Jump to content
BulForum.com
Sign in to follow this  
bezimenen

Търся климатикаджия

Recommended Posts

Търся някой да ми сипе фреон в климатика на колата. Побира 700 грама. Давам 35 лева.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти сериозно ли тръгваш с тоя фалц за 35-те лева? Ако това ти е бюджета... забрави за климатик. Само фреона струва повече. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не се счита за реклама... Но преди година/две поради избил клапан останах без фреон. Тогава доста гледах за оферти... от типа цялостно зареждане на фиксирана цена. Та тогава след като беше фраш в автобот-а... намерих този човек. По-добра оферта само от някой който ги пълни едно към гьотере може да намериш. Та ето сайта виж цената и къде се намира и си преценяваш. https://autoclimapro.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси. Като гледам цените горе долу към 50 лв. при по-евтините вървят, та може и да му се обадя ако не си намеря човек за 35 лв, хем ще ми направи диагностика и оцветител. Та като се замисля 15 лева си заслувават за диагностика и оцветител, както и зареждане с кантар:) Ама ако има диагностика няма да се стигне до пълнене, аз затова искам някой да ми сипе и да се приключва за това лято:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подкрепям muhaha - там вече 2 или 3 пъти последните 4 години зареждам фреон при този пич, намира се на Кукленско извън града.

За около 50 лв по спомен последно миналата година, като това май беше за около 700 грама.

Ако искаш, точните координати са тези (тогава си ги записах, че малко докато го намеря): 42.089613, 24.759610

Edited by tedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колкото и да ме убеждават приятели, че е нормално колата да губи фреона и да трябва всяка година да се пълни, за мен не е..

Сума от порядъка на 50 лв не е нещо особено, но ако всяка година се дава, не е ли по-добре да се мине диагностика преди това.. може да е нещо дребно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как ще е нормално да губи фреон? Кой ги приказва тези глупости? Колкото е нормално да губи спирачна течност/хидравлично/моторно/антифриз, толкова е "нормално" да губи и фреон... Досега, от всичките ми коли, които съм имал /около 10 на брой/, само на Шевролета се е налагало да се занимавам с климатик. Не помня, дори, какво му имаше, но ремонтът беше 70лв. със зареждането и после след месец ходих на проверка, та се установи, че няма загуба и така си кара и до днес. Като да беше някакво съединение или кербовка на маркуч. Та, който приказва тези глупости, изобщо не го слушайте.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така се отправят колите в България, с доливане, или с изрязване.

Edited by jijane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Петко, верно си "лъки", приятелю! Ама ти караш по-млади возила и ги меняваш често, та не те е болял гъ@а откъм клима. 

И да не съм офтопик: практиката с допълване е масова, защото излиза по-евтино, или поне излизаше преди 2 години. Оттогава цената на фреона ескалира близо 2,5 пъти. Сега може да се окаже, че инвестиция в ремонт на авто климатична система е по-изгодна в дългосрочен план, защото ти осигурява да речем 5 години спокойствие и комфорт. Профилактиката не е лошо, но тя е по-скоро симптоматично лечение. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямах проблеми 4 години до миналата. То на какъвто майстор попаднеш. Диагностицира игличка, но сипа и оцветител (или поне така каза). Все не успявах да го намеря да погледне с цайсите. В края на лятото пак ми задуха топло. Сега го намерих и вика, че било късно да се види оцветител. Най-вероятно бил радиаторът. 150  за радиатор + монтаж + фреон няма да фърля без гарантирана диагностика. Та пресметнах, че тая кола ако я карам още 3, 4 години тамън по 35 лева (така процедирах със старата).

А тоя майстор там на някой диагностицирал ли е правилно проблем? Гледам в офертата пише + диагностика + оцветител, ама гледат да приберат бързо обикновено парите:) В сайта има клип с указание как да се стигне.

Едно време с другата ми кола при друг така, всеки път сипва оцветител и все не може да види къде свети:) Накрая ще си купя едни манометри и фреон и ще си сипвам, когато ми се наложи. Всеки се фали с хубава машина и инструменти и накрая.....

По принцип в последно време започнах сам да си правя колата. Не стига, че цените станаха... ама и не се слагат качествени части и се работи не достатъчно качествено.

Edited by bezimenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам дали ако е радиатор, фреонът няма да "избяга" веднага, консултирай се по-добре...

Share this post


Link to post
Share on other sites

В много случаи доливането на 1-2г. фреон за 50 лв излиза по-евтино от (диагностика +) ремонт, кой каквото ще да говори. Особено за по-стари коли, където може да е нещо и от компресора и т.н.

Иначе всеки би се съгласил да даде 100-150 лв и да си оправи проблема за 5-6-7 години напред вместо да дава по 100 лв на 3-4 години.

Както безименен каза, и в ремонта днешно време не можеш да си сигурен, освен в някаква степен ако идеш в по-оторизиран сервиз, където ще ти смъкнат кожи колкото за 10 пълнения минимум. А за кола, която след 4-5г. най-вероятно няма да е при теб...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Самите климатикаджий ги мързи вече за ремонти.

Най им е лесно да ти набият добавка тип stopleak или да ти допълнят системата и карай така.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От личен опит и като човек наистина на дълбоко в нещата по темата, мога да споделя, че ако някой започне да се хвали каква хипер-ултра-мега техника за диагностика на климатици притежава, то сервизът му за нищо не става по отношение на авто климатиците!

