Jump to content
BulForum.com

Легендата Жил Вилньов


DON_CHEFO

Recommended Posts

Великолепни маневри и изпреварвания, жалко, че в днешно време, въпреки по-високите мерки за безопасност, все по-рядко срещаме такива :(

 

Ами аз лично от както гледам Ф1 не съм виждал такова нещо. Мисля, че е 1 или две обиколки не престанно каране гума до гума. Както казва сър Джеки Стюърт - "по мое време секса беше безопасен, а Ф1 опасна, а сега е обратното". Знам, че човешкия живот е много над Ф1, но именно пък това е нейния чар - изпреварванията и опасността. Между другото това е единствено второ място, на което сър Енцо Ферари се радва. Това не се е случвало преди :). Рене Арну - пилота на реното казва, че това е най-големия му подарък като пилот и че никога няма да забрави тази последна обиколка. Поклон пред такива пилоти - и двамата ;)

Link to comment
Share on other sites

...аз винаги съм си мислел че е Жак Вилньов... живял съм в лъжа... :huh:

Link to comment
Share on other sites

...аз винаги съм си мислел че е Жак Вилньов... живял съм в лъжа... :huh:

 

Жак е сина, а сега и той си има син - Жул :):). Само 6 победи има Жил, а никога няма да бъде забравен от Тифозите. Дори Енцо не го прежалва до края на дните си :(

Link to comment
Share on other sites

;) Хубаво видео. Навяват ме спомени от преди няколко години с един приятел на картинга на ЛАута, когато направихме хубавите 30 обиколки за които 15 пъти се изпреварихме един друг :hump:
Link to comment
Share on other sites

tova e klipa bez da e zaburzan... i po-podroben. bitkata e m/u Jil Vilniov i Rene Arnu. Drugi takiva bitki, koito sam gledal sa m/u mansel i patresi, berger i patresi, koqto zavurshi s katastrofa :) i mansel i sena. i razbira se prost i sena.

 

Sq namerih malko klip4eta ot tova koeto kazah:

Sena vs mansel monaco 92, qko gonitba, no sena odurja pobedata.

Sena vs mansel ispaniq 86, qko gonitba i sena pobejdava s lud fotofinish.

Prost vs Sena vs Shumacher mnogo dovolno sustezanie, v koeto sena ne izdurja na atakite i nakraq go zadminaha i 2ta. ot tuk nqkade po4na spada na sena (moe mnenie... a kogato karashe za wilqmsh ve4e beshe posredstven pilot. ne moja da svikne s promenite nalojeni ot FIA). Angliq 93.

Zatova se setih v posledstvie, mnogo silno vpe4atlenie mi napravi kak piquet odurja kolata. Napravo se razmazah. Ungariq, 86.

patrese vs berger. mnogo qko sustezanie. patrese beshe natrupal ~ 30 sekundi prednina, vlezna v boksa, ot tam go precakaha, izlezna zad berger... ne znaeshe dali toi shte vliza v boksa i v edin moment berger zabravi da vkliu4i indikatora si za boksa i stana kasapnica. Ina4e patrese go goni nqkolko obikolki i beshe luda gonka. portugaliq 92.

Ima i mnogo qki sustezaniq m/u prost i sena ama stana mn rano i ne mi se tarsi ve4e. Ei tuka mojete da vidite neshto kato retrospekciq na nqkoi ot nai-zapletenite im sustezaniq. Poslednoto beshe na suzuka i tam sena uspq da produlji :)

Seshtam se i za edno super qko nadprevarvane mejdu ve4e suotbornicite patrese i mansel ama i nego ne mojah da go namerq. Togava bqh za patrese, ama mansel odurja...mnogo me beshe qd.

 

Eh... edno vreme, koga bqh maluk se razglobqvah da gledam F1. Sega go gledam ot dujd na vqtur. Drugo si beshe togava. Na 4-5 godinki, a oshte imam spomeni... sega ot F1 nqma kakvo da se pomni. Totalno i izminiha koncepciqta kato nadprevara. Togava kolite bqha super niski, mnogo qk downforce...

