подготвяне работата на мотора и смазване на цилидрите? 60Ач ти е ОК ;) - гледай да е с по голяма гаранция, в мемнта в ситроен имат промоция на акумулатори ... :)

@Midex и колко трабва да показва според теб ....:) минимума е 13 волта :)

Link to post
Share on other sites

@Midex и колко трабва да показва според теб ....:) минимума е 13 волта :)

 

Нищо подобно - имам 10 годишен Моторкрафт (който по принцип си е с 96 едит:100 месеца гаранция), който в последните 2 години, след по-дълъг престой на изгасено, ми показва твърдо 12.6 волта и винаги, дори и в най-големите студове паля от раз. :))

Имах предвид най-вече след запалване да замери, за да види с колко му зарежда, понеже от неправилно напрежение при зареждането, животът на акумулаторът се съкращава във времето...

Link to post
Share on other sites

Бензин, американски форд, 6 цилиндров... :f1:... с американски акумулатор. :P

 

 

П.П. Гаранцията му всъщност била 100 месеца...забравил съм го...

 

Батка, ще ме извиняваш но има меко казанао "Балкан разлика" между паленето на дизел и бензин, а и от там и спецификите на батеритята. Ако колегата ти даде нековия акумулатор ще палиш пак от раз, дори и да си заминава ....

п.п. сигурно аз съм баткото ама такава е приказката :)

п.п.п. не се заяждам, всело да е ;)

Link to post
Share on other sites

чудя какъв акумулатор да взема за реното. Явно има проблем с него, освен че свети акумулатора на таблото, имаше някой трудни запалвания. иначе колата си върви супер но...

 

 

И аз карам дизел, само че Bravo 1,9 JTD. В тея студено време сутрин, пък и през деня, е нормално да палиш малко по-трудно(както е при мен, както е и при 50% от дизелите по нашите пътища). Колкото до лампата на акумулатора - тя ще ти свети всеки път щом дадеш на контакт. Въпроса е след като запалиш да изгасне. Изгасне ли - нямаш проблем. Свети ли - имаш проблем с генератора.

Ето ти някои прости съвети:

 

1. Прегледай акумулатора дали има вода в клетките за всеки случай. Ако знаеш как - провери напрежението на акумулатора при неработещ двигател колко е (трябва да се върти около 13V). След това запали и премери колко ти показва напрежението (трябва да е около 14V - това е напрежение на зареждане)/

 

2. За да запалиш по-лесно сутрин на студено - подгрей двигателя 2-3 пъти и тогава върти да палиш (дизелите не сакто бензинките да палят от искра). Подгряването предполагам знаеш какво представлява.

 

3. Ако не си палил колата дълго време (1-2 седмици) нормално е акумулатора да ти е паднал малко и това да доведе до по-трудно стартиране на двиагтеля. Хубаво е да припалваш веднъж на седмица и да оставиш да загрее колата до работна температура (с това си зареждаш акумулатора).

 

4. Как се познава "умрял" акумулатор (ама наистина заминал):

Като за начало - всички лампи в купето ти светят едвам-едвам и ако решиш да си свалиш прозореца на вратата - сваля се за 3 кафета и 2 цигари време (това ако имаш ел.джам). Когато завърти стартера, двигателя се завърта с неимоверни усилия (все едно си закачил на него да върти още 5 двигателя) и колкото повече въртиш, толкова по-трудно му става. При тези признаци налице - време е да заделиш известна сума пари за нов :)

 

Това са простите съвети относно поддръжката на акумулатор. Препоръчително е да проверяваш за вода в клетките веднъж на 3-4 месеца (най-добре е като си проверяваш маслото и всички течности, да поглеждаш и акумулатора).

 

Ако пък си със сух акумулатор - той не се нуждае от поддръжка. Пробваш само напреженията и ако са ОК - карай и да не ти пука :)

 

Лека и безаварийна.

 

 

 

п.п. сигурно аз съм баткото ама такава е приказката :)

 

Едва ли :rolleyes: И аз не се заяждам, но просто познавам Midex ;)

Link to post
Share on other sites

Батка, ще ме извиняваш но има меко казанао "Балкан разлика" между паленето на дизел и бензин, а и от там и спецификите на батеритята.

 

Вероятно се изказвам малко неподготвен, що се отнася до спецификата на дизелите, но говоря по принцип за батерията на автомобила като такава. Кое пали по-трудно и защо...си е отделна работа, но батерията си е една и съща, когато трябва да я поддържаш, когато зарежда и когато дава фира.

Link to post
Share on other sites

малко offtopic: Моторкрафт съм ги признал за най-добрите, продават ли се в България и оригинални ли са ако има?

Навремето баща ми си внесе БМВ с най-обикновен обслужваем Моторкрафт (не се знае на колко години беше), кара го 6-7 години и така продаде колата без абсолютно никакъв проблем, дори оживя след като цяла зима колата не беше палена и забравил да го изключи :blink:

 

 

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...