Jump to content
BulForum.com

Преглед на печата


b0r3d

Recommended Posts

П.п. Само че, всеки на когото му е поне малко ясно, знае, че летище без радарни системи и горивни складове автоматично се превръща в писта за драг, футболни игрища или в конкретния случай, място, където местните подрастващи циганета да си джъткат с тикирлеците...

 

И... П.п.2... А тия путлерастки псета имат наглостта да излитат и кацат на, на практика ослепяло и оглушало летище, със самолетите си при това. Егати и извънземните, майна!!!

 

 

Може да е вярно за граждански самолети и летища, но все си мисля, че на военните им стигат (и си имат на разположение) преносими радари и цистерни. Там конкретно трафикът им не е кой знае колко натоварен след атаката.

 

Пилотите според мен съвсем не е нужно да са извънземни, за да кацат и излитат през деня при добро време дори и без водене от земята. Все пак война е, и там не е на мода чупенето на китки и стойки като се наложи на някой да поработи по-сериозно.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

А пистата? :D Не ми се впуска в обяснение за действието на БОВ от групата на табуна, в които влиза и зарина(нали с такова уж удариха), нито за това, колко нездравословно е да се моткаш до повредени контейнери с такова "благо" нещо, да не говорим, че тия с белите каски явно са някакви супермени, щом се мотат без газове и екипировка в поразена територия...

 

П.С. Абе, в Пловдив се вихрело епидемия от морбили, вие ваксинирате ли си децата или ползвате уринотерапия?

Edited by Grimjaur
Link to comment
Share on other sites

Може да е вярно за граждански самолети и летища, но все си мисля, че на военните им стигат (и си имат на разположение) преносими радари и цистерни. Там конкретно трафикът им не е кой знае колко натоварен след атаката.

 

Пилотите според мен съвсем не е нужно да са извънземни, за да кацат и излитат през деня при добро време дори и без водене от земята. Все пак война е, и там не е на мода чупенето на китки и стойки като се наложи на някой да поработи по-сериозно.

Виж... Служил съм в сферата. И съм бил (по време на дежурствата си) един от основните фактори, спомагащи за воденето на полетите на конкретно летище, на което по онова време беше съсредоточена основната ударна мощ на българската бойна авиация. Таа... позволи ми да съм поне до някъде наясно с нещата и да не съм, ама никак съгласен с тебе!

Това, дето го гледате по филмите ако не нищо, то поне почти нищо общо няма с действителността.

Без наземен контрол и автоматични системи оказващи вектора и азимутът за приземяване, идея си нямаш какво минимално количество пилоти биха могли да приземят съвременен боен самолет. Първо, понеже тези пилоти трябва буквално да познават пистите, местниците и характерната метеорология на летището като вътрешността на собствените си гащи. И второ... Някога виждал ли си как изглежда картината на индикатора на локационна станция, по време дори и само на учебна мисия?

Това за преносимите радари няма изобщо да го коментирам, понеже явно ти е тъмна индия какво значи и колко коства да позиционираш радари и висотомери. И дали изобщо е възможно да го направиш това само за ден, освен в случай, че системата не е свързана със сателит. Като за това последното имам твърде тежки съмнения, че сирийците разполагат със собствена военна, сателитна мрежа....

Сега по въпроса за горивото. Имаш ли идея по колко килограма гориво гори един боен самолет на минута, дори и на крайцерска скорост? Втори въпрос. Ако имаш идея, то можеш ли ей така, на коляно да спретнеш една сметка, какъв керван от цистерни трябва да циркулира от и към най-близкия незасегнат склад? Трети въпрос. А дали подобен керван не би бил твърде сочно лакомство за американските храненици (да се чете като ИДИЛ-ци, тоест, независими опозиционери), какво би коствало охраната на този керван? Дали изобщо би било възможно да се охранява той, при условие, че се движи във враждебна обстановка? И в крайна сметка, дали предните условия не обесмислят напълно цялата тази хамалогия с керваните?

