Jump to content
BulForum.com

Какво не харесвате в колата си?


Dreamer

Recommended Posts

Интересно ми е какво не харесвате в колата си. Примерно във функционално отношение, практичност, дизайн?

 

И все пак за да има повече полезна информация който желае може да спомене и нещо, което много му харесва в колата и без което не би могъл да кара вече.

 

P.S.: И да не забравите да уточните каква ви е колата. Марка, модел, година (фаза).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

каквото не ми харесва, се старая да го оправям. Не ми харесваше във функционално отношение факта, че нямаше климатик. Сложих си. Не ми харесваше в дизайнерско отношение, че задната броня е някакси извисена нагоре, следователно тръбата на ауспуха седеше адски грозно отдолу. Смених гърнето и вече изглежда в пъти по-добре (мое мнение). С двигателя съм си доволен, не ми трябва повече засега. Окачването - малко твърдичко ми идва, обаче свикнах. Интериор - той остана за сега, стари пластмаси, тропат, тракат... таблото вече го оправих, останаха ми корите по вратите и багажника. Кво да се прави, дърта е вече...

 

иначе вече не мисля, че бих карал кола без климатик, както и кола с по-малки от 195 гуми :)

Link to comment
Share on other sites

ето това очертаното, имам чувството че е супер мащабно и скрива супер много от видимоста

aveo4dr.jpg

Link to comment
Share on other sites

ето това очертаното, имам чувството че е супер мащабно и скрива супер много от видимоста

 

Не, че имаш чувството, ми то направо си е така. Прави си сметка, щом таксиджиите се оплакват от него...

 

Колкото до мен - недоволен съм от малката кубатура на двигателя - 1200 кубика. Трябваше да е поне 1,4 за да не се мъчи по баирите горката колица, ама за сега няма как да го променя. Но пък за града си е идеален двигател :) Другото от което съм недоволен е малкия размер гуми - 155-ци, но този проблем ще бъде отстранен в най-скоро време. Иначе за зимата 155 си е перфектно :)

 

Но нещото, от което вече не мога да се лиша е возията. Учудвам се, че такава малка кола вози така добре :)

 

Колата е Renault Clio 1 набор '97 (след фейслифта).

Link to comment
Share on other sites

И при s40-ката на Волво (97-00) има същия проблем.Също така и задното стъкло не е достатъно голямо - това обаче се компенсира от багажника.

 

Гумите стандартните може да са "ок" за 115 к.с. двигателя (s40 1.8), но за 2.0 и турботата вече си трябват по-широки гуми.Стандартните са 15-ки на 195, като за мен удачния вариант е 205 на 16 или 17-ки.Просто контактната площ не е достатъчна и на първа често губи сцепление без прекалено рязки подавания на газ - дори не в диапазона на максимален въртящ момент (и да, гумите са ми Ок не са заминали ;) ).

 

Стандартното изпълнение, моята също, не е с ксенон.Огромен недостатък.Изръсване от 500+ лева обаче не е фаворит.

 

Стандартните чистачки са нормални, не аеро тип.Това също е дразнещо на извънградско.

 

Двигателя 2.0 - 140 к.с. има сериозни проблеми с въртящия момент до 3000 оборота, след това все едно е друг.Все едно карате турбиниран автомобил със забавяне на действието на турбината, глупаво е при чиста атмосферка.

 

Разхода не е оптимален - гори повече от колкото върви.10-11 градско, без да се лигавя.Извънградско с климата лятото 8.

 

__________________________

 

Всичко това са си неща, които на мен не ми харесват.Не твърдя, че задължително на всеки ще му се набият в очите.Даже може и да не им обърне внимание някой.

Link to comment
Share on other sites

Laguna II 1.9dci (2002)

 

* Не ми харесва особено предницата, но за сметка на това задницата е много гот и от страни като се гледа линията на хечбека много ми допада, адски много. Честно казано и предницата на фаза 2 не ме привлича кой знае колко.

* Не ми харесва, че на първите 2 предавки е малко мудна, но от трета нататак лети и то с галене на педала.

* Чистачките се вдигат на едва 2-3 пръста от стъклото и при смяна на чистачките е един голям ужас. Особено и отворите на чистачките като са малки (Valeo) и се получава една особена недомислица.

* Сензорът за дъжд е доста хаотичен и в повечето случай ме дразни и то много.

* За да се настрои часовника трябва шило или химикал или нещо от сорта. Дребно неудобство.

* Двете зони на климатроника не могат да се командват само от едната врътка. При пътуване сам в колата трябва да въртя и двете за да изравнявам температурата => тъпо.

 

Не мога вече без автопилот и борд компютър, без ESP, заводски ксенон. Също така комфорта и возията.

