Jump to content
BulForum.com

Човек за почистване на дюзи (бензинови)


tedy

Recommended Posts

Търся фирма или човек за качествено почистване на инжектори/дюзи, бензинови.

Аз ги свалям, просто почистване.

Ходех по принцип там на Рогошко в началото има един човек, който ги чистеше досега (колата е с метан, и на 1-2г. г/д се налага чистене), но нещо не съм доволен, последните пъти не ги изчисти изобщо добре, само външно (а вътре мизерията си стоеше цялата, но късно го видях това).

Само информативно, нормална цена е около 35-40 лв за 4 дюзи. Мисля, че ги слагат в някакви ултразвукови вани с разтвор някакъв.

Приемам и съвети за домашно почистване с подръчни материали (нямам УЗВ вана), защото както с всичко в Бг доверието вече е на почти абсолютната нула и всичко което мога, оправям сам, само двигател не съм отварял засега!

Тъй че май и съвети за сервизи и хора като че ли много трудно бих приел без някакво сериозно потвърждение вече. Ужасна е ситуацията с тия сервизи (не само за коли). Е затова нормалните хора напуснаха тая скапана държава, но това е една съвсем друга тема. Друга тема е също ако спомена и сервиз в Южен, който взе 1500+ лв за компютър преди няколко години, като накрая проблемът се оказа далеч по-дребен. Но както и да е.

Link to comment
Share on other sites

Мерси.

Аз точно пък формулата имах предвид, че кракът ми повече там няма да стъпи никога. Да не говорим за "момчетата", които въпреки че някои от тях имат по няколко години там, правят нещата през пръсти и след тях като се прибера трябва половината работа да я довършвам сам. Няколко пъти съм 'стъпвал' там.

Всъщност положението е подобно черно предполагам в повечето сервизи, все пак нямам опит с много сервизи, а само с няколко.

Вече ако трябва ще купя и УЗ вана да си ги чистя сам ако знам, че ще се справя. Аз два пъти да ги почистя, и ще си избия парите за ваната.

Link to comment
Share on other sites

Вече ако трябва ще купя и УЗ вана да си ги чистя сам ако знам, че ще се справя. Аз два пъти да ги почистя, и ще си избия парите за ваната.

...сервиз в Южен, който взе 1500+ лв за компютър преди няколко години, като накрая проблемът се оказа далеч по-дребен. ...

Сега остава да си купиш и един диагностициращ компютър и вече ще си изцяло независим от сервизите. :laughing:

 

Off/ Като чета какви суми давате за ремонти и диагностика, направо съм щастлив че преди години съм си избрал тази кола, която не ме е вкарвала в такива излишни разходи още откакто съм я взел. ;)

Link to comment
Share on other sites

Нова кола ли си взел? Какъвто и да е отговорът, все ще се наложи поне някаква поддръжка, смяна на масло и т.н. :) . И когато примерно причината за някакъв malfunction е дребна - я ел.педал за газта (както в случая), я някой маркуч или помпа, и ти нашмулят като за смяна на компютър, ще те питам тогава :) .

Да не говорим, че веднъж беше просто смяна на филтър и бензинова помпа (от калпави бензини и ръжда), която помпа издържа само няколко месеца и тя спря, и накрая разбих старата помпа, смазах, оправих, сглобих, и вече над 2г. работи без проблем! А помпата не е разглобяема по принцип, и е стисната/запечатана фабрично.

Link to comment
Share on other sites

Нова кола ли си взел? 

 

Баш нова - към 30 години  :laughing:

 

И не бой се - той в бензин е платил всички мои, твои и на още 2-3 души ремонтите  :moon:

Link to comment
Share on other sites

И не бой се - той в бензин е платил всички мои, твои и на още 2-3 души ремонтите  :moon:

 

Това е спорен момент, понеже мога да се върна назад в постовете ти и да извадя платените от теб суми за гущера, които сумарно май ще направят колкото за един истински дракон. :lol:

 

 

Какъвто и да е отговорът, все ще се наложи поне някаква поддръжка, смяна на масло и т.н.

