Jump to content
BulForum.com

Cooolbox


Recommended Posts

Съображенията са много простички:

Изискване на системата за локализация на обажданията до номер 112 е всеки стационарен номер да съответства на точно определен географски адрес.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Съображенията са много простички:

Изискване на системата за локализация на обажданията до номер 112 е всеки стационарен номер да съответства на точно определен географски адрес.

 

За какво ми е 112 на смартфон? Спокойно може да се забрани, ако въобще трябва.

Link to comment
Share on other sites

Така или иначе аз поне не го намирам това за съображение, още повече да е препъни камък.

При нужда от позвъняване на 112, последното нещо, което ще направиш е да влизаш в интерет през телефона си, че да набереш 112 през СИП клиента.

 

За 112 дори не ти трябва СИМ карта.

Link to comment
Share on other sites

Говорим ако обаждането е направено през SIP-акаунта (не е задължително да е от смартфон). 

При тях ще се покаже стационарен номер.

 

Съществува ли като възможност обаждането да е от друго физическо място - съществува. Това е "пробив" в системата за локализация и никой не желае да носи отговорност за това.


EDIT:

Скоро не съм пробвал, но и при бизнес абонатите имаше ограничение за IP-адреса, от който можеш да ползваш SIP, та ми се налагаше да ползвам VPN от телефона за експериментите, които си правех.

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Говорим ако обаждането е направено през SIP-акаунта (не е задължително да е от смартфон). 

При тях ще се покаже стационарен номер.

 

Съществува ли като възможност обаждането да е от друго физическо място - съществува. Това е "пробив" в системата за локализация и никой не желае да носи отговорност за това.

 

Поради която причина обажданията към 112 могат да се забранаят от СИП килента на смартфона само по презумцията, че имаш устройство от което да се обадиш.

 

Но така или иначе различните хипотези за евентуални пречеки са несъстоятелни, откакто от КБ казаха:

 

При пакетите CooolOffice Advanced и Premium има възможност за предоставяне на телефонна услуга по SIP протокол, като в този случай потребителското име и парола се предоставят на клиента.

 

 

От което единствено стои въпросът за разделението - бизнес/домашен клиенти, а не какви са техническите или нетехнически или други съображения. Над това наблегна и Lucky, това питах и аз.

Link to comment
Share on other sites

Онзи линк по-горе дето съм го дал е за цената на двата офис пакета при които се предоставя парола. 

 

Да де, и изведнъж с бизнес пакета "проблема 112" изчезва.

Отново се връщаме разделението на клиенти.

 

Все едно да ми кажат - пускаме ти 100мбита, обаче не може да си сложиш рутер. Ако искаш рутер, стани бизнес клиент.

За мен това е аналогията.

Link to comment
Share on other sites

Не ме разбирай погрешно. Напълно разбирам разсъжденията ти и ги подкрепям. 

И аз съм го поставял като въпрос преди доста време във форума им, но бях отсвирен.

 

Може би е време повече потребители отново да го поставим на дневен ред, ако се налага и с позоваване на ЗЗД:

 

ЗЗД:

 

Чл. 4. (1) (Доп. - ДВ, бр. 70 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, сексуална ориентация, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установени в закон или в международен договор, по който Република България е страна.

 

(2) Пряка дискриминация е всяко по-неблагоприятно третиране на лице на основата на признаците по ал. 1, отколкото се третира, било е третирано или би било третирано друго лице при сравними сходни обстоятелства.

 

--------

Чл. 37. Не се допуска отказ от предоставяне на стоки или услуги, както и предоставянето на стоки или услуги от по-ниско качество или при по-неблагоприятни условия, на основата на признаците по чл. 4, ал. 1.

И още една извадка, този път от Общите условия:

6.1. “АЙ ТИ ДИ НЕТУЪРК” АД е длъжно:

...

6.1.3. да предоставя услуги на всички ПОТРЕБИТЕЛИ при условията на равнопоставеност и прозрачност;

6.1.4. да не създава предимства за отделни ПОТРЕБИТЕЛИ или група от тях съобразно категориите ПОТРЕБИТЕЛИ, обема на трафика и други условия, свързани със свободата на договаряне;

Link to comment
Share on other sites

Глупости! Едните са физически лица, другите са юридически! За каква дискриминация става въпрос? Кой за каквото си плаща - такова получава. Разбирай договора за услуга който си подписал. Имаш пълната свобода да не го сключваш ако смяташ, че си дискриминиран затова, че не си юридическо лице. Макар, че никой не ти пречи да станеш юридическо лице и да получиш услугата, която предоставят само на юридически лица.


