Jump to content
BulForum.com
netrootbg

Обща дискусия на тема автомобили

Recommended Posts

Окачването по принцип е консуматив. Или поне в моите коли винаги съм го приемал за такъв.

А  лафа за бабата германка, дето с тая кола ходила само на пазар в петък и на църква в събота и дето даже бастунът и още седял в багажника са... Аре нЕма нужда.

Вземи си с тебе някой вещ по двигателите и общите болежки на Мазда, ако ще ходиш на оглед. От там нататък е на чист късмет работата  ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, vikktorpenchev said:

Какво коментар имате за този автомобил 

https://m.mobile.bg/details/11551361241097928

 

Преден капак и броня, както и задна броня са пребоядисвани. На пръв поглед това. Зависи как пали и дали пуши...

При ограничени финанси, бих дал 3000лв. за нова Дачия Докер и после да си я цъкам всеки месец на лизинг, отколкото да купя това, което не се знае колко ще изкара и колко може да струва ремонт на дюзи и маховик, а те от това реват.

Та прецени си дали можеш да отделяш по едни 150-180лв. на месец и си купи нова кола с 5 години гаранция... По-добре 150 на месец и спокоен, отколкото 5000 накуп, с регистрации, обслужване и тра-ла-ла 6000 и после незнайно какво.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, vikktorpenchev said:

Километража на всички коли в Труд е въртян 100%. Но ако двигатела е читав, окачването добро,може да се прежаля за един съединител, ако се наложи. Той е поне 500 така че по-добре да не се налага. 

 

Финансите са ми ограничени, а в текущата има място за детска количка. Само. 


Разбирам те, но първата ти и моментална работа е тест поне на дюзите. Защото заради тях не само съединител ще иде, но и двигател може да пострада. Ще ти кажа къде да отидеш ако желаеш. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vikktorpenchev said:

Какво коментар имате за този автомобил 

https://m.mobile.bg/details/11551361241097928

Много добре си се насочил към марката и модела,обаче търси бензинова,това ти го казвам като човек карал над десет години Мазда.Търси 1.8 или 2-ка бензин,здрави евтини за подръжка,много надеждни стават безпроблемно на газ.Окачването е съпоставимо с европейските,доста неща стават от Форд,няма драми с намирането и тн.Дизела сам по себе си не е лош обаче имат проблеми с еко тъпотиите дето са го накичили.За километрите не коментирам,изобщо не ги гледай.Аз за 10 години минах с моята 200к км. на газ  а я взех на 120к по табло...Големия враг е ръждата,гледай хубаво задните ботуши на амортисьорите задните вежди,праговете,всичко друго се прави...Ако вземеш все пак дизелова първата работа е да разкараш дпф-а и да изолираш егр клапана,освен физически се прави и софтуерно...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, RaptoR said:


Разбирам те, но първата ти и моментална работа е тест поне на дюзите. Защото заради тях не само съединител ще иде, но и двигател може да пострада. Ще ти кажа къде да отидеш ако желаеш. 

 

Изпрати ми координати, ако е удобно. Ще ти бъда благодарен.

Just now, HEMO said:

Много добре си се насочил към марката и модела,обаче търси бензинова,това ти го казвам като човек карал над десет години Мазда.Търси 1.8 или 2-ка бензин,здрави евтини за подръжка,много надеждни стават безпроблемно на газ.Окачването е съпоставимо с европейските,доста неща стават от Форд,няма драми с намирането и тн.Дизела сам по себе си не е лош обаче имат проблеми с еко тъпотиите дето са го накичили.За километрите не коментирам,изобщо не ги гледай.Аз за 10 години минах с моята 200к км. на газ  а я взех на 120к по табло...Големия враг е ръждата,гледай хубаво задните ботуши на амортисьорите задните вежди,праговете,всичко друго се прави...Ако вземеш все пак дизелова първата работа е да разкараш дпф-а и да изолираш егр клапана,освен физически се прави и софтуерно...

 

Ще огледам за бензин, аз също предпочитам бензин, газова няма да слагам. 

Този ДПФ не прави ли доста неща? Едно от тях да е за регулиране на въздуха, който влиза към системата?

Бонус ми е, че предлагат buy-back.... искам да оставя моята и да взема друг. 

 

Тук е редно да спомена, че до сега съм купувал само 1 път кола и не мога да кажа, че избора беше лош, но има неща, които можех да видя 'на пръв поглед'. Пък и най-малкото мисля, че трябваше да се откажа още, когато видях колата снимана през нощта :D Нямам нито опит с колите, нито с покупко-продажбата, а да стоя над отворен капак или под кола не е за мен. 

 

Относно новите автомобили - не съм дорасал за нов автомобил, не изкарвам достатъчно за нов и предвид това, че още първата седмица на паркинга на новия апартамент комшиите ми надраха колата, мисля че все още не ми се дават толкова пари. Искаше ми се нещо над 2010, но на този етап ми изглежда много добро отношение между възможности, визия и цена.

