Jump to content
BulForum.com

Recommended Posts

Здравейте. Имам климатик haier hsu-12h03(bp)1 от близо 8-9г. На скоро платката на вънсшното тяло ( май им казват  SPDU модул ) изгоря. Дадох я на 1 майстор да и смени изгорелите елементи за 90лв .  След като монтирах платката и включих климатика перката на външното тяло завъртя и после спря. След известно време се чува някакво цъкане и пак завърта перката и отново спира, а конпресора не тръгва. Премерих на 3 те жици който влизат в компресора,  на корпус да не би някоя от намотките да е избила на корпус, но нямаше. На 3 те жици излизат около 110в. Между тях съпротивлението е около 00,5ом (не е ли мн. малко) . Чудя се само това силно цъкане кадето се чъва да не би да е от механична повреда на компресора или е от някой релета.......?  Компресорът не издава никакви звуци след това, нито пък загрява ( което ме довежда до мисълта, че ако е механична повреда, ще загрява и ще издава звуци ) На вътрешното тяло като поработи малко и почва да дава грешка като мигат лампичките Power и time , а лампата Operate свети постоянно. Според таблицата за грешки излиза DC протект - захранващия модул повреда, което може би ми подсказва, че платката може да е повредена.  Искам да питам просто за съвет какво да правя, дали да викам майстори и да хвърлям ощи пари по него или да копувам нов?

Link to post
Share on other sites

Половин ом е нищо като съпротивление. Ако си сигурен в мултисетът си и си мерил копресорът при свалени клеми, тези стойности говорят, че той е много мъртъв.

Имай в предвид, че доста често силовата част на IPM се скапва, когато компресорът даде фира.

Link to post
Share on other sites

Мултицета ми е mastech ms8211 Не е от най професионалните, но му имам доверие. IPM - платката видимо изглежда добре. Сега забелязах и друго, когато включа климатика в контакта и тогава се появяват 110 в на 3-те жила на компресорът ( не знам дали това е нормално мисля, че би трябвало като го включа от дистанционното от 3 до 5 тата мин. да включи компресора ) . Разкачих го и пак го пуснах и ми даде друга грешка.  А възможно ли е да няма фреон и за това да не включва? Ще мога ли по някакъв начин да включа компресора директно, за да проверя дали е изправен?  Благодаря за отговора на gado

Link to post
Share on other sites

Това, че силовият модул изглежда визуално добре не означава нищо.

Не е нормално още с включването в контакта, на изходите към компресора да се появява напрежение. Колко време се задържа тази стойност, без да е подадена команда от дистанционното? Как го мериш? Между изводите или спрямо контролна точка на платката?

За съпротивлението на компресорния статор също не каза как е мерено.

 

А компресорът няма как без специализирано управление да го задействаш самосиндикално.

Link to post
Share on other sites

Взимам нула от корпуса на климатика и спрямо някой от 3 те проводника влизащи в компресора, тоест фазно напрежение ( и 3 те по отделно като ги меря показват около 110 - 120в ), тези стойности си остават така дори и да го включа от дистанционното,а линейно напрежение между някой от 2 та проводника не показва нищо. Може би не меря правилно? Съпротивлението го меря линейно, между някой от 3 те проводника ( първоначално уреда показва 0,9 ома, а след това пада до 0,5 ома ). Не знам кой е проводника за статора на компресора, просто виждам 3 проводника и меря каквото мога или пък по точно каквот знам. Признавам си не съм най добрия по електротехника, но имам някаква представа. Това е платкато от където 3 - те проводника отиват към компресора, те са от 2,3,4  проводник от лядо на дясно като ги бройш ( червено,  бяло и черно ) 

20200118_171923.jpg

20200118_092427.jpg

Link to post
Share on other sites

Тоест, напрежението, което мериш е някаква утечка. Пробва ли да завъртиш на 180 градуса щепсъла в контакта и пак да замериш за напрежение?

А сега измъкни тези бял, червен и черен кабел от компресора. Или от платката, ако нямаш достъп до компресора. И премери съпротивлението директно между клемите на компресора. Или ако си ги измъкнал от платката, мери между самите жици.

 Със замерването на съпротивлението ще стане ясно дали компресорът е наред.

Link to post
Share on other sites
Just now, gado said:

 

А сега измъкни тези бял, червен и черен кабел от компресора. Или от платката, ако нямаш достъп до компресора. И премери съпротивлението директно между клемите на компресора

Точно така и бях го премерил. Извадих проводниците от самата платка и между тях, показа ми към 0.5 ~0.6 ома както и да ги въртя. 

Link to post
Share on other sites

Имам твърде тежкото подозрение, че е време да помислиш за нов климатик!

Мъртъв компресор, плюс скапан силов модул.Цената за ремонта в никакъв случай няма да ти хареса, като за машина на R22. Тоест, отработила своето си отдавна....

Link to post
Share on other sites

Аз само да ви спомена за силно нагорялото черно петно под синия шлаух горе вляво на последната снимка... Не знам дали има значение и дали сте го видяли... 

Link to post
Share on other sites
Just now, RaptoR said:

Аз само да ви спомена за силно нагорялото черно петно под синия шлаух горе вляво на последната снимка... Не знам дали има значение и дали сте го видяли... 

Да по нагоре в темата бях споменал, че платката е отремонтирана и сменяна някой елементи. Май ще послушам колегата gado  и ще взема нов.

Благодаря Ви за помоща все пак :)

Link to post
Share on other sites
Just now, dragomir375 said:

Да по нагоре в темата бях споменал, че платката е отремонтирана и сменяна някой елементи. Май ще послушам колегата gado  и ще взема нов.

Благодаря Ви за помоща все пак :)


Много мъдро решение е да го послушаш! На мен ми предстои същата смяна, ще махам 19-годишния мултисплит

Link to post
Share on other sites
Just now, RaptoR said:

Аз само да ви спомена за силно нагорялото черно петно под синия шлаух горе вляво на последната снимка... Не знам дали има значение и дали сте го видяли... 

Забелязано е.

Но пък подобни гледки са твърде характерни за вехтите машини, та не означават непременно текущ проблем. Като сменяш твоя мултак, можеш да му огледаш платките. Ще Ахнеш как изглеждат след толкова години служба.

По тревожното в случая на колегата е почти директното късо на компресора (между витков пробив вероятно) и съмнителното (на половина на 220-240) напрежение, което отчита на изходите към компресора. При условие, че не би трябвало да има никакво без команда.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...