Jump to content
BulForum.com
tankis

Тема за кратки въпроси

Recommended Posts

3 hours ago, netrootbg said:

В момента ми е с такъв компресор колата. Кое е по - добрият вариант? Не че мога да направя нещо, но ми е интерсно плюсовете и минусите.

Вариантът с непрекъснато зацепване е доста по-тъп. Вярно, че щади ремъка и при малолитражки не се усеща рязкия спад на мощност при включване. Но решението е крайно не щадящо за самия компресор.

В другия вариант (с паразитната шайба) механиката на компресора има доста повече ресурс, но пък износва ремъка по-бързо. А и се усеща самото включване и изключване.

Изобщо, непрекъснатото зацепване е тъпотия. На времето за малолитражки и спортни коли масово се използваха ротационни, вместо револверно-бутални компресори. Не знам защо ротационните ги оставиха само за наистина скъпи коли, при условие, че са с доста по.малко компоненти и съответно, движещи се части. Тоест, и по-евтини за производство.

Но пък марката на колата, прави и цената на компресора съответна.

 

Преди години шефчето ми каза да му профилктирам две годишната 7-ца. Съответно вътрешният комплек филтри си му беше Ок, а филтърът за външен въздух беше тотален кенеф. Та изпрати един колега до М-кар да купува филтър. Цената, дето му обявиха, по спомен, беше нещо от рода на 180 лева. А размерът съответстваше на два филтъра за MAN, всеки от по 12 лева тогава.

Същата работа после и за избочения Мерц, на човек, чийто син сме коментирали тук преди години. Пак бяха едни цифромании за парче нагъната хартия.

Та смятай.

 

П.п. Ей ся се плеснах по челото, че по въпроса за мръвките не споменах култувия магазин „Мръвката“ на 6-ти Септември. Има за всеки джоб по нещо, включително и зряло телешко. Е... зрял рибай стек (телешки) е на цена от 45лв за кило, ама за феновете, кефът цена няма. Всичко им е от охладено трупно, съвсем прясно заклано.

Edited by gado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точна другата крайност на малолитражка съм, но с такъв модел е уж. Поне така ми казаха. Нищо не може да се направи. Дано да нямам проблеми :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерцедес като цяло са с Денсо компресори. А именно Денсо повлякоха крак с тъпотията за постоянното зацепване и управление през байпас. Та после Санден и Делфи започнафа да ги копират. Да оставим на страна, че при Мерцедеси (като твоя), дори и малка софтуерна грешка може да вкара системата в авариен режим или направо да я изключи. После се сещаш как за нещо елементарно се ходи да се хващаш за палците във фирмени сервизи, че да натиснат две копчета на лаптопа и да ти вземат едни срамовни пари за което.  :)

Ама който има брада си носи и гребенчето.  :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз като я взех колата имах интересен проблем. Климатика беше изключен софтуерно и не можеше да се включи. Доляха малко фреон и го разрешиха софтуерно. От тогава никакви проблеми. Прави ми впечатление, че малко по - бавно тръгва да духа студено спрямо Опел-а да речем. При Опел-а буквално на 5-10 секунди и вече духа студено, при Мерцедеса отнема едно 30 секунди да речем. Иначе си охлажда и в най - големите жеги. Няма проблеми в това отношение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и друг проблем с включването и изключването на компресора, освен ремъка го отнася и демпферната шайба, която я има вече на всяка съвременна кола.

Старите Рена бяха със Санден, постоянно зацепени и без такъв клапан вътре, ся всички са с Делфи-Харисън с клапан.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, netrootbg said:

Аз като я взех колата имах интересен проблем. Климатика беше изключен софтуерно и не можеше да се включи. Доляха малко фреон и го разрешиха софтуерно. От тогава никакви проблеми. Прави ми впечатление, че малко по - бавно тръгва да духа студено спрямо Опел-а да речем. При Опел-а буквално на 5-10 секунди и вече духа студено, при Мерцедеса отнема едно 30 секунди да речем. Иначе си охлажда и в най - големите жеги. Няма проблеми в това отношение.

Значи има вероятност да си и с ротационен (четков) компресор. А за софтуеъра на мерца по отношение на климатичната система мога много да говоря. Интересното е, че тези малоумия подозрително напомнят на тъпотиите на Рено и Ситроен с първите Пикасо и Матиз.  :)

Не вярвах, че Бай Шваба ще взима акъл от френски "инженери", ама ей, на.

