Jump to content
BulForum.com

ЕЛЕКТРОМОБИЛ


Recommended Posts

Как мислите бихте ли се качили на електромобил?

Вижда ми се тъпо да се трови въздуха най вече , също отпадат доста работи от подръжката ,като водни помпи бензини, газ и много други да не изброявам, знаете ги :)

Ето като пример да речем.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

На дали ще доживеем такова нещо близките деситилетия/столетия в България . Попринцип не е зле навсякъде се парадира за екология а у ама половината от тия дето парадират си се разкарват с С клас , хеликоптери и тем подобни опа малко се увлякох извинявам се . На мен ми допада този автомобил като дизайн от 0-100 за 4 сек. добре звучи само дето ще трябва да се презарежда по-често , а докато зареждаш някой брачед може да си познай кабела ама тва пак е друга тема . Аз лично бих единствено след като видя краш тестове да се види какво ще остане от този автомобил .

Link to comment
Share on other sites

Подкрепям идеята.

Според мен трябва да се ограничи трафика на големи возила в центъра и да се насърчават точно такива алтернативи за големите градове.

Link to comment
Share on other sites

Възможностите на електродвигателя са в пъти по-големи от тези на ДВГ-тата.Ама никой няма интерес.Смяната на технолигията,пазарите на нефт в които се въртят милиарди ежедневно,крупните печалби,защо ти е електродвигател?Водородната клетка,инфраструктура за зареждане на електроавтомобили,все голееееми начинания уж,ползват се само за PR та да може някой производител да се изцепи-Ние мислим за природата.А истината е,че за тези разработки се инвестира по-малко от бюджета на дизайнерския отдел който да реши въпроса каква форма да са подглавниците на седалките на нов модел или къде да сложим държачите за чашите.Никой няма интерес.Иначе потенциал-колкото искаш.Няма двигатели със стотици движещи се чаркалъци,няма скоростни кутии и половината от простотиите на ДВГ-то.По-висока надеждност,липсата на гореспоменатите значи повече място за системи за безопасност-т.нар.crumple zones,наличие на drive by wire-можеш да караш от която си седалка искаш,няма го проблема с обратния волан,абе мечта.За всичко си има време.

Link to comment
Share on other sites

Krank, всичко е вярно което си написъл, само си забравил да напишеш че имат доста сложна и прицизна електроника, която в доста случай дефектира доста честичко ;)

Link to comment
Share on other sites

Grosmaster,търсиш надеждност в нещо което е прототип?Нещо което не е минало през инженерната чертожна дъска на масовото производство?Новите ДВГ-та съвсем нямат електроника,нали?

Link to comment
Share on other sites

Идеята за електромобил е добра само в случай, че електричеството не се получава от ТЕЦ, а от някакви по-екологични източници. Иначе няма голям смисъл. Защото ако горим въглища за да се зареди колата тогава кое му е екологичното? Друг проблем са барериите. И тяхното производство далеч не е екологично.

Link to comment
Share on other sites

Верно е че неудобството е времето за чакане на зареждането на батерията.Доколкото прочетох най бързото зареждане на електромобил 90 Hp е 1 час и 30 мин. и имате 300 км. пробег извънградско.

Link to comment
Share on other sites

Krank, всичко е вярно което си написъл, само си забравил да напишеш че имат доста сложна и прицизна електроника, която в доста случай дефектира доста честичко ;)

мога да ти кажа че последното което ще се развали ще е управляващата електрониката (ако е качествена разбира се)

 

Идеята за електромобил е добра само в случай, че електричеството не се получава от ТЕЦ, а от някакви по-екологични източници. Иначе няма голям смисъл. Защото ако горим въглища за да се зареди колата тогава кое му е екологичното? Друг проблем са барериите. И тяхното производство далеч не е екологично.

пак има идея за големите градове - замърсяването ще е извън тях а не в центъра им

 

Верно е че неудобството е времето за чакане на зареждането на батерията.Доколкото прочетох най бързото зареждане на електромобил 90 Hp е 1 час и 30 мин. и имате 300 км. пробег извънградско.

2 акумулатора :rolleyes:

 

разбира се никой няма интерес от развитието на тези автомобили поне за сега :cry

а да на говорим за предимствата които биха могли да имат - примерно колата да се движи настрани съвсем безшумно - имаше някъде клипче но сега не мога да си спомня къде

Link to comment
Share on other sites

Krank, всичко е вярно което си написъл, само си забравил да напишеш че имат доста сложна и прицизна електроника, която в доста случай дефектира доста честичко ;)

 

По същия начин аз мога да кажа, че ДВГ-то има много сложно устройство :lol: Електрониката не се разваля, не се изхабява и е много по трайна от механиката. Нямате си на идея само колко много се развиха технологично управленията на ел. двигатели последните 10 години. А се почна от трифазните ел.моторчета по магнитофоните. Същото е и с бързото зареждане на акумулаторите, както и на самите акумулатори, като развитието им е спонсорирано от клетъчните телефони.

