Jump to content
BulForum.com

Монтаж на газова уредба в Пловдив - идеи?


vkirov

Recommended Posts

Здравейте!

Искам да сложа газова на колата, обаче нещо не успявам да открия подходящия сервиз за целта.

Изискванията ми са да не е поредния дървен философ, да не е мързеливец и да не се учи на моята кола /и за трите описани ситуации имам актуални примери/.

Проблемът е такъв, че искам да монтирам обикновена газова на пълен инжекцион /просто такава е колата, ГИ не е никак опция в случая/,

и още с това условие отпадат двете БРЦ-та /до Марица и в Тракия/ - там още първата им приказка е - оооо, трябва газов инжекцион, още преди дори да съм казал за каква кола иде реч.

Другите, които знам, са на ПУ-то - не съм доволен от тях категорично.

На второ четене се сещам за тези сервизи:

- на Даме Груев №64А - това е като се слиза от надлез родопи към Кичука - първата вдясно /май на Ловато бяха представители някога, сега не знам/.

както и тези:

http://www.kmark.eu/kontakt.html

http://www.autogasmarket.com/contacts

http://www.magnumbg.com/kontact.htm

 

Някой има ли отзиви от тях?

Ако се сещате и за някои други, помагайте, че е сложно :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 265
  • Created
  • Last Reply

като слезеш от надлеза малко по надолу от тези които ти остават в дясно има отбивка в ляво 200-300 метра и ще им стигнеш сервиза там си сложих на моята астра инжекцион обикновена газова преди 3-4 год и съм повече от доволен

сега видях улицата се казва ул. Иван Гарванов

Link to comment
Share on other sites

И така, днес бях във въпросния сервиз, за който колегата каза.

Въпреки, че е твърде вероятно и там да не станат нещата, разбрахме се последно за понеделник да видим какво може да се направи и какво не,

съм много доволен от отношението, както към клиента, така и към проблема, каквото питах - ми отговориха, обясниха ми и т.н.

Общо взето - за два дни обиколих всички газаджии в Пловдив и от този сервиз останах с най-добри впечатления. Препоръчвам го на всеки.

Така, за останалите, за които бях искал мнения в първия ми пост:

Тези на Даме Груев - не работят вече.

Това КМарк - е в една циганска махала, "боса" го нямаше, звънях по телефона - каза, че ще ми гръмне капака ако я монтират те - изводи да си прави всеки сам.

Второто - автогазмаркет - е магазин само, монтират една хлапета на 6-ти септември. Сбирщайн е работата, аларми, газови, какво ли не ... Иначе в магазина има доста неща.

В третото не ходих - магнум нещо си ... много криво място е и не ми се обикаляше.

 

Пиша това ако на някой му се наложи скоро да обикаля за газово в Пловдив.

Аз вероятно ще трябва да ходя до София за монтаж, но така е, наше село Пловдив е хай-тек, само инжекции слагат ... фобос, мобос, важно е да хай-тек.

Link to comment
Share on other sites

Мерси колега за изчерпателния разказ.

От 2 седмици съм с нова (стара) кола и още се чудя дали да си бия една инжекция за иляду лева, или да се насоча към твоя вариант.

Очаквам с интерес развитието.

 

Колега, моят случай е малко различен и не знам дали развитието ще бъде от някаква полза, но вярвам биха били от полза впечатленията ми от тези сервизи като цялостно отношение. Аз затова и написах коментара.

В твоя случай, ако си с пластмасови колектори, при тези цени на газовия инжекцион и разликата с конвенционалната газова, мисля е по-добре да си сложиш газов инжекцион. Дори и за твое успокоение само.

При мен обаче случая е малко по друг. Моят двигател е Magnum 318, който се монтира на какво ли не още от времето на Кенеди без почти никакви модификации. Дори този мотор е бил и с карбуратор някога. Интересно, ако сложа един карбуратор, дали пак ще почнат да ме убеждават да слагам ГИ - то е като заучена реплика някак си.

Този двигател се произвежда толкова години, точно защото е опростен и надежден. Как на това нещо да му сложа примерно български Фобос или подобни измишльотини.

Именно затова искам да се остане такъв и да му сложа обикновена газова, която той и без това си носи. Разбира се, ако имам проблеми с нея, ще я махна и ще сложа ГИ. Но за момента не искам да избирам по-сложното, ако може да е просто. Та такива неща. Ще видим какво ще излезе.