Link to comment
Share on other sites

tova e klipa bez da e zaburzan... i po-podroben. bitkata e m/u Jil Vilniov i Rene Arnu. Drugi takiva bitki, koito sam gledal sa m/u mansel i patresi, berger i patresi, koqto zavurshi s katastrofa :) i mansel i sena. i razbira se prost i sena.

 

Sq namerih malko klip4eta ot tova koeto kazah:

Sena vs mansel monaco 92, qko gonitba, no sena odurja pobedata.

Sena vs mansel ispaniq 86, qko gonitba i sena pobejdava s lud fotofinish.

Prost vs Sena vs Shumacher mnogo dovolno sustezanie, v koeto sena ne izdurja na atakite i nakraq go zadminaha i 2ta. ot tuk nqkade po4na spada na sena (moe mnenie... a kogato karashe za wilqmsh ve4e beshe posredstven pilot. ne moja da svikne s promenite nalojeni ot FIA). Angliq 93.

Zatova se setih v posledstvie, mnogo silno vpe4atlenie mi napravi kak piquet odurja kolata. Napravo se razmazah. Ungariq, 86.

patrese vs berger. mnogo qko sustezanie. patrese beshe natrupal ~ 30 sekundi prednina, vlezna v boksa, ot tam go precakaha, izlezna zad berger... ne znaeshe dali toi shte vliza v boksa i v edin moment berger zabravi da vkliu4i indikatora si za boksa i stana kasapnica. Ina4e patrese go goni nqkolko obikolki i beshe luda gonka. portugaliq 92.

Ima i mnogo qki sustezaniq m/u prost i sena ama stana mn rano i ne mi se tarsi ve4e. Ei tuka mojete da vidite neshto kato retrospekciq na nqkoi ot nai-zapletenite im sustezaniq. Poslednoto beshe na suzuka i tam sena uspq da produlji :)

Seshtam se i za edno super qko nadprevarvane mejdu ve4e suotbornicite patrese i mansel ama i nego ne mojah da go namerq. Togava bqh za patrese, ama mansel odurja...mnogo me beshe qd.

 

Eh... edno vreme, koga bqh maluk se razglobqvah da gledam F1. Sega go gledam ot dujd na vqtur. Drugo si beshe togava. Na 4-5 godinki, a oshte imam spomeni... sega ot F1 nqma kakvo da se pomni. Totalno i izminiha koncepciqta kato nadprevara. Togava kolite bqha super niski, mnogo qk downforce...

 

Пич, само искам да ти кажа нещо, защото каза, че Сена бил станал посредствен пилот. През 92 година има прослувут лаф и той е: "ако сър Франк вземе маймуна от зоопарка ще я направи шампион", защото тогава Уилямса със сички електронни помощници е бил звяр. Не съм бил свидетел на това, но съм чел и съм слушал от хора гледали на живо. Освен това прякора на Сена мисър 1 сек не е случаен. Идва в Уилямс като новак в тима и в трите квалификации прави Хил смешен като още в първата му прави 1 сек. 1 сек с еднаква техника е разлика от тук до Марс и обратно. Тогава ФИА наистина прави имзменения в регламента за да спре доминацията на Уилямс също както не спираше и до сега за да спре доминицаията на Ферари. И въпреки това Уилямса в ръцете на Сена е била друга кола в сравнение с тази на ХИЛ ;). Иначе за клипчетета - яки са и аз ги имам. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kazah ot 93-ta natatak. Prosto ne beshe burz... zadminavaha go berger, alesi dori ervine. Vsashnost poslednata mu godina za McLaren beshe 93ta mislq... e ot tam natatuk po4na da zapada. Kolite koito karashe bqha skapani. Purvo McLarena beshe s nqkav super smotan dvigatel na ford, posle kato se premesti v williams na tqh im slojiha ograni4eniq i nakraq pi4a edvam si hvashtashe pobeda. Ne me razbirai pogreshno, toi e edin ot nai-dobrite piloti vav F1 za vsi4ki vremena. No poslednata mu godina v McLaren i posledvaliq mu prestoi v Wilqms bqha posredstveno izpulnenie. Pod posredstveno izpulnenie razbiram, 4e e nqmal nikakav shans da stane shampion... a za 4ovek, koito se bori za shampionskata titla, tova e posredstven sezon.

