Jump to content
BulForum.com

Клуб Простак


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Едва сега имах възможност да погледна горното клипче. Ония двамата са просто класика - ако и бяха спрели и се бяха сбили за отнемане на предимството един-друг, щеше да е върха. :bgrin:

 

П.П. А преминаващия на жълто беше на границата, но реално не е в нарушение - правилникът му позволява да се измъкне на жълто. Друг е въпросът, че караше с не повече от 50-55 км/ч (на око) и спокойно е имал време да намали и спре по-рано, защото броячът си работеше.

Link to comment
Share on other sites

То явно си е модерно вече на пешеходна пътека да се спира:

viu1353319683j.jpg

Това при положение, че от другата страна на платното е паркинга, а зад него е входа за подземния гараж на магазина. Но що пък, като може на пътеката да се спре.

Link to comment
Share on other sites

Видене, Пламене, жълтия сигнал значи "Внимание СПРИ!" Няма ги вече тези - а, щом е жълто значи се минава. Трябва ли да ти цитирам и промените от Юни месец в Закона за Движение по Пътищата. Да не говорим, че има и таймер, който си отчита правилно и шофьора го е видял, но е решил да мине на собствена отговорност. Ако видиш, че ти остават 2 - 1 секунди по-логично е да спреш, а не да се засилваш. Да не говорим, че има стоп лента преди кръстовището, на която трябва да спреш и че няма резон да се кара толкова бързо. Този просто е решил да мине, подобен тъпак ми отнесе хондата и все още се занимавам със съдилища, да малко по-червено беше за него, но случая е почти идентичен.

 

Така че приятелски съвет - не минавай на жълто, вече си в нарушение и то сериозно. Мога да ти дам и едно леко казусче - в Англия ще мине ли този така или ако мине няма ли да получи една 80 паундова честитка за това минаване? Можеш да го провериш това, ако искаш. Същото стана и тук, само че всеки си кара през просото.

Link to comment
Share on other sites

Любо, напълно съм съгласен с теб, особено при работещ брояч. Цитирах само закона, който казва, че ако жълтото те завари в кръстовището, трябва да се измъкнеш по възможно най-бързия начин от него (и няма да те санкционират за това). Съвсем друг е въпросът, че онзи не го завари жълтото, а той сам си влезе без да намали, за да спести някоя и друга минутка в чакане, въпреки, че най-вероятно е имал възможността да спре, особено в събота.

Link to comment
Share on other sites

Този нарочно си мина. Но поне преди съществуваше момента с опасно спиране. Ако светне жълтото точно пред мен и набия спирачки, аз може и да спра, но този зад мен като нищо ще ме блъсне. Та с цел избявгане такива спирания се разрешава преминаване на жълто. Не, че не са ме блъскали докато кротко си чакам на червено :D

A тези броячи дефинирани ли са в новият закон? Защото са пълен ташак, не веднъж на зелен светофар са ми светвали с червени цифри :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Любо, напълно съм съгласен с теб, особено при работещ брояч. Цитирах само закона, който казва, че ако жълтото те завари в кръстовището, трябва да се измъкнеш по възможно най-бързия начин от него (и няма да те санкционират за това). Съвсем друг е въпросът, че онзи не го завари жълтото, а той сам си влезе без да намали, за да спести някоя и друга минутка в чакане, въпреки, че най-вероятно е имал възможността да спре, особено в събота.

А махнаха ли клаузата, член, алинея или квото там се води, че може да влезеш на жълто, ако си преценил, че няма да успееш да спреш. Имаше и някаква такава точка.

Става дума за това което е казал и @ARPAnet

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

А махнаха ли клаузата, член, алинея или квото там се води, че може да влезеш на жълто, ако си преценил, че няма да успееш да спреш. Имаше и някаква такава точка.

Става дума за това което е казал и @ARPAnet

 

Именно. И аз помня, че имаше такава точка. И не всички сфетофари са с броячи. Ако съм с 60 и съм на 5 метра от кръстовището като светне жълто, много ясно че ще си мина през него по най-бързия начин. И на никой няма да попреча. Втори път ще кажа, че жълтото е за тази цел.