Link to comment
Share on other sites

Добре де, като пуснем гЪз на кабуратора, нали от него върши работа само дросела... какъвто дросел има и на колите с инжекцион. Жигльори, ускорителни помпи и тн ей така си стоят и трупат гняс. Тогава каква е тая масова заблуда инжекцион - аа значи трябва газов инж. няма как да стане иначе :blink:

Link to comment
Share on other sites

Нормално да ти кажат, че трябва да сложиш газов инжекцион. Такава дойна крава с V8 рядко идва, що да не те набутат с една торба пари. И не мога да разбера що са такива цените за V8-ца, като разликата с обикновените е една рейка в повече и още неколко кабела. Много внимавай с газаджиите,които ще избереш да ти монтират газовата, че после да не си скубеш косите. Аз покрай прехвалените БРЦ специалисти в Тракия станах половин газаджия и сам си оправих газовата инжекция(а според тяхните думи колата беше едва ли не за основен ремонт). Отделно повечето газаджии са абсолютни касапи, реже се и се дупчи без да се мисли, кабелите се прекарват през всевъзможни места(един познат му прекарали кабелите за клапана и нивомера на бутилката отдолу покрай генерацията и естествено при първото ходене за риба го скъса) и т.н.

Link to comment
Share on other sites

За този двигател и аз бих ти препоръчал газов инжекцион. Това си е сериозен мотор, който си иска неговото. Че ще работи с конвенционална - ще работи. Но ако очакваш с 1-2 литра по-висок разход на газ, просто се откажи. Разходът на газ, ще ти е поне 4 литра над бензиновия. Също така ще трябва по-мощен изпарител, който допълнително ще ти оскъпи цялата история. Ако не ти писнало от обикаляне по сервизи, отиди при Слави Шишков, ей така за мнение. Нито ще ти вземе пари, нито ще ти говори глупости. Сервизът му е зад Военна болница, на ул. Беласица. Ако искаш да минеш за едно последно мнение през него, пиши ЛС, за да ти дам телефон.

Link to comment
Share on other sites

Така е при Слави директно на място, но той обикаля за части из града и може да се наложи няколко пъти да се ходи.

 

Колегите от София от Рено форума при него идват да им слага газ, тъй че всеки сам да си прави сметката има ли смисъл да се ходи в София. Той слага Фобос.

 

като слезеш от надлеза малко по надолу от тези които ти остават в дясно има отбивка в ляво 200-300 метра и ще им стигнеш сервиза там си сложих на моята астра инжекцион обикновена газова преди 3-4 год и съм повече от доволен

сега видях улицата се казва ул. Иван Гарванов

 

За този човек също гарантирам, работи качествено и няма тъпи изпълнения. Има избор от различни видове уредби и първо гледа и тогава предлага.

Link to comment
Share on other sites

Колега аз съм с АГУ на пълен инжекцион и искам да ти кажа освен ако не си решил да я отписваш колата по-добре се оглждай за ГИ,защото с това АГУ само проблеми ще имаш.Аз вече съм му свинкал на мизериите ама не е за всеки тая работа :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Колега аз съм с АГУ на пълен инжекцион и искам да ти кажа освен ако не си решил да я отписваш колата по-добре се оглждай за ГИ,защото с това АГУ само проблеми ще имаш.Аз вече съм му свинкал на мизериите ама не е за всеки тая работа :laughing:

аз вече 4 год съм с обикновена газова на пълен инжекцион и нямам никакви проблеми

Link to comment
Share on other sites

И аз съм с обикновенно АГУ втора година и проблеми нямам, но ВИНАГИ паля на бензин. Сега лятото сипвам на 3 месеца по 20 лв бензин ама си пестя доста дертове с чистене на дюзи и т.н. Зимата естествено по-често се сипва бензин.

Link to comment
Share on other sites

Малко офф топик. Колеги радвам се, че нямате проблеми с газовите на колите си, но личното ми мнение, е че обикновената газова уредба е компромис когато става въпрос за двигаел пълна инжекция,още повече, ако е някой по-нов двигател. Пък на тези с пластмасовите колектори си е абсолютно тото обикновената уредба.

Link to comment
Share on other sites

Към jozo и mmuto - проблемите с обикновена газова не са само запушване/зацапване на бензиновите инжектори. Проблемите с бензиновите инжектори се получават и при газов инжекцион. Проблемите са главно при смесообразуването, което при обикновена газова уредба не може да се направи и на 50% прецизно. Настройката с газанализатор е на празен ход и с умерен товар на 3000 оборота и е относително. От това неоптимално смесообразуване има проблеми с детонации, обикновено се прави по-богата смес, за да върви колата - това води до висок разход и се започва едно затягане на кранчето с 1-2 оборота и обедняване на сместта, което пък води до прегаряне на клапане и леглата им и още други проблеми с ламбда сонди и т.н.. При газовия инжекцион смесообразуването е почти на 100% оптимално, защото се прави настройка във всички обороти, при всякакво натоварване и най-важното в движение, а не на място пред сервиза.