Само човек, дето ама наистина и понятие си няма,може да има твърдата вяра, че смехорията, която е закупена за 4-5к лева от някой сервиз, може да направи рандъм автомонтьора по съвместителство и хладилен техник  ;)

Впрочем, собствениците на сервизи също страдат от подобната вяра, та не са много по-сведущи от средно статискическия  клиент, дето е отишъл да става донор на безсмислено похарчени кинти.

Мога да пиша много по темата..., ама наистина ме мързи, че днес беше яко натоварен ден и се включих единствено от академичен интерес...

 

П.п. Само ще призова да споделят собствен опит с ултра-мега яките стендове за диагностика на А/С автомобилни системи в Стефанов и Еуратек, Нетруут и нашенския Мисир. Както и в последствие какво се е оказало след проверка с помощта прост манометър от човек, дето наистина си има понятие какво се случва в тези системи, как се случва и ЗАЩО се случва.

 

П.п2 Практиката с доливането на фреон за едисиколко си пари тръгна от противните, потни и мазни бакшиши. Че ги боляха анусите да си платят истинския ремонт. А какви случаи съм имал в практиката си, Божее.... От - Виш са, Пич! Дай да го оправим тоя климатик най-сетне, ама да помислим за цената, че миналата година бая пари ти дадох с тия доливания за по 10 лева на седмица... Въпреки, че съм му обяснил на потното говедо още миналата година, че цялостния ремонт, барабар със заряда ще му струва стотина лева (откровена наглост от говеждата страна). До.... Колата ми нещо хич не върви, от как ми оправи климатика, та вземи ми оправи двигателя....(вопиюща наглост, откровено тъпоумие и тежка наследствена обремененост). Абе..., Гнидо, проста, селяшка. Иди при газаджията си и му кажи да ти отпусне малко метанец в и без това удушената си до крайност газова уредба, щот наистина работещият климатик товари двигателя ти с още едни 2-3 киловата! То няма как 'ем yяT да е до края, 'ем душата в рая.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В крайна сметка отидох при тоя от мината година. Близко е до нас. Наду системата с въздух и със сапунена вода установи, че уплътненията на маркучите са изпуснали. Смени ги, към 5 бройки. Според него тия за 50 лева пълнене сипват некачествен фреон. Неговият бил Италиански. Та 70 лева ми иска, но му дадох още 10 за здраве:)

 

Не знам, ама докато бях там телефона постоянно му звънеше и поне 5, 6 клиента на място дойдоха. Изглежда доходоносен бизнес. Ще взема да се замисля за преквалификация:) Докато правеше мойта направи още 3 набързо, между другото:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже не съм много сигурен в качеството, предпочитам да не го рекламирам. На личен ако те вълнува ми пиши да ти го кажа. В тракия е.

 

Струва ми се, че е добър, ама не съм сигурен дали работи както трябва. Аз по принцип доверие на майстори нямам.

 

Ами миналата година не пръска с пръскалка, а смени вентила, та може и тогава още да е изпускало от гумичките.

 

Сега 2 седмици след ремонта изведнъж спря да духа студено, та по телефона още ме диагностицира - електромагнит на компресор. Пак отидох при него, смени го. Каза колкото пари му дам толкова, Реших 70 лева да му дам. Та се чудя дали нещо не прави нарочно, та пак нещо да се прецака. Ама поне всеки път си тръгвам с работещ климатик:) Дано да мисля грешно и вече всичко да е наред. Сега най ме вълнува дали е сложил точното количество фреон.

Според него проблемите били последователни - изпускане на фреон, компресор, вентилатор:) Та сега чакам вентилатора:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Диагностика по телефона, последователни проблеми... WTF? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хахаха, тоя ше е некъв факир... :grin::grin::grin: Чува ги проблемите... Буквално ги чува...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/8/2019 at 8:27 PM, gado said:

П.п. Само ще призова да споделят собствен опит с ултра-мега яките стендове за диагностика на А/С автомобилни системи в Стефанов и Еуратек, Нетруут и нашенския Мисир. Както и в последствие какво се е оказало след проверка с помощта прост манометър от човек, дето наистина си има понятие какво се случва в тези системи, как се случва и ЗАЩО се случва.

 

Това чак сега го прочитам, но не Еуратек, а ИМПАС, където ме прати ти. Тия откровено се опитаха да ми откраднат едни 800-900 лева и без да им мигне окото ми го говореха това. Добре че познавам който трябва. Та Галин на тая тема много внимателно го слушайте, щот баш с един проЗД манометър усети проблема и ремонта барабар с фреона беше около 100 лева и половин час. А преди това на два пъти избива клапан за високо налягане и издухва фреона съответно... То не бяха мъдрости по темата, та стигна се и до тия изроди дещо щели да ми рециклират климатика, ри'йш ли... ГА ЗЕМА КОЛА!!! 
А като видях как сервиза на тия мошеници долни е фрашкан и то не само с коли, а и с бусове с хладилници - ми тия крадат хиляди на ден направо... И тикат тия колички с "компютора" напред-назад... 

ЕДИТ: Тоя горния хич не го крийте, ами го кажете кой е тоя дъмбел да знаят хората да не стъпват при него... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ходих при един човек Коцето се казва. Сервиза му е точно до входа на ВиК. Точно преди Лукойла който е срещу Бриколаж се свива в дясно и след 30-на метра е сервиза. Останах изключително доволен от човека, прегледа ми климатика доля ми фреон и всичко заспа. Взе ми 50 лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...