Link to comment
Share on other sites

Kazah ot 93-ta natatak. Prosto ne beshe burz... zadminavaha go berger, alesi dori ervine. Vsashnost poslednata mu godina za McLaren beshe 93ta mislq... e ot tam natatuk po4na da zapada. Kolite koito karashe bqha skapani. Purvo McLarena beshe s nqkav super smotan dvigatel na ford, posle kato se premesti v williams na tqh im slojiha ograni4eniq i nakraq pi4a edvam si hvashtashe pobeda. Ne me razbirai pogreshno, toi e edin ot nai-dobrite piloti vav F1 za vsi4ki vremena. No poslednata mu godina v McLaren i posledvaliq mu prestoi v Wilqms bqha posredstveno izpulnenie. Pod posredstveno izpulnenie razbiram, 4e e nqmal nikakav shans da stane shampion... a za 4ovek, koito se bori za shampionskata titla, tova e posredstven sezon.

 

Някъде имаш грешка по трасето :) :P . През 93 има математически шансове за титла до Ещорил 1993, когато отпада. Но дори и да не беше пак казвам шансовете бяха математически. Уилямса си е бил най-бързия болид и за Професера не е много зор да земе последната си титла. През 94 има 2 състезания и 7 обиколки от Имола. Демек в третото състезание става инцидента. Няма как да се докаже. Според мен на грешен път си тръгнал, защото големите пилоти се доказват с по-слаби коли, щото като са със силни виждаш кво става ;) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Matemati4eski vseki pilot ima shans da stane shampion. A ina4e gledal sam go, nego i drugite ot tova vreme i tova mi e mnenieto... prosto ne stavashe. Wilqmsa beshe s nqkva modifikaciq na dvigatelq i beshe super zvqr, no opredeleno smqtam, 4e mensal beshe dale4 po-dobur v wilqmsa otkolkoto sena. Ina4e F. Wilqms otkri Sena za golemiq sport i toi go zatri (obrazno kazano).

Golemite piloti ne stoqt v otbori sus slabi koli... otdelno toi beshe pilot na drugo vreme, togava elektronikata po4na da navliza mnogo moshno. Po4naha da spuvat bolidite i kvo li oshte ne. Sam toi beshe kazal, 4e Alain mu bil lipsval... prosto trqbvashe da go posledva.

Ina4e ok, ne spodelqsh mnenieto mi... nqma losho, vseki da si ima negovo. Nqmam namerenie da se opitvam da te obejdavam v pravotata na moeto, a i obratnoto e bezmisleno :)

Link to comment
Share on other sites

Matemati4eski vseki pilot ima shans da stane shampion. A ina4e gledal sam go, nego i drugite ot tova vreme i tova mi e mnenieto... prosto ne stavashe. Wilqmsa beshe s nqkva modifikaciq na dvigatelq i beshe super zvqr, no opredeleno smqtam, 4e mensal beshe dale4 po-dobur v wilqmsa otkolkoto sena. Ina4e F. Wilqms otkri Sena za golemiq sport i toi go zatri (obrazno kazano).

Golemite piloti ne stoqt v otbori sus slabi koli... otdelno toi beshe pilot na drugo vreme, togava elektronikata po4na da navliza mnogo moshno. Po4naha da spuvat bolidite i kvo li oshte ne. Sam toi beshe kazal, 4e Alain mu bil lipsval... prosto trqbvashe da go posledva.

Ina4e ok, ne spodelqsh mnenieto mi... nqma losho, vseki da si ima negovo. Nqmam namerenie da se opitvam da te obejdavam v pravotata na moeto, a i obratnoto e bezmisleno :)

 

Опитвам се да разбера защо мислиш така. Не мога да хвана логиката ;). Нали се сещаш, че един пилот не може да разполага с върхова техника от началото на своята кариера до края й. Пример и със Шумахер през 1996, 2005, че дори и 1997 както и самото му начало. :P

Link to comment
Share on other sites

Vsashnost moje... ako beshe se zapunal i beshe kazal na Mc Laren, 4e shte go imat v otbora samo ako kara s dvigatel na honda... shteshe da stane. A te mu nabutaha izlagaciqta - v8 na ford.

