Jump to content
BulForum.com

angelmr

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

About angelmr

  • Rank
    Член

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Пловдив
  1. Ами малко съм запознат с въпроса и такова нещо като гореописаното няма. По ред на номерата: Първо модерните зенитни системи не пращат ракетата по геометрично най-пряката траектория, а с набор на височина, понеже дори и голяма ракета има двигател работещ броени секунди. По тази причина ракетите набират височина, където въздуха е разреден, което увеличава практическия им обсег с пъти. Второ, наистина има не една и две зенитни ракети с активна глава за самонасочване. Но активната ГСН си има недостатъци, далеч по-скъпа е (което понижава натренираността на екипажа и възможността на потребителя да разполага с добър боекомплект) и освен това предупреждава атакуваната цел, да започне противоракетни маневри. Така че конкретно различните модификации на ракетата 9М3, които използва системата Бук, използват полуактивна глава за самонасочване. Тя отново използва принципа на радара, но за разлика от активната, която излъчва сама сигнала, използва излъчения от насочващия радар сигнал. И трето, това с различните сценарии на боя вградени в ракетите, го има само във фантастиката. Ракетата лети твърде кратко време за да може нещо да се промени толкова кардинално, освен това не ми е известно да има ракета, която да може да се пренасочи от захванатата цел към друга. Със сигурност е възможно ако се изгуби захват, ГСН да захване друга цел. По подобен начин украинците свалиха руски пътнически самолет преди няколко години, стреляли на учение, ракетата изгубила мишената и захванала по-голямата цел. Но не си мисли, че ракетите са умни оръжия, които решават нещо по време на полета. Имат си относително прости изчислители, които да изчислят траекторията с минимални енергийни загуби и толкова. Захванат си една цел и летят на пресечен курс по оптимална енергийна траектория и толкова.
  2. Източника е същия, статията е почти едно към едно (като се изключи некъдърния п ревод на нашите) с това което се шири по родните медии. Очевидно тя е източника на родните злободневни журналисти. Дали са имали достъп до нея преди да бъде публикуване е отделен въпрос. Това което е ясно е, че родните журналисти са цитирали чуждата медия, а не чуждата медия е чела написаното от нашите и е пуснала статия основана върху писанията на нашите драскачи. Е и аз това казвам, рано е да се изказват категорични твърдения. Има няколко хипотези, но вероятно ще са нужни месеци, за да се достигне до истината. Но след като едни хора с определени интереси в региона започнаха да раздухват една от версиите (с очевидна политическа цел), не виждам нищо лошо да обсъдим и другите версии с доводите, които подкрепят, или отхвърлят тези версии. Но без да обясняваме категорично, че едикакво си се е случило. Но от друга страна за човек с експертиза по въпроса, с един поглед ще може да различи поражения от Бук от такива направени от 30мм авиационно оръдие. Следователно остава въпроса, дали коментирания източник е експерт, или платен драскач. Но това е отделен въпрос, на който ще получим отговора така или иначе. На мен лично доводите му ми звучат логично, но аз не съм експерт, а само фен на авиацията, който е чел малко статии относно авиационното оръжие и пораженията, които то нанася (основно от времето на втората световна война). Така че не отхвърлям възможността да греша.
  3. Хм, http://www.nst.com.my/node/20961 Та хайде малко по-леко с гръмките приказки.