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

Самолетите им не са съвременни като американските, които без налична интернет връзка със сървъра в щатите си остават блокирани на земята.

 

Висотомери, позициониране на радар - колко пък е трудно да се направи? Взимат същия модел, слагат на същото място/височина и са готови. Плановете и спецификациите на летището са у тях - не е нужно да откриват топлата вода. Ако си във военно положение и на зор, понятието трудно леееееко се променя.

 

Цистерни за гориво има достатъчно баш в Сирия. Колкото и да гори самолета, повече от един резервоар на полет няма как да му отиде. А тия резервоари са много по-малки от това, което може да се достави и да е налично своевременно.

Link to comment
Share on other sites

Някаква лекарска организация от Швеция е анализирала клиповете от Сирия на атаката със зарина и заключва, че няма как това да е зарин, клонят към дрогирани хора. Екипировката, голите им ръце и тем подобни "дреболии" подкрепят тезата за пълна фантасмагория...

Link to comment
Share on other sites

Самолетите им не са съвременни като американските, които без налична интернет връзка със сървъра в щатите си остават блокирани на земята.

 

Висотомери, позициониране на радар - колко пък е трудно да се направи? Взимат същия модел, слагат на същото място/височина и са готови. Плановете и спецификациите на летището са у тях - не е нужно да откриват топлата вода. Ако си във военно положение и на зор, понятието трудно леееееко се променя.

 

Цистерни за гориво има достатъчно баш в Сирия. Колкото и да гори самолета, повече от един резервоар на полет няма как да му отиде. А тия резервоари са много по-малки от това, което може да се достави и да е налично своевременно.

Виж..., правиш впечатление на иначе интелигентен човек (до колкото съм те чел, де) и за това нека прекратим този разговор, понеже рискуваш сериозно да олекнеш.

Ще ми се да вярвам, че поне до някъде ще се осъзнаеш какви глупости си написал.

Link to comment
Share on other sites

Виж..., правиш впечатление на иначе интелигентен човек (до колкото съм те чел, де) и за това нека прекратим този разговор, понеже рискуваш сериозно да олекнеш.

Ще ми се да вярвам, че поне до някъде ще се осъзнаеш какви глупости си написал.

 

Може би смяташ, че бойно летище няма предварително подготвен разчет и план какво и къде да разположи за да бъде отново оперативно във възможно най-кратък срок при удар по сегашните му системи?

 

Аз не бих базирал мнението си единствено на свой собствен опит на местна почва, и то преди много време. В Сирия е друго. Моментът е друг, подготовката е като за водене на реални бойни действия с отчитане на всякакви възможности и съответно подготвяне на резерви.

 

Използвайки логика и здрав разум, ще се радвам да науча как така не може да се пуснат няколко самолета да ползват летището. Дори и да оставим всичко останало настрана, най-малкото може да докарат най-най-добрите пилоти и да си направят полетите без всякакви системи. Става въпрос за престиж, а тогава не се пести от нищо.

Link to comment
Share on other sites

Продължаваш да говориш за неща, от които си нямаш (както се вижда) и най-малко понятие!

Нека те открехна...., излитането е много, много, много лесно... Правил съм го с кукурузник още, когато бях в трети клас. Сложното и магията на цялата 'фатка е кацането (оставям в страни догфайта, понеже в Сирия става въпрос за бомбардировки и обстрел на наземни цели)! А между тези две неща, пилотът на самолета до времето на изпълнението на бойната задача, както и след него е просто багаж в куфарче. И това са думи както на американски, така и на руски пилоти! Колкото за собствения ми опит... Самолетите са си самолети, пък били те управлявани от хора в кокпита или, не! Времето на чисто визуалното приземяване и водене на бой е свършило още малко след втората световна. Не за друго, ами скоростите, летателното качество на машините, претоварванията и задвижването, да речем, че леко са се променили.... Мамка му, дори и Дорниер 335 не е можел да се приземява без наземен контрол и автоматична система за насочване. Колкото до възможно най-кратките срокове и прочее дивотии, сирийците имат на въоръжение руска техника, за която самите руснаци са поставили като норматив за минимално възможно време за позициониране и разгръщане, ЧЕТИРИ дни! Не, че самите руснаци си нямат системи, дето ги правят действащи за един или два часа, но те си имат и собствена сателитна мрежа за целта.

