Jump to content
BulForum.com

Най-добър 4х4 автомобил.


charmock

Recommended Posts

Единствения ми допир до такива автомобили са две Субарута (Форестър и Джъсти) които съм имал, но и двете бяха с доста скъпа поддръжка, лакоми и трудни за обслужване двигатели. На скоро имах възможност да купя един Кашкай, но колата се оказа проблемна и сделката пропадна. Тъй като аз и семейството ми обичаме доста да обикаляме по баири и разни странни местности и особено днес, след поредния преход...пак започнахме да се замисляме за нуждите от такъв вид автомобил. Моля всеки който е карал и има някакъв поглед към машините с повишена проходимост да каже някакво мнение. При всички положения ще купя машина на старо, защото на този етап нямам възможност за нова, също така най-вероятно би била дизел, тъй като бензиновите двигатели са доста по лакоми, а аз нямам навик и желание да карам на газ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Тази тема ще следя с огромен интерес. Сериозно обмислям да взема нещо, дето да става и за извън пътя и за момента размислите ми са на тема Subaru Outback.

Само за уточнение - темата за 4х4 системи ли е, или за проходими автомобили?

Link to comment
Share on other sites

От месец разглеждам Legacy, след 2005-та, че преди това имат драми с въздушното окачване...с две думи: Субаро и всички останали, в клас проходимост на лека кола( комби 4х4). Защо ти е горчив опита от Субаро? Иначе джип...някакъв.

Link to comment
Share on other sites

Гори много, върви малко, нещо прецака ли се - торба пари. По-добре грозно CR-V, отколкото Субару. CR-V е доказано, здраво и проходимо. Единствено може да ти хвърли главата, но ремонтът е 400лв. е на фона на ремонт по Субару, това е просто смешна сума. То HR-V да вземеш, минаваш навсякъде. Лесно се газифицират, не че Субару се газифицира трудно де, но Хондьо гори по-малко.

Link to comment
Share on other sites

Grand Cherokee до 1999г. който са и най първото Cherokee I което се води от личен опит са се доказали като джипове за истински офроуд (или за зимата като падне снега) и са много здрави. Ако можеш да си намериш такова запазено няма да съжаляваш. Поддръжката също не е голяма, то и не се чупят по принцип де. Дизелите не харчат много. За бензин/газ не знам вече. 

 

За Хонда CR-V и аз съм слушал само хубави работи, но и за мен е грозно. Преди като търсех кола един майстор ми го препоръча, но така и не си взех такъв. 

 

Сега се оглеждам за Volvo xc90. И за тях имам много добри отзиви и ми харесват как изглеждат. 

Link to comment
Share on other sites

Субаро е несравнимо по-добро от Хондата във всяко едно отношение.Като ходови качества и здравина не съществува ЛЕК автомобил който да му се опре.Недостатък са по-скъпите части,но се троши в порядъци по-малко.Ако намериш читаво ще останеш доволен.Една от малкото истински коли на пазара.

Link to comment
Share on other sites

Към авторът на темата:

1. Имам близък приятел, който преди 6 години си купи нов Субару Легаси - boxer дизел. На 80к км, двигателя му "блокира" и трябваше да му го сменят. За щастие това се случи 2 месеца преди да му изтече гаранцията, та не се налага да плаща за нов двигател. Въпреки това дилъра го накара да плати за смяна на маслото в скоростната кутия и още къп други неща. Та, ако се спреш на Субару 2-ра ръка ти препоръчвам да прочетеш за проблема с блокиращите им боксер дизели. Процента на дефектните двигатели произведени в определени години е доста висок. Като изключим този проблем, двигателя и автомобилът е невероятно надежден и добър. 

2. Попитай и се поразрови в offroad forum bg. 

Link to comment
Share on other sites

Лъки, защо да върви малко? Тези 2,5 - 165 коньовите зле ли са? Ей това:

https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=16170

 

Зле е, ако ще е Субару, да е 3.0, въпреки, че и то е мудно. Да, проходимо е, но е мудно за тези кубици и коне. Кеф е, че набира като тролей, просто се изтегля, но при тоя разход - мерси.

Link to comment
Share on other sites

И аз гледах субарута, като си търсих кола. Общо взето си бях харесал форестър 2004-2006 177коня. Карах няколко такива и не мога да кажа, че е тромава кола. Обърна километража без дори да се замисли. Гледах и легасито, но то ми се стори доста ниско. Общо взето Лъки е прав, че легасито и аутбека вървят, но са мудни и не дават чувство за ускорение.

