Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Защо сте толкова убедени, че ако Бътън не го бяха забавили в бокса щеше да е първи. Колата на Розберг беше перфектно балансирана и едва ли щеше да се даде на макларъните.

Това, че на Фетел му се износиха гумите на колата и беше изпреварен, въобще не е показател, дали е добър или лош пилот. Все пак един двукратен световен шампион, независимо, че е бил с най-добрата кола, си остава двукратен шампион и перфектен пилот. Жалко за Шумахер, ако не се бяха издънили в бокса, може би класирането щеше да изглежда по друг начин. Абсолютно незабелижими Ферарита. За тях нямам думи просто.

EDIT: Ако от Рено не бяха сбъркали стратегията на Кими, щеше да е в челната тройка. Жалко за него. Надявам се в следващите стартове повече прогрес от него.

 

Първо, защото Бътън нямаше да излезе там където излезе, нямаше да има нужда да изпреварва Фетел, а ако гонеше Нико, то Росберг щеше да е принуден да бяга и там гумите нямаше да са му в същото състояние от това, на което завърши.

Мнението ми за Фетел е, че просто го прехвалват и го изкарват такъв какъвто не е. Несъмнено има качества, кара ама чак, че видиш ли ще засенчи Шумахер и да го твърдят в началото на кариерата му са глупости. Тепърва има да се доказва и да покаже какво може с по-слаба кола. Най-добрия в момента като пилот е Алонсо. Показа как може да води тима на Рено 08 -09 -та, сега с куцото Ферари постига не лоши позиции.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

..... Жалко за Шумахер, ако не се бяха издънили в бокса, може би класирането щеше да изглежда по друг начин....

Ако Шумахер беше останал на пистата май щеше да се поизложи. Той е свикнал да кара кола която пързаля задницата, а в тези условия мерцедесите ядат гуми като за световно. С натиснатата задница колите на Нико и Майкъл пазят по добре гумите но Шуми губи скорост - видя се много добре при състезанието.

Link to comment
Share on other sites

Честито на Нико, много добра победа. Да благодари на Макларън за проблема с Бътън иначе нямаше да е първи.

Напротив. Не виждам болид който да беше способен да навакса 20-21 секунди за 15 обиколки точно на тази писта и точно срещу Нико на точно това състезание.

Ако беше чул разговора между Нико и бокса нямаше да напишеш това. А разговора гласеше: пази гумите, можем да си позволим да губим по половин секунда на обиколка. Те, Макларън за 40 обиколки не можаха да се доближат до него, а да го изпреварят в последните 15 звучи направо нелепо.

Жалко за Шуми, но по изражението и радостта му в края на състезанието си личи, че напредъка е голям и вече започва да се материализира. За разлика от Ферари, които се спускат стремоглаво към дъното. Този старт бяха направо жалки.

Edited by future
Link to comment
Share on other sites

Изрично обявиха в правилата преди началото на сезона ,че пилот няма право

да променя повече от един път траекторията си ,когато се движи в дефанзивна линия.

Hо маймунските номера си продължават с пълна сила и естествено ,както винаги никакво наказание няма да има.

Визирам случилото се в края на 54-та обиколка - началото на 55-та ,което забележете се случва на правата ,а не някъде

по завоите ,където може да се приеме че захожда за следващ завой и тн...беше си абсолютно блокиране ,a последствия никакви.

Ромските номера почват на 2 часа 36 минути и 50 секунди от видеото ЦЪК

Link to comment
Share on other sites

Е то с жалкото класиране на Фетел, трябва да гледаме Виден да не посегне към ножа :) Алонсо поне стигна до 3-та квалификация, за разлика от мега наредения световен шамион... Утре Шумахер ще покаже, що се върна в Ф1 :)

 

laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

 

Не знам какви ще са метереологичните условия, но ако утре има дори 1 Мерцедес в топ 5 аз ще ида да пусна ЕФУ в права колонка от 40, 50 мача и ще очаквам да ги хвана всичките :D

 

Стефче, къде ги вадиш тия сентенции не знам.... laughing1.gif

 

То било много весело да се чете СЛЕД състезанието какво титанични мисли са споделяли колегите хахахах

 

Отлична гонка за Мерцедес, които Стефчо силно несъобразително квалифицира като някакъв шкарто отбор, вместо да гледа какви дупки са Ферари.... biggrin1.gif

 

Започвам да си мисля след тоя старт, че единствено Клюна е по-голям карък от Кими дотука....