 

Теди, няма как да смятам смяната масло, течности и филтри като някакъв специален разход, защото това са консумативи, които се сменят при всяка една кола, без значение нова или стара и дали има репутацията на здрава или разваляща се...говорех единствено за ремонтите по колата. ;)

Link to comment
Share on other sites

Това е спорен момент, понеже мога да се върна назад в постовете ти и да извадя платените от теб суми за гущера, които сумарно май ще направят колкото за един истински дракон. :lol:

 

 А дали е така? Всъщност ако караш веднъж месечно - може...  :laughing:

 

======================

 

Теди, какво им чистиш ти на тия дюзи на бензин? Не бях чувал досега... 

Link to comment
Share on other sites

 А дали е така? Всъщност ако караш веднъж месечно - може...  :laughing:

 

======================

 

Теди, какво им чистиш ти на тия дюзи на бензин? Не бях чувал досега... 

 

Да, не карам много и това беше една от причините да си взема точно такава кола -  6-цилиндрова с хубав звук, не комби, недизелова и...не шкода (за това последното много внимавах). :laughing1:

 

А относно въпроса ти към Теди...дано не бъркам, но доколкото знам дюзите за метан не са като тези, които са за стандартното гориво...поправка: видях, че е карал метанова кола при този човек, а сега е с бензинова.

Link to comment
Share on other sites

Еми аз написах - бензинови дюзи - инжектори за бензина. Малко се кара на бензин и се затлачват, вкл. от понякога престоял бензин, имащ и вода в него, и като цяло дюзите му се затлачват с продуктите от разлагането на бензина, угарки от входния колектор и др. Образува се една засъхваща гняс в дюзите, която особено при студен старт много пречи на бързото и добро запалване на колата (а тя пали винаги на бензин, и след това превключва на газ/метан).

Link to comment
Share on other sites

В един форум преди време бях чел за такова почистване, което не знам доколко е ефективно:
 

В домашни условия:
Необходимо е 9-волтов трансформатор и спрей за почистване на карбуратор. На сламката на спрея се нанизва гумичка, която служи за уплътняване към инжектора където се подава горивото.
Вадят се инжекторите, включва се 9в. променливо към тях. Пръсква се със спрея до получаване на хубава "мъгла".
При монтажа трябва да се намажат с грес уплътненията на инжектора.

 

А иначе предполагам си гледал в тубата разни клипчета като тия долу...пак на тоя принцип:

 

https://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY

 

https://www.youtube.com/watch?v=rUUgR94drxg

Link to comment
Share on other sites

То не е само до ваната, трябва и през самите дюзи да минава почистващата течност. Трябва да им се види дебита също, защото може и да не се оправят  с почистване, а да се налага смяна на някоя дюза. 

Каква е колата и на колко километра е? Питам защото имам наблюдения над определен брой коли които са по на над 200 ккм на газ и проблеми с бензиновите инжектори няма, като самите коли са по на над 400 ккм.

Link to comment
Share on other sites

Отделно в много случаи дюзите са си наред, но тръгва помпа, горивопровод, смуче въздух и всякакви такива простотии...

Link to comment
Share on other sites

Колеги, нека се съсредоточим към почистването на дюзите :) .

Достатъчно е само да кажа, че след като се почистят идеално, колата тръгва като нова, пали и т.н. Отделно, дори студена, запали ли веднъж, и прехвърли на метан, отново върви и мърка като котка :) .

Само като погледна гняста в дюзите като ги извадя, и лошо ми става. След качествено изчистване вътре просто свети като се погледне.

За около 2 години почва да прави прави постепенно проблем при палене, тя се кара на метан в 99% от времето. Просто дюзите не се ползват почти, а търпят всякакви влияния от смукателен колектор, нагари, кофти бензини и т.н.

