Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


Recommended Posts

  • Replies 11k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Абе хора, каква скапана скоростна кутия? Говорим за спортен модел Ламборджини, който модел се намира във времето на абсолютно същото разстояние (на еднакви години) от моята кола, както тя се намира в момента от съвременните коли (модел 2015). На всичкото отгоре и двете са атмосферни и с еднакъв брой (5) скорости, само дето Ламбото е с V12 и всичко останало в плюс и не мога да разбера кое точно го спъва, за да не върви както трябва за тези данни. Сега...ясно ми е, че през годините има доста нововъведения, но в случая си говорим за груба атмосферна сила и при двете коли, и не ща да си представя примерно ако моята (набор от миналия век) беше 350 коня и я сложа до някоя съвременна ежедневка със 170 коня, без значение дали е с турбо, с пера на волана и изобщо натъпкана догоре с технологии, каква ще е разликата в резултатите...Просто конете са си коне и нютонметрите са си нютонметри и точно затова не мога да вдяна защо са го спънали така при тия коне и тия нютонметри.

 

P.S. Всъщност...никога не съм се интересувал от техническите данни на старите модели (преди 1980-та) спортни коли и ще взема да поразгледам малко supercars-данни от периода 1960-1980 и ако се окаже, че при сходни обеми на двигателите и подобни конски сили & нютонметри, динамичните показатели са подобни, значи вероятно трябва да се търси причината в годините и технологиите по карбураторите и всичко останало от онова време.

Link to post
Share on other sites

кривата на въртящия и на пиковата мощност ;) , двигателя с какъв маховик е, и т.н. ... и бъди спокоен, до 100 може и еднакъв пробега, но след това ще следват автовози вероятно, та нз що толкова се впечатляваш ;)

 

и новите дизели бягат 0-100 под 7сек и кво? Една кола мине 2-3г от излизането й не е мерило за нищо вече

 

иииии... най-важното, числото на диференциала... все пак ламбото трябва са е с числа за има няма 300 км/ч

Edited by host
Link to post
Share on other sites

... нз що толкова се впечатляваш ;)

 

Ами впечатлявам се, защото това все пак е Ламбо Миура, произведена в по-малко от 300 бройки - то сигурно затова, че не върви не са я докарали даже до 300 броя :laughing1: ...ама това не пречи на хората да дават по 6-цифрени суми за нея де....

 

Всъщност в едно изречение есенцията на всичкото е, че се впечатлявам не от Ламбото, а от "приликата в динамичните данни на две коренно различни коли, едната от тях с двоен двигател и останали данни и направена от производител, който разбира как се правят коли".

Link to post
Share on other sites

пак ти казвам ти се впечатляваш от нещо крайно невпечатляващо, миурата може с едно друго диференциалче, да си направи други показателите ама ти пак си знаеш твоето... казвам ти къде е ключа, ДИФЕРЕНЦИАЛА и ПРЕДАВАТЕЛНОТО ЧИСЛО са за високоскоростна кола!

 

колата е пусната 66та година като модел, т.е. е разработена началото на 60те ... за какво въбоще си сравняваш щайгата с тва?!

 

освен това се поинтересувай малко от двигателя на Миура, той е доста допотопен и ползван много, много дълго време от Ламборгини

 

но щом те кефи, да... ФОРДА е бърз колкото Ламборгини от 1966г.

Edited by host
Link to post
Share on other sites

Май ме разбра погрешно...търсех причината в несъответствието на сухите данни (която ти отчасти обясни), а кефа си присъства и без Ламбото, пък и надали ще намеря и 1 брой от него, че да се дърпаме на някой светофар (нещо, което не съм правил с никоя кола досега...даже и да е БМВ). ;)

 

П.П. А и по принцип дърпането на определена дистанция за мен винаги си е била доста скучна дициплина...предпочитам писта със завои или при липса на такава - спокоен път без коли (пак със завои). :))

Link to post
Share on other sites

По-скоро е заради типа на скоростната кутия.

 

Извинявам се, грешно се изразих, но това имах предвид. Всичко опира до скоростни кутии и диференциали. Ако на ламбото се сложат същите предавателни числа, каквито са на форда, то ще се появи и разлика във времето за ускорение със сигурност.

