Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Съвсем друго се видя през сезона - всички писти бяха пълни и всички гледаха с интерес. Защото беше интересно.

 

Пирели не си вкарват никакви автоголове с ТАКА ПОРЪЧАНИ ОТГОРЕ ГУМИ. Това им изискват - това доставят. Само силно малумен чукундур може да прави паралели относно цялостното поведение на гумите им като такива и поведението на Ф1 гумите.

трудно :)

 

бая голямо количество са ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

_L5E0903.jpg

 

Ще намерите в нета може би още 1 снимка, в която да се виждат така ясно двете ръце на Кубица. Другата, която съм виждал не е така добра, но въпреки това си личеше разликата между двете ръце :(. Дори така има слухове(не мога да намеря официално инфо), че на мократа писта Кубица е бил по-бърз от Гари Пафет. Нали няма смисъл да казвам кой е той и колко е карал в ДТМ?.

 

Става дума за теста на Кубица с кола на Мерцедес за ДТМ.

Link to comment
Share on other sites

Как разбра, че имат хубави шосейни гуми? Защото единствените, които сглупих да си купя, освен че бяха безумно скъпи, не изкараха и два сезона. Един вид най-големите боклуци, които някога съм купувал. Дори с Барум (друг един боклук, ама бяха подарък с колата) изкарах 3 пъти повече и по-добре.

Видене, прецакали са те с некви ментета. Аз от почти вече две години карам с P Zero 215/45 R18. Не са мръднали.

Link to comment
Share on other sites

Екълстоун прекрати преговорите с Нюрбургринг

28.01.2013 | Калоян Петров; снимка: Mirko Stange | 0 коментара

Бърни Екълстоун прекрати преговорите си с организаторите от немската писта Нюрбургринг, твърди публикация в немския Дер Шпигел.

 

Трасето се намира в сериозни финансови затруднения, които бяха направени публично достояние. Предложението от там обаче не е било прието от управляващия търговските права на спорта.

 

- След подробен преглед на предложеното от Нюрбургринг не го приемаме за финансово осъществимо и затова прекратяваме преговорите – е цитиран Екълстоун от изданието.

 

Гран при на Германия се провежда на ротационен принцип на Нюрбургринг и Хокенхайм. Сега бе ред на първата писта да приеме надпреварата, планирана в календара за 7 юли, но това може и да не се случи. Говори се за вариант другото немско трасе отново да е домакин на старта, въпреки че той бе там и през 2012-а.

 

Уличната писта във Валенсия пък отпадна от календара и според запознати едва ли скоро ще се върне в Гран при. Причината бе високата цена, която се плаща за провеждане на кръг от Формула 1.

 

Само няколко месеца след емоционалната победа на Фернандо Алонсо (Ферари) там обаче ситуацията е отчайваща, пише испанският вестник Марка. Липсващо окабеляване, наводнени тунели за достъп и т.н. са само част от проблемите. В публикацията се споменава също така, че струващ два милиона евро мост понастоящем се използва единствено като покрив нощем от бездомници.

 

Еми да са ни честити Мумтаз GP, Узбек GP и другити шитни наречени "писти". Asia GP явно е по-интересна от Ф1.

Link to comment
Share on other sites

Опааа...Ван дер Гарде е подписал с Катерам. Добре. Сега остава да видим какво ще стане с Бианки. Ако сте гледали представянето на Ф138 и на новата Индия(бяха едно след друго). На едното имаше церемония, а на другото - бяха в някъв гараж с 1 пилот и един костюмар :D :D

 

едит: Заубера има най-красивата предница от досега представените болиди :). Аз съм фен на по-ниските носове...по-точно на тези с лека чупка, а не да са изправени като зелеФ чеп майна :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

 

Byrne's final title-winning Ferrari holds the accolade of being the fastest F1

car ever.

 

Thanks to subsequent rule changes, the Ferrari F2004 holds the lap records on

seven of the eight circuits that remain on the calendar from that season.

 

 

It won 15 out of 18 races in 2004, with Michael Schumacher taking the title

with four races to spare. Ferrari's winning margin in the constructors'

championship was an astonishing 143 points.

 

Разликата тогава между първото и второ място е 2 точки. Много искам някой да изкара точните цифри на похарчените пари от Ферари и Мкл през въпросния сезон и похарчените пари после за обнавяване на тунели, симулатори, смяна на правилата за двигателите...2 пъти(генерално имам предвид) и всички други харчове в името на лицемерното намаляване на разходите и мъката на аеродинамиците да изкопчат хилядна при наляти стотици хиляди за нея.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

 

    

        Формула 1 във Франция и Италия само по платена телевизия    

    

          15.02.2013 | Й. Севов, снимка: Mirko Stange | 0 коментара    

    

 

 

tmp_23_54.jpg

Формула 1 ще се излъчва само по платени канали във Франция и Италия през новия сезон.