Колкото до логиката, здравия разум и най-добрите пилоти.... Очеизвадно (вече) за тези неща черпиш материал основно от киното.

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

Логиката за най-добрите пилоти, които могат да приземят самолетите без наземно насочване, е от твоя пост. По твоето време били малко на брой. Е,и какво? Първо, може точно те да летят. Второ, оттогава нещата сигурно са се променили - и като умение на летците, и като възможности за бързо разполагане на временна техника, която при необходимост да им помага все пак донякъде.

 

Изобщо си нямам понятие от тия неща, обаче при предварителна подготовка колко му е да се сложат временни резервни устройства на подготвени предварително места? Четири дни ли - хайде де! Може да е било норматив по времето когато нямаше компютри и друга дигитална техника, но сега, при добро желание, не само руснаците ще се справят с тая задача. Да не говорим, че може и точно те да са ударили едно рамо в случая, ей така, за кеф. Пък и всички са били предварително предизвестени за атаката. Какво е толкова чудно, че е имало някакви бройки полети след един ден?

 

Изобщо, чакайте американците със сателитното наблюдение- те няма да закъснеят да обявят, че летището не е ползвано. И ще го докажат по обичайния си начин - с многобройни публикации навсякъде по медиите. Има ли такива :))?

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Не, честно... Отказвам се, понеже някои неща не могат да бъдат профанизирани до толкова.

 

Гледай повечко филми, може пък и по някое време да достигнеш до идеята, че сирийските самолети разполагат с антигравитационно задвижване и се управляват от киборги.

Не за друго, ами понеже в някаква дълбока пещера насред пустинята, дългобради местни влъхви с помоща на подръчни материали и позовавайки се на древни тайнства са изобретили и моно полярния магнит... Или поне нещо такова може да видиш в някоя боза по Нова, да речем. Ммм... Пфу деба! Тва го имаше в Бойна звезда галактика, така че, можеш направо на там да се насочиш за гледане.

 

П.п. Провери си какво означава терминът - Летателно качество.

Просто за сведение, съвременните бойни самолети имат почти същото летателно качество като на тухла четворка или бичме 120х120мм, на метър и половина :).

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

Сега, от девет кладенеца вода да ми вадиш, на мен точно няма да се получи. Сегашните самолети са по-добри от тухли щото си имат компютри на борда. На борда, а не на земята! Напълно съм наясно, че пилотът без тия изчисления в реално време и своевременни корекции от страна на компютъра няма да може да управлява. Обаче това няма почти нищо общо с темата, която обсъждаме :)).

 

Сам посочи правилно, че има хора, които ще приземят машината и без наземно водене, стига да познават пистата и времето да е добро. Ето един възможен вариант. Плюс всичко друго вече писано по-горе.

 

П.П. Между другото, защо изобщо е намесено кацането в коментарите ти, когато в линка се говори само за излитане :))? Добър навик имам аз да гледам преди всичко оригиналните източници, ама в случая много късно го правя...

 

"The airport is operating as a first phase," Homs governor Talal Barazi told Reuters. "Planes have taken off from it," he added, without saying when.
Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

 Сегашните самолети са по-добри от тухли щото си имат компютри на борда. На борда, а не на земята! 

Без външен източник, който да захрани компа с инфо, самолетите по нищо не се различават от тухли в свободен полет.