За разхода карах на вуйчо ми Nissan Terrano - то и с нормално каране си даде 10 нафта, така че е хубаво да се провери и какъв разход дават :) Общо взето и аз си обикалям по планини и за риба и реших, че вместо да взимам 2-ра кола ще си взема направо някакво градско джипче (след време). Насочил съм се към бмв х3 :)

 

*Ако ще е субаро, трябва да е бензин.

Link to comment
Share on other sites

...не че Субару се газифицира трудно де...

Доколкото съм чел, при това от различни източници, а и мнения на хора - не е никак лесна процедурата. Особено на по-големите двигатели.

 

Субару Легаси - boxer дизел.

Това ще да е бил от първите дизели на Субару. И не е учудващо, че не са особено читави.

 

Насочил съм се към бмв х3 :)

Уфф... и на мен това ми е изкушение, ама първо много ги крадат, второ... доколкото съм чел е бая цифромания да поддържаш такова...

Link to comment
Share on other sites

Уфф... и на мен това ми е изкушение, ама първо много ги крадат, второ... доколкото съм чел е бая цифромания да поддържаш такова...

 

Крадът си ги за съжаление, но затова си правиш каско и си държиш колата в гараж или платен паркинг :) За подръжката най - добре е да отидеш да питаш някой сервиз, в който правят бмв-та, защото много хора говорят на изуст и могат да те подведът. Там ще могат да ти кажат какви проблеми може да очакваш и колко ще ти струва оправянето им. Все пак взимаш кола 2-ра ръка, така че много зависи и предният собственик как я е гледал :)

Link to comment
Share on other sites

Защо ти е горчив опита от Субаро? Иначе джип...някакъв.

 

Субару е чудесен автомобил, проблема при него е скъпата поддръжка и лакомите двигатели. А аз както написах в началото не обичам и не искам да карам на газ. Въпреки, че тя няма да ми е основна кола, но все пак...

 

2. Попитай и се поразрови в offroad forum bg. 

 

 

Преровил съм го целия, но там е няква мания ебати, от 1000 потребители има 1000 различни мнения.

Насочил съм се към бмв х3 :)

 

*Ако ще е субаро, трябва да е бензин.

За БМВ Х3 съм чувал от майстори, чел съм по списания, имам проиятел който кара такова, гледал съм по автомобилни предавания отчайващо лоши отзиви. А и някак си не мога да свържа БМВ с такъв тип автомобил.

 

За сега съм се спрял основно на Хонда CR-V, Nissan X-Trail и Toyota RAV 4. За тях съм чувал сравнително добри отзиви от към здравина, разход по поддръжка и извън пътни способности. Опитвам се да проуча въпроса с корейските джипки...ама не познавам никой дето да кара такава, а нямам навика да се уповавам на мнения само на разни "майстори".

Link to comment
Share on other sites

За БМВ Х3 съм чувал от майстори, чел съм по списания, имам проиятел който кара такова, гледал съм по автомобилни предавания отчайващо лоши отзиви. А и някак си не мога да свържа БМВ с такъв тип автомобил.

 

Toчно това имах на предвид. По същата логика един приятел също има х3. С тази кола сме ходили на ски без проблем, по палатки без проблем и за риба без проблем в пресечена местност (даже вчера се прибирахме с нея от морето). От към разход и вървеж също съм очарован :). Също така, като за джип не изглежда толкова грозна :) Не съм разпитвал колко излиза подръжката, но знам, че последните 2 години не са правили почти нищо по колата :) Според мен си избери някакви модели и ги покарай :) Така най - добре ще прецениш кое на теб ти харесва най - много, защото все пак трябва да усещаш удоволствие от карането. След това виж по форумите какви са им болежките и отиди да питаш в оторизираните сервизи цените на съответните ремонти :)

Link to comment
Share on other sites

За сега съм се спрял основно на Хонда CR-V, Nissan X-Trail и Toyota RAV 4. За тях съм чувал сравнително добри отзиви от към здравина, разход по поддръжка и извън пътни способности. Опитвам се да проуча въпроса с корейските джипки...ама не познавам никой дето да кара такава, а нямам навика да се уповавам на мнения само на разни "майстори".

 

Към тези спокойно може да добавиш и Митсубиши Аутлендър. Страхотна кола е. Първото поколение е с постояно зацепено 4х4 с разпределение 50 на 50%. Здрава механика. Всичко е японско. Повдигнато комби подобно на Форестър, ама на база Ево 8. Сравнително евтина и с не скъпо обслужване. Ама са само бензинови и нямат бавни скорости за разлика от Субарутата с ръчка. Второ поколение има повече екстри и електроники. Вече има два дизела, френски на Пежо и немски на ВАГ. И двата си имат предимства и недостатъци, бих се насочил към бензина.