На Апенините състезанията ще вървят по Sky Italia, докато във Франция

зрителите ще трябва да дават по 35 евро на месец, за да си осигурят

гледането на Canal +.

И ако в Италия вероятно ще има някои състезания по обществените

канали или на запис, то във Франция договорът на TF1, който предава

Формула 1 от 2002 г. въобще не е подновен. И това се случва в момент,

когато трима представители на „петлите” ще стартират през този сезон,

след като дълги години французите нямаха и един свои представител.

По време на Гран при на Унгария през 2011 г. Бърни Екълстоун хвърли

истинска „бомба”, когато обяви, че през 2012 г. Формула 1 ще се излъчва

директно във Великобритания само от платен телевизионен канал.

Обществената телевизия ВВС предава вече само няколко състезания.

В нашата страна Формула 1 също вече се предава по платения TV+ на Булсатком.

Всичко това ограничава силно разпространението на спорта в момент,

когато мнозинството от отборите изпитват сериозни финансови затруднения,

заради липсата на спонсори.

„Ситуацията е много трудна”, заяви наскоро Мартин Уитмарш пред ВВС.

„Живеем в свят на реклама и рекламата е навсякъде по цял свят. Нашият

рейтинг обаче пада. Взехме някои мерки, но мисля, че е трудно за доста

отбори.”

Според шефът на Макларън и асоциацията на тимовете от Формула 1,

седем от общо 11-те отбора във Формула 1 в момента нямат реални сериозни

приходи от спонсори! Дори екип като Лотус няма никакви големи

рекламодатели и не е сигурен в развитието си.

В същото време през миналата седмица Бърни Екълстоун обяви, че

отборите били „по-богати от Господ”, въпреки че Испания Рейсинг фалира, а

Маруся и Катерам наеха своите пилоти единствено според парите, които им

донесоха.

Ситуацията е много странна, защото самите отбори позволиха на Екълстън да продава правата на платени телевизии.

Преди години те изискваха от него състезанията да се излъчват ефирно

на важните пазари. В дългите преговори за пари с него напоследък обаче,

той прие да им дава по-голям дял от печалбите на Формула 1, но без да му

се бъркат, на кого продава правата и домакинствата. Сега бумерангът се

връща върху отборите, които взимат по някои милион повече от него, но

нямат спонсори и карат на празни писти, като тези в Бахрейн и Южна

Корея, вместо във Франция и Холандия.

   

 

 

Не ми се е налагало все още да си плащам за Ф1, но 35 евро го разбирам САМО за ЕДИН канал. И честно казано ако е така - май не бих се прежалил да ги дам и това го казвам от гледна точка дори на техните заплати. То е ясно, че в БГ няма кой да даде 35 евро само за 1 канал.

 

И другото, което ме издразни в статията е, че ТВ+ наистина е платен канал, но за БулШИТ и малък на брой кабеларки. В тази ситуация. аз и да искам да си платя - не мога. Близу не го предлагат и няма да го предлагат.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

 

    

        Глобалната аудитория на Формула 1 пада    

    

          17.02.2013 | Светлана Стойкова; снимка: Любомир Асенов | 0 коментара    

    

 

 

tmp_139_1.jpg

Глобалната

аудитория на Формула 1 е намаляла през 2012 г., но за първи път от

много време насам не бе публикувана информация колко общо хора са

следили шампионата през предходния сезон. Като основна причина за спада е

посочен отливът на аудитория в Китай – с цели 34% (изчислявани на около

25 млн. души). Общо 74,5 млн. са гледали там Гран при през 2011-а, а

миналата година – 48,9 млн.

Данните в годишния доклад за гледаемостта на Формула 1 се основават

на изследване колко души са гледали повече от 15 непоследователни минути

през сезона. Методът на изчисление е предмет на спорове, но докато за

2011 г. бе обявено, че общата аудитория възлиза на 515 милиона души, то

за 2012-а няма посочена стойност. Смята се, че става дума за малко над

500 млн.

- Малка част от териториите не отговориха на очакванията по отношение на разпространението – е цитиран управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун. – Китайският пазар пострада от спад, който не бе абсорбиран от значителното увеличение (на аудиторията) другаде.

Най-големият пазар на F1 е Бразилия. Там

гледаемостта е продължила да се увеличава и през 2012 г. е с нов ръст

от 8,9% (85,6 млн. души). Отбелязано е подобрение в данните за Испания и

Италия – съответно повишение с 11,5% и 15% в сравнение с 2011 г. Във

Великобритания обаче аудиторията е намаляла. През миналия сезон там за

първи път действаше схемата, по която всички състезателни уикенди бяха

пряко предавани по Скай (платена услуга), а половината – безплатно по

BBC. Когато подписа договора със Скай, Екълстоун заяви, че едва ли има

нещо по-добро от подобно разпределение, тъй като гледащите спорта

неминуемо ще се увеличат. Обяснението му бе, че няма как две телевизии

да не съберат по-висока аудитория. Всъщност се оказа, че гледаемостта е

паднала с 3,8 млн. души – до 28,6 млн.