Link to comment
Share on other sites

В Сирия говорим, примерно, за су-22 -изтребител-бомбардировач. На него постоянна връзка с базата не му трябва :)). Като гледам, даже през нощта пилотът се приземява само с визуално ориентиране:

 

 

Задачата ми бе проста – изпълнявах въздушно разузнаване нощем в сложни условия. Това вече го бях правил десетки пъти, а и имах усет за поведението на машината. По време на последното съвместно учение с Трета армия в полетите на малка и пределно малка височина почти не гледах в кабината. Не ми беше нужно. Усещах скоростта, височината, всяко потрепване на всяка вибра на тази близо 20-тонна птица. Сега пак беше така. Погледът ми само от време на време минаваше отляво надясно, за да се увери, че стрелките са си на местата. Двигателят „пееше” придавайки леки вибрации на корпуса. Имах малко повече от минута преди да започна снижение към района за разузнаване с пробиване облаците надолу. Това е доста време за всеки летец от свръхзвуковата авиация и аз продължих да оглеждам хоризонта пред мен – звездите над и облаците под мътната им граница. Летях на югоизток в пълно равновесие със заобикалящия ме свят. Облаците, през които трябваше да премина, не ме притесняваха. Когато ги пробих нагоре, разбрах, че дебелината им е само 1000 м с долна граница над 800 м.
И точно в този момент се случи нещо, което никога не предполагах, че може стане точно с този самолет. Той никога никого не бе подвеждал. Цялото осветление в кабината угасна. Това ми се беше случвало няколко пъти на МиГ-21Ф-13, но там технологиите са от второ поколение. За целта носехме на вратовете си по едно фенерче. А тук нещата уж бяха железни. После разбрах, че не чувам никой в ефира на 1-ви канал. Тъмно и тихо! Но самолета си летеше както преди. Това ме успокои. Нямаше я паниката на първия път. Започнах да съобрзявам къде съм и накъде бях тръгнал. Хванах ръчката за управление на двигателя и натискайки бутона за радиото си казах казионната реплика на „Омега” за отказа. Не че чаках някой да ми отговори, но малко след това натиснах код „бедствие” с оголения от отрязаната ръкавица десен показалец. Това, че не бях се „панирал” ми помогна да се ориентирам бързо. Светлината на хоризонта вдясно, която прозираше през облаците с трептене беше пламъка на Нефтохима край Бургас. Пред мен по курса беше яркото зарево на Варна, а вляво и по-близо явно бе това на Толбухин. Огледах и другите, казах ги като че ли на глас и стигнах до същото заключение. Продължих полета, но вече поел управлението, като се стараех да държа хоризонта (доколкото го имаше) на същото място без да пипам ръчката за управление на двигателя (РУД). Когато заревото на Толбухин приближи левия ми траверз, започнах да изпълнявам всичките действия, които предвиждаше долитнето до далечна преводна радиостанция. „Опънах” крилото на 300, РУД-а отнех на положение, което според мен отговаряше на 80 % и плавно започнах да снижавам с лек наклон наляво. Близката светлина на града ми помагаше да виждам макар и смътно показанията на приборите, които не бяха в сянката на бордовете. Реших да „пробия” облаците надолу като държах отблясъците на града леко вляво. Зрението ми продължаваше да се адаптира към тази осветеност, но се появи страха от влизането в сивата неизвестност под мен. Вече ми се беше случвало нощем в сложни условия да губя простраствена ориентировка и този гаден спомен ми влияеше на психиката. А сега едва виждах авиохоризонта. След кратко колебание реших, че решението ми е правилно и плавно натиснах. Работех и по усет за скоростта. Усетих се, че съм се навел леко напред, за да се взирам в таблото. Там най-добре личеше бялата линия по средата му. И тя помагаше. Не смеех да мърдам лоста от тази позиция и с „отнет” двигател чаках да просветне земята. Всичко това, което правех си дадох сметка, че не е много по инструкция, но започнах да си вярвам, че ще успея. Добрата машина и този път няма да ме подведе, независимо от приключението, което ми спретна.
Светлините на селата изплуваха преди моите очаквания. Благодарих на Бога за спокойните облаци и за високата им долна граница. Видимостта също беше добра. Виждаха се свтлините на полосата и маяка. Останалото беше рутина. Изпълих не „каробка”, а нещо смесено между кръг за кацане и „каробка”. Имаше трепети дали ще се спусне колесника, после клапите и фара за кацане. Бяха ми пуснали прожекторите за кацане с голямо предварение, за да се ориентирам. И когато основния колесник „чукна” бетона, осветлението в кабината в цялата си яркост се върна. Следващото беше лесно.
Напрежение нямаше и на земята. Обяснението по случая накара инженерите на авиополка да проверят системите. Според тях вероятната причина би могла да бъде наличието на кондез. Така приключи най-сериозното ми премеждие в кабината на Су-22М4.