Остава сега някой да протестира, че не го пускат в женската тоалетна да пикае прав :)

Link to comment
Share on other sites

Ааааа, да питам аз - къде пише, че едната е само за юридически лица, другата само за физически? Не са ли просто са имена на различни пакети? Показващи за какво са подходящи, а не кой може и кой не да ползва? Или искате да ми кажете, че ако отида в КБ и кажа искам у нас пакет офис нещо, няма да ме пуснат защото съм физическо лице?

Link to comment
Share on other sites

Някъде да виждаш в Общите условия разделение между физически и юридически лица?

 

Определено виждам разлика в цените на пакетите и параметрите на услугата. ;)

Link to comment
Share on other sites

8.1.2. да получават услугите по т. 2 с параметри и качество, съгласно тези Общи условия и индивидуалния договор за услуги, подписан между страните;


Телефонни номера, предоставени по SIP протокол:  |   не се предлага    |  до 8 при поискване  | до 8 при поискване

Edited by бат Ицо
Link to comment
Share on other sites

С подписването на Договор ставам ПОТРЕБИТЕЛ и вече имам право, съгласно Общите условия, да поискам предоставяне на услугите "при условията на равнопоставеност и прозрачност", било то и с анекс към Договора  :grin:


Виж, далеч съм от мисълта за конфронтация с Cooolbox/ITD.

Това, което не разбирам обаче е, защо продължават да не желаят да действат като съвременна телекомуникационна компания:

  1. Защо при наличието на толкова фирми, които предоставят VOIP-услуги със стационарни номера в България на физически лица, те не желаят да го правят, при вече изградени възможности;
  2. Защо продължават да не приемат електронно подписани договори (дано да греша);
  3. Защо продължава да е силно ограничен списъка на допълнителните екстри към телефонната услуга;
  4. Защо дори и за наличните екстри никъде няма публикуван списък;

Отдавна не бях подхващал тези въпроси, но очевидно пак им е дошло времето.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте,

Бизнес клиентите също са ограничени да ползват SIP акаунтите си само през cooolbox услугата си.

 В тази връзка не се прави дискриминация между бизнес и домашни, а просто бизнес клиентите плащат допълнително за по-голяма функционалност (да ползват номерата си през собствена централа). Причините да ограничаваме ползването са много, но двете основни са: 

- Регулационни - нямаме право да предоставяме мобилни номера (реално свободният SIP акаунт е мобилен номер).Номерата трябва да са фиксирани към физически адрес.

- Технически - много често се случва, колкото и добре да смята клиента, че е защитил SIP акаунта си, да бъде хакнат. Сдобият ли се хакерите с акаунта на клиента започват опити да пуснат през него огромно количество международен трафик от различни краища на света, като всичко това се трупа на сметката на клиента. От тази гледна точка ограничението да се провеждат разговори се приема от повечето ни клиенти като екстра.

 

Въпреки това ние се вслушваме в мнението на всичките си клиенти и ще помислим дали има начин да преодолеем неудобствата и да предложим подобна услуга.

Edited by Shtip
Link to comment
Share on other sites

... и съответното заплащане ;) Едно време Другарката в училище ни учеше, че ще построим общество в което всеки ще бъде Потребител според нуждите си, и Доставчик според възможностите си. Не го разбирах тогава какво значи, то и сега още не го разбирам :)

 

едит: коментара ми е към Пламен

Edited by бат Ицо
Link to comment
Share on other sites

... и съответното заплащане

Нещо по-различно ли съм казал:

било то и с анекс към Договора

ясно е, че ще бъде срещу заплащане.

 

Толкова ли е трудно да стане като фиксирания IP-адрес? 

Като искаш - плащай 15 лв. на месец и го имаш. Само че SIP-акаунта и да искаш да си платиш, пак не ти го дават.

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Е сега като се изясни въпроса - скука.

 

Да питам тогава аз - кога ще можем да си гледаме телевизията на таблета в тоалетната, а не само на телевизора със СТБ-то? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Midex changed the title to JoyDay на Cooolbox
  • Veno changed the title to Cooolbox

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...