Jump to content
BulForum.com

МакЛарън на червено?


Recommended Posts

Макларън останали на "червено"

 

00088945.jpg

 

След изпълнения с много драма и неприятности за тима на Макларън-Мерцедес сезон 2007, медите на Острова съобщават, че Рон Денис и компания са останали и на "червено" за 2007 година. Заради супер шпионския скандал с Ферари, британците бяха глобени от ФИА с рекордната глоба от 100 милиона долара, а в крайна сметка се оказа, че Макларън ще трябва да платят само 50 милиона долара. Останалата сума им бе удържана от бонусите за отнетата конструкторска титла и допълнителните приходи от Международната автомобилна федерация.

 

Според изданията на Острова, още преди година Макларън Груп са отчели загуба в размер на 2,3 милиона паунда за календарната 2006-та. За сравнение през 2005 година, Макларън Груп са били на печалба от 14,3 милиона паунда. Причините за отрицателните цифри са много, но като основни се определят загубата на цигарения спонсор "West" и по-малките продажби на серийния автомобил SLR разработван съвместно с Мерцедес-Бенц.

 

 

В същото време:

 

Рекордна година за Ферари

 

(BG Formula 1.com) Ферари може и да са една от най-ексклузивните марки на планетата, но италианската компания се превърна в основен играч в своята ниша, съдейки по данните за финансовата 2007 година. Момчетата от Маранело могат да се похвалят с рекордна година, като почти всички икономически показатели сочат ръст, което важи и за продажбите на марката на почти всеки пазар, на който се предлага. Нещо повече – Ферари спечелиха и двете титли във Формула 1 след един наистина напрегнат шампионат, с което действително спокойно могат да твърдят, че не са могли да искат повече от изминалата година.

 

Постъпленията на Ферари нараснаха от 1.447 милиона евро за 2006 година на 1.668 милиона евро за изминалата 2007 година, което е чист скок с 15.3 %. Това се дължи до голяма степен на страхотния пазарен успех на моделите F430 и 599 GTB Fiorano, но експерти поясняват, че за това допринася и имиджът на Ферари, който е сериозно подхранван от света на Формула 1. Общият брой продадени автомобили е 6465 автомобила (без да се включват моделите, предназначени само за писта), което е ръст с 14 % спрямо 2006 година.

 

Това със сигурност означава, че и печалбите са нараснали, достигайки внушителните 266 милиона евро, което е ръст с 45.4 % спрямо същия показател за 2006 година. Изключителните резултати се дължат предимно на по-големия обем на продажби и на мерките за ефективност. И всичко това е в годината, в която Ферари изхарчиха рекордна сума за отделя си за изследвания и развитие. И още един важен факт – страхотната печалба идва въпреки пада на американския долар, при положение че Щатите отговарят за 30 % от продажбите на италианците. Съответно що се отнася до тази година, италианците могат само да се надяват да дублират титлите си, което съдейки по новата кола, изглежда повече от реално...

Link to comment
Share on other sites

Получих предложение-рапорт на ЛС, касаещо тази и всички останали теми за Макларън.

Наистина има доста теми за Макларън - да се обединят ли в една, с цел по-голяма прегледност или така ще стане още по-голяма каша?

Не се притеснявайте да си кажете мнението тук или да ми пратите ЛС. :)

Link to comment
Share on other sites

Получих предложение-рапорт на ЛС, касаещо тази и всички останали теми за Макларън.

Наистина има доста теми за Макларън - да се обединят ли в една, с цел по-голяма прегледност или така ще стане още по-голяма каша?

Не се притеснявайте да си кажете мнението тук или да ми пратите ЛС. :)

 

За това са различни темите - за прегледност. Ама не съм аз модер де ;). А пък и за това е раздела. Но ти решаваш ;)

Link to comment
Share on other sites

Получих предложение-рапорт на ЛС, касаещо тази и всички останали теми за Макларън.

Наистина има доста теми за Макларън - да се обединят ли в една, с цел по-голяма прегледност или така ще стане още по-голяма каша?

Не се притеснявайте да си кажете мнението тук или да ми пратите ЛС. :)

Аз съм против, защото след Х време ще стане една тема от 50 и повече страници, с една дума - каша.

Иначе както решите, подкрепям Вива, ние нямаме власт да решаваме. Имам и други предложения, но съм сигурен че 200% няма да се приемат, така че си ги дел-вам от главата. :)

Междувременно, немога да пращам ЛС... никаква идея защо.

Link to comment
Share on other sites

Кой е тоя ВИВА бре :):):). Майтапя се :punk :punk

 

Мидекс, ния за тва искахме разделче щото виж темата за Ф1 като пусна и някоя и друга новина и какво става.

 

Бих предложил да се направи мембър++ ли как се води някой от редовно пишешщите тук и да не занимаваме модераторите :)

Link to comment
Share on other sites

ОК, оставяме засега нещата така, както са.

Лично аз нямам мнение по конкретния въпрос, защото сравнително рядко влизам тук, а и buy/sell секцията с постоянните нарушения ми е предостатъчна. ;) Въпросът го зададох само заради предложението, което получих във вид на рапорт.

Предполагам, че ако се съберат всичките теми нещата бая ще се омажат... ;) ...за отделен раздел...нямам представа.