 

Ако имате предложения за сходно, но по-добро откъм техническа част, отворен съм дори на нещо екстравагантно 

Edited by vikktorpenchev

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, vikktorpenchev said:

 

Този ДПФ не прави ли доста неща? Едно от тях да е за регулиране на въздуха, който влиза към системата?

 

 

Без да се обиждаш ама си доста босичък в материята,съвет от мен намери си читав механик дето ще ти прави колата,и с него задължително на оглед.Стара кола се гледа първо от долу,колкото и лъскава и напудрена отвън да е,от долу кърпена,крива сменяни детайли,ръжди,течове,криви диагонали и тн. Тия в Труд са магьосници,вързани на възел коли разпъват сглобяват от две една,въртят километражи като замаяни,страшно е...Аз на твое място бих заделил поне 1000 кинта за обслужване към бюджета и ще търся регистрирана кола с номера,не нов внос.Регистрирана кола може да я покараш доста,спестяваш еко такса и регистрация,ако попаднеш на читав човек може и да не те поизлъже много за състоянието,може да я вкараш в сервиз да я поогледат и тн.Щом си мислиш да я караш на бензин,значи пробега няма да е сериозен,което пък обезсмисля покупката на нова кола.Дачии и разни други такива варели се купуват нови само ако ще се карат много,разбирай служебни,иначе загубата в пари от обезценяване е много голяма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За какво ще я ползваш колата? В момента не е много добър вариант да се взима дизел. Все повече и повече ограничения ще им се налагат. Този дори е стара еко категория: ЕВРО 4. Ако ще го караш 2-3-4 години и основно в Бг, не би трябвало да имаш проблеми. Километрите със сигурност са много повече. Зависи как е поддържан. Като цяло всичко по колата се прави. И дюзи може да се рециклират(повечето, но има и такива които не могат), и турбото се ремонтира доста добре. Струват си пари обаче тези неща. DPF-а спомага за улавянето на саждите които изхъврля дизела. Улавя ги и ги изгаря най - общо казано. Проблемен компонент е. EGR-а и той. Без тези системи обаче дизела става адски замърсяващ. Има обсъждане сега да въведат при прегледите по стриктен контрол по отношение на тези неща. Никой няма да ти гледа дали ги имаш тези неща и дали работят, а колко точно замърсява. Все пак се намираме в Бг и тези неща ще могат да се прескачат, но... Винаги е едно голямо но. Както ти написах по - рано, в рамките на 3-4 години не би трябвало да имаш проблем. До преди време и аз бях фен на дизела, но постепенно разкарвам всичките. Дори и на бензин само да караш, новите дават сравнително нисък разход. Има и един момент, че намалят новите автомобили на които може да се сложи газ. Това обаче е за по - нови от годините към които си се ориентирал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HEMO не се обиждам, аз знам че съм без обувки в тази материя.

ползвам услугите на Румен зад Рила-та, в хамбарите.

 

@netrootbg градско, междуградско евентуално. Трябва да има място за детска количка и още нещо. В текущата има място за шофьор, пътник и детска количка :D Категорично няма място за един куфар с дрехи. Газ няма да слагам, но това не означава, че не ме интересува разхода на гориво. Надявам се да мога да купя около 2010 за до около 7-8000. Не че съм фен на дизела, но виждам че такива по-големи коли, малко по-големи от хечбек са масово дизели. Но точно с мисълта, че на дизела обезценяването сега е много голямо и не ми се иска да е дизел. Но от друга страна, както казваш ти, нищо чудно да я карам 3-4 години и после (дай Боже) да я сменя с по-нова. Всички знаем, че настъпва време за ремонт, при който е по-добре да се смени колата, вместо да се ремонтира. За сега не бързам, но това е докато не е станало време да ида някъде по-далеч със семейството......

Share this post


Link to post
Share on other sites

От дизел у нас има много смисъл,по няколко причини.Първо в Европа ги спичат с еко норми,съответно те си продават колите на ниска цена,у нас поне 10-15 години нещата няма да мръднат към затягане на контрола,у нас търсенето на дизелови автомобили както и такива на газ/ставащи на газ/ е най-голямо.До скоро над 50 % от всички коли продадени в Ес бяха дизели.От там и големия избор на дизелови семейни автомобили на пазара.Който кара много избира дизел,в момента карам служебен чисто нов автомобил,двулитров турбо дизел,натоварен с 800 кг багаж на равно дава под 6/100 разход.Върви по баир на 6-та,даваш газ и излита.Да не говорим,че дизел се намира на цени доста под тия по бензиностанциите,което го прави още по-апетитен.Голям пробег с един резервоар и тн. Разбира се има и минуси,частите са по-скъпи от на сходен бензин.Нещата са доста относителни,щом ще караш малко грабвай японски бензинов автомобил и си свиркай :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vikktorpenchev said:

Километража на всички коли в Труд е въртян 100%...