 

Любе, теб те удари човек, минал на ЧЕРВЕНО, не на жълто и вероятно с превишена скорост. Ако мине на жълто няма да те удари, защото ти още няма да си тръгнал. При неговото жълто на теб още ти свети червено.

Link to comment
Share on other sites

Има член от Закона, който гласи, че дори и на разрешаващ сигнал (зелена светлина) нямаш право да влезнеш в кръстовище, ако влизането ти ще доведе до ПТП или застрашава останалите участници в движението. Аз знам и кой член е. Ако ще си говорим - да почнем да си говорим с цитати на членове и номера иначе, ако ще е само гадаене какво май беше - няма смисъл да се спори.

 

Psihara^^ най-точно го е казал, това е сега актуалното за жълтия светлинен сигнал. Дори има изменение в закона, което гласи, че ако се намираш в кръстовище и светва червен сигнал за теб, то тези участници в движението, които имат зелен сигнал са длъжни да те изчакат да се изнесеш и чак тогава може да преминат. Но това от клипа няма нищо общо с гореописаното, а и пак ще напомня - има стоп лента, която е преди пешеходната пътека. На тази стоп лента трябва да спрете, а не след нея, върху пътеката или след пътеката и половината кола да ви е в кръстовището. На тема жълт сигнал за регулиране на движението по пътищата вече съм почти експерт, за жалост...

Link to comment
Share on other sites

Това дали не е по скоро за автомобилния раздел?

 

Шшшшшт...срещу четирима модератори не се рита - те знаят най-добре. :P

 

П.П. Да я преместя ли все пак - там наистина ще е по-подходящо?

Link to comment
Share on other sites

Шшшшшт...срещу четирима модератори не се рита - те знаят най-добре. :P

 

П.П. Да я преместя ли все пак - там наистина ще е по-подходящо?

Дядо Пламене, кой е четвъртия? Че гледам ти, Любо и Виден обсъждате в момента :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Видене, Пламене, жълтия сигнал значи "Внимание СПРИ!"

 

Не съм съгласен с това твърдение. Жълтото значи "Внимание СМЯНА НА СИГНАЛА", защото от червено като светва жълто не значи "внимание спри", също така като изключат светофара и мига само жълтото не значи, че трябва да спираш щом мига.

 

Иначе и mIRCаta e прав за това, че ако прецениш че ще стане ПТП при рязко спиране, може да минеш и на жълто. Не го знам точния, закон и алиниея, но го има със сигурност.

 

 

Именно. И аз помня, че имаше такава точка. И не всички сфетофари са с броячи. Ако съм с 60 и съм на 5 метра от кръстовището като светне жълто, много ясно че ще си мина през него по най-бързия начин. И на никой няма да попреча. Втори път ще кажа, че жълтото е за тази цел.

 

Абе трябва да се внимава с тая ситуация, понеже на Васил Априлов и 6-ти Септември, така щеше да ме изцепи един, който завиваше наляво. Гледам таймера, че свети за 5 секунди и ускорих, той явно реши, че ще мине и така щяхме да се ковнем. Хубаво, че разко кривнах в дясно, после в ляво, че иначе беше станало мелето....

 

 

 

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Голямо, голямо... 1 брой книжка. Колко да е голямо?

Не от гледна точка на наказание. Ако е надул Азис по радиото може да не чуе линейка която преминава през кръстовището. Със 60 ще има адски малко време за реакция, да не кажа никакво. Е такива примери много. Специално в кръстовище трябва да се намаля и да е по - внимателен човек.

Link to comment
Share on other sites

Истината е, че въпреки, че не си във формално нарушение "на жълто в кръстовище", винаги е за предпочитане ако видиш отдалече на брояча оставащи 3-4 секунди - да спреш и да изчакаш 1 минута (често и по-малко), отколкото да изфорсираш и да си спестиш тая една минута.

Link to comment
Share on other sites

Истината е, че въпреки, че не си във формално нарушение "на жълто в кръстовище", винаги е за предпочитане ако видиш отдалече на брояча оставащи 3-4 секунди - да спреш и да изчакаш 1 минута (често и по-малко), отколкото да изфорсираш и да си спестиш тая една минута.

Ако видиш "отдалече" брояча ще ти трябват поне 10 секунди. За самото преминаване само ти трябват около 3 секунди. Отделно докато стигнеш.