Edited by chistacha
Link to post
Share on other sites

Преди години беше много смешно, когато Марио си караше корвета. Не смее да натисне газта, не защото не върви ами просто си го караше по-спокойно. Редовно на светофар някой дава газ и го гледа. После тръгва той бавничко и спокойно и всички след него по същия начин карат - явно решават че надолу има полицаи щом той така кара...

Link to post
Share on other sites

А мен винаги ми е било смешно, когато светофарните рейсъри постоянно употребяват думата "наказвам" - интересно какво и кого наказват и дали в повечето случаи онзи другият (освен ако не е на същия акъл като тях) е разбрал изобщо, че е имало някакво наказание. :laughing:

Link to post
Share on other sites

А мен винаги ми е било смешно, когато светофарните рейсъри постоянно употребяват думата "наказвам" - интересно какво и кого наказват и дали в повечето случаи онзи другият (освен ако не е на същия акъл като тях) е разбрал изобщо, че е имало някакво наказание. :laughing:

Аз преди, доста се забавлявах с такива сополковци, като редовно им спрятах номеро - да започна и аз да помпя газта и като светне зеленото да си тръгна съвсем по пенсионерската, а оня тръгва да гони михаля... Няма да забравя как веднъж на кръстовището до комина , движех се в посока центъра, едно такова лайно с изпърдяна Тигра взе да се напиня на служебната ми Фиеста. Да, ама аз като от по-вътрешна лента видях, че на спирката след Мото-Фое има спрели едни чичовци и бяха наспряли доста коли. Оня явно не ги виждаше и идеално се върза на моето припомпване. Да разказвам ли как се разви ситуацията след като светна зИленото? Сополкото взе целият път до полицаите с пищене на гуми..., половината в набиране, половината в спиране... :)

 

П.п.Аз така го разбирам "Наказването"

Edited by gado
Link to post
Share on other sites

Жалко, че си нямал камера да го покажеш. :)

А иначе руснаците (понеже масово карат с камери) си имат специална рубрика "по Достоевски". :grin: Имам предвид, че там по големите градове си имат и големи "пробки" и по тая причина все се намират тарикати, дето минават я в автобусните ленти, я по банкета (а някои дори и по тротоара), та съм се нагледал на клипове "престъпление и наказание", когато поредният тарикат не е забелязал близостта на ГАИ.

Link to post
Share on other sites

Жалко, че си нямал камера да го покажеш. :)

А иначе руснаците (понеже масово карат с камери) си имат специална рубрика "по Достоевски". :grin: Имам предвид, че там по големите градове си имат и големи "пробки" и по тая причина все се намират тарикати, дето минават я в автобусните ленти, я по банкета (а някои дори и по тротоара), та съм се нагледал на клипове "престъпление и наказание", когато поредният тарикат не е забелязал близостта на ГАИ.

Никога не съм и имал регистратор.

Ама за това лято май ще ми се наложи, понеже най-вероятно за сезона ще съм на Сл. Бряг. А  там на каквито безумия и изцепки съм се нагледал, не е истина!

Та в този ред на мисли... Ще дадеш ли едно рамо да направим малко оборот на братята китайци?

Link to post
Share on other sites

Ами...не смея, ама ще дам щом се налага...а не смея, че ако излезе някаква със софтуерен бъг като на Виден, после ще ми я биеш в главата, а не искам да си разваляме приятелските отношения. :D

 

П.П. Само да уточня, че не се изразих правилно...той Виден, че си има софтуерни бъгове - има си ги, ама в случая говорех за камерата му. :laughing1:

Link to post
Share on other sites

Последните 3 от 4 стратирания завършват с блокаж. Само китайски тъпак може да не остави ресет бутон или опция да се извади батерията. Момчил да каже дали и при него продължава тази работа. 

Link to post
Share on other sites

Заклевам се в светата дева от Гвадалупе, че щях да напиша или Миура или старо Ферари. Ще питаш защо Миура. Малко преди това бях чел, че почват да ги реставрират, няква се похвали, че за бала си наела такава и(наби ми се в главата) ... Като видях броя цилиндри и обема, разбрах, че ще е нещо старо.