Link to comment
Share on other sites

Сега, от девет кладенеца вода да ми вадиш, на мен точно няма да се получи. Сегашните самолети са по-добри от тухли щото си имат компютри на борда. На борда, а не на земята! Напълно съм наясно, че пилотът без тия изчисления в реално време и своевременни корекции от страна на компютъра няма да може да управлява. Обаче това няма почти нищо общо с темата, която обсъждаме :)).

 

Сам посочи правилно, че има хора, които ще приземят машината и без наземно водене, стига да познават пистата и времето да е добро. Ето един възможен вариант. Плюс всичко друго вече писано по-горе.

 

П.П. Между другото, защо изобщо е намесено кацането в коментарите ти, когато в линка се говори само за излитане :))? Добър навик имам аз да гледам преди всичко оригиналните източници, ама в случая много късно го правя...

Точно по тези въпроси и с теб да си губя времето в носене на вода от кладенци..., няма да го бъде...

То ще е същото, както, когато Пламен се опитваше да просветлява Виден на тема - музикални конструкции и ритмика... А съм дълбоко убеден, че ще е същото, понеже е видно от глупостите, дето си ги написал, че дори не си си направил труда да поразучиш що е то, аджеба, летателно качество, яде ли се или се пие.

Колкото за приземяването, не си задавай сам отговори.

Edited by gado
Link to comment
Share on other sites

И преди съм си имал работа с котки, дето по гръб не падат :)). Не ми е толкоз важно да се занимавам още по темата - достатъчно време отиде, а времето е пАри.

Link to comment
Share on other sites

То ще е същото, както, когато Пламен се опитваше да просветлява Виден на тема - музикални конструкции и ритмика... 

 

Такова нещо не съществува, за пОртокола 

 

==============================

 

Някой посегнал на буса на Борусия - ходи сега спекулирай на воля...  :moon:

Link to comment
Share on other sites

 

Eкоорганизация е подала жалба в ЕК заради незаконна държавна помощ за централи на Ковачки - поредното доказателство, че тукашните мърши ако не ги натисне някой на международно ниво в съд извън България нищо няма да стане, без значение коя коалиция е на власт...

 

Link to comment
Share on other sites

Един път да се съглася с решението на Руснаците. Дано последваме примера, въпреки че като гледам как се решава проблема със санираното, мога само да си представя какво ще се случи тук.

 

Moscow to demolish 8,000 Soviet-era housing blocks

Link to comment
Share on other sites

 

Since 1999, 1,650 of Moscow’s khrushchevkas have already been demolished and some 400,000 people moved to new homes.

 

Пишеше на едно място, че при бутането на тези 8000 блока ще преместят към 1.6млн човека в нови жилища.

Link to comment
Share on other sites

Пишеше на едно място, че при бутането на тези 8000 блока ще преместят към 1.6млн човека в нови жилища.

При родните цени на обществените порчъки, за да се построят жилища за толкова хора ще трябват няколко трилиона...

 

Пловдив реши да вземе 20.63% от "Международен панаир" - скоро свинаря ще си е едноличен собственик на Панаира, нищо че е от опозицията, с която Тиквата уж "много се мразят"...
Link to comment
Share on other sites

 

При родните цени на обществените порчъки, за да се построят жилища за толкова хора ще трябват няколко трилиона...

 

Ами, тяхната идея е, че бутат блок с 30 апартамента и на негово място строят такъв с 70-80 примерно. Хората от стария блок получават малко по-големи апартаменти в новата сграда и останалите се пускат за свободна продажба.

 

Като цяло има доста логика в това, което правят.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...