Jump to content
BulForum.com
netrootbg

Обща дискусия на тема автомобили

Recommended Posts

Някой като си купи ще може ли да услужи за момент с това нещо, за да видя дали работи на моята кола? :)

Като пристигне след 1 месец ще ти го дам ;) В амазон според ревютата бачка на повечето коли :)

edit:Офф супер зле съм :D Сега си писах с тоя да си отменя поръчката,че го намерих в английския ибей от там ще дойде другата седмица ;) Цената е същата :D Даже и по-евтино с 2 лв ;) Ще пия една кола :D 

Edited by kotora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже в петък минах преглед и проведох подробен разговор с хората в сервиза, бих искал да ви поясня как точно се получава феномена с минаването "метър". Запитах ги направо, особено след като Господари на ефира показаха нагледно как кола с откачен спирачен апарат, без стоп, габарит и платен данък, мина преглед дефакто без преглед. Казаха ми, че този сервиз е нейде в Гетото. 

 

От известно време се чудя как точно става този номер, при положение, че сервизите за ГТП са длъжни да имат определени апаратури, наблюдават се с камери и всички документи се сканират и заминават по предназначение веднага. Схемата естествено е проста, но не предполагах, че е възможно такива наглости да продължават съвсем открито и безнаказано. Естествено обаче в България всичко е възможно!

 

Значи тези сервизи, които странно така пускат да се минава с куп нередности, са напълно оборудвани технически като останалите. Респективно всички техни нарушения са абсолютно ясни и известни, тъй като са очевадни и открити. И тук идва момента, в който следва инспекторите от ДАИ да ги глобят. Както и момента, в който високопоставени служители в ДАИ ЗАБРАНЯВАТ, забележете ЗАБРАНЯВАТ на инспекторите да глобяват определени сервизи, които естествено плащат надлежно на съответните лица. Та по този начин си имаме една определена група сервизи, която действа извън закона под удобен чадър от контролния орган срещу заплащане. Нагло, безхаберно и безцеремонно... 

 

Просто смятам, че е добре да го знаете, ако сте се чудили като мен как става. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като пристигне след 1 месец ще ти го дам ;) В амазон според ревютата бачка на повечето коли :)

edit:Офф супер зле съм :D Сега си писах с тоя да си отменя поръчката,че го намерих в английския ибей от там ще дойде другата седмица ;) Цената е същата :D Даже и по-евтино с 2 лв ;) Ще пия една кола :D

 

Поръчай един и за мен, ако може.  :rolleyes:

 

avelina - вземи си направи един акаунт, че малко странно ми се струва да пишеш от женски акаунт :P

 

Иначе - заслужава си да идеш на елкон, защото ще ти разчетат грешки, които са записани в ЕКУ-то на колата ти. На ОBD-I възможностите са много по-малко, от колкото на OBD-II, но все пак главната задача (диагностика на проблеми) спокойно се обслужва и от стария порт. Просто OBD-II порта дава възможност и за допълнителни благинки, освен четене на грешки. 

 

Коста, и на бензиновите двигатели има какво да се чете, не само при дизеловите. Естествено, тракторите имат доста повече неща, но и по-новите бензинови двигатели (чак нови...от 2000 година г/д) и те са накичени с една кофа електроника, която е много по-лесно да диагностицираш с такъв порт, от колкото с мултицет и навиране по тесни места ;)

Edited by chistacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става ли да изчакаш да видя дали ще работи на моята,че един сега е отговорил в темата,че при него не работело :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става ли да изчакаш да видя дали ще работи на моята,че един сега е отговорил в темата,че при него не работело :(

 

Няма проблем, не ми е спешен :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става ли да изчакаш да видя дали ще работи на моята,че един сега е отговорил в темата,че при него не работело :(

Ако не работи на твоята, но работи на моята, ще ти го купя.

 

Въпреки, че разни бяха коментирали, че този от линка по-долу работел най-добре. По спомени това.

 

wifi-elm327-wireless-obd2-auto-scanner-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

До края на седмицата ще съм проверил дали работи на моята кола това чудо ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже в петък минах преглед и проведох подробен разговор с хората в сервиза, бих искал да ви поясня как точно се получава феномена с минаването "метър". Запитах ги направо, особено след като Господари на ефира показаха нагледно как кола с откачен спирачен апарат, без стоп, габарит и платен данък, мина преглед дефакто без преглед. Казаха ми, че този сервиз е нейде в Гетото. 