ina4e za shumaher... ami ferrari imaha samo 1 na4in da stanat shampioni... bez zna4enie kolko pari imat. Trqbvashe im nai-dobriqt pilot. kakvato i kola da bqha izkarali, beneton vinagi(govorq za vremeto na shumi) sa bili blizo do neq... s izkliu4enie, kogato gi napusnaha 2mata im piloti i trqbvashe da naemat absoliutni novobranci v tima. Taka 4e, spored men pone, ako shumaher beshe ostanal v beneton, to titlite mu shtqha da sa pove4e kato broika. Ferrari bqha sviknali da se krepqt na 1 pilot... oshte ot kak otkradnaha prost... Posle nito berger, nito alesi uspq da se dobliji do nego.

A zashto mislq taka... mi gledal sam sumati sustezaniq i sum ostanal s tova vpe4atlenie. Prosto ne vijdah kak sena shte varne godinite nazad, kogato upravlenieto na kolata beshe dosta po-razli4no i na vseki 50 metra pilota useshtashe pistata (bukvalno).

Link to comment
Share on other sites

Vsashnost moje... ako beshe se zapunal i beshe kazal na Mc Laren, 4e shte go imat v otbora samo ako kara s dvigatel na honda... shteshe da stane. A te mu nabutaha izlagaciqta - v8 na ford.

ina4e za shumaher... ami ferrari imaha samo 1 na4in da stanat shampioni... bez zna4enie kolko pari imat. Trqbvashe im nai-dobriqt pilot. kakvato i kola da bqha izkarali, beneton vinagi(govorq za vremeto na shumi) sa bili blizo do neq... s izkliu4enie, kogato gi napusnaha 2mata im piloti i trqbvashe da naemat absoliutni novobranci v tima. Taka 4e, spored men pone, ako shumaher beshe ostanal v beneton, to titlite mu shtqha da sa pove4e kato broika. Ferrari bqha sviknali da se krepqt na 1 pilot... oshte ot kak otkradnaha prost... Posle nito berger, nito alesi uspq da se dobliji do nego.

A zashto mislq taka... mi gledal sam sumati sustezaniq i sum ostanal s tova vpe4atlenie. Prosto ne vijdah kak sena shte varne godinite nazad, kogato upravlenieto na kolata beshe dosta po-razli4no i na vseki 50 metra pilota useshtashe pistata (bukvalno).

 

Точно по тая тема: Дали бе правилен хода на Шуми във Ферари имаше интересен разговор. Аз нямам никакъв спомен от състезанията тогава и за тва ги гледам сега ама се иска бая време. Та през 1996 Ферарито е скръб и то тотална, но взима три победи, докато същия Бенетон дори и леко модифициран някак си не върви с Жан и Бергер. От друга страна Ако Шуми караше в Уилямс тогава както каза един друг фен нито Жак, нито Хил щяха да са шампиони. А пък аз до колкото знам След 92 Хонда просто напускат Ф1 и това е. Нито Сена, нито Рон имат думата тогава и въпреки сичко Сена има 5 победи http://www.formula1.com/archive/season/1993.html

http://www.formula1.com/archive/driver/1993.html

Най - доброто доказателство за класата на Сена е втория линк - виж къде е той и къде Мика. Колко точки има той и колко Мика. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ami kvo da ti kaja... pusni si 92 spa - parvoto sastezanie na shumi. Pusni si 93ta spa... parvata pobeda na shumi. Shte vidish s kakvo startira i do kakvo stigna. Sled kato se dokopa do benetona... leka poleka po4na da go podobrqva i da ma4ka drugite. V edin moment i moshniq dvigatel na wiliams ne varsheshe rabota. Te zatova ferrari go vzeha, shtoto si li4eshe, 4e osven da kara, znae i kak da razvie kolata.

A az ne si spomnqm ve4e mnogo situaciqta s honda... oshte ne sam mojel da smqtam po tova vreme :) no imashe nqkvi komentari, 4e sena mn e sujalqval za izbora na Mc Laren... i ot tam si pravq izvodi, 4e vse pak e mojelo da se izmisli i po-dobro reshenie.