Дюзите преди 3г. някъде, като бяха чистени от човека, каза, че едната лееко пикае, но нищо фрапантно и може да се ползва така. След почистване, както казах, колата върви и пали добре поне в продължение на година, година и нещо. Отделно честичко се случва бензина да попрестои повечко (по разбираеми причини), вероятно и това има пръст. Също и това, че колата по принцип не се кара много, сигурно 3-4000 км на година, но не мога да преценя.

Вероятно първо ще опитам с идеята за карбураторния спрей и там прецъквалката с променливи 9V (предполагам с диод). Гледал съм в ютюб разни неща преди, но все ме е било страх да не повредя нещо с неточна течност.

Link to comment
Share on other sites

Какво е напрежението, на което работят инжекторите? Зависи ли от модела, и по-специално ако подам 9V от трансформатор през диод (за да направя цъкалка), дали ще се повреди или трябва да е по-малко, примерно 5V, при което пак да си цъка.

Наясно съм, че 9V променливо има връх на около 12V, затова ще търся на 4-5V.

Link to comment
Share on other sites

В края на краищата си купих кит за сглобяване генератор на правоъгълни импулси от Елимекс, който се наложи да модна леко с допълнителен мосфет на изхода за да държи товари, и се получи с компютърно захранване - 12V за схемата (и качествено отпушване на мосфета) и 5V за инжектора.

С разтвор, взет от един човек, правен за инжектори, горе долу се справих и сам, без ултразвукова вана. По някое време смятам и вана да си взема, то така и така почти веднъж годишно ще се налага чистене горе долу.

Очистих ги почти както последния път когато ги давах на човек. 3-4 часа ги киснах, и няколко пъти ги минавах с разтвора и налягане със спринцовка. Накрая ги промих пак така, с дейонизирана вода.

Монтирах ги и колата си потегли, не е съвсем идеално, но доста добре, поне пали, а засега това се иска, защото не може да пали на газ директно и.., а до оня ден вече почти тотално отказваше да пали.

 

Тия ултразвукови ванички по 60-70 лв по 50-тина вата, ще свършат ли работа, дори да изисква повечко време, примерно 1-2 часа киснене в тях?

Link to comment
Share on other sites

Ще ти свършат работа и малките ванички за почистване на бижута, зъбни протези и т.н. Мисля, че може да се намери и за под 60 лв.

Колко разреди разтвора? Следващия път може да включиш и стъпка с малко етанол.

Link to comment
Share on other sites

Ами около 1/4 от шишенцето, може би 30-40 мл, и около 1 чаша от водата, може би 200мл.

Но остана немалко количество и дано трае така разтворено.

За етанола не знам, хич ме няма с химиите, и затова в тази насока ако кажеш, че няма страшно, бих гов ключил :) .

Ето снимка на моднатия цъкатор, даже му лепнах на входа букса от преходник на вентилатор, за да си включвам директно кабел от PSU, а изходът се взима от мосфета и от третата жица на входа, която в случая е 5-те волта.

На изхода имаше кондензатор, който разваляше правоъгълността на импулсите (и не знам защо е сложен), махнах го и на негово място ръгнах мосфета и стана идеално.

 

За ваничките, мернах някакви по 45-50 лв ако трябва да съм искрен, но нещо не ми вдъхнаха доверие, 30W, докато другите са до 50... а някъде четох, че маломощните не са особено силни за инжектори.. По-нататък ще видя, хем ако има и още мнения и впечатления. Но ако до 60 лв някоя ще свърши работа, идеално.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Все пак може ли и други мнения за тия ванички за около 60 лв средно, 50W, дали вършат работа и по колко време се дундуркат във ваната горе долу ?

Проблемът пак се появи, явно от ден до пладне беше тоя път, и си трябва вана. Ако ще се дават над 70-80 лв за вана, по-добре да намеря наистина човек за 35 лв чистене, защото след 2-3г. колата може и да я няма вече (опел вектра ц мисля)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...