Link to comment
Share on other sites

Истината е, че въпреки, че не си във формално нарушение "на жълто в кръстовище", винаги е за предпочитане ако видиш отдалече на брояча оставащи 3-4 секунди - да спреш и да изчакаш 1 минута (често и по-малко), отколкото да изфорсираш и да си спестиш тая една минута.

 

Това наистина е така, но ако видиш в огледалото, че тоя зад теб се е разбързал може да стане мазало. Изключваме факта, че ти нямаш вина в случая. Може да те фрасне отзад и да те хвърли на раделителя между 2-те платна, или ако има спирка да спреш на нея и да удариш човек. Ако е заледено пък да правиш пируети и т.н.

 

 

Link to comment
Share on other sites

законът е написан така, че не само в кръстовище, ами навсякъде човек трябва да минава внимателно.

в общи линии шофьорът трябва да е кълбо от нерви, с очи в различни посоки, а най-добре би било да се движи с нулева скорост, просто за всеки случай.....

 

и правете разлика между ЗДП и ППЗДП.

в ЗДП преминаването "на жълто" с цел избягване на задръстване и оставане в кръстовището не е дефинирано. Има го само като общо указание за видовете светлинна сигнализация, т.е. че съществуват чудеса наречени "Светофари":

Чл. 12. (1) За регулиране движението на пътните превозни средства на кръстовища, пешеходни пътеки, стеснени и други участъци от пътя се използват пътни светофари, които подават сигнали с немигащи и мигащи светлини с червен, жълт и зелен цвят.

Пак в ЗДП в раздела за разрешената скорост много ясно са указани горните граници във великия чл.21 (тях поне всеки ги знае), който пък е предшестван от кретенския чл. 20 и всеобхватната му алинея (2), която в общи линии прави шофьора отговорен и за посоката на вятъра:

Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват. (2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението.

същевременно не мисля, че някога е издаван акт за нарушение на чл. 22, който звучи направо смислено, ама няма хубави и ясни граници като предшественика си чл.21:

Чл. 22. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да се движи без основателна причина с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите пътни превозни средства. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност. (3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.

в спора си иначе се обръщате към раздела за преминаване на кръстовище, в който пак се иска от шофьора да спре винаги и при всяко трепване на околната картинка:

Раздел XI.

Преминаване през кръстовище

Чл. 47. Водач на пътно превозно средство, приближаващо се към кръстовище, трябва да се движи с такава скорост, че при необходимост да може да спре и да пропусне участниците в движението, които имат предимство.

Значи ако нямат предимство (специален режим, указателни знаци, път с настилка спрямо път без, чл. 48 и т.н.) тоя член виси във въздуха неизползваем.

в същия раздел обаче има и:

Чл. 50а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е навлизането в кръстовище дори и при разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

яко, а? кво ви казах за движението с нулева скорост?

 

Целия закон е тук с последните му ремонти.

 

 

 

Задължението за освобождаване на кръстовището при жлът сигнал го има в Правилника за Прилагане на ЗДП.

Той си има зяла главаза светофарите с изненадващото име "Глава осма.ПЪТНИ СВЕТОФАРИ", в която пък освен че е обяснено и нарисувано кво е светофар е дефинирано точно кво значи всеки сигнал.

За жълтото:

Чл. 31.(7) Светлинните сигнали имат следното значение:

4. жълта светлина - означава "Внимание, спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо до светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището, са длъжни да го освободят.

 

Та това на което се позовавате е ПРАВИЛНИКА, а не ЗАКОНА. има малка разлика, ама съществена. По едното могат да се издават актове и да се търси наказателна отговорност, а по другото не особено. Нека предположим без да четем Конституцията, че все пак Закона е с тия далаверки, т.е. има предимство. Все пак не си противоречат много: Закона иска да сте спрели на жълто, а Правилника иска да се махнете АКО ВЕЧЕ СТЕ ВЛЕЗЛИ или по-точно вече сте нарушили оня готиния чл. 20 на Закона и не можете да спрете. Няма средно положение.

 

и понеже ви мързеше да четете, благодарности за доброто обяснение приемам по банков път.

Edited by mobo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...