Зa CR-V мога да кажа, че е основно с предно предаване и като пребуксуват предните колела с виско муфа се предава момент на задните колела. Трябва да се провери дали се включва задния мост.

X-Trail първо поколение е не лоша кола. Недостатък е, че арматурното табло е по средата, ма с това се свиква. Освен това 4х4 работи при скорости до 30 км/ч май беше. За дизела 2.2 желателно да е след фейслифта. Малко повече мощност и остранени леки проблеми. По магистралата си дава 10 л на 100 км нафта. Течове  по турбо пътя. Доста пластмаса по колата. Второ поколение е доста по-красиво, но се съм се интересувал от него.

Това е базирано на собствен опит и малко форумни истории.

Link to comment
Share on other sites

Към тези спокойно може да добавиш и Митсубиши Аутлендър. Страхотна кола е. Първото поколение е с постояно зацепено 4х4 с разпределение 50 на 50%. Здрава механика. Всичко е японско. Повдигнато комби подобно на Форестър, ама на база Ево 8. Сравнително евтина и с не скъпо обслужване. Ама са само бензинови и нямат бавни скорости за разлика от Субарутата с ръчка. Второ поколение има повече екстри и електроники. Вече има два дизела, френски на Пежо и немски на ВАГ. И двата си имат предимства и недостатъци, бих се насочил към бензина.

 

Хъм...сега ги загледах тези Аутлендъри, до сега не бях се замислял за тях. Гледам, че бензиновия мотор е 136 коня, я сподели какъв разход дава и въобще още нещо за него.

Link to comment
Share on other sites

Градско около 11, 12 л на 100 км бензин, газ 12, 13. Извънградско зависи от скоростта около 8,9 бензин. По магистралата не съм засичал на бензин, но газ около 12 при 120 км/ч до 14 при 140/150 км/ч. Цялата кола е произведена в Япония. Двигателят 2.0 е прословутият 4G63, доказано здрав и непретенциозен мотор, монтиран във всички Евота без Ево 10. Има и турбо версия с 212 кс, но е рядък и бая лаком.  Другият двигател 2.4 върви повече 163 кс е, ма за газ иска омаслител и реглаж на клапани на едно 40, 50к километра. Задвижването е с постоянно зацепен преден и заден мост с разпределение 50 на 50%. Зимата в снега няма грешка. Просветът е 195 мм. Колата вози добре, стегнато, но не и твърдо. Предното окачване е сравнително елементарно. Има по един носач, чийто шарнир според Митсубиши не се сменя, но по принцип се сменя и струва около 30 лв. Биалетки с по два тампона по 13 лв двата оригинални. Задното окачване вече е по-сложно. Има 11, 12 тампона и втулки, от които все някоя ще трябва да се сменя. Оригинални има по 50, 60 лв броя, заместители има и по 20 лв. Някои оригинални части са си скъпи, но имат алтернативи. Кой знае какви болежки няма.. Спиралата с лентовия кабел на волана се прекъсва. Може би имат склонност да кривят дискове. Друго не се сещам.

Link to comment
Share on other sites

SangYang Kyron, освен че е грозен и гори много /12-16/ нафта е изключително евтин за поддръжка. По непровтерена информация двигателя /2.7 в случая/ и ходовата част са на Мерцедес. Малко е възголемичък обаче.

 

Link to comment
Share on other sites

Сега осъзнах, че авторът на темата  не си е дифенирал ясно какви са му измеримите критерии и тяхния приоритет при избора на най-добрия автомобил.

Може би затова и предложенията, които получава тук са доста разнопосочни. 

 

Май някои от въпросите, които трябва да си отговори са:

- колко е минималния просвет, който иска да има - това зависи къде точно иска да го кара?

- каква е товаримостта и какво иска да транспортира?

- място за колко човека иска да има?

- какъв му е бюджета?

- какво гориво предопочита и ако е бензин иска ли да му слага газ?

- колко от карането на автомобила ще е градско, колко по магистрала, и колко по черни пътища?

 и много други...