  4. Малко е старо мнението, но все пак да пусна моите два цента. Първо, за напълно оборудван комплекс може да е детска игра да свали бавно летящ самолет на 10 000 метра. Но такива напълно оборудвани комплекси в региона притежава само украинската армия. Това не е калашник, или РПГ да го скриеш, комплекса представлява немалък брой машини, които се движат заедно и най-вече два радара, които при всяко пускане светват на всички средства за радиотехническо разузнаване в околните няколкостотин километра. Така че точно пълен комплекс, особено със зачисления му руски екипаж, е ровене под вола за теле. В ръцете на опълченците има една или две пускови установки, за които официалната информация е, че са преведени от украинската армия в състояние на небоеспособност, преди да бъдат изоставени. Но дори да бъдат ремонтирани, според запознати, използването им на такива височини е невъзможно (според други мнения е само теоретически възможно, но изключитлено трудно). Не съм много запознат с класификацията, но Бук не е мобилен комплекс за защита на танковите колони. Такива са старите "стрела", новите "тунгуска" и тнт. Бук е по-скоро от средния ешалон защитаващ участък от фронта. Освен това ракетите му са с полуактивна ГСН. Няма такова нещо като стреляш и ракетата сама се насочва, тя трябва да е управлявана от радара на комплекса, или в краен случай с и много понижени възможности от собствения радар на пусковата установка (предните модификации дори са нямали собствен радар). Това е трудна за вярване хипотеза, но колкото и трудна да е за вярване отговаря най-добре на наличните данни. Първо самолета не е целия нарешетен с еднообразни пробойни на равномерно разстояние една от друга, или не се е разпаднал във въздуха, което би било характерно за поражение от 70 килограмовата осколочно фугасна бойна глава на ракетата 9М3 на Бук. Второ по панелите на кабината има следи от малка експлозия разкъсала ограничена част от обшивката (около 30-50 сантиметра в диаметър). Това поражение не е характерно за попадение от ракета. От информацията достъпна ни за въздушните битки от втората световна война знаем, че голямокалибрен експлозивен авиационен снаряд (30мм) създава област на поражение грубо с размерите на футболна топка, в която унищожава всичко. Тези данни са съпоставими със снимката от носа на самолета. Трето, записите от радарите показват наличие на самолет идентифициран като Су25 в региона. Против тази хипотеза е факта, че Су 25 е предназначен за работа на малки височини, на 10 000 метра няма нужните скорост и управляемост, за да прави акробатичните пируети нужни за да простреля пътническия самолет с лекота със оръдието. Някои пилоти твърдят, че това е невъзможно, други обратното, че не е проблем да бъде направено. Не съм пилот, но предвид информацията за тренировки на пилоти да прехващат самолети летящи по-високо и бързо от техните, си мисля че няма да е чак толкова невъзможна мисията. Наши пилоти на МиГ23 на учения са осъществявали успешни прехвати на МиГ25 летящи на работна височина, която е с няколко километра над техния таван и със скорост някъде 1000kph над тяхната максимална, като са били въоръжени с ракети със скромни възможности на двигателите, така че енергийно погледнато сигурно има начин. Какъв е смисъла на всичко това обаче напълно ми се губи.
  5. Първите сезони много ми харесаха. Но последните два сезона нещо го разводниха, дори ми изскочи от главата как свършваше, до такава степен изгубих интерес към този сериал.
  6. angelmr