Спад от 12,8% е отбелязан в Русия, при

това само година преди планираната Гран при в Сочи. Връщането на Гран

при в САЩ не е помогнало повече зрители да следят шампионата – там

аудиторията е с 3% по-ниска (от 10 на 9,7 млн.).

Намаляването на телевизионните зрители е

наблюдавано отблизо от екипите в F1. Шефът на Лотус Ерик Булие

коментира, че последиците за отборите може да са по-сериозни:

- Мониторираме новата стратегия да

се върви към платена телевизия. Това може да повишава профила на

феновете и образованата аудитория, но може също така да се наложи да

преразгледаме спонсорските си тарифи, ако тенденцията стане глобална.

Малко над 40% от бюджетите на F1

тимовете идват от спонсорски сделки, като броят зрители е особено важен

за тях. Увеличеният процент от приходите в спорта, който се разпределя

между отборите пък, може да не компенсира загубите, ако партньорите и

спонсорите намалеят сериозно.

   

 

 

ГустУУУ...най-накрая да се случи. Дано и пистите да се опразнят, та да разбере дъртия МИНДИЛ, че Ф1 не е кеч и истинските фенове НЕ искат пародия...той предпочете да угоди на стадото - хак да му е.

 

Да видим какво ще постигне с платените канали във Франция и Италия...и докато Италия си има Ферари + храма на скоростта, то Франция си няма нищо освен шибаняк за краш-тестер.

Link to comment
Share on other sites

Предсезонните тестове преддават ли ги по някоя телевизия, има ли ги на стрииминг и може ли да се свалят на запис от някъде?

 

Не. Следя ги онлайн(само времената + коментар) в аутоспорта. Последните тестове нещо май щяха да ги дават, че и на 3д ли да беше, но така и така няма да мога да ги гледам и не дочетох новината, признавам си.

Link to comment
Share on other sites

Малко късно ама то от протести и ракии не остана време. Снощи(на 18-ти) преди 115 години се е родил създателя на най-великата марка в света.

 


        

 

Ферари е най-силната марка в света    
    


tmp_SF.jpg

Ферари
е най-силната марка в света според годишната класация на Brand Finance –
организация на водещи експерти в областта на брандовете.


Фирмата от Маранело изпреварва в тазгодишния лист компании като Google, Кока-Кола и т.н.


Списъкът включва 500-те най-популярни бранда в света. Ферари не може
да се съревновава като приходи с някои от най-големите компании в него,
но при изчисляване стойността на марката чистите финанси са само част от
уравнението. Взимат се предвид аспекти от работата като средна печалба
на клиент, разходи за реклама и маркетинг, качествени параметри като
привързаност и лоялност на потребителите към бранда.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Отново гумите ще са в центъра на вниманието, а не най-бързата кола...аман

 

 


 

 

Rapid tyre degradation was a feature of the first day of Barcelona testing on
Tuesday.

 

 

Pacesetter Nico Rosberg said the tyres went off very rapidly.


 

"There is a lot of degradation. It's massive for everybody," he said.


 

"I don't know if it's because of the temperature and it being very cold.
Hopefully so, because otherwise there are going to be a lot of pitstops in
Melbourne."


 

World champion Sebastian Vettel agreed that the degradation was extreme, but
warned against judging the tyres on the basis of this test.


 

"We saw today the tyres were going off pretty quickly, they didn't last a few
laps," he said.


 

"But you have to be careful because it is too cold, as simple as that. We
still want to understand the tyres but in these conditions it's tricky, everyone
is suffering the same problems."


 

Fernando Alonso suggested that the current level of degradation was
disruptive for teams' testing programmes.

 

"It's maybe not the best option to test in the winter when you have a tyre that
does one lap," he said, "because we have so much stuff to test and so many new
things that we need to have clear and good information on.
 

"And we only have only one lap to understand the car because then you are
four to six seconds off the pace."

 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

 

McLaren driver Perez developed a reputation for being easy on tyres in 2012,

but said the situation was too difficult at the moment.

 

 

"It's extreme. The degradation is very difficult. It's a big surprise," said

Perez. "Normally in winter testing we see a lot of degradation, but never this

much.

 

 

"We are going to have a race here so it's a bit of a worry. But we are still

learning about the tyres and I think once we go racing I hope things will

change.

 

 

"I hope it changes, because if we are in this situation in Melbourne we are

going to see something like seven or 10 stops."

 

Как да го нарека това "кралициата на моторните спортове". Мен ме е сТрам моторен спорт да го нарека. Подиграваме се на американското глупаво въртене в кръг, но Ф1 е на път да задмине и световната кеч федерация. Отново се заговори за най-бързата делта - демек най-бързото бавно минаване на 310-те км. Е*и му майката. И Бърни очаква хората да си плащат за това. Не е познал според мен.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...