 

beer.gif

 

ЕДИТ: Забравих да спомена, че вече е решен проблема с Булсатком на беседката. В смисъл такъв - има го. laughing1.gif

Link to comment
Share on other sites

Начи тва е отговор 2, за който се говори в долните цитати:

Тотален абсурд. Това вече е срамно да се нарече спорт, правилните думи са "Шоу за публиката"!

 

Цитатите са от друг форум. Казват това, което и аз съм казвал около 400 квадрилиона пъти. ;)

 

Няма да загатвам какво ми е мнението, мисля, че това в достатъчно отмерена степен съм го направил в заглавието и описанието на темата. Това, което ще направя, е само до ви споделя един "сладък" цитат от днес:

 

 

 

Пол Хембърли, шеф на спортния отдел на Пирели, смята, че подобно явление може да спомогна за постигането на наистина непредсказуема и оспорвана битка за шампионата през останалата част на 2012 г. "Ако погледнете, Нико имаше голямо предимство (в Китай), но от втория до десетия разликата беше само няколко секунди и затова мисля, че ни очаква истински класически сезон на Формула 1, което е абсолютно вълнуващо", добави той.

Никой не може да го предвиди, дори и експертите, дори и ние самите, разполагайки с всички данни. Мисля, че е почти невъзможно да се вземе (правилно) решение тази година и би следвало да е много вълнуващо за сезона.

:)

 

 

Отговор 2 за мен.

Няма да се учудя, ако започнат и руска рулетка - на кой какви гуми ще му се паднат, като и производителят не знае дори.

 

 

Мдааа и аз така мисля.

 

 

И аз гласувах за номер 2, макар че всички искахме непредсказуем и объркан сезон, а то направо преля от непредсказуемост.

 

 

И аз съм за отговор номер 2.

 

 

измуствените изпреварвания са пълен т....ашак, аз не искам да гледам изпреварвания а битка, борба за позиции и най-вече пилотиране н аболидите, а не пазене на гумите и кой ще кара по внимателно че д аму издържат повече, не е ли целта натиск до край и да гледаме брилянтните борби от едно време със сегашните болиди ..................

 

 

И аз така

 

Отговор 2

 

Хубаво е да има интрига и неизвестност, но нямам афинитет към хазарта

 

 

Нелепо е например Райконен да достигне предна позиция с каране и борба за места и гумите му да изгубят всякакво качество, като отрязано с нож. Една нормална гума започва да губи свойства, но не и по такъв програмиран начин.

Абсолютно същото видяхме и при Фетел, но нарочно не го дадох за първи пример, че тук доста народ откровено го мрази.

Никой вече не може да рискува различна стратегия и да има поне шанс да я изпълни.

Никой не може вече да си позволи да подложи гумите на стрес и да покара няколко обиколки агресивно и да атакува предния. След третата обиколка практически е обречен.

Вече се говори за около 5 градуса температурен прозорец. Това е абсурд.

Гумата е консуматив, средство, което осъществява връзката на колата с пътя и не трябва да бъде ключов фактор. Нали точно за това решиха да има един доставчик, за да не се превръщат гумите в първостепенен елемент.

Според мен, след като така и не можаха да постигнат нещо смислено с правилата за болидите, а само още повече ги осакатиха, ФИА и Бърни най-накрая напипаха метода как да влияят на шампионата по свое усмотрение, играейки с производителя на гуми. Който им произвежда парцали с програмирано поведение по поръчка. При това знае отлично чия кола как работи с отделните смеси, а смесите за състезанията ги планира ... производителят. Никога за повече от 20 години, не съм виждал гуми да се късат на парцали и пистата да е черна от тях, превръщайки всичко извън единствената състезателна линия практически в мокра писта, или на писта, на която умишлено е разхвърлян чакъл.

Все пак, в който и да е спорт, трябва да има и възможност за прогнозиране на развоя, на база на което се гради тактика и стратегия. Тук имаме напълно случайни явления. Кога е било такова нещо, пистата да изстине с 3 градуса и поведението тотално да се промени, като едни излизат късметлии, а други са хвърлили усилия на вятъра буквално.

 

Колкото до "шоуто", не знам колко от вас активно са се състезавали (не просто упражнявали) в някакъв реален (не компютър геймърски) спорт. Който не е изпитвал какво е да се състезаваш на живо, да вложиш всичко, което притежаваш и умееш, няма да може да разбере аргументите ми и защо режисираното шоу не може да замени неподправената спортна надпревара.