Link to comment
Share on other sites

Към jozo и mmuto - проблемите с обикновена газова не са само запушване/зацапване на бензиновите инжектори. Проблемите с бензиновите инжектори се получават и при газов инжекцион. Проблемите са главно при смесообразуването, което при обикновена газова уредба не може да се направи и на 50% прецизно. Настройката с газанализатор е на празен ход и с умерен товар на 3000 оборота и е относително. От това неоптимално смесообразуване има проблеми с детонации, обикновено се прави по-богата смес, за да върви колата, което пък води до прегаряне на клапане и леглата им и още други проблеми с ламбда сонди и т.н.. При газовия инжекцион смесообразуването е почти на 100% оптимално, защото се прави настройка във всички обороти, при всякакво натоварване и най-важното в движение, а не на място пред сервиза.

Принципно си прав, но проблемите с клапаните са заради бедна смес, те точно и за това газаджиите е правят по-богата сместа. Иначе настройката на обикновената газова си е много относително понятие, много зависи от състоянието на въздушния филтър, няма го онагледяването като при ГИ, всичко е болтчета, кранчета, газ анализатор, после караш и пак кранчета, винтчета и т.н. С ГИ пак могат да се направят бедни смесите, въпрос на желание е, няма значение чистотата на въздушния филтър при смесообразуването, няма го допълнителното спъване от смесителната плочка, по-нисък разход и други и други предимства. ГИ и убаво нещо, но голяма част от газаджиите пускат само на автонастройка и те пращат да си ходиш, малко трябва да ги посръчкаш за да ти направят настройка в движение.

Link to comment
Share on other sites

Принципно си прав, но проблемите с клапаните са заради бедна смес, те точно и за това газаджиите е правят по-богата сместа. Иначе настройката на обикновената газова си е много относително понятие, много зависи от състоянието на въздушния филтър, няма го онагледяването като при ГИ, всичко е болтчета, кранчета, газ анализатор, после караш и пак кранчета, винтчета и т.н. С ГИ пак могат да се направят бедни смесите, въпрос на желание е, няма значение чистотата на въздушния филтър при смесообразуването, няма го допълнителното спъване от смесителната плочка, по-нисък разход и други и други предимства. ГИ и убаво нещо, но голяма част от газаджиите пускат само на автонастройка и те пращат да си ходиш, малко трябва да ги посръчкаш за да ти направят настройка в движение.

 

Така е - изгарят от бедна смес. Писах мнението на няколко пъти като допълвах и трих и явно съм минал повечко с гумичката :laughing:

Иначе обедняването на сместта обикновено качва разхода, защото колата спира да "върви" и започваш да "настъпваш" повече и ефекта е по-скоро дефект.

Вярно е, че има газаджии, които претупват и инжекционите, а има и такива, които не смятат за необходимо да свързват ламбда сондата и оборотите, но са във Варна. Има и такива, които си играят доста. Най-добре, обаче, е да си я настроиш/донастроиш сам, стига да можеш. Газаджията може и 2 часа време да отдели за настройка, но ти, карайки и познавайки колата си, усещаш дребни неща, които той не е усетил.

Link to comment
Share on other sites

Към jozo и mmuto - проблемите с обикновена газова не са само запушване/зацапване на бензиновите инжектори. Проблемите с бензиновите инжектори се получават и при газов инжекцион. Проблемите са главно при смесообразуването, което при обикновена газова уредба не може да се направи и на 50% прецизно. Настройката с газанализатор е на празен ход и с умерен товар на 3000 оборота и е относително. От това неоптимално смесообразуване има проблеми с детонации, обикновено се прави по-богата смес, за да върви колата - това води до висок разход и се започва едно затягане на кранчето с 1-2 оборота и обедняване на сместта, което пък води до прегаряне на клапане и леглата им и още други проблеми с ламбда сонди и т.н.. При газовия инжекцион смесообразуването е почти на 100% оптимално, защото се прави настройка във всички обороти, при всякакво натоварване и най-важното в движение, а не на място пред сервиза.

 

Не съм съгласен за обикновенната газова, всичко си зависи от майстора. Моята е слагана точно при този втория, човек за който писах. Не знам какви настройки ми е направил, но имам съвсем свежи данни за вървежа на колата с обикновенната газова. Още като ми я сложи имах субективното усещане, че в ниските обороти върви доста по-добре от на бензин. Във високите етествено бензина си казва думата. Дойде Рено събор и се записах за драг състезанието, където предварително се бях разбрал с приятел с абсолютно същата кола, същия мотор да се пуснем заедно. Идеята ми беше веднъж да се пусна на бензин, веднъж на газ и да сравня. По стечение на обстоятелсвата имах право само на 1 опит, като той беше на бензин сам, аз на газ с жената с мен в колата. Би ме точно с 2 десети от секундата. Както ми е настроил не съм барал и ми гори точно с 1 литър повече на газ, отколкото на бензин.