    War Thunder

    От днес бета теста на танковете минава в отворена фаза.
  7. Прекалено плоски ми изглеждат, практически без развитие. О`ниил не мръдва и на сантиметър от ден едно. Все го играе идиот, който в последния момент изведнъж излиза със гениални решения. Тиилк - боеца философ също не се променя. Само Даниел Джаксън израства от книжен плъх до командос. Глупаво и нелогично развитие в интерес на истината. Много е нелепо да гледаш професор с напомпани мускули. Алтернативния му персонаж в атлантис си се развива напълно адекватно. Подобряват му се социалните способности и е в центъра на много добри комични моменти, но си е непохватния професор енциклопедист до края. От друга страна тяхната алтернатиа на тиилк е много по-зле оформен, а може би и изигран характер. А Тейла пък е един от най-слабо изиграните персонажи за които се сещам. Там просто играта е слаба. Та не е еднозначен въпроса.
  8. Липсата на качествена дългосрочна история компенсират с добрите персонажи (развиват се в по-късните сезони), по-адекватната от SG1 игра и сценарий.
  9. angelmr

    War Thunder

    През събота и неделя имаше възможност да се получи достъп до затворената бета с изпълнение на две много прости мисии. Набързо ги направих и вече преглеждам танковете. Но за момента поне ми изглежда много неоптимизиран енджина. Докато в авиационната част играта е с порядък по-добре от основната си конкуренция и я играя на максимални настройки (докато WOT с малко над средни) тук в наземната тхеника се наложи да сваля почти до минимални, за да получа около 30 FPC. По-трудна е за управление, определено си иска свикване. Но виждам че има потенциал.
  10. Първите епизоди нещо не успяха да ме впечатлят, гледах го до втори или трети. Направи ми впечатление зараждащата се основна сюжетна линия за противопоставянето между различните човешки фракции. А точно една подобна сюжетна линия ме отказа от "бойна звезда Галактика" на средата на втори сезон. Сигурно е каприз от моя страна, но много мразя филми и сюжетни линии за врага отвътре. Подобни сюжети са ми разваляли удоволствието от много иначе отлични серали, като "белите якички", или дори Еврика, на който последния сезон дори не го догледах. След това оправя ли се сюжета, или задълбават още повече в тази посока?
  11. Напоследък не мога да си намеря ако не свястен то поне адекватен сериал за гледане. Хеликс не втория сезон, втория епизод няма да гледам дори. Елементарен сериал за зомбита не ми се гледа. "стоте" пък е сериал за тинейджърски взаимоотношения, а тази тематика не ме интересува от училищните ми години. Замазват го с малко препратки към социални теми за лошата власт, която ще избие хората и добрите разбунтували се тинейджъри. Клише до клише... Континиум го пробвах, но не ме грабна. Поредния хайтек сериал в който лансират идеята че технологиите оправят всеки проблем. Нищо против, но криминалната му страна се оказа прекалено плоска. Almost human се оказа много свежа идея. Особено концепцията за ходещи смартфони със зачатъци на интелект. Не е перфектен, но определено ми допадна. Има няколко добре замислени образа, чиито изпълнители добре си играят ролите. Проблема е че са малко серии. Чакам втория сезон (ако го пуснат) в който предполагам ще задълбочат историята около произхода на "изкуствената душа". Но може би като повечето читави сериали ще го спрат след първия сезон. Някой сеща ли се за друг по-адекватен сериал клонящ към фантастичната тематика? Втори сезон ли е излязал?
  12. angelmr

    War Thunder

    Нещо не ми допаднаха предния път, много дълго е изчакването между битки набиране на височина и издебването на противниците. Имам предвид с бавните самолети от ниски нива. А и в момента нямам физическа възможност да си монтирам джойстика, така че известно време карам на аркадните. Лошото е че в един момент мачмейкинга започва да ме пуска единствено срещу самолети един ранг нагоре. Вярно редовно получавам бонуси за свалил най-много самолети един ранг над неговия по тази причина, но това малко топли, когато знаеш че си с най-ръждясалата бръкма в групата.
  13. angelmr

    World of Tanks

    Играта гълта много рам и процесор, но не е чак толкова взискателна към видеокартата. Еднонишков процес е, така че предпочита процесори с по-малко ядра и по-висока честота. По тази причина по-добри резултати се получават с интелски процесори. От старите сокет 775 върви приемливо на Е8400 и 4 Gb рам. Като под прилично имам предвид 50-60fpc на настройки малко над минималните но с максимална дистанция на рендериране.
  14. angelmr

    War Thunder

    С това съм напълно съгласен, летателните умения са първостепенни. Но не знам дали това ще е така и при танковете. Поне от опита ми във WOT и WOWP виждам че авиацията е силно зависима от уменията на играча, докато при играта с танкове тази зависимост е по-малка. Така че там уменията на екипажа и техническото развитие има по-доминираща роля, от колкото при самолетите. Не съм се ровил много по официалните форуми та да питам, някой знае ли какви са плановете за ендгейм? Дали планират да продължат само със случайни битки и тук там някоя структурирана кампания, или се планира някакъв вид карта за глобална доминация в която организации от играчи да се противопоставят едни на други? Честно казано клановите войни във WOT са изключително примитивни и ми се иска тук да доведат военната симулация на едно друго ниво.
  15. angelmr

    War Thunder

    Съжалявам, но WT e pay2win в много по-голяма степен, поне според скромните ми наблюдения. Има много неща за които се харчат директно пари и които дават голямо превъзходство. Можеш за пари да ъпгрейднеш самолета моментално или да получиш напълно трениран екипаж, което не знам колко хиляди битки ще иска с нормален опит. При WG игрите имаш до 30% ускорение но е невъзможно да получиш изведнъж напълно ъпгрейдван самолет и напълно трениран екипаж още преди първия бой, както е при WT.
×
×
  • Create New...