Jump to content
BulForum.com
samkijot

Онлайн пазаруване

Recommended Posts

До някъде импулсиво взех, че поръчах едно Xiaomi телефонче от Banggood.com...

 

От около седмица вече сайта ми твърди, че поръчката ми е със статус "Shipped". Че и номер за проследяване са ми дали, но като цъкна на него сайта за проследване, към който ме прехвърля, твърди, че няма информация за тази пратка. Аз ли нещо не правя както трябва...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако поръчам телефон с DHL от Китай, аз или спедитора се оправя с митницата?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много странна реакция на един от китайските сайтове (EB), от който често пазарувам. :online2long:
Понеже от известно време следя из базата ми данни цената на един конкретен модел LED проектор, от 2 месеца насам знам с абсолютна точност там, където го има, на каква цена е. Аз проектор си имам, но понеже в EB имам за оползотворяване точки, само че цената която са му сложили е с $30 по-висока от тази в един друг сайт, където нямам никакви точки, а дори и да си ползвам точките в EB, цената пак остава по-висока от тази във втория сайт, реших да репортвам по-ниската цена с Price match, тъй като те са оставили тази възможност:
 

Is this product being sold elsewhere for a lower delivered price?  Please fill in the short form below. We will work with our suppliers to price match or provide an even better deal.
Price match requested products are handled by professional sourcing staffs. If the reported product is identical to the Everbuying product, and a lower delivered priced source is found, we will price match within 48 hours(Mon-Fri) to give you the best deal.

 
Репортвах с линк към оня сайт (преди 3-4 дена) и таман си викам, че ще спестя някой друг долар, днес гледам до проектора в EB седи една лента с надпис "Clearance", а цената нараснала с още $20, което вече прави разлика от $50 спрямо по-ниската цена в другия сайт - абсолютна антилогика. :wtf:

 

P.S. А след кратко браузване в сайта установих, че са вдигнали цените и на останалите проектори...и не само на проекторите - има някакво глобално увеличение на нещата, които продават и вероятно искат да избутат малко продажбите в огледалния им сайт GB, където няма промяна и който пак е техен. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

От около седмица вече сайта ми твърди, че поръчката ми е със статус "Shipped". Че и номер за проследяване са ми дали, но като цъкна на него сайта за проследване, към който ме прехвърля, твърди, че няма информация за тази пратка. Аз ли нещо не правя както трябва...

 

Пробвай с номера за проследяване тук

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Мидекс написа

 

 

Може би са видели, че има интерес към проекторите (в твое лице) и затова са побързали да вдигнат още малко цените с мисълта те, а не ти, да изкярят някой долер в повече :D

 

oftoppic - значи, доколкото разбирам, ако намериш някъде в нета по-евтино същия или подобен ? продукт, евербаинг би трябвало да свалят цената на техния, така ли е ? Кои други сайтове от по-известните предлагат тая врътка ?

Не знаех, че евербаинг и гиарбест имат един и същ собственик...

Edited by torbalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

...доколкото разбирам, ако намериш някъде в нета по-евтино същия или подобен ? продукт, евербаинг би трябвало да свалят цената на техния, така ли е ? Кои други сайтове от по-известните предлагат тая врътка ?

 

Би трябвало, но само на теория - на практика след като съобщиш обикновено си правят пас или както EB дори може и да вдигнат цената. А иначе поне половината от китайските сайтове предлагат (уж) тази опция.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай с номера за проследяване тук

 

Точно там ме препращаше и banggood, като цъкна на тракинг номера. Няколко дни ми изписваше "no information" въпреки че беше "shipped" (тогава и питах тук). След това (ок.10.12)се появи един ред инфо, че пратката напуснала страната-източник (HK). Викам си - айде, качи се на кораба... И така, този статус стоя до 04.01.2017, когато се появи още един ред, че пратката била влязла в страната-получател и се обработва от Български Пощи. На следващия ден видях бележка в пощенската си кутия да отида да си я взема от пощенската станция. Отидох до пощата, където срещу ЛК направо си ми дадоха пакетчето - няма такси, няма данъци... Гледам на етикета ония китайци написали "MP4 player, gift, value:21USD", пък при поръчката не им писах нищо... Като скъсах найлона обаче вътре си беше телефона, който поръчах. Късмет! Бях се приготвил за митото и ДДС-то...

Поразцъках го Xiaomi-то няколко дни, и останах доволен. За първи път ми попада MIUI в ръцете и си мислех че ще се вкарам в приключение с флашване на РОМ-ове и т.н. (докато го чаках попрочетох това-онова да се подготвя ) но си дойде с 8 global stable, обнови си се през ОТА... Е, не пристигна за Коледа, но най-важното е, че жената е доволна! ;)

Edited by hop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Би трябвало, но само на теория - на практика след като съобщиш обикновено си правят пас или както EB дори може и да вдигнат цената. А иначе поне половината от китайските сайтове предлагат (уж) тази опция.

Ти искаш онлайн, аз на крака им бях и за първи път за 4 години казах: "викни мениджъра" . Че ми подпалиха чергата педалите от Бест Бай.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някакви съвети?

 

Повече не купувай такива боклуци :P 

 

Сериозно - просто иди и си го освободи. Ще му платиш ДДСто на тези $15 в най-лошия случай. Ако не - разказваш историята пък те ще кажат какво да правиш от пощата към митницата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Ще му платиш ДДСто на тези $15 в най-лошия случай. ....