Link to comment
Share on other sites

На чисто електро авт. - не, на автомобил със смесено задвижване - не.Ако обаче говорим за водородни клетки вече, да.Другите според мен са бита карта още преди да са навлезли масово.Лично на мен най ми се нрави техн. на BMW за преработка на нормални ДВГ с вътрешно да работят с водород.

Link to comment
Share on other sites

На чисто електро авт. - не, на автомобил със смесено задвижване - не.Ако обаче говорим за водородни клетки вече, да.Другите според мен са бита карта още преди да са навлезли масово.Лично на мен най ми се нрави техн. на BMW за преработка на нормални ДВГ с вътрешно да работят с водород.

 

А каква е разликата между чист ел.автомобил и този с водородни клетки :pirate

Link to comment
Share on other sites

А каква е разликата между чист ел.автомобил и този с водородни клетки :pirate

начина на добив и съхранение на енергията.

Link to comment
Share on other sites

А не е ли в начина на зареждане ;) Все пак аз съм за този с акумулатори. Ел.енергията е по лесна и безопасна за пренос на големи разстояния.

Link to comment
Share on other sites

Колкото и "пуберско" да звучи ... мислите ли че ел. автомобилите имат шанс срещу тези на твърдо гориво ?

Тва не е автомобил ... тва е лигавник , да цъкнеш от Марково до Билла , да си напазаруваш и да се върнеш ... няма бъдеще според мен ...

Link to comment
Share on other sites

Колкото и "пуберско" да звучи ... мислите ли че ел. автомобилите имат шанс срещу тези на твърдо гориво ?

А кои са тези на твърдо гориво?!? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Водородните автомобили имат далеч повече предимства.Освен това намека за безопасността не го разбирам.До момента има тестове на водородни автомобили покриващи EURONCAP, ако така е правилното име, краш изискванията.Още повече водородните клетки без проблем могат да се слагат на абтобуси и тежкотоварни машини поради по-големите им габарите.Пречка номер 1 на водордната технология е трудното съхранение на водорода и трудното му добиване.Предимство пред електричеството е че може да се съхранява.Но каквото и да говорим на големия "+" на ел. технологията, че вече има изградена захранваща мрежа.

Link to comment
Share on other sites

Аве т'ва е много готино и екологично,но е бая пари!Иначе ако можех щях да си взема едно такова да си движа из града :)

Link to comment
Share on other sites

И водородните и ел.колите не мога да се сравняват с добрия , стар , мощен бензин :)

 

бръъъъъъм ;)

Link to comment
Share on other sites

И водородните и ел.колите не мога да се сравняват с добрия , стар , мощен бензин :)

 

бръъъъъъм ;)

 

 

И с т'ва съм съгласен!Напомня ми за стария ми москвич!Зимата -20С,ние вътре на печка цепим двигател! :lol:

Link to comment
Share on other sites

И водородните и ел.колите не мога да се сравняват с добрия , стар , мощен бензин :)

 

бръъъъъъм ;)

Добрия ти мощен бензин има КПД около 30 %.Това на електродвигателя е мъъничко повече.Потенциала на електродвигателя е огромен.А знаеш ли,че водородната клетка може да ти захранва къщата примерно.когато колата ти не работи.Викаш електродвигателя е маломощно такова,върти миксера у вас или бръмчи като пуснеш пералнята.Да си се возил на влак????Проблемите с технологията са решими,това е нормално за всяка нова технология,решаването им обаче още не е поставено на дневен ред.Крупните маси пари които се изливат в разработка на дори един модел автомобил с двг биха могли доста да ускорят процеса на разработка.Гледайте имаше едно филмче-Who kolled the elektric car?Вижте с какви пещерни технологии се правят тези автомобили.На ръка се поставят примитивни батерии и се завинтва шасито от горе.А за линка от темата.Щом някакъв предприемач с малка фирма в гараж може да сглоби роудстър който прави смешни повечето поршета,бмв-та и мерцедеси(за тесла роудстър става въпрос),представи си какво може да се постигне ако всички автомобилни гиганти си поставят за цел спортна електрическа кола.

Link to comment
Share on other sites

пак има идея за големите градове - замърсяването ще е извън тях а не в центъра им

 

разбира се никой няма интерес от развитието на тези автомобили поне за сега :cry

а да на говорим за предимствата които биха могли да имат - примерно колата да се движи настрани съвсем безшумно - имаше някъде клипче но сега не мога да си спомня къде

Едва ли хората от района на Гълъбово мислят така ;) . Иначе съм съгласен, че засега нямат интерес за развитие на тези автомобили. Обаче на мен ми харесват.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...