Link to comment
Share on other sites

* Чистачките се вдигат на едва 2-3 пръста от стъклото и при смяна на чистачките е един голям ужас. Особено и отворите на чистачките като са малки (Valeo) и се получава една особена недомислица.

 

На моя Touran има специален "режим" за смяна на чистачките, при който остават в най-висока позиция. Да не би да има нещо такова и на Laguna-та?

Link to comment
Share on other sites

На моя Touran има специален "режим" за смяна на чистачките, при който остават в най-висока позиция. Да не би да има нещо такова и на Laguna-та?

Не, не става дума за това дали ще са долу или горе ПО стъклото. Става въпрос като, че не може да се вдигат във въздуха достатъчно и разстоянието от стъклото е 2-3 сантиметра, което прави свалянето и слагането на чистачки много трудно. Има едно зъбче на металните ръце, което не позволява да се вдигат. И при смяна нищо чудно да си надраскаш стъклото, дори да го счупиш, да си изкривиш държачите на чистачките и нищи чудно и сам да се фраснеш с тях като ги дръпнеш по-силно за да излязат. Получава се, но с много мъка или в сервиз на Рено къде са им хванали цаката.

Link to comment
Share on other sites

ето това очертаното, имам чувството че е супер мащабно и скрива супер много от видимоста

aveo4dr.jpg

 

+1 и при Авенсиса това ме дразни, докато при Поло-то изобщо не го забелязвах.

 

Друго което ме дразни - сложили са ми некадърно паркинг сензорите и като давам на заден и завивам и сензора понякога не се обажда даже.

 

Фаровете са ми малко слаби или поне на мен ми се иска да са по-силни късите...

 

А да... и не мога едновременно да гледам средния и моментния разход и сменянето на показанието на бордовия компютър е с 1 копче - демек само напред и ако искаш предното натискаш 10тина пъти тъпото копче докато превърти менюто

Link to comment
Share on other sites

Искаше ми се моята да е Бентли, но уви! :) Иначе всичко си и харесвам.... освен малко височкият градски разход прибл. 11л. - Мондео Ghia 2000с.с. Zt.

Link to comment
Share on other sites

ето това очертаното, имам чувството че е супер мащабно и скрива супер много от видимоста

aveo4dr.jpg

+1 и за моята Мареа, явно е повсеместен модел. На леви завои гледам ту през предното стъкло ту от ляво пред шофьорското. Много е неприятно... веднъж едн аженица щях за една бройка да бутна така.

 

Инак:

1. Задницата не ми харесва.

2. Няма компютърно засичане на среден и моментен разход.

Други негативи не откривам за сега. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Мен не ми харесва, че взех само 90 коня, а не 150 :rolleyes:

Не ми харесва, че отзад е малко тясно.Иначе на предните седалки си е добре.

 

Всичко друго си е много яко.

 

Има едно нещо, което не е недостатък на колата, а на некадърните шофиори...По колата няма предпазни лайсни по вратите и броните и всеки некадърник ми жули боята по вратите или по бронята :angry1 :angry1 :angry1

Link to comment
Share on other sites

Има едно нещо, което не е недостатък на колата, а на некадърните шофиори...По колата няма предпазни лайсни по вратите и броните и всеки некадърник ми жули боята по вратите или по бронята :angry1 :angry1 :angry1

 

 

Такъв е съвременният дизайн. 90% от колите вече нямат такива лайсни. Може би само някой друг джип има.

Link to comment
Share on other sites

Мен не ми харесва, че взех само 90 коня, а не 150 :rolleyes:

Не ми харесва, че отзад е малко тясно.Иначе на предните седалки си е добре.

Всичко друго си е много яко.

За да не пиша излишно много...каквото е писал jozo - горе-долу същото...с леки корекции... :rolleyes:

Щеше ми се да имам още 100-150 коня отгоре, ама не става, защото не са слагали по-мощен двигател на това купе (освен версията за Япония)...отзад е тясно, но най-често се возим двама (или само аз)...Останалото си е ОК.

Не съм доволен от накладките, които сложих на 4-те колела, но това се поправя лесно, защото е консуматив и сега търся други - btw, някой да знае в Пловдив къде продават ATE накладки? Или другаде, откъдето да ми ги пратят?

Link to comment
Share on other sites

+1 и за моята Мареа, явно е повсеместен модел. На леви завои гледам ту през предното стъкло ту от ляво пред шофьорското. Много е неприятно... веднъж едн аженица щях за една бройка да бутна така.

 

Инак:

1. Задницата не ми харесва.

2. Няма компютърно засичане на среден и моментен разход.

Други негативи не откривам за сега. :blink:

 

 

Пък аз си мислех, че само на мен ми пречи на видимостта и трябва да се накланям как ли не. Колата е Фиат Брава.