7 minutes ago, jozo said:

Има и друг проблем с включването и изключването на компресора, освен ремъка го отнася и демпферната шайба, която я има вече на всяка съвременна кола.

Старите Рена бяха със Санден, постоянно зацепени и без такъв клапан вътре, ся всички са с Делфи-Харисън с клапан.

Демпферни шайби в тези компресори има, още от както ги има и самите компресори ;)

Дали гумени, дали пружинни, но винаги ги е имало. Но пък при постоянно зацепените компресори, демпферната шайба няма особен смисъл.

А това за старите рена и постоянно зацепените компресори без клапан, не знам къде си го чел. Ама е добре да го прочетеш отново, че със сигурност си минал нещо по диагонала.

Тоест, пропуснал си нещо или за компресорите или за клапаните.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, gado said:

Демпферни шайби в тези компресори има, още от както ги има и самите компресори ;)

Дали гумени, дали пружинни, но винаги ги е имало. Но пък при постоянно зацепените компресори, демпферната шайба няма особен смисъл.

А това за старите рена и постоянно зацепените компресори без клапан, не знам къде си го чел. Ама е добре да го прочетеш отново, че със сигурност си минал нещо по диагонала.

Тоест, пропуснал си нещо или за компресорите или за клапаните.  :)

 

Говоря за демпферната шайба на КВ, не в компресора.

 

Сандена от стария Меган ми е в мазето, ела да ми покажеш клапана вътре. Бая ще имаш да си го търсиш. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си казал... Ми, добре.

 

П.п. Ти правиш ли разлика между блокирал съединител и постоянно зацепване? Слез сега в мазето и добре си огледай стария компресор, защото повярвай ми, през ръцете са ми минали стотици подобни.

Та вероятно имам причина да ти приказвам така шеговито в момента.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ся взех да разбирам Ангел, аз говоря едно, ти съвсем другаде избиваш. 

 

През моите ръце са минали 3 4 е компресора на 19-ка, Лагуна 1 и Меган и нито един няма клапан вътре. За другите не споря, ама за тея да ми обяснява някой, хайде нема нужда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прочети горния ми пост!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чел съм го, ама ти не искаш да водим дискусия, а искаш да ми кажеш колко си гоУем. Еми добре, така да бъде!

 

Аз визирах друго под постоянно зацепен, ама както писах няма смисъл.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/27/2020 at 11:16 PM, vikktorpenchev said:

От къде си купувате месо? 

Аз знам само тайгър мес срещу Гранд и една на майната си след хирургиите.

 

Споменатият Орион в Тракия е добър вариант. Много рядко от Попов и от скоро започнах на поръчвам от тук, но цените са х2

https://www.sunnyfarm.bg/

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, jozo said:

Чел съм го, ама ти не искаш да водим дискусия, а искаш да ми кажеш колко си гоУем. Еми добре, така да бъде!

 

Аз визирах друго под постоянно зацепен, ама както писах няма смисъл.

Че кажи какво имаш предвид под Постоянно зацепен, де!

 

И да. В това, с което се занимавам съм наистина ГоуЕм. Идея си нямаш на колко инженерчета съм помогнал да си сложат абревиатурата Инж. пред името. Ако и самият аз да не се кича с такава.  :)

 

П.п. Наскоро едно приятелче MD ми каза, че изобщо не изтъква титлата си, от както е осъзнал, че раздават докторантури и по хореография и вътрешен дизайн.....

Edited by gado

Share this post


Link to post
Share on other sites

На по-новите коли компресора е постоянно зацепен. Товара се управлява чрез промяна на налягането в картера. Не са много по-чупливи от старите бангии работещи на включ/изключ. Комфорта в купето е на друго ниво. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, gado said:

Че кажи какво имаш предвид под Постоянно зацепен, де!

 

И да. В това, с което се занимавам съм наистина ГоуЕм. Идея си нямаш на колко инженерчета съм помогнал да си сложат абревиатурата Инж. пред името. Ако и самият аз да не се кича с такава.  :)

 

П.п. Наскоро едно приятелче MD ми каза, че изобщо не изтъква титлата си, от както е осъзнал, че раздават докторантури и по хореография и вътрешен дизайн.....