Shto se otnasq do Mikka... toq pi4 si go spomnqm oshte dokato karashe mislq za lotus. Togava mi se vijdashe dosta nekaduren i 4e pipa mnogo grubo volana(neshto podobno na Rosberg v momenta). Ama v posledstvie se razvi kato pilot dosta. Ta v toq red na misli, ne mislq, 4e e redno da go sravnqvash sas sena tolkova rano v karierata mu.

Ina4e az ne sporq dali sena e klasen pilot -> klasen e, daje e edin ot nai-klasnite v istoriqta na F1. Prosto v poslednite si 2 sezona zvezdata mu zalqzvashe. Taka si go spomnqm az.

Sled kato mansel otide da kara v indycar ili tam kak se vodeshe... a prost se otkaza, sena ostana posledniq dinozavur ot starata shkola... ne znam, moje ambiciqta da ne e bila ve4e sushtata... no za men obraza mu beshe po4nal da blednee (sravnen sas sena predi godini, a ne s drugite). I pak ti kazvam... posredstven, no ne sprqmo da kajem Mikele Albureto ami sprqmo Airton Sena ot predi nqkolko sezona, kogato s prost se goneha na vseki zavoi. Tova e...

Link to comment
Share on other sites

Ami kvo da ti kaja... pusni si 92 spa - parvoto sastezanie na shumi. Pusni si 93ta spa... parvata pobeda na shumi. Shte vidish s kakvo startira i do kakvo stigna. Sled kato se dokopa do benetona... leka poleka po4na da go podobrqva i da ma4ka drugite. V edin moment i moshniq dvigatel na wiliams ne varsheshe rabota. Te zatova ferrari go vzeha, shtoto si li4eshe, 4e osven da kara, znae i kak da razvie kolata.

A az ne si spomnqm ve4e mnogo situaciqta s honda... oshte ne sam mojel da smqtam po tova vreme :) no imashe nqkvi komentari, 4e sena mn e sujalqval za izbora na Mc Laren... i ot tam si pravq izvodi, 4e vse pak e mojelo da se izmisli i po-dobro reshenie.

Shto se otnasq do Mikka... toq pi4 si go spomnqm oshte dokato karashe mislq za lotus. Togava mi se vijdashe dosta nekaduren i 4e pipa mnogo grubo volana(neshto podobno na Rosberg v momenta). Ama v posledstvie se razvi kato pilot dosta. Ta v toq red na misli, ne mislq, 4e e redno da go sravnqvash sas sena tolkova rano v karierata mu.

Ina4e az ne sporq dali sena e klasen pilot -> klasen e, daje e edin ot nai-klasnite v istoriqta na F1. Prosto v poslednite si 2 sezona zvezdata mu zalqzvashe. Taka si go spomnqm az.

Sled kato mansel otide da kara v indycar ili tam kak se vodeshe... a prost se otkaza, sena ostana posledniq dinozavur ot starata shkola... ne znam, moje ambiciqta da ne e bila ve4e sushtata... no za men obraza mu beshe po4nal da blednee (sravnen sas sena predi godini, a ne s drugite). I pak ti kazvam... posredstven, no ne sprqmo da kajem Mikele Albureto ami sprqmo Airton Sena ot predi nqkolko sezona, kogato s prost se goneha na vseki zavoi. Tova e...

 

Лека поправка. Спа 91 и 92 това е поредността :). Имам ги, по точно 91 се сваля, а 92 съм го гледал няколко пъти. ПО подписа и ранга под аватара можеш да разбереш кой тим и пилот са ми на сърце. Шуми го харесвам повече от Сена. Но точно тези двамата са рядка порода животни. Не се срещат винаги ;). Примера Сена-Мика го дадох да видиш каква е разликата, а тя е от тук до небето. Сравнявам ги защото бяха в един тим с една техника. Донингтън 93 - било избрано за състезниято на века(рам печели Сена). Не че Испания 96 му отстъпва де. Почти същата е гледката през 94, когато титана Дж Дж Лехто има 1 да точно така 1 точка а Шуми е СШ ;). Ситуацията с Хонда - няма промяна баце и не е могло да има. По-късно се връщат чрез Муген(двигатели), а после чрез БАР(двигатели) и сега като самостоятелен тим за сефте от 60-те :). Интересно върви лафа обаче. Без кавги :):) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

E te mika i sena sa karali s edna tehnika ama edno e da imash neshto zad gurba, drugo e da si kaji re4i novobranec. Ne 4e se samnqvam, v po-ka4estvenoto shofirane na sena... no 4ak do takova izrajenie nqma kak da dovede ako bqha nabori :) A tova deto go kazvash Lehto... ami titan titan, no kato ostaraesh i kato po4nat da promenqt tova, s koeto tolkova godini si bil sviknal, za 0la vreme stavash ot titan nikoi. Sena beshe dale4 po-adaptiven ot lehto, no pak (pone spored men) imashe spad v shofiraneto mu.