 

Така ще стане ясно дали за него е по-добре да си вземе нещо такова:

 

250px-1998_Suzuki_Jimny_01.jpg

 

или пък нещо от този клас:

 

Toyota-HiLux-2015-SR5-front.jpg

Link to comment
Share on other sites

Чувал съм добри отзиви за Гранд Витара и за RAV4 моделите около 2004-та, но лично съм пробвал само втората с D4D от 2006-та. В габровско и се справяше повече от прилично, с ловната дружинка из горите. На мен не ми харесва интериора, но всеки с вкусовете си. Аутлендър бензин съм карал на приятел и също е добър, но въпросния екземпляр има серия проблеми, появяващи се един след друг. 

Link to comment
Share on other sites

Сега осъзнах, че авторът на темата  не си е дифенирал ясно какви са му измеримите критерии и тяхния приоритет при избора на най-добрия автомобил.

Може би затова и предложенията, които получава тук са доста разнопосочни. 

 

Май някои от въпросите, които трябва да си отговори са:

- колко е минималния просвет, който иска да има - това зависи къде точно иска да го кара?

- каква е товаримостта и какво иска да транспортира?

- място за колко човека иска да има?

- какъв му е бюджета?

- какво гориво предопочита и ако е бензин иска ли да му слага газ?

- колко от карането на автомобила ще е градско, колко по магистрала, и колко по черни пътища?

 и много други...

-Минималния просвет се разбира, че трябва да е малко по голям от нормална кола...все пак говорим за автомобил с повишена проходимост.

-Товаримоста не е от значение, ще транспортирам само семейството

-Място за мен, жена ми и двете ми деца

-100 - 8000  :))

-Бензин или дизел, вече два пъти писах, че газ не обичам.

-Няма да е основна кола, а кола за уикенди...нямам идея колко и къде ще го карам. България не е чак толкова голяма.

и много други... :))

Link to comment
Share on other sites

Лично аз, мисля че ще трябва да обсъждаме лек автомобил, а не джип...поне така подразбирам от изказванията на Чармок....Олтрак, Олроуд, Скаут, Легаси...нещо такова...

Link to comment
Share on other sites

В този ценови диапазон влиза всичко изброено. Могат да се добавят и корейските Санта фе, Туксон, Соренто, Спортидж. Между другото Киа Соренто си е сериозна кола на рама, нещо с което другите не могат да се похвалят. Освен това имат и бая екстри по тях. Да спомена и Хюндай Теракан, това вече е високопроходим джип, ама такова нещо като чета не ти трябва.

Всички ще ти вършат работа, само да е читава колата, защото иначе ще ти скъса нервите независимо от марката. Най-добре иди виж на живо няколко модела, разгледай ги обстойно, седни в тях, ако можеш покарай и каквото ти допадне най-много.

Link to comment
Share on other sites

Лично аз, мисля че ще трябва да обсъждаме лек автомобил, а не джип...поне така подразбирам от изказванията на Чармок....Олтрак, Олроуд, Скаут, Легаси...нещо такова...

Ами честно казано, повече бих предпочел да е тип СУВ. В смисъл да има малко по висок клиренс, за една идея по пресечен път. Няма да е чак офроуд, но някви пресечени местности ще има. Също така ще е кола за уикенди, аз имам лека кола за ежидневието.

 

Легасито е нисичко, според auto.ru - 155mm.

Легасито е ниско, по добре гледай за Outback или Volvo Cross Country.

 

В този ценови диапазон влиза всичко изброено. Могат да се добавят и корейските Санта фе, Туксон, Соренто, Спортидж. Между другото Киа Соренто си е сериозна кола на рама, нещо с което другите не могат да се похвалят. Освен това имат и бая екстри по тях. Да спомена и Хюндай Теракан, това вече е високопроходим джип, ама такова нещо като чета не ти трябва.

Всички ще ти вършат работа, само да е читава колата, защото иначе ще ти скъса нервите независимо от марката. Най-добре иди виж на живо няколко модела, разгледай ги обстойно, седни в тях, ако можеш покарай и каквото ти допадне най-много.

Приятелю, за пореден път даваш доста изчерпателно мнение, явно си фен на такъв тип автомобили и имаш опит. Относно Сорентото имам един братовчед който има такъв, но не живее в Пловдив, като си идва ще взема да го пробвам.

 

Днес един бащата на един съученик на синът ми дойде при мен в офиса по работа. ТЪ човека дойде със Ssang Yong Action и разправяше, че бил много доволен. Само че неговата е на бензин и той и е сложил газ. Сега се зачетох по форумите за тез Ssang Yong - и като че ли има доста положителни мнения. Най - вече за Kyron и Korando. Гледах и за Гранд витарите, но тези дето ми харесват държат цена над 10000 лв. което на този етап не е приемливо за мен.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...