Изобщо нямам намерение да влизам във всякакви глупави полемики, да си чеша екрана на телефона!

 

Ми сигурно, не споря, аз с климатична техника не се занимавам, както и с автомобили освен като хоби. 

 

Да не съм съвсем офф, трябва ми тенекеджия и бояджия? Четох тук за Стефанов и сервиз Тракия, но приемам и други оферти. Трябва да оправя на Пежо Експерт дясната и плъзгащата врата зад нея, че баща ми ги сгъна леко....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами, Жоре, не се напиняй тогава, бе!

 

Аз когато не се чувствам съвсем в свои води, обикновено започвам с  - Вероятно ще ви прозвучи тъпо, ама...

Щото, нали. И бръснарят му се налага да ходи на бръснар, А какво остава за дюлгера.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, jozo said:

Да не съм съвсем офф, трябва ми тенекеджия и бояджия? Четох тук за Стефанов и сервиз Тракия, но приемам и други оферти. Трябва да оправя на Пежо Експерт дясната и плъзгащата врата зад нея, че баща ми ги сгъна леко....

 

Аз си правя колата в Стефанов, с. Ягодово.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, sasshko said:

Споменатият Орион в Тракия е добър вариант. Много рядко от Попов и от скоро започнах на поръчвам от тук, но цените са х2

https://www.sunnyfarm.bg/

 

Днес взех бабекови кюфтета и тънка наденица. Агнешко нямат, преобладава свинското, има една тарелка телешко. 

Кюфтаците станаха вкусни на домашен грил, наденицата ще я пробвам утре на фурна. 

През седмицата ще ида да видя дали Южен Полъх имат овкусени шишчета готови за грил, че си мечтая от няколко седмици за такива. Или поне някакви овкусени паржоли.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, vikktorpenchev said:

 

Днес взех бабекови кюфтета и тънка наденица. Агнешко нямат, преобладава свинското, има една тарелка телешко. 

Кюфтаците станаха вкусни на домашен грил, наденицата ще я пробвам утре на фурна. 

През седмицата ще ида да видя дали Южен Полъх имат овкусени шишчета готови за грил, че си мечтая от няколко седмици за такива. Или поне някакви овкусени паржоли.

Пробвай и Тук. И без това ти е на двеста метра от вас. А после сподели. Ама подправянето сам ще трябва да си го правиш, понеже като правило предимно залежалото месо се подправя и излага по витрините. А там такова няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кой от форума правеше бойлери неръждавейка или евентуално от къде да купя 80л 3kw неръждавейка? 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, UzITo said:

Кой от форума правеше бойлери неръждавейка или евентуално от къде да купя 80л 3kw неръждавейка? 
 

TAZ

https://philinox.net

Горещо ти препоръчвам нещата които прави. Може обаче да няма готов и да трябва да изчакаш няколко дни да ти се изработи. Трябва да говориш с него.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, netrootbg said:

TAZ

https://philinox.net

Горещо ти препоръчвам нещата които прави. Може обаче да няма готов и да трябва да изчакаш няколко дни да ти се изработи. Трябва да говориш с него.

може би линка е това?

https://philinox.co/

 

 

може ли да потвърдиш дали са същите, че на мен ми трябват такива за изработка на един резервоар.

Edited by mobo

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, mobo said:

може би линка е това?

https://philinox.co/

 

 

може ли да потвърдиш дали са същите, че на мен ми трябват такива за изработка на един резервоар.

Точно това са. Нещо съм объркал.

Ето и фейсбук страницата им.

https://www.facebook.com/philinox.co/

 

Правят и такива неща. Даже доста проекти такива имат.

На мен ми правиха даже заглушители за мотора от неръждъвейка...

Share this post


Link to post
Share on other sites

явно не си го объркал. във посочената фейсбук страница имат новина отпреди великден, че актуализират адреса на интернет страницата си.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, mobo said:

може би линка е това?

https://philinox.co/

 

 

може ли да потвърдиш дали са същите, че на мен ми трябват такива за изработка на един резервоар.

Мобилния телефон е актуален, както и цените в сайта. 
Ако отговаря на твоите нужди може да се ориентираш за цена.
Единствено работят с намален екип и времето за производство може да отнеме повече време. 
Най-добре е да се обадиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...