 

 

 

явно пак се осведомяваш от "просветени".... сервиза е в ж.к.Тракия зад Кауфланд...... казва се Автосвят  :thumbs-up:

 

 

относно джаджата ми е доста интересно как въпросната джаджа за 15лв може да чисти грешки а най-простият тестер с блутуут е 1000лв ? 

аз също не бих си закачил подобно творение на китайската инженерна мисъл в колата , най-малкото нямап гаранция какво точно може да се случи на ЕКУ-то. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBD-то е само интерфейс и то доста прост, бил той и с допълнителен блутут. Вече какво точно можеш да правиш зависи от софтуера на колата и на PC-то/тестера. А тия 1000лв се плащат за ноу хау и лицензи, които братята китайци естествено са краднали/спестили :)

Edited by JDFU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Василе, кога ще научиш, че Гетото = Тракия за мен и не ми пука къде е точно тоя сервиз, нито пък хората са длъжни да знаят, та не съм и задълбавал да питам. Та добре са си просветени, споко.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

явно пак се осведомяваш от "просветени".... сервиза е в ж.к.Тракия зад Кауфланд...... казва се Автосвят   :thumbs-up:

 

 

относно джаджата ми е доста интересно как въпросната джаджа за 15лв може да чисти грешки а най-простият тестер с блутуут е 1000лв ? 

аз също не бих си закачил подобно творение на китайската инженерна мисъл в колата , най-малкото нямап гаранция какво точно може да се случи на ЕКУ-то.  :thumbsdown:

 

 

Чисти и то без никакви проблеми. Все пак говорим за един и същи протокол, стандартизиран навсякъде. Както тая малка пишка ги чисти, така и ги чистят компютрите на газовите инжекциони с ОБД2 комуникация. А тоя тестер, дето е 1000лв, има още един самосвал екстри, дето тоя ELM няма.

 

А да, както казва JDFU - плащаш си и за марката и лицензите и т.н. ;)

 

Както има китайски смартфони за 100 лева и маркови телефони за 1000 лева, така има и такива макини като тоя четец.

Edited by chistacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все пак, в движеща кола, особено по-нова (т.е. при тези, в които важни неща се управляват електронно) не бих го включил. За диагностика и т.н. няма да има и 1% разлика със скъпо такова.

Edited by JDFU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен е редно да се спомене, че само четене на грешки не винаги оправя нещата. Един път, че може дадената грешка да лъже, втори път може грешка хич да няма, а да има проблем. За това си трябват "живите данни" и ако е човек, който наистина разбира да хване кой сензор, уред или възел не дава точна информация. Това е, че повечето са българска работа, пише тая грешка значи там е проблема, сменяме и пак същата работа.

 

За OBD1 и OBD2 доняъкъде съм съгласен ама не баш. Ако имаш читава диагностика, която не е 40 50 лв. ама хич пък не е от значение какъв е протокола. Мога да чета всякакви данни и да внасям каквито си искам корекции без значение. До преди 2 години сестра ми имаше универсална диагностика на Brain Bee, която купихме втора ръка за 12 000 лв., която беше 2 куфара. Единия беше самия диагностичен уред, другия беше пълен с кабели за всички европейски марки и някой японски. За да я вържеш обаче трябваше да си напълно наясно с автомобила, като какви системи има, къде е производство колата и т.н. Така и не се научиха да работят с нея и я продадохме.

 

П.П. На мегана примерно си направих автоматично да ми пали фаровете за дневни светлини. Имаше и други функции от рода на като стане вънка около 0 градуса автоматично да ми пуска реотана на задното стъкло, да почва да пищи зумера вътре като дигна над 130 км./ч. и други подобни неща. Колата e OBD 1, производство 98-ма. За живите данни е ясно какво показва, поция на дроселова клапа, температура на входяш въздух, температура на антифриза, ламбда сонди и т.н.