 

 

Идеално написано! Няма какво повече да се добави! Истината е, че преди 10 години и назад пилотите можеха да си позволят да натискат техниката докрай, за да се борят за победата. С новите гуменки, на преден план излиза този, който може да пази гумите. Реално талант, стратегия (различна от стандартната), истинска борба (без мисъл за наказания от смяна на двигател, скоростна кутия или пък изхабени гуми) вече не играят роля в този спорт за голямо мое съжаление както и на всички, които са гледали Формула 1 и преди новата епоха.

 

Още малко цитати и дано тоя път не се осерат нещата:

 

 

 

На млади години имаше конкуренция между гуми, двигатели, инжинери и тн. Сега има конкуренция само между аеродинамиците и то много ограничена - до няколко десети разлика. И всичко останало е или еднакво или късмет. По същия начин може да им дадат да хвърлят зарове и така да определят кой колко точки взима, ще има същата псевдо интрига.

 

 

Ооо аз тази тръпка я обожавах, защото сега когато първия е на 20сек пред останалите можеш да си пиеш кафенцето и да си изчакаш финала иначе гризеш нокти и при бяло димче получаваш мини ифаркт, а то било от гумите само :tooth:

 

 

 

Не съм съгласен. Сегашните пълнежи да не би да прокопсаха от ограниченията. И без ограниченията пак щеше да се намери пълнеж, а в битката за челото щяха да са дежурните.

 

С ограничения или не, основните играчи винаги ще са по-малко от половината, и винаги ще има опашкари за запълване на фугите.

 

 

Това камък в моята градина ли? Ако да, то аз отчитам фактора "жалба за младост", но все още не съм изкукуригал, че да не помня какво е било.

Ако се върнем малко назад, ще видим кога започна голямата игра - 2003 г, след като предишната Шумахер стана шампион рано-рано. Бърни си внуши, че настъпва краят на света и започнаха с ограниченията. После май откриха, че така могат да режисират и им се услади. След което му изтърваха края.

 

 

Това няма как да бъде доказано със сигурност. Защото ако наистина има възможност производителите да направят от участието си демонстрация на своята марка, ще го направят. Като например едни по-свободни правила за двигателите, а защо не и изискване да са базирани на сериен модел.

 

 

Парите вече са в метеорологичните сайтове - който познае температурите сточност до 2 градуса, ще познае и победителя. При 18-22 гр. - този; при 22-26гр. онзи; при 26-30 гр. трети и т.н. ГолЕм смЕх - вече ще се залага на температури. То Пирели в момента са най точното олицетворение на пътя, по който е поело индустриалното производство. След 5-10 г. ще ни продават летни гуми, ама точно за един сезон - от април до ноември и хвърляш, зимните от декември до март и хвърляш. Кой ще чисти магистралите от гумата, само това не ми е ясно...

 

 

Гласувах за 2 , аргументите ми са в постовете на Драгона , Тони и др. ... няма смисъл да се повтаряме .

А иначе , хубавото от тази анкета е , че независимо дали харесва или не , на никой истински фен на Ф1 не му е безразлично ! Ако започне да се пълни точка 3 , тогава вече е страшно за самия спорт ...

 

 

Винаги ще има доводи "за" и "против" за точно това положение на нещата. За мен главното е, че гумите трябва да бъдат аргумент или средство на даден пилот или отбор да ПОСТИГНЕ реализация на конкретна стратегия или тактика, която е избрал за конкретно състезание. В противовес на това гумите са средство на даден пилот или отбор да НЕ ПОСТИГНЕ реализация на конкретна стратегия или тактика. Това е пълен абсурд. Едно е случайният фактор "време" (метеорологично), съвсем друго е РЕШАВАЩ фактор с абсолютно произволно и невъзможно за някакво контролиране проявление.

 

Поради тези ми съждения ("неангажиращи никого" - Бай Михал! - б.а.) - отговор 2

 

 

Всеки,който седне да гледа Ф1 в момента за пръв път,ще остане доволен от видяното- много изпреварвания,борба за всяка позиция,че даже и различни победители в трите състезания от новия сезон.

Да,ама не! ( кактоказва Петко Бучаров). Всичко това е изкуствено,че даже тъпее!

Факт е обаче,че Бърни успява да постигне целта си. На мен ми тъпеят нещата.

 

Не ангажирам никого с това мнение,еле пък преждеговорящия.:hmm1:

 

 

Формула 1 по същество и в цялата си малко по-далечна история никога не е гъмжала от изпреварвания. Точно затова пък има такива, които се помнят десетилетия и се цитират от хора, които не са ги виждали в момента на събитието. За да е стойностно, изпреварването трябва и да е трудно, позицията наистина извоювана.