 

Относно прегарянето на клапаните от газ за мен това са митове и легенди! Почти всичките ми познати карат сумати километри на газ, нито 1 не е правил ремонт по повод газта. На другите коли в нас също имаме газ, като се карат поне 6 7 ако не и повече години на газ и подобни проблеми няма. Сам спомена Слави по-нагоре. Той има едно Рено 21 Невада, има изминати 200 000 км. на газ, а мотора не е отварян откакто е излезнал от завода. Питай го някой път ако не ми вярваш, така че за мен това са "митове и легенди", относно клапаните.

 

Относно ламбда сондата, моята кола по стечение на обстоятелсвата като я купих се оказа, че сондата е дала фира. Бях си купил нова оригинална, но след като си сложих обикновенна газова я продадох. Сега реално карам без ламбда сонда и проблеми нямам.

Link to comment
Share on other sites

мерси за разяснението до сега не ми го бяха обяснявали така :) явно на следващата ще сложа задължително ГИ явно има защо да е по скъпа

Link to comment
Share on other sites

jozo колко ти гори колата в момента, 11-12? .Не можеш да ме убедиш, че с неработеща ламбда сонда мотора ти работи коректно на бензин. При твоя сравнително стар мотор може и да няма проблеми, но разбери, че има и по-модерни мотори, които си искат тяхното и не става с обикновена газова. Компира им се побърква и после и на бензин не работят като хората.

 

Цените на газовите инжекциони спаднаха драстично в последните години и не мисля, че е кой знае колко голям проблем да се задели някой лев отгоре и да се сложи нещо що годе умно и контролируемо под капака на колата, а не такова дето си изменя характеристиките само със смяната на въздушния филтър. Относно клапаните, за теб може да са митове и легенди, но за собствениците на някои поколения Форд си е жива реалност, както и на Хондите(там е малко спорно дали е точно заради газта) се случват такива аномалии от прекалената икономия. Карал съм и двата типа газови системи и мога да направя разликата(миналата година Орела замина към моргата на 400000 км, от които поне 350000 на газ). Общо взето картинката за мене е следната - слагаш си квалитетно ГИ и 150-200 хил.км забравяш, че имаш уредба.

 

 

Слави Шишков не го познавам лично, но чета само добри отзиви за него за което му правя евала. Преди съм си комуникирал с неговият съдружник относно проблема на моето ГИ, но човека си ми каза, че не се занимава с този модел уредби(няма кабел и софт). Та аз си реших проблема кардинално, кабел си направих, софт си намерих и показах среден пръст на официалния сервиз.

Link to comment
Share on other sites

Не са само Хондите. Тойотите от 2003-2004 насам, всички са не само задължително с ГИ, но и задължително със система за омасляване.

 

@jozo - Това, че си се дърпал с някоя друга кола на бензин и че има малки разлики във времената, не означава, че колата, с която си се дърпал е точно в същото състояние, като твоята и изобщо не е мерило. За тези неща си има стендове и на тях се мери кое как и колко.

Да, Слави ти е сложил газовата и да твоя мотор 1.6, 90 коня /май такъв беше/ може да работи с обикновено газово и с малки последствия от него, но това не означава, че така е най-правилно, а по-скоро по-евтино. Но да не влизаме в излишно спорове.

 

@jijane - Слави не е точно "газаджия". Той е по-скоро в графата инженер механик. Учил е каквото и където трябва, а не в "Автото", като повечето самоуки монтьорчета, които се учат по колите на хората, но това е друга тема. При Слави си заслужава най-малкото за консултация да се отиде. Да не си карал ГИГ3 или ГИГ4?

Link to comment
Share on other sites

@Lucky карах и продължавам да карам с ГИ на БРЦ, което пипам вече само аз. Другата ни кола е с Тамона, но тя и не се кара толкова, така че качеството е за сметка на цената, 2 пъти е по-евтина от БРЦ-то. В най-скоро време ще газифицирам и колата на сестрата с нещо евтино, че и тя не кара кой знае колко.

Link to comment
Share on other sites

...Другата ни кола е с Тамона, но тя и не се кара толкова, така че качеството е за сметка на цената, 2 пъти е по-евтина от БРЦ-то. В най-скоро време ще газифицирам и колата на сестрата с нещо евтино, че и тя не кара кой знае колко.

 

Карам коли от много години, но никога не съм карал кола с газова (и не възнамерявам на този етап). Искам да задам един офтопик въпрос - след като дадена кола не се кара кой знае колко, заслужава ли си цялата врътка със слагането на газова? Според мен икономиите се проявяват само ако колата се ползва достатъчно активно...и втори въпрос - колко изминати километра годишно горе-долу според вас се явява границата, след която си заслужава слагането на газова уредба?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...