Edited by jozo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Довечера се разбрах с пича с такова устройство да се видим ;) Че да пробвам дали ще стане,защото той има от 2002 HR-V 

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

То това с "чистенето" на грешки е като да си изхвърлиш фактурите от пощенската кутия и да си мислиш, че си платил. Те са само съобщение и не "лекуват" нищо сами по себе си. Иначе "нефункционалността" на OBD1 спрямо OBD2 идва от това, че самите коли са по-стари и нямат толкова електроника по тях, която да бъде диагностицирана, а не че новия стандарт дава кой знае какво повече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То това с "чистенето" на грешки е като да си изхвърлиш фактурите от пощенската кутия и да си мислиш, че си платил. Те са само съобщение и не "лекуват" нищо сами по себе си. Иначе "нефункционалността" на OBD1 спрямо OBD2 идва от това, че самите коли са по-стари и нямат толкова електроника по тях, която да бъде диагностицирана, а не че новия стандарт дава кой знае какво повече.

 

И аз това казвах, щото гледам и горните коментари има едва ли не дух, че като си прочетеш грешките и ще си оправиш колата. Ако беше така тея с диагностиките щяха да фалират. Още повече, ELM, съм чел моята кола и повредена ламба сонда не помня къде ме вкара като грешка. Нямаше общо с горския...

 

П.П. А разбрах, че е повредена сондата с другата диагностика. Видях какви са показанията на сондата и варираха в много тясни граници, спрямо коректните стойности. Като сложих нова, видях как всичко се промени и какви данни хвърля към ЕКУ-то.

Edited by jozo

Share this post


Link to post
Share on other sites

То е като при болестите - от това да видиш симптомите до това да разрешиш проблема (ефикасно!) си иска знания и умения и не просто да погледнеш в справочника.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да са полезни. На мойта изписка ли и сензора за маслото, че е време за смяна, трябва задължително някой да се закачи с компче и да го ресетне. Иначе постоянно ще ми вади предупреждение за маслото. Пък и любопитството е голяма сила :))

Някой ден и аз трябва да си взема подобна джувка, че те ги дават и за без пари като гледам

Share this post


Link to post
Share on other sites

Василе, кога ще научиш, че Гетото = Тракия за мен и не ми пука къде е точно тоя сервиз, нито пък хората са длъжни да знаят, та не съм и задълбавал да питам. Та добре са си просветени, споко.  

tumblr_moinloZTx01rk4sgfo1_400.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет,

имам обд2 - blutooth

ако някой иска можее да се разберем да го тества.

При мен на рено сиеник2 работи - load, speed, intake, revs, гледа за грешки е еку-то. За други неща не съм го човъркал още :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

За сега голяма греда :lol: Не успях да намеря обд2 буксата.Доста народ има проблеми с намирането на буксите.Утре сутринта ще ровя и дано я намеря :P

 

Едит:Май ще се окаже,че нямам такава букса и ще видим,ако работи с един преходник 3pin to 16 pin obd2 дали да не поръчвам и него.Баси тъпите хонди...след 2001 имат букса преди тва нямат ...Супер зле.

 

edit2:Отказвам се...Да му е*а майката няма да стане нищо...Няма да се ръся 150лв за инфоборд.

едит3:Чистач оставям поръчката направо за теб да дойде ;) 

Edited by kotora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, ШИ чакам :)

 

Колкото до мнението на Жоро - да, съгласен съм, че да имаш нещо си там, дето евентуално ще се върже към компа на колата, не ти решава проблемите по никакъв начин :) И да, ако работата ставаше с 15 леФа, диагностиките по сервизите отдавна да са фалирали...както и евентуално сервизите. Притежаването на такова устройство, ако ще и за 102398120398 МИЛЯРДА леФа НЕ те прави майстор. Далече съм от тая мисъл. Но за чистене на натрупани грешки, както и за живи данни (че имам съмнения за едно нещо) - ще помогне :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баси тъпите китайци пратиха и другото :( Както и да е ще го дам на някой,ако до тогава не измисля как да сменя кабелите на екуто :D 

обд2 16 пиновата букса е въведена 2000 година на теория кабелите на екутата трявба да са еднакви 99-та до 2002 година ;) Просто трявба да намеря от някъде да видя дали са еднакви :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баси тъпите китайци пратиха и другото :( Както и да е ще го дам на някой,ако до тогава не измисля как да сменя кабелите на екуто :D

обд2 16 пиновата букса е въведена 2000 година на теория кабелите на екутата трявба да са еднакви 99-та до 2002 година ;) Просто трявба да намеря от някъде да видя дали са еднакви :D

 

Чиста теория е това. ОБД2 става задължителна за бензинови автомобили от 2002г. Та е ту-партс работата. Може би ще си с OBD-I 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...