Мисля, че прекалиха с гумите. Защото те плюс ДРС просто правят настигнатия, особено и ако е с 5 обиколки по-стари гуми (само пет, забележете), той е обречен, ако ще и да е най-великият от всички пилоти. Дори няма право на истински защитно каране а примерно ляга в партер образно казано, само дето мигач още на са сложили да показва в коя посока ще отбие.

Пирели са единственият доставчик, през времето, за което следя Ф1, които са доволни да създадат имидж, че произвеждат боклуци вместо гуми и осейват пистата със стотици килограми гумени буци. Предишните винаги по някакъв начин търсеха да покажат колко са добри и да свържат това с гумите за нормални автомобили.

Хембърли се хвали, че дори и те не са съвсем наясно с поведението на собствените им гуми. Един вид - "Бъркаме един бъркоч, правим гуми и гледаме какво ще се случи."

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Аз мисля да си изпробвам новият HD приемник да се насладя на non-comercials предаване с надявам се сносно качество :)

Link to comment
Share on other sites

Аз мисля да си изпробвам новият HD приемник да се насладя на non-comercials предаване с надявам се сносно качество :)

На кой спътник и кой канал ако не е тайна?

Link to comment
Share on other sites

Аам, през Булсат'а :). Филм+ HD нямат реклами по време на състезанията. Още след първото състезание заявих приемник, до вчера чаках. Не съм много в час към точно този вид апаратура, но ми се струва че применика е читав. Няма ги вече тия скартове и шитни, HDMI кабел, като за бели хора, разни USB входове. Надявам се идната събота и неделя изпробвам какво ще е :)

Link to comment
Share on other sites

Ако игнорираме времената, смята че не може да сме съвсем доволни от посоката, която сме избрали. Започнахме вече да обсъждаме, какво можем да променим и имаше няколко позитивни коментара, накъде трябва да поемем. За всички ще е много трудно. Всичко се върти около гумите."

 

 

Думите са на Бътън.

Link to comment
Share on other sites

Най-странната К1, която съм гледал. Мерца нещо си повярваха повече и НЕ изкараха Шумахер пак, сега ще стартира 18-ти.

 

едит: сега пък проблем с ДРС-а имал....мда :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Те и в К3 си повярваха и затова Розберг 5-ти. Нашите що не изкараха Алонсо така и не разбрах. Сигурно гуми пази за утре де да знам. Пак според зависи на старта какво ще стане.

Link to comment
Share on other sites

Те и в К3 си повярваха и затова Розберг 5-ти. Нашите що не изкараха Алонсо така и не разбрах. Сигурно гуми пази за утре де да знам. Пак според зависи на старта какво ще стане.

 

Mи той започна с меките още с първата обиколка в К1, ясно беше, че иска да стигне до К3 и до там. Дали 8-ми или 10-ти..сейм шит. Така поне ще може да избере меки или твърди защото не е записал време

По Скай казаха, че разликата между двата типа гуми е 1 секунда. Ако правилно съм разбрал.

 

Утре ще бъде интересно с тия гуми...:D

 

дано на всички БЕЗ изключения им се разкапят гумите, ама буквално и то 4, 5 обиколки преди края...да се чудят Интермедии ли да слагат, за да добутат колите до финала. А дано поне тогава мааалко от малко нещо се промени към добро в тая Ф1.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Mи той започна с меките още с първата обиколка в К1, ясно беше, че иска да стигне до К3 и до там. Дали 8-ми или 10-ти..сейм шит. Така поне ще може да избере меки или твърди защото не е записал време

По Скай казаха, че разликата между двата типа гуми е 1 секунда. Ако правилно съм разбрал.

 

Правилно си разбрал, така казаха хората, но то беше ясно това още от тренировките. Иначе Алонсо записа добро време на втората квалификация, без да се напъва особено. Което ми дава някакви надежди за по-добро класиране при дълга серия от обиколки, доколкото е възможна дълга серия с тия надрискани гуми. Специално тази писта, мамата им ще разкаже на гумите. Но ще видим утре какво ще се случи :)

Link to comment
Share on other sites

Утре ще е интересно с тея гуми и топлото време. Да видим по колко пъти ще се навървят в бокса :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Яд ме е, че ESPN America HD не я дават Формулата. По РТЛ се окъкват от реклами. Ще трябва да пробвам тоя стрийм на Скай как ще го дава на ТВ-то. :D :D

 

Утре ще спечели този, който запази ресурса на гумите си най-дълго.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...