Link to comment
Share on other sites

E te mika i sena sa karali s edna tehnika ama edno e da imash neshto zad gurba, drugo e da si kaji re4i novobranec. Ne 4e se samnqvam, v po-ka4estvenoto shofirane na sena... no 4ak do takova izrajenie nqma kak da dovede ako bqha nabori :) A tova deto go kazvash Lehto... ami titan titan, no kato ostaraesh i kato po4nat da promenqt tova, s koeto tolkova godini si bil sviknal, za 0la vreme stavash ot titan nikoi. Sena beshe dale4 po-adaptiven ot lehto, no pak (pone spored men) imashe spad v shofiraneto mu.

 

Виж как те заблудих като забравих едни кавички трябваше да пише "ТИТАНА" Лехто. ;). Сиреч много зле пича. Ми това е де. Трябва да се адаптираш бързо. Сена и Прост са карали с Турбо и без, с активно окачване и без. :) Шуми и той. До последно беше във върхова форма. Таланта си личи във всяка форма на каране - дъжд, сухо, променливо, слаба, бърза кола :)

Link to comment
Share on other sites

Abe az misleh da ti pisha, 4e e ot sushtiq bi4im kato albureto... demek slaba voda. Ama vikam are da ne te zasegna, shtom za teb e titan... takav da e. I za tova go polzvah v sravnenieto :)

Ina4e az navremeto si bqh haresal edin loser da poddurjam... kato se zamislq, ne me radval mnogo s pobedi :) Ta za rikardo patrese govorq... ama si me kefishe pi4a i mnogo si go ta4ih. Ta rekoh pri teb da ne e sushtoto s lehto :)

Link to comment
Share on other sites

E nali znaesh... za 1 bradva za drug svatba. Vqrno ne e mnogo eti4no sprqmo kolegata, no toi vinagi se e radval kato malko dete na pobedata. Qvno tova e po-silno ot samiq nego... Vse pak ne ska4ashe ot radost, kakto pravi obiknoveno. 4oveka qvno ne obi4a da se prestruva... Taka ili ina4e te nikoga ne sa bili priqteli, dori blizki.

Link to comment
Share on other sites

 

Не мога да видя това което си постнал :(

Ха сега го видях. Ти да не си поредния, който мисли, че Шуми се радва на нечия смърт, ако е така ще се наложи ограничаване на наркотици и алкохол. Няма жив пилот, който да се радва на това, че някой е починал. Освен това рестарта е 40 мин след инцидента, според официалния доклад Сена загива в БОЛНИЦА по-късно след обяд ;). Ама е по-лесно да се вини нали ;)

Link to comment
Share on other sites

На тая писта... с тоя двигател. Никакъв шанс за Мика.

Иначе за катастрофата... в болницата обявяват смъртта, но се предполага, че той е бил изпаднал в състояние, от което е нямало как да го върнат...докато е пътувал към нея.

Link to comment
Share on other sites

На тая писта... с тоя двигател. Никакъв шанс за Мика.

Иначе за катастрофата... в болницата обявяват смъртта, но се предполага, че той е бил изпаднал в състояние, от което е нямало как да го върнат...докато е пътувал към нея.

 

А според теб дори да е така(аз също така мисля) ;) тази информация била ли е достъпна за останалите отбори, още повече за пилотите, които ЩЕ СЕ СЪСТЕЗАВАТ след броени минути на тази писта ;)

Точно 98 на тази писта МКЛ трябваше да бие виж за 99 по-иначе стоят нещата, но 98 по-добрата кола е МКЛ и някой обекти на СПА направиха едни хави и т.н и т.н :) а ние нищо не можем да променим освен да си спомняме :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...