 

//    Къде е restore-а на постовете?!?

 

В Германия въртели километража дори и да нямат намерение да продават... заради задължителната годишна застраховка, която е по-малка ако си навъртял по-малко километри... (това ми сподели човек, който живее там от доста години).

 

 

Edited by instinct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си отворен към нещо екстравагантно, една такава ще ти свърши перфектна работа https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11548507836931031&slink=e1nq4d Здрав мотор, спокойно с един чип става 200 коня, понася и газ перфектно (все пак ако се заинтересуваш някога), евтина е за обслужване и поддръжка. Ако не е и навъртиш допълнително едно 300 000 турбото няма да го пипаш изобщо. На тоя модел в никакъв случай дизел, както и 3.5 V6, който реално е Нисански мотор. За едни свещи на задния ред цилиндри се сваля мотор, разхода на масло няма да го коментирам.....

 

Относно дизелите, аз не бих си взел от новите такива. Те хубаво ги махат тея ДПФ, ама после стават едни филми, хеле пък на Мазда като горната, де не казвам какъв маслояд стана след процедурата. Поне според мен в момента не си заслужава стар дизел, хеле от тея години, дето си посочил.

 

По-нагоре в темата гледах сте се разправяли за К4М на Рено. Това е мотор милионник, евтин и здрав. Имаме колега в Рено форума, с разреждане и турбо го направи 200+ коня, съединители хвърчат, скорости се чупят, мотора не мре, хем той я ползва за гонки.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, chasti said:

Човека може да иска ел стъкла и климатик :D

 

Хаха, шегаджия...

 

netroot много добре е написал за рисковете от дизел. Да не стане след 2-3 години, да можеш да си джиткаш само в България с него...

Edited by Lucky Luciano

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vikktorpenchev замислял ли си се за лек автомобил комби? 
В твоя ценови диапазон влизат също:
- Opel - Astra combi, Meriva, Zafira
- Hyundai - I30 CW, Matrix, защо не и Tucson 
- Kia - Cee'd, Carens, Sportage?
Всички модели имат двигатели от 1.4 до 2.4, които имат приличен разход и носят на газ. 
Също има Пежо и Рено с прилични бензини и адекватни гарабарити.  Шкодите май държат цена.
Вече ти самия прецени дали искаш лек автомобил, миниван, ван или сув. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За бога хора, не купувайте Опели!!! Бах тоя немски Москвич, включително и най-новите! Никога вече. 

=====================================

 

Между другото тая тема  и дискусията в нея може като нищо да се окаже жизненоважна за мен. Случайно снощи реших да прочета повече за тоя филтър за твърди частици и буквално първото нещо, на което попаднах бе ТОВА . Повече от година и половина колата ми влиза в авариен режим като вдигна над 110 и отделно на моменти звучи странно. Всякакви четения показват проблем с налягането в турбото. След като смених малкия клапан и не се оправи, вече бях се зсилил към Реал турбо да правя втора смяна на актуатор с реглаж на геометрия и прочее, което бе към 450 преди 7 години, а в тия дни вече и повече лева със сигурност. И май добре че не го направих поради липса на време и втора кола! И добре че се заприказвахме тука за тия работи, че да прочета тази статийка, която перфектно описва проблема ми. Колата ми е вече над 210000км (тоз път абсолютно реални) и прави точно това, което описват хората. Сега като оправя документално старото железно Поло ще се ходи в Асеновград, където за около 200 лева се прави пълен рециклаж на тоя филтър. И като нищо моето вечно мотаене и тази дискусия ще се окажат нещо безценно в тоя случай :laughing1:    

=============================================

 

Иначе за кола това си искам аз, ама къмто 150000$ за автомобил още не съм дорасъл да дам... 
 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз това щях да кажа, до колкото си спомням беше към лето 2003-то, ако е така няма такова чудо.

Edited by jozo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кажи годината, ако е тая дето си спомням, мога да се хвана на бас, че нямаш! Те у нас всеки пита дали има, че иска да го няма, ти искаш да имаш......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дизелов катализатор! Същата простотия я имам и на Берлингото със същия надпис!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този надпис не го разбирам тогаз...  филтър за твърди частици  HJS Original DPF® City Filter®
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не си забелязал има наклонена черта. Отделно както ти казах същата простотия я има и на Берлинго, със същия надпис. Ся не ми се ходи на двора да ти снимам и гаранция не е ДПФ филтър!

 

За 210000 км. да си усетил регенерация на ДПФ-а, а да си виждал како става зад колата като тече тя? Може да не ми отговаряш, риторични въпроси...

Share this post


Link to post
Share on other sites

А защо са го написали хората като такъв? 

Въпросът ти абсолютно нищо не ми говори - задай го като хората. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...