 

 

А по въпроса ти. Както вече казаха... Технологията е от 18ти век. Иначе същия мотор сглобен според познанията в началото на 90те.. Еми от първа ще има едно награбване, автовоз до края на първа, а до края на трета ще ти трябва винетка, за да го настигнеш като спре да пие кафе на входа за Пазарджик :) :)

 

Миура е може би единствено Ламбо, за което бих дал лични пари. Няма друго, което да ме кефи толкова много от конкуренцията.

Edited by DON_CHEFO
Link to post
Share on other sites

Много съм се зачудил дали да спестя едни 80-100 кинта и да си взема 4бр. нови 195/65 R15, вместо фабричните 195/60... Заслужава ли си, или да си плащам парата и да не се занимавам с глупости?

Link to post
Share on other sites

Вземаш си 4 17ки джанти и воала, цената на гумите е сходна с 15ките...

 

аз не бих слагал размер който скапва показанията... ама пък разликата в парите... Иначе най добре 205 60 15, хем скоростта ще отговаря, хем малко по широка... Виж цените как са

Link to post
Share on other sites

Слабичък ми е двигателя за 17 цола джанта - требе си търся мангали да ме бутат :lol:  Иначе в момента съм с 205/60 15 летни - тежки са, нестабилни са, абе пълен ташак. Не знам дали щото е от марката (Uniroyal RainExpert) или по други причини, но са най-отвратителните гуми дето съм карал някога.

 

Иначе за показанията - все тая, в нормата са. По-скоро ме притеснява поведението на пътя как ще е и спирането съответно. А цифрата е осезателна - за еднаква марка гуми идва към 20-25% от общата сума...

Link to post
Share on other sites

Слабичък ми е двигателя за 17 цола джанта - требе си търся мангали да ме бутат :lol:  Иначе в момента съм с 205/60 15 летни - тежки са, нестабилни са, абе пълен ташак. Не знам дали щото е от марката (Uniroyal RainExpert) или по други причини, но са най-отвратителните гуми дето съм карал някога.

 

Иначе за показанията - все тая, в нормата са. По-скоро ме притеснява поведението на пътя как ще е и спирането съответно. А цифрата е осезателна - за еднаква марка гуми идва към 20-25% от общата сума...

От гумите е, и аз сложих такива миналото лято и разликата в стабилността с предишните беше доста осезаема.

Link to post
Share on other sites

Аз карах едно време с Рейнспорт и нямах никакви проблеми. Сега на Сценика имам Рейнексперт по наследство и наистина са по-зле, ама чак път толкова отчайващи....

 

Вземаш си 4 17ки джанти и воала, цената на гумите е сходна с 15ките... аз не бих слагал размер който скапва показанията... ама пък разликата в парите... Иначе най добре 205 60 15, хем скоростта ще отговаря, хем малко по широка... Виж цените как са

 

Ko, не! Нещо не съм много сългасен, или поне за мен +50 лв. на гума от 15" до 17" е значителна разлика. Говоря за една и съща марка и модел гуми, ако са различни марки разликата може да е много по фрапираща. Това и за по-стандартните размери, ако е по-нестандартен размер, пък става още по-значителна разлика.Така, че цената никак не е сходна за мен. Ако някой така има едни 200 лв. дето мисли, че не му трябват спокойно идвам на място да ги взема без да му ги върна.  :grin:

Link to post
Share on other sites

Тежки - да ; нестабилни - съмнява ме, освен ако не са някакви издухани с много стар ДОТ.

 

 

Дота е 2012, не са чак толкова стари, но още като я купих тая кола преди 2 години, тея гуми грам не държаха. В момента в който позагреят малко и почва едно диво цвилене и поднасяне по завоите, а не говорим за спортно каране и подобни неща. А недай си боже завали - майко мила... Простата Сава на приятелката ми държи повече, от колкото тоя прехвален рейнексперт, хем и дота им е еднакъв... Просто са ужасни. Не знам дали е заради размера или заради марката, но е факт поведението им на пътя.

Link to post
Share on other sites

2012-та изобщо не е стар ДОТ, да не би да са някакви фалшиви, произведени незнайно къде? Свирене в завои, поднасяне и то не при бясна скорост - това повече ми прилича като поведение на китайска гума например...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...