А за някой, който да координира нещата тук - ще го предложа на колегите...само че едва ли ще се приеме да е само на моторните спортове, защото не е кой знае колко натоварен раздел. Вероятно ще е за цялата спортна секция и със засилено присъствие в този раздел...ще видим...може и някакви други предложения да изникнат. ;)

 

Едит: Другият въпрос е да предложите някой, който е достатъчно активен в спортната секция или поне да поеме ангажимента да наглежда постовете в нея...Чефо го знам, че е изявлен ферарист...ако е е навит да чете и из другите спортове....лошото е само, че има няколко стари пререшения, изразени в проценти, някои от тях - доста забавни за четене... :P ...ще се опитам да цитирам нещо от тях: "Така така много време се сдържах ама сега с чиста съвест мога да те пратя да го духаш на 3 синджира роби гаден метъл......от тук на тататък никакво толериране към теб ....Ай в дивия миджорно БАРАЙ МУЧО". :)

Както и да е...давайте предложения някой, дето често наминава тук, че да го предлагам аз на админите.

Link to comment
Share on other sites

Добре и за целия раздел Моторни спортове да е. И без това тук много модератори не върлуват :):). И много хора не пишат. Мисля, че може да се измисли нещо, но да се ограничи само за тоя раздел, НЕ за целия форум ;)

Link to comment
Share on other sites

"Marca": Макларън-Мерцедес уволни Рон Денис

00089472.jpg

Босът на Макларън-Мерцедес Рон Денис е бил принуден да освободи поста си начело на тима във Формула 1, като неговото място ще заеме досегашният изпълнителен директор на "Сребърните стрели" Мартин Уитмарш. Това твърди испанското издание "Marca", като добавя, че решението е взето от партньора на британците и доставчик на двигатели Мерцедес-Бенц. Основната причина за решението е главната роля на отбора в шпионския скандал с Ферари миналата година и рекордната глоба от 100 милиона долара, която им бе наложена впоследствие. Денис ще бъде назначен на нов пост, който обаче няма да му позволява да взима важни решения. Очаква се скоро информацията да бъде официална потвърдена пред медиите.

 

zh952.jpg

 

60-годишният Денис на няколко пъти намеква, че може да се оттегли от Формула 1 и да прехвърли пълната отговорност на Уитмарш. Рон Денис е повече от 40 години в Гран при и след супер шпионските афери миналата година и по специално "Степнигейт", много от специалистите са на мнение, че е време за Рон да се откаже.

 

През януари Мерцедес-Бенц отказаха да коментират публикациите в медиите, в които се споменава за желанието на германците да придобият основния пакет акции от Макларън и така да станат мажоритарни собственици на тима. Автомобилната компания плати 400 милиона долара през 1999 г. за своята част от акциите. От списание "Auto Motor und Sport" твърдят, че от Daimler AG възнамеряват да превърнат своя дял от 40% в мажоритарен. Мерцедес-Бенц притежава 40 процента от акциите на тима на Макларън, 30 процента има холдинга от Бахрейн Mumtalakat. Денис и милиардера Масур Ойех имат по 15 процента. Още от времето на титлите на Мика Хакинен през 1998 и 1999 година се коментира, че Мерцедес иска да изкупи останалите акции на тима.

Link to comment
Share on other sites

И аз се притесних... викам - а са го махнали, а са станали шампиони... :lol:

 

Майтап ли е. С неговите простотии отбора вече 10 ДЕСЕТ години е без НИКАКВА титла и спечели приза ЗА НАЙ-ГОЛЯМ скандал в историята на моторните спортове. Който не е приключил на 100%. В момента както знаеш има граждански съд, а там Ферари казаха, че ще се борят до откат

 

Виждам, че нетруут чете. Ми избирайте колеги модератори. И аз бих се навил. Говорим само за МОТОРНИ СПОРТОВЕ нали. Малко правомощния - малко задължения. :):). Ония прегрешения са много стари. От тогава се мъча да се променя :):). Не знам дали ми се отдава. Пък и бая време мина без спам и плача за -20% :):):)

 

Другия активен е и evil_smith.

Link to comment
Share on other sites

Майтап ли е. С неговите простотии отбора вече 10 ДЕСЕТ години е без НИКАКВА титла и спечели приза ЗА НАЙ-ГОЛЯМ скандал в историята на моторните спортове. Който не е приключил на 100%. В момента както знаеш има граждански съд, а там Ферари казаха, че ще се борят до откат.

Сега прочетох че са намерили и документи на Ферари в някакъв офис на високопоставен член от отбора. Честно да ти кажа омръзна ми, но от друга страна много ме е яд че така спечелиха доста голямо предимство. Кой каквото ще да говори, че двата болида били коренно различни и не спечелили нищо... да имат да вземат. Ти знай баланса на масите в конкурентния болид, състава на газта в гумите, ъгъла на атака на съответните крила... нека не е предимство. Щом през миналия сезон и особено 2006-та все съобщаваха на Кими/Маса/Шу да "събере" повече гума по пътя за бокса, за да не видят конкурентите как са работили гумите... Само виж за какви детайли става въпрос. Това са зрънца предимство, а откраднатите документи (700 страници) са направо реколтата на Добружа за 10 години...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...