 

Дедо, личи си че не си имал "близки срещи от трети вид" с лошата лелка. :P Като оставим настрана, че за $15 изобщо няма ДДС, пълен абсурд е да се вържат на написаната от китаеца цена, още по-малко на това че е писал 'gift',  пък ако ще и да е приложил акта си за раждане и твърдението, че Румбата му е брат. :D

Преди години бях купил един евтин телефон - еййй, оная ме цеди 2 часа. Изобщо не повярва на фактурата от Пейпал или на банковото извлечение. Просто каза "няма толкова евтин телефон" и докато не седнах пред нея на компютъра й, за да й намеря линк с подобен телефон на такава цена, не миряса. Веднъж обаче за друга покупка нямах банково извлечение, защото бях плащал само от Пейпал акаунта - пак не повярва, че онова може да струва едиколко си долара и накрая извади дебелите тефтери, където вътре има едни дълги митнически таблици за всеки един подобен продукт и ми го обмити по примерната таблица.

Така че Румбата да си подготви линк със същия модел таблет, защото ако оная е на смяна - няма да й се измъкне по никакъв начин. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера гледах един уникален филм - ти си точно като оня пацифист (велик човек в крайна сметка), дето го смилаха от бой, но той им се усмихваше и ги защитаваше и криеше кой го млати до откат... Трябва да напишеш книжка за теб и лелката, която или те иска и не си се дал, или просто те мрази в дъното на червата си и вади всичко от книгата, за да те шибка...  :laughing:  :laughing:  :laughing:

 

Да иде въпросният да види дали ще му мине номера и ако не мине да решава на място какво ще прави. Едно е сигурно! Не трябва да го дава на лелката! ХА!  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

така и така сте се разговорили - това "Send item to customs (Inb) Изпращане на Вх. пратка на Митница" задължително ли ознчава, че стоката е да е задържана?

Share this post


Link to post
Share on other sites

За разваления таблет - без да съм много наясно, но логиката би трябвало да е следната - като си получил таблета и ако са ти начислили ДДС, след 1 седмица като си тръгнал да го изпращаш обратно към Китай не би ли трябвало да ти върнат обратно ДДС-то?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде да се обадя да питам какво става с пратката ми - дали е в митница или са тръгнали да я разнасят и каква информация ще им трябва?

 

Имам един панел, за който чакам вече 2-ри месец и китаеца е много дразнещ - постоянно иска да му дам 5 звезди :D И въпроса ми е dispute след като поръчката бъде затворена ли се пуска или преди това?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки който пазарува онлайн повече от 2-3 години знае, че точно по това време зачестяват пратките, пристигащи с голямо закъснение и това няма нищо общо нито с китайците, нито с финикийците. Виновни са междинните звена по пътя (пощенски станции, митнически и др. складове и персонално - някои от превозвачите), понеже около коледните и новогодишните празници трафикът се засилва (понякога двойно) и много хора просто не могат да смогнат. Прибави в сметката и някое и друго бедствие (земетресение, ураган, голям пожар или атентат) или пък стачка на голям превозвач и картинката става пълна. Примерно наш'те пощи в края на този декември бяха прекратили приемането на пратки за Щатите и някои други страни заради стачката на Луфтханза, а точно тогава трябваше да изпращам две до USA и добре, че човекът излезе разбран и не ми прасна отрицателен фийдбек за това, че аз си ги бях изпратил чинно още същия ден, а пощите казаха, че получените вече пратки ще стоят при тях до второ нареждане ; след 10 дена отново започнаха частично да приемат пратки, но трябваше да подпишеш уведомителна декларация, че няма да имаш претенции ако пратката пристигне с голямо закъснение, защото тя със сигурност щеше да пристигне с голямо закъснение, тъй като вече ползваха само карго, но не и пътническите, а и за каргото също се чакаше на опашка. Та "такива ми ти работи" винаги има около поредната нова година, а китайците са виновни дотолкова, доколкото са си направили тяхната Нова година месец-два след нашата (китайска му работа - както дойде :P ) и точно тогава не работят поне 10 дена.

А иначе диспут за непристигнала пратка може да си пуснеш по всяко време, стига да е извън срока на предвидения за всяка една поръчка от Ибей срок...иначе автоматиката няма да те допусне да го направиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за изчерпателната информация.

 

Разбирам, че в случая срока на доставка е нещо, което не зависи от продавача (btw става въпрос за aliExpress), но това е поръчано на 11.11 заедно с други стоки, които пристигнаха и дори поръчах други, които също са на път да пристигнат. Това го дава, че е все още в Китай. Не бих пуснал диспут, но този продавач просто нито съдейства, нито прави нещо. Една седмица се разбираме да ми даде парите и още не е направил нищо, само ми пише "ще върнем парите, ама айде гласувай с 5 звезди". Виждам го, че явно чака да изтече този срок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не чакай да изтече срока - пусни си диспут...и не вярвай много на приказки, включващи в себе си "ще" - когато ти върне парите, тогава решавай какви звезди ще му слагаш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично ЗДДС визирах и много логичния и правилен въпрос на sheep... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично ЗДДС визирах и много логичния и правилен въпрос на sheep... 

 

Не виждам как ще се случи. Как ще докажеш, че си платил ДДС за същия продукт?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто и елементарно, ако разбира се е адекватно отразено - за сериен номер да си чувал? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...