 

Иначе да чукна на дърво съм си доволен от нея.Разбира се нямаше да е зле някоя по-съвременна да имам, ама все пак сме в БГ и ще можем да се наслаждаваме на сегашните модели чак след 5-6 години.

 

P.S. Също е неприятно като завиваш на остър завой надясно и трябва да спреш, за да пропуснеш другите от ляво и пак нямаш добра видимост.

Link to comment
Share on other sites

Midex, какви накладки си сложил, за да не купуваме такива?

 

За момента карам една стара Seat Ibiza, в нея не ми харесва нестабилността в завоите и недостатъчната мощност.

Харесва ми липсата на каквито и да е системи анти-идиот, които много ме дразнят в новите коли и това, че се държи както шофьора иска.

 

Смятам да оправя първите два проблема чрез смяна на колата след време и новата непременно ще е без системи за сигурност или ако има ще бъдат изкормени :bgrin: .

Link to comment
Share on other sites

Харесва ми липсата на каквито и да е системи анти-идиот, които много ме дразнят в новите коли и това, че се държи както шофьора иска.

 

Смятам да оправя първите два проблема чрез смяна на колата след време и новата непременно ще е без системи за сигурност или ако има ще бъдат изкормени :bgrin: .

 

 

Офтопик:

 

Не знам защо си мислите, че кола с въпросните системи не може да се кара както си искате. И подхождате по типично българско мислене "или ако има ще бъдат изкормени".

Link to comment
Share on other sites

Midex, какви накладки си сложил, за да не купуваме такива?

Делфи (Delphi) - 99% вече съм убеден, че проблемите със спирането ми се дължат само на тях. Все пак като ги сменя, отново ще пиша в темата, за да знаете със сигурност и да не си купувате такива.

Тъй като съм доста мързелив, не търсих различни модели, а направо поръчах първите, които намерих - от този сайт.

 

Иначе като добавка към предишния си пост...сетих се още едно нещо, дето не ми харесва. Кой знае защо халогените са направени така, че да се включват заедно с дългите, което обезсмисля ползването им в мъгла. :confused

Иначе фордът си върви прекрасно - добре се държи в завоите при висока скорост, мощността и ускорението му са "задоволителни" за моите изисквания, по формата на купето нямам никакви забележки...е...не е формата на Корвет, но пак си ми харесва. :rolleyes: Всичко си има и всичко си му работи - пълен ел.пакет, климатик, рекаро седалки, много добра заводска озвучителна система, голям багажник, всякакви лампи светят 'в' и 'извън' купето, та чак и гнездата на ключалките светят в тъмното, че да ги намираш по-лесно. ;)

'Айде стига съм се отплесвал, че темата е за недостатъците на колите ни... :)

 

П.П. Ааааа...да - щеше ми се данъкът му да е по-малък (данъкът за Пасата ми е точно 10 пъти по малък), а също и да гори малко по-малко, но това го отдавам най-вече на тежката ми дясна маратонка и в доста по-малка степен на V6-цата и 24-те й клапана. :P

Link to comment
Share on other sites

Пък аз си мислех, че само на мен ми пречи на видимостта и трябва да се накланям как ли не. Колата е Фиат Брава.

 

Като стана дума и взех да оглеждам колите - с редки изключения всички са подобни и при моята специално се оказа някакъв еърбег това и просто няма как да е по-малко но ако беше по-извито стъклото мисля че щеше да е по-добре

Link to comment
Share on other sites

@djadomraz защо да няма как да гледаш едновременно средния и текущия разход??? На моя Авенсис (преди фейслифта) на бордовия компютър имам място за 2 отчитания и селектираната половина се сменя с копчето Display или с врътката на конзолата. Не си спомням точно.

Иначе и мен ме дразни липсата на видимост заради колоната, но тъй като съм дребен и седалката ми е по-напред и не ми е толкова голям проблем. Въпреки това при всеки завой се мърдам малко, за да огледам какво има зад колоната, защото е достатъчна да скрие някой пешеходец. А другото нещо е, че през задното стъкло виждам небето, а в огледалото за задното виждане - само задния прозорец. Съответно, за да паркирам трябваше да използвам Силата, тъй като нямам парктроник. Това се оправи като си сложих камера на задната броня и 7" дисплей на конзолата, където е бордовия компютър и сега всичко е приказка. :D

Последното нещо което ме дразни, е че всеки път като ида в сервиз липсват половината от пластмасовите щипки по корите отдолу, а вместо това въобще не са закрепени или са супер некадърно закрепени със видии... :angry1 Най-скоро време трябва да си потърся малко такива щипки и да си ги сложа, че да ти се откачи кората под двигателя на магистралата не